2018-10-25, 11:47
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Han har även vidgått följande:
Jag smekte henne också över skötet och tog in ett finger också i skötet.
/Provokatör

Och då frågade han henne om det var skönt och hon stönade fram: mmm

I min värld kan det aldrig bli våldtäkt om det är som GS sagt i förhör
Citera
2018-10-25, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.L
Nja håller inte med dig just där. Det finns ju mängder med swinging aktiviteter inom det området. Exempel på det är ju både gruppsex och tex soft swinging.
Jag tror det är fullt möjligt att paret försökte få BO till detta. Vi vet ju inget om den eventuella sexuella laddningen hos dom denna kvällen.
Allt annat är däremot helt obegripligt. Ett spontant korkat infall tror jag inte på då det innebär noll av konsekvenstänk.

Du glömde en ingrediens när du citerade mig "ett spontant korkat infall" och det är berusningen. Det är det som gör att jag tror på det för då har man inget konsekvenstänk.

Alla alternativ är totalt korkade, men det alternativet att han var väldigt berusad är det som känns mest rimligt för det är det enda där man inte tänker på konsekvens.
Citera
2018-10-25, 12:03
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ett uppdaterat dagboksblad från TR skulle kanske ge oss en fingervisning om vad som hänt sedan häktningen, finns där någon information om omhäktning tro?

/Provokatör
Han häktades den 16:e och två veckor på det blir således 30:e vilket är sista dag att väcka åtal, såvida inte åklagaren behöver mer tid för då blir det omhäktning.
Citera
2018-10-25, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Du kan inte föreställa dig att berättelser ändras från första polisförhöret till den version som presenteras i en rättegång? Inte så sällsynt.

Jo, då får dem ju en massa uppslag om de läser här
Citera
2018-10-25, 12:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Han häktades den 16:e och två veckor på det blir således 30:e vilket är sista dag att väcka åtal, såvida inte åklagaren behöver mer tid för då blir det omhäktning.
Med så få inblandade & få vittnen så vore det märkligt om det skulle behövas mer tid än två veckor för att komma fram till om det håller för ett åtal eller inte.

Kriminaltekniska undersökningar har väl dessutom förtur när någon sitter häktad.
Citera
2018-10-25, 12:41
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Det är inte avgjort ännu om hon ens är ett brottsoffer men i din värld är väl GS redan skyldig .
Varför tror du BO anmält detta? På skoj?
GS har uppfört sig vedervärdigt och frun försvarar, jisses.
Citera
2018-10-25, 12:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Varför tror du BO anmält detta? På skoj?
GS har uppfört sig vedervärdigt och frun försvarar, jisses.
Så alla som anmäls för brott är alltid skyldiga? Perfekt då kan man stanna där, avskaffa rättsväsende & domstolar. Du fattar att detta låter exakt som vid häxprocesserna?
Citera
2018-10-25, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jag vill minnas att BO ska ha varit vaken - enligt Glenn. Letade efter hans första förhör, ville minnas att det postades runt sidan 50 men kan inte hitta det. Någon som vill lägga upp det igen?

Tror det här är filen du letar efter.

https://minfil.com/a0V0j4jabe/Stockholms_TR_B13985-18_Aktbil_5_pdf
Citera
2018-10-25, 12:48
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Med så få inblandade & få vittnen så vore det märkligt om det skulle behövas mer tid än två veckor för att komma fram till om det håller för ett åtal eller inte.

Kriminaltekniska undersökningar har väl dessutom förtur när någon sitter häktad.
Ja, men NFC har väldigt stora balanser, så jag skulle inte bli förvånad om det blir två veckor till.
Citera
2018-10-25, 12:54
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:

Du har helt rätt, men kanske det finns något annat i dagboksbladet som är nytt, byte av juridiska ombud etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Jag håller med, morgonrocken kommer dessutom ha ringa bevisvärde om man tänker efter och jag tror även att varken BO's eller MGM's mobil behöver dyrkas upp. Inspelningen bör vara analyserad och klar vid det här laget.

Jag ser faktiskt inte anledningen till att han fortfarande är häktad om inte förundersökningen har svällt (vilket inget tyder på), åklagaren borde kunna släppa honom och hävda att misstanken kvarstår intill åtal eller att FU läggs ned.

/Provokatör
Citera
2018-10-25, 12:58
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Du har helt rätt, men kanske det finns något annat i dagboksbladet som är nytt, byte av juridiska ombud etc.

Jag håller med, morgonrocken kommer dessutom ha ringa bevisvärde om man tänker efter och jag tror även att varken BO's eller MGM's mobil behöver dyrkas upp. Inspelningen bör vara analyserad och klar vid det här laget.

Jag ser faktiskt inte anledningen till att han fortfarande är häktad om inte förundersökningen har svällt (vilket inget tyder på), åklagaren borde kunna släppa honom och hävda att misstanken kvarstår intill åtal eller att FU läggs ned.

/Provokatör
Vid brott där minimistraffet är fängelse i två år, utgår man ifrån att det finns särskilda häktningsskäl. Detta innebär att en person som misstänks för ett brott där straffet är minst två år, i regel ska häktas.
Så han kommer sitta i väntan på förhandlingen, givet att åklagaren går till åtal. Annars ska han släppas.
Citera
2018-10-25, 13:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ja, men NFC har väldigt stora balanser, så jag skulle inte bli förvånad om det blir två veckor till.
Kommer skälen att anges ifall det blir omhäktning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in