2018-10-25, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det stämmer, Akademiska sjukhuset är den korrekta benämningen på det stället så din teori om USA är nog mer trolig.
Visserligen har du ganska väldigt rätt, men om man korrekt skall förkorta Akademiska ("Ackis"), så blir det UAS.

Men som det påpekats, så är det väl i Örebro som HD tjänstgör.
Citera
2018-10-25, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Enligt 'Moralensväktare' grundade sig polisens misstankar mot SD bl.a. på att SD och LW skulle ha fortsatt att umgås i smyg efter bilbråket och anmälningarna 2017, och någon här i tråden upptäckte också att de faktiskt tycktes ha geocachat tillsammans 30/3 2018 utan att ta upp det i sina digitala loggar. Här började jag också fundera på om det kunde finnas skäl att misstänka SD.

Nu bekräftar Medinsyn den här bilden, och skriver att det också finns fotografier som bevisar att SD och LW var tillsammans vid tillfället. Det här borde alltså vara information som stärker misstankarna mot SD. Men vad händer i tråden? Jo, ni är skeptiska till det 'Medinsyn' skriver, och tror att det han/hon berättar är "regisserat av SD".

Jag hänger inte med riktigt här. På vilket sätt anser ni att den här informationen i 'Medinsyns' inlägg (om informationen nu stämmer) är till fördel för SD?
Enligt EGT har någon källa till honom sagt att SD och LW hade sex några veckor innan mordet..
Citera
2018-10-25, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Dom åkte 16:e
Vilken tur att du påpekade det..Det förändrar ju allt ..
Citera
2018-10-25, 23:02
Medlem
GilGrissom82s avatar
SD ger sig idag på konststycket att "förklara" hur trassligt det kan vara att få rätt på sina nätloggar, loggremsor, loggdatum etc.

Hm, verkar vara en komplicerad sport den där geocachingen, och blev mest ännu mer förvirrande efter förklaringen. Själv förväntar han sig visst att få skäll
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-25 kl. 23:06.
Citera
2018-10-25, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jodå, mordet i Knutby skall dessvärre visst räknas som utfört i Guds namn!
Det var inte HF som dödade, utan en barnflicka S som han manipulerade till att tro att hon fick mordorder i form av sms från Gud.
Ergo:
S mördade i Guds namn. Stackars S.

Sorry för OffT, men frågan är viktig om den motivbilden öht skall kunna diskuteras här.

Edit: Vill tillägga att det inte kan uteslutas att HF år 1999 kan ha dödat sin första hustru. Han åtalades, men det höll inte till fällande dom.
Nej, HF kan inte kallas sant kristen, så mycket får sägas vara absolut säkerställt.

Nej, HF var en mycket manipulerande människa som utnyttjade en person som visade honom tillgivenhet
Citera
2018-10-25, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Planerat att arbeta? EGT påstår ju att hon tagit ut planerad semester. Hon åkte dessutom till USA den 15e.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/han-misstanks-ha-mordat-lena-45/

Ja och uppenbarligen ett mönster: jobba lite, sjukskriva sig sedan semester.
Citera
2018-10-25, 23:16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
LW kan inte ha varit med SD på långfredagen den 30/3 då han cachade ensam och övergiven. Han fikade lääänge hos stmellosa och de kan säkert bekräfta att LW inte var med då. Hon hade dessutom barnvecka och helgen innan hade hon varit till JH i Stockholm. SD var övergiven. Nordsjön cachades INTE den dagen.
Ok. Men du besvarade inte frågan.
Citera
2018-10-25, 23:33
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViperSniper
Nej, HF var en mycket manipulerande människa som utnyttjade en person som visade honom tillgivenhet
Antar att du syftar på Helge Fossmo i Knutbydramat. Vet inte om det finns några direkta paralleller till det aktuella fallet i Örebro. Men LW var ju pastor i en frikyrkoförsamling, och enligt 'Remark' håller sig tydligen LW:s exmake UW med en barnflicka:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Draifos 2018-10-25 kl. 23:48.
Citera
2018-10-26, 00:00
Medlem
Citat:
Antar att du syftar på Helge Fossmo i Knutbydramat. Vet inte om det finns några direkta paralleller till det aktuella fallet i Örebro, men enligt 'Remark' håller sig tydligen LW:s exmake UW med en barnflicka:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Den kvinnan skall ha bott hos familjen LW/UW och skall ha varit som dotter hos familjen samt som en storasyster för barnen.
Om jag förstått rätt (kommer inte ihåg källan och garanterar inte korrektheten). Hon syntes vid LWs och UWs hus ganska direkt efter händelsen.
Senast redigerad av Remark 2018-10-26 kl. 00:04.
Citera
2018-10-26, 00:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den kvinnan skall ha bott hos familjen LW/UW och skall ha varit som dotter hos familjen samt som en storasyster för barnen.
Om jag förstått rätt (kommer inte ihåg källan och garanterar inte korrektheten). Hon syntes vid LWs och UWs ganska direkt efter händelsen.
Citat:
UW har, troligen, anställt henne på heltid.
Är det här ni ser parallellerna till Knutby, att hon skulle vara typ barnflicka? Eller sitter du kanske bara och hittar på saker, precis som de andra profetissorna här?
Senast redigerad av Draifos 2018-10-26 kl. 00:18.
Citera
2018-10-26, 00:19
Medlem
Citat:
Är det här ni ser parallellerna till Knutby, att hon skulle vara typ barnflicka?

Jag har aldrig tänkt i några sådana banor, NEJ. Förstår inte vad Knutby har med mordet på LW att göra. Blanda inte in mig i det, tack.
Citera
2018-10-26, 00:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag har aldrig tänkt i några sådana banor, NEJ. Förstår inte vad Knutby har med mordet på LW att göra. Blanda inte in mig i det, tack.
Hur menade du då? Är hon adopterad av UW, eller har han anställt henne?
Senast redigerad av Draifos 2018-10-26 kl. 00:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in