2018-10-25, 12:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Geo-folket som är så hängivna behöver nog spara på sina semesterdagar och väljer ibland att vara sjukskrivna.

Undrar vad HD sa för anledning när hon anmälde sig sjuk... eftersom arbetskamraten kommer ihåg det så väl... verkar inte vara migrän direkt!? Eller sa hon då redan att det har hänt något förskräckligt och kunde inte berätta vad? Alltså innan LW hittades...
HD kan ju precis då ha fått reda på att SD varit med LW igen och blivit så knäckt att hon sjukskrev sig den 14:e.
Det stämmer med att LW mördas samma kväll/natt av en ursinnig SD.
Citera
2018-10-25, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Kan annat än hålla med om ditt inlägg. Just dessa två inlägg nedan står ut som väldigt motsägelsefulla.

För att fullständigt bo i tråden och hela tiden hävda att han vet hur saker och ting ligger till så är det anmärkningsvärt hur mycket det varierar avs hur väl EGT känner SD, och HD.

Och jag har fortfarande svårt att få ihop att han vet så mycket om LWs sexliv (och dessutom storleken på SDs organ). Det är privata saker och sånt man vanligtvis inte ens pratar med grannar om.

Här ligger inte bara en hund begraven utan en hel kennel.

bara att spela med, värdefull info...
Citera
2018-10-25, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
HD kan ju precis då ha fått reda på att SD varit med LW igen och blivit så knäckt att hon sjukskrev sig den 14:e.
Det stämmer med att LW mördas samma kväll/natt av en ursinnig SD.
Jag tycker det är mycket som går att läsa mellan raderna som framkommit nu... få se om det har någon bäring...?
Citera
2018-10-25, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Hur länge var det planerat att HD skulle med, kanske var det så från början... varför har hon inte lagt in om semester???
Fusk vad gäller semesterdagar eller var hon tveksam in i det sista att följa med (kanske var resan planerad så från början när resan blev beställd... men det hann rinna mycket vatten... otrohet... under broarna från det datumet)?

Jag tror HD gått vidare med Sillen som Honan skriver, om SD ligger med andra berör henne knappast. Hon om någon vet nog hur svart hans inre kan vara och kanske pratade LW och hon om detta. Tänker på den vemodigt, vänliga texten till henne: vad annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar...
Citera
2018-10-25, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag är inte enögd, men skulle ha väldigt lite att tillföra då jag inte känner LW på det sättet. Men ingen skillnad annars. Logiskt tänkande och analysera fakta.

Plus poäng till dig för plötsligt betydligt bättre meningsuppbyggnad...

Vad är skillnaden om du läser panzers inlägg.
Men du känner väl inte LW mindre för om det vart
omvända roller?
Fick vi diskutera barnen nu? Många när man läser har faktiskt frågat..
det har du också läst tror vi..!

Ursprungligen postat av T34Panzer
Kan annat än hålla med om ditt inlägg. Just dessa två inlägg nedan står ut som väldigt motsägelsefulla.

Vad är skillnaden om du läser panzers inlägg.
Men du känner väl inte LW mindre för det vart
omvända roller?
Fick vi diskutera barnen nu? Många när man läser har faktiskt frågat..
det har du också läst tror vi..!

För att fullständigt bo i tråden och hela tiden hävda att han vet hur saker och ting ligger till så är det anmärkningsvärt hur mycket det varierar avs hur väl EGT känner SD, och HD.

Och jag har fortfarande svårt att få ihop att han vet så mycket om LWs sexliv (och dessutom storleken på SDs organ). Det är privata saker och sånt man vanligtvis inte ens pratar med grannar om.

Här ligger inte bara en hund begraven utan en hel kennel.
… [ Visa mindr
Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-10-25 kl. 13:03. Anledning: Lagt till ett ord.
Citera
2018-10-25, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag menar alltså att vi bör försöka tänka själva, och inte lyssna så mycket på alla profeter och orakel som vittnar här i tråden. Och om vi utgår från den diskussion som jag och 'Philomena' startade igår så slipper vi dra allting från början:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Eftersom du ska tänka själv och inte lyssna på uppgifter i tråden så innebär väl det också att du inte utgår från at HDs resa till USA var planerad, eller för den skuld att hon ens var med till USA? Det sista är väl också en tråduppgift? Sökte igenom tidningsartiklar från den omtalade USA-resan och i alla jag gick igenom var det bara MGM som omtalades.
Citera
2018-10-25, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Var och en får tro på vad den vill och göra sin bedömning.
Om det hade varit tvärtom SD va BO och BO LW MGM hade du skrivit likadant då? Nu drog du upp barn det fick inte vi göra. Varför ringde HD och sjukanmälde sig.!? Du om någon borde kanske förstå att dethär kommer fram vid rättegång. Hoppas du är kvar i tråden då.

Kanske var SD oförmögen att ta hand barnen pga sitt sjukliga raseri/psykiska tillstånd den dagen. Det kanske framkom i sjukanmälan, och den som mottog samtalet är således ett nyckelvittne. Klart hen måste bära larm.
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-10-25 kl. 13:11.
Citera
2018-10-25, 13:04
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norns
Eftersom du ska tänka själv och inte lyssna på uppgifter i tråden så innebär väl det också att du inte utgår från at HDs resa till USA var planerad, eller för den skuld att hon ens var med till USA? Det sista är väl också en tråduppgift? Sökte igenom tidningsartiklar från den omtalade USA-resan och i alla jag gick igenom var det bara MGM som omtalades.
Det har du rätt i Norns. Teorin om att SD och HD hade planerat en gemensam USA-resa i förväg försvagas naturligtvis om det skulle visa sig att HD inte var med på resan. Jag utgick ifrån att det var konstaterat att båda kom iväg. Någon annan här kanske vet?

Edit:
Hittar inte heller någon information om att HD skall ha varit med på resan, och i en artikel står det att han försökte fly till USA. Oklart om det här var polisens teori eller bara Aftonbladets:

Senast redigerad av Draifos 2018-10-25 kl. 13:32.
Citera
2018-10-25, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Vi har ingen insyn i någon uttedning så det vet vi inte. Vi kände inte LW eller SD.
Bara HD och flickorna.

Ok, tack ändå för att ni förmedlar det ni vet!
Citera
2018-10-25, 13:19
Medlem
Till Tinna-Ninna ang att skriva om barnen:

Eftersom SD lägger ut bilder på sina barn har han redan passerat gränsen. Du antydde om något som inte hade med mordet att göra. Handlar det kanske om vårdnaden om barnen? Eller att SD är övervakad när han umgås med barnen. Det vore en lättnad att veta eftersom han tar bilder på dem nära stup.
Citera
2018-10-25, 13:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
På två månader bör utredningen ha gjort framsteg av något slag eftersom man väljer att gå vidare. Som du säger återstår analyser att göra men inte av glasspinnar Nu tror jag inte att GM varit så korkad att han slängt tuggummi eller snus runt flyktvägen heller.

Det nya som framkommit är ju att utredningen fortsätter eftersom det finns förutsättningar för det.

Hur menar du? Polis lägger väl aldrig ner mordutredningar oavsett om det går bra eller inte?

Självklart går man vidare tills en mördare är fälld.
Citera
2018-10-25, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Till Tinna-Ninna ang att skriva om barnen:

Eftersom SD lägger ut bilder på sina barn har han redan passerat gränsen. Du antydde om något som inte hade med mordet att göra. Handlar det kanske om vårdnaden om barnen? Eller att SD är övervakad när han umgås med barnen. Det vore en lättnad att veta eftersom han tar bilder på dem nära stup.
Nej! Där får vi föregå med gott exempel och inte blanda in barnen, hur skönt det än vore för oss oroliga på långdistans att veta. Guld att du tog bort inlägget TinnaNinna85!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in