2018-10-25, 14:16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Då kan du be henne slappna av, anmälningar till socialen kommer titt som tätt när det finns mordmisstänkt förälder i bilden. När socialen ser att barnen har det bra i övrigt, trots rådande situation så läggs anmälningar ner.

Skulle inte förvåna mig om det kom anmälningar från flashbackare. Ett par skribenter skrev att de skulle anmäla faktiskt.
Bloggerskan MD kan säkert också ha anmält dem. Har för mig att hon själv jobbade på soc.
Citera
2018-10-25, 14:17
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Då kan du be henne slappna av, anmälningar till socialen kommer titt som tätt när det finns mordmisstänkt förälder i bilden. När socialen ser att barnen har det bra i övrigt, trots rådande situation så läggs anmälningar ner.

Skulle inte förvåna mig om det kom anmälningar från flashbackare. Ett par skribenter skrev att de skulle anmäla faktiskt.

SD ser själv till att bli anmäld när han lägger ut bilder på ena dottern som står farligt nära ett stup.
Se själv i den tredje spoilern i följande länk: http://www.flashback.org/sp65629884
Citera
2018-10-25, 14:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD ser själv till att bli anmäld när han lägger ut bilder på ena dottern som står farligt nära ett stup.
Se själv i den tredje spoilern i följande länk: http://www.flashback.org/sp65629884

Vilka jobbiga bilder. Har inte följt tråden så noga de senaste veckorna, inte sett dem innan.
Citera
2018-10-25, 14:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Någon som vet om den "synska" bloggerskan i Lund har kopplingar till LW eller de misstänkta?

Bild på "sierskan":
http://forumbilder.se/H8D2A/16601941-1928924227319425-5901629297128049655-o-1-5bc0d8899606ee473debb998
Hon skall tydligen ha varit med i fem olika församlingar, bl.a. en med anknytning till Livets Ord. Vet inte vilken kyrka hon tillhör nu, men hon var med i en bönekedja för LW:
http://dahlstrome.blogg.se/2018/may/jag-sag-lena-wesstroms-mordare.html
Senast redigerad av Draifos 2018-10-25 kl. 15:13.
Citera
2018-10-25, 14:30
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Okej, så här är det:

Stefan och Lena planerade turen på Nordsjön ihop och genomförde den ihop. Båda två har foton sparade från tillfället. De åkte i Stefans bil, och de besökte Ett par butiker på vägen hem.

Under förhöret med Stefan som vittne 15/5 kontaktade han på polisens begäran JH/BeholderX.

Det finns inget som tyder på att Stefan kontaktat någon granne eller annan för att förmedla sin bild.

Nej, källa kommer ej att anges, men svaret står att finna i användarnamnet.

(Ja, du som påtalade att man inte kunde radera sitt konto här hade rätt...)

Kan du berätta vilket datum LW och SD gjorde turen på Nordsjön. Vill du inte berätta själv, så använd någon "bulvan" att förmedla informationen. Om de gjorde några stopp i butiker, så kan personal i dessa butiker vittna om att de setts tillsammans? Kanske några inköp gjordes?

Var har de sparat bilderna? Finns de i deras mobiler och ligger i beslag hos Polisen?

Jag har i misstanke att SD hittar på att han varit med LW . Jag tror inte hon ville ha att göra med den omanliga påstridiga människan över huvud taget. Jag tror att LW gått från att tidigare varit förtjust till att få kväljningar fyllda med obehag av honom. Samtidigt försökte hon nog hålla en vänskaplig ton med det "stora barnet" SD, men det fungerade visst inte så bra när allt höll på att rämna under hans fötter. Han tappade helt kontrollen på sina impulser eller så lade han upp en mordplan under april när han kände sig blåst av kvinnorna i hans liv?
Senast redigerad av Honan6 2018-10-25 kl. 14:33.
Citera
2018-10-25, 14:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Bloggerskan MD kan säkert också ha anmält dem. Har för mig att hon själv jobbade på soc.

Menar du UW:s ex MH eller är MD en annan bloggare som dykt upp i tråden?
Citera
2018-10-25, 14:40
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Menar du UW:s ex MH eller är MD en annan bloggare som dykt upp i tråden?

Annan.

http://dahlstrome.blogg.se/2018/may/vem-mordade-lena-wesstrom.html
Senast redigerad av PeterNoster 2018-10-25 kl. 14:56.
Citera
2018-10-25, 14:55
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Stefan är inte min källa. Jag vet inte om han skickat några SMS men han hade ingen telefon förrän i slutet på sommaren. Han äär en tramsig, flamsig färgklick, men korkad är han inte så han skulle inte ha skickat SMSM om han var som vanligt. Har han mördat så kan han säkert ha spårat ur och tänkt oskickligt, men inte så oskickligt skulle jag tippa.
Jodå, han blev hörd som vittne 15/5. Samma dag som han senare blev anhållen.

Hur menar du att SD skulle ha kommunicerat, geochachat, loggat och fotograferat utan mobil i somras? Tramsigt påstående från dig, Medinsyn.
Citera
2018-10-25, 15:01
Medlem
Citat:
Hur menar du att SD skulle ha kommunicerat, geochachat, loggat och fotograferat utan mobil i somras? Tramsigt påstående från dig, Medinsyn.

Du är vass och klartänkt
Citera
2018-10-25, 15:04
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Vi kan nå polisen med det men alla på jobb
har inte det. Det är mycket vi skulle önska att vi kunde dela med oss av här.
Vi har funderat på en sak som inte har med mordet att göra. Men vill inte blanda in dem egentligen. Vi får tänka på saken.
OBS::: Har inget med mordet att göra

Tack för svar! Och tack för att ni delar med er av det ni vet.
Citera
2018-10-25, 15:29
Medlem
Citat:
Kan du berätta vilket datum LW och SD gjorde turen på Nordsjön. Vill du inte berätta själv, så använd någon "bulvan" att förmedla informationen. Om de gjorde några stopp i butiker, så kan personal i dessa butiker vittna om att de setts tillsammans? Kanske några inköp gjordes?

Var har de sparat bilderna? Finns de i deras mobiler och ligger i beslag hos Polisen?

Jag har i misstanke att SD hittar på att han varit med LW . Jag tror inte hon ville ha att göra med den omanliga påstridiga människan över huvud taget. Jag tror att LW gått från att tidigare varit förtjust till att få kväljningar fyllda med obehag av honom. Samtidigt försökte hon nog hålla en vänskaplig ton med det "stora barnet" SD, men det fungerade visst inte så bra när allt höll på att rämna under hans fötter. Han tappade helt kontrollen på sina impulser eller så lade han upp en mordplan under april när han kände sig blåst av kvinnorna i hans liv?

Klart att Medinsyn bara förmedlar SDs ord om olika saker, han tar allt från SD som sanning och skulle aldrig komma på tanken att tänka själv eller ifrågasätta någonting.
Det får mig att tänka på den ryggladslösa JG, som står brevid SD när han är otrogen mot HD, står bredvid när SD misshandlar och ofredar LW. Vilken viljelös menlös människa!
Omger sig SD med en Fanklubb av idioter utan egen vilja eller åsikter, utan ryggrad att säga nej till narcissisten?
Isf, hur mycket pressar och styr han inte HD?

Ja SD kanske var så vansinnigt arg på LW den 14 så HD sjukskrev sig.
Sedan mördade han LW och HD törs inte säga nej till något, bara spelar med så hon inte blir nästa offer.
HD vet, det är jag säker på.
Citera
2018-10-25, 15:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Någon i tråden som vet om SD kom oanmäld till eventet "Liv i luckan" igår?

Och, hur gick det på frukosteventet på IKEA? i morse? Kom SD oanmäld, blev bortmotad och skvallrade för sin anhängare Medinsyn som kanske blev upprörd och skrev ett aggressivt "outande" i okontrollerat tillstånd tidigare idag?

Med tanke på SD:s många bilder på sitt geocachekonto där han bl a visar hur farligt det ser ut när ena dottern står och kramar ett träd vid ett stup, så får man en bild av att han vill berätta något för någon (HD?). Min tanke blir att barnen inte bör få vara ensamma med SD. Han är i en oerhört trängd situation och frågan är om någon vill/vågar vara ensam med honom nu?

Apropå IKEA-eventet...full förståelse för att geocachandet i Örebro generellt gått ned sen i somras...med tanke på att man kan riskera att råka stöta på den fanatiske geocachedåren Stefan Davidsson, skäligen misstänkt för mord. Det är nog en del som drar sig för att geocacha ensam, och speciellt kvälls- och nattetid.

Citat:
”Känns som om det varit en liten svacka på cachandet i Örebro under sommaren. Nu jobbar vi på att vända den trenden. Ett frukostevent i det stora möbelvaruhuset sätter säkert fart på både gamla och nya cachare.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in