2018-10-25, 15:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Hur länge var det planerat att HD skulle med, kanske var det så från början... varför har hon inte lagt in om semester???
Fusk vad gäller semesterdagar eller var hon tveksam in i det sista att följa med (kanske var resan planerad så från början när resan blev beställd... men det hann rinna mycket vatten... otrohet... under broarna från det datumet)?

Oavsett om hon planerat att resa eller ej så tycker att frånvaron av semesteansökning mest tyder på att HD haft för avsikt att påpassligt nog sjukskriva sig. För att spara sina semesterveckor till ännu mera geocaching under sommarmånaderna kanske.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-10-25 kl. 16:01.
Citera
2018-10-25, 15:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Okej, så här är det:

Stefan och Lena planerade turen på Nordsjön ihop och genomförde den ihop. Båda två har foton sparade från tillfället. De åkte i Stefans bil, och de besökte Ett par butiker på vägen hem.

Under förhöret med Stefan som vittne 15/5 kontaktade han på polisens begäran JH/BeholderX.

Det finns inget som tyder på att Stefan kontaktat någon granne eller annan för att förmedla sin bild.

Nej, källa kommer ej att anges, men svaret står att finna i användarnamnet.

(Ja, du som påtalade att man inte kunde radera sitt konto här hade rätt...)

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kan du berätta vilket datum LW och SD gjorde turen på Nordsjön. Vill du inte berätta själv, så använd någon "bulvan" att förmedla informationen. Om de gjorde några stopp i butiker, så kan personal i dessa butiker vittna om att de setts tillsammans? Kanske några inköp gjordes?

Var har de sparat bilderna? Finns de i deras mobiler och ligger i beslag hos Polisen?

Jag har i misstanke att SD hittar på att han varit med LW . Jag tror inte hon ville ha att göra med den omanliga påstridiga människan över huvud taget. Jag tror att LW gått från att tidigare varit förtjust till att få kväljningar fyllda med obehag av honom. Samtidigt försökte hon nog hålla en vänskaplig ton med det "stora barnet" SD, men det fungerade visst inte så bra när allt höll på att rämna under hans fötter. Han tappade helt kontrollen på sina impulser eller så lade han upp en mordplan under april när han kände sig blåst av kvinnorna i hans liv?

Det är något lustigt med d en detaljinformation om vilken bil de åkte i (Stefans) och att de besökte två butiker på vägen hem.

Vem vet sådant?
På en sådan detaljnivå. Om inte bara vilka SD kontaktat och vilka han inte kontaktat. Vilka personer LW har haft kortvariga och långvariga förhållanden med. Vem SD kontaktat under förhöret.
Särskilt om Stef*n inte är informationskällan?

Och vad har informationen om butikerna för relevans i berättelsen?
Personen vet för att SD/de åkte till dom på fika? SD hade med sig en present?

Det finns flera punkter som känns underliga och inte trovärdiga, medan andra skulle kunna stämma i Medinsyns inlägg.

Känner mig väldigt skeptisk till informationen som lämnas.
Postaren har nog fått sin berättelse väldigt regisserad av SD.
Citera
2018-10-25, 16:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Oavsett om hon planerat att resa eller ej så tycker att frånvaron av semesteansökning mest tyder på att HD haft för avsikt att påpassligt nog sjukskriva sig.
För att spara sina semesterveckor till ännu mera geocaching under sommarmånaderna.

Eller hon kanske verkligen mådde dåligt den dagen av okänd anledning och därför sjukanmälde sig trots att hon faktiskt hade planerat att arbeta?
Citera
2018-10-25, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Klart att Medinsyn bara förmedlar SDs ord om olika saker, han tar allt från SD som sanning och skulle aldrig komma på tanken att tänka själv eller ifrågasätta någonting.
Det får mig att tänka på den ryggladslösa JG, som står brevid SD när han är otrogen mot HD, står bredvid när SD misshandlar och ofredar LW. Vilken viljelös menlös människa!
Omger sig SD med en Fanklubb av idioter utan egen vilja eller åsikter, utan ryggrad att säga nej till narcissisten?
Isf, hur mycket pressar och styr han inte HD?

Ja SD kanske var så vansinnigt arg på LW den 14 så HD sjukskrev sig.
Sedan mördade han LW och HD törs inte säga nej till något, bara spelar med så hon inte blir nästa offer.
HD vet, det är jag säker på.

HD kanske försökte lugna/stoppa SD den dagen eller var tvungen att vara hemma för barnens skull? Eftersom hon skulle jobbat kväll den dagen så var ju antagligen barnen hemma från skolan igen.
Citera
2018-10-25, 16:37
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är något lustigt med d en detaljinformation om vilken bil de åkte i (Stefans) och att de besökte två butiker på vägen hem.

Vem vet sådant?
På en sådan detaljnivå. Om inte bara vilka SD kontaktat och vilka han inte kontaktat. Vilka personer LW har haft kortvariga och långvariga förhållanden med. Vem SD kontaktat under förhöret.
Särskilt om Stef*n inte är informationskällan?

Och vad har informationen om butikerna för relevans i berättelsen?
Personen vet för att SD/de åkte till dom på fika? SD hade med sig en present?

Det finns flera punkter som känns underliga och inte trovärdiga, medan andra skulle kunna stämma i Medinsyns inlägg.

SD har väl diktat ihop samma story till Medinsyn som till Polisen vid förhör.
Citera
2018-10-25, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Klart att Medinsyn bara förmedlar SDs ord om olika saker, han tar allt från SD som sanning och skulle aldrig komma på tanken att tänka själv eller ifrågasätta någonting.
Det får mig att tänka på den ryggladslösa JG, som står brevid SD när han är otrogen mot HD, står bredvid när SD misshandlar och ofredar LW. Vilken viljelös menlös människa!
Omger sig SD med en Fanklubb av idioter utan egen vilja eller åsikter, utan ryggrad att säga nej till narcissisten?
Isf, hur mycket pressar och styr han inte HD?

Ja SD kanske var så vansinnigt arg på LW den 14 så HD sjukskrev sig.
Sedan mördade han LW och HD törs inte säga nej till något, bara spelar med så hon inte blir nästa offer.
HD vet, det är jag säker på.
Självklart är det så. Det är så här riktiga psykopater väljer sitt umgänge. Svaga individer som ger noll ifrågasättande. Skrämmande.
Citera
2018-10-25, 17:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Eller hon kanske verkligen mådde dåligt den dagen av okänd anledning och därför sjukanmälde sig trots att hon faktiskt hade planerat att arbeta?

Planerat att arbeta? EGT påstår ju att hon tagit ut planerad semester. Hon åkte dessutom till USA den 15e.

Citat:
”Efter att Lena Wesström anmälts försvunnen, på morgonen den 15 maj, togs en person in till förhör. Det är samme man som nu sitter anhållen, misstänkt för mordet på trebarnsmamman.
Mannen förhördes i polishuset om försvinnandet under några timmars tid. Men efter det släpptes han på fri fot – och lämnade landet.
USA:s tull- och gränsbevakning, Customs and Border Protection, har tidigare bekräftat att mannen landade den 16 maj, alltså dagen efter försvinnandet , på Los Angeles International Airport”
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/han-misstanks-ha-mordat-lena-45/
Citera
2018-10-25, 17:09
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Självklart är det så. Det är så här riktiga psykopater väljer sitt umgänge. Svaga individer som ger noll ifrågasättande. Skrämmande.
Gissar att SD lekte skadad individ när han uppsökte LW.. typiskt drag.
Citera
2018-10-25, 17:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD har väl diktat ihop samma story till Medinsyn som till Polisen vid förhör.
Enligt 'Moralensväktare' grundade sig polisens misstankar mot SD bl.a. på att SD och LW skulle ha fortsatt att umgås i smyg efter bilbråket och anmälningarna 2017, och någon här i tråden upptäckte också att de faktiskt tycktes ha geocachat tillsammans 30/3 2018 utan att ta upp det i sina digitala loggar. Här började jag också fundera på om det kunde finnas skäl att misstänka SD.

Nu bekräftar Medinsyn den här bilden, och skriver att det också finns fotografier som bevisar att SD och LW var tillsammans vid tillfället. Det här borde alltså vara information som stärker misstankarna mot SD. Men vad händer i tråden? Jo, ni är skeptiska till det 'Medinsyn' skriver, och tror att det han/hon berättar är "regisserat av SD".

Jag hänger inte med riktigt här. På vilket sätt anser ni att den här informationen i 'Medinsyns' inlägg (om informationen nu stämmer) är till fördel för SD?
Senast redigerad av Draifos 2018-10-25 kl. 17:16.
Citera
2018-10-25, 17:17
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Enligt 'Moralensväktare' grundade sig polisens misstankar mot SD bl.a. på att SD och LW skulle ha fortsatt att umgås i smyg efter bilbråket och anmälningarna 2017, och någon här i tråden upptäckte också att de faktiskt tycktes ha geocachat tillsammans 30/3 2018 utan att ta upp det i sina digitala loggar. Här började jag också fundera på om det kunde finnas skäl att misstänka SD.

Nu bekräftar Medinsyn den här bilden, och skriver att det också finns fotografier som bevisar att SD och LW var tillsammans vid tillfället. Det här borde alltså vara information som stärker misstankarna mot SD. Men vad händer i tråden? Jo, ni vänder er nu mot 'Medinsyn', och tror att det han berättar är "regisserat av SD".

Jag hänger inte med riktigt här. På vilket sätt anser ni informationen i 'Medinsyns' inlägg vara till fördel för SD?
Ledsen att säga det men bilders metadata går att redigera tror att t.o.m. en SD skulle klara det.
Citera
2018-10-25, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Nu bekräftar Medinsyn den här bilden, och skriver att det också finns fotografier som bevisar att SD och LW var tillsammans vid tillfället. Det här borde alltså vara information som stärker misstankarna mot SD. Men vad händer i tråden? Jo, ni är skeptiska till det 'Medinsyn' skriver, och tror att det han/hon berättar är "regisserat av SD".

Jag hänger inte med riktigt här. På vilket sätt anser ni att den här informationen i 'Medinsyns' inlägg (om informationen nu stämmer) är till fördel för SD?

Jag är skeptisk till att LW inte loggat Nordsjöcacherna varken på pappersloggarna eller digitalt, inte likt henne om hon skulle ha varit med SD och tagit dessa.
Skämdes hon kunde hon ha skrivit en annan dag och en skrivit att hon var själv.

LW hade dessutom sagt till flera i sin närhet att det "Skurit sig rejält med SD". Att hon dessutom umgicks mycket med JH som hon även skulle till Norge med säger också emot.

Jag tror SD ljuger och uppger att de träffades för att förklara ev DNA och fiberspår från honom på LWs kläder.
En idiot som JG skulle köpa det direkt... hans idol och mästares ord och gärning är alltid sanning.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2018-10-25 kl. 17:23.
Citera
2018-10-25, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Planerat att arbeta? EGT påstår ju att hon tagit ut planerad semester. Hon åkte dessutom till USA den 15e.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/han-misstanks-ha-mordat-lena-45/
Dom åkte 16:e
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in