2018-09-19, 10:53
Medlem
Näst ut Fredrik Strage. Inte hunnit lyssna på dagens avsnitt men känns på förhand som det kan bli något slags världsrekord i ängslighet när Strage och Emil P möts
Citera
2018-09-19, 11:46
Medlem
raven101s avatar
Tyckte dagens avsnitt var bra, bättre än förra. Märks vilka som är bekväma med att vara självutlämnande jämfört med de som blir för stela. De avsnitten hoppar jag oftast.
Citera
2018-09-19, 20:32
Medlem
Bara jag som noterat hur Emil P hoppat på Alex Schulmans korståg mot Markus Oscarsson? Har för mig att det inte är första gången Födomspodden hakar i något som tagits upp av Alex i A&S-podden. Tramsigt.

Angående Strage-avsnittet så var det inte så ängsligt. Strage är ju sedan innan en väldigt vettig och sund person som inte bär på den där ängsliga hipsterkänslan utan är genuin i sin strävan efter ny musik och udda genrer.

Lite bonus-roligt hur Strage - på frågan om Oskarsson - nästan häver ur sig att han inte vet hur han ska kategorisera Oskarsson eftersom han inte kan placera honom politiskt. Det säger en hel del om den lilla ankdammen i Stockholm.
Citera
2018-09-19, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Bara jag som noterat hur Emil P hoppat på Alex Schulmans korståg mot Markus Oscarsson? Har för mig att det inte är första gången Födomspodden hakar i något som tagits upp av Alex i A&S-podden. Tramsigt.

Angående Strage-avsnittet så var det inte så ängsligt. Strage är ju sedan innan en väldigt vettig och sund person som inte bär på den där ängsliga hipsterkänslan utan är genuin i sin strävan efter ny musik och udda genrer.

Lite bonus-roligt hur Strage - på frågan om Oskarsson - nästan häver ur sig att han inte vet hur han ska kategorisera Oskarsson eftersom han inte kan placera honom politiskt. Det säger en hel del om den lilla ankdammen i Stockholm.

Och detta var inte ängsligt? Liksom att han var rädd för att lyssna på musik som var tre år gammal för att folk kunde tro att han upptäckt den först nu Däremot var han ju ganska öppen med det vilket han ska ha kudos för. Sedan var det faktiskt mest Emil P:s ängslighet jag trodde skulle nå nya höjder i dagens avsnitt
Citera
2018-09-21, 23:02
Medlem
Roland Janssons avatar
Citat:
Ny säsong igång igen som säkert många upptäckt. Anna Bok är väl ungefär en muterad version av alla pantade människor/kvinnor man någonsin träffat, och i ordinär form är dessa helt odrägliga att lyssna på, men nu blev det så pass groteskt och extremt att det slog över i någon slags studie/forskningsformat över Anna som person.

Att det är en bräcklig och osäker person, det är nog alla överens om. Därför gör det mig lite smått äcklad över att den ständigt medvetna Emil vill visa sig så avståndstagande från Anna Bok - Anna är motsatsen till allt det som den kreddiga delen av mediastockholm strävar efter - som det bara går. Han har alltså inte ens anständigheten att ge henne ett leende, ett artigt skratt, när hela hon skriker efter bekräftelse på det hon säger eller på hennes skämt.
Ja, Anna Bok är sprallig och i vissa fall totalt världsfrånvänd. Och nej, Anna är förmodligen ingen person som man orkar vara i samma rum som under någon längre period. Men som intervjuare borde Emil kunna försöka vara mer inkännande och inte hela tiden låta den dömande tystnaden tala. Det är nästan som att Emil sätter sin egen mediapersona framför vissa gäster, som om att så länge det inte framstår som om att han skrattar åt fel saker eller åt hjärndöda saker så är det lugnt, för det vore ju förödande i en så pass trendkänslig verksamhet.

Jag tycker den här ängsligheten tränger igenom titt som tätt i intervjuer, rädslan över att framstå som någon som inte tillhör en trendkänslig mediaklick genom att associeras med fel saker. Ständigt ska det "svenniga/svenssonska" avslöjas hos vissa t.ex d"u gör som 99% av alla andra töntiga svenskar gör i New York" (implicit: till skillnad från oss 0.01% medvetna som fattar vad som är okej att göra och vad som numera är mainstream eller inte).

Kort sagt: I en herrtidning/modetidning som Café - som ständigt lägger ut artiklar om vad skribenterna har tröttnat på hos vanliga svenssons och hur dumma, korkade och fula folk är - så är det väldigt mycket Café över Emil.

Du sätter ord på mina tankar, Emil bajsar nästan på sig för att vara rätt. Dock gillar jag idén och det kan emellanåt bli riktigt underhållande.
Citera
2018-10-07, 23:00
Medlem
Kul att Mårten Andersson av alla människor synar Emils ängslighet i senaste avsnittet. Emil tappar talförmågan för en stund när han blir konfronterad.
Citera
2018-10-08, 17:50
Medlem
Citat:
Kul att Mårten Andersson av alla människor synar Emils ängslighet i senaste avsnittet. Emil tappar talförmågan för en stund när han blir konfronterad.

Roades också av detta. Tydligt dock att ängslighetskonfrontationen var planerad då när den väl kom var lite mal placé, men hedrar Mårten oavsett
Citera
2018-10-25, 11:22
Medlem
Briljant avsnitt med Tommy Körberg, Emil är i högform och riktigt rolig.

Hanna Widell-avsnittet har jag inte ens bemödat mig lyssna på. Lika uppenbart som det är tröttsamt att Widell-systrarn bara är med pga Alex är bundis med Emil (och Emil gissningsvis vill ligga bra till hos PD).
Citera
2018-10-31, 18:11
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Ebba von Sydow av alla människor klär av Emil fullständigt i senaste avsnittet. Istället för att ställa upp på sexfrågorna lyckas hon vrida spotlighten mot Emil - att de frågorna egentligen säger mycket mer om Emil än intervjuobjektet, och att hon hade integritet nog att inte svara på det som hon ansåg privat. Emil fick stryka frågor på löpande band och fick live-feedback i podden på vad som funkar och inte funkar - och helt plötsligt var han under luppen. Uppfriskande!

Då vill jag vara tydlig med att Ebba von Sydow verkligen inte tillhör mina favoriter i övrigt. Om fler vore som mig hade hon varit arbetslös - skiter fullkomligt i kungahuset, Veckorevyn, livsstilstips, influencers och alla låtsasjobb som det kvinnliga könets intressen skapat. Men hon ska ha kredd för att visa integritet här, det ska hon. Emil får backa med svansen mellan benen och hitta någon som han tacksamt kan svänga sig med referenser som flyger över huvudet med till nästa vecka istället och driva med utan att de fattar det.
Citera
2018-11-09, 23:16
Medlem
Jag tycker att podden har blivit markant sämre denna säsongen. Emil verkar ha tappat sin skärpa för klockrena fördomar och vill hellre skriva roliga frågor som ska skapa någon slags reaktion hos den intervjuade. Dessutom är han alldeles för pushig med "jooo kom igen nu, det stämmer ju!", på ett sätt som han inte varit innan. Istället för att läsa av personen vill han vara rolig eller chockerande (exempelvis frågan om glasögonskalmen till Körberg och alla kokainfrågorna).

Den återkommande frågan om Roxette är dessutom helt ointressant. Lenny Kravitz dito hade åtminstone något som sa nåt om personen som svarade.
Jag gillade intervjun med Strage denna säsongen, annars har det varit skralt.
Citera
2018-11-10, 12:08
Medlem
Ronilles avatar
Jag tycker tvärtom, jag tycker att det är avsevärt bättre. Håller med, Körberg var ju fantastisk.
Citera
2018-11-17, 12:51
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ebba von Sydow av alla människor klär av Emil fullständigt i senaste avsnittet. Istället för att ställa upp på sexfrågorna lyckas hon vrida spotlighten mot Emil - att de frågorna egentligen säger mycket mer om Emil än intervjuobjektet, och att hon hade integritet nog att inte svara på det som hon ansåg privat. Emil fick stryka frågor på löpande band och fick live-feedback i podden på vad som funkar och inte funkar - och helt plötsligt var han under luppen. Uppfriskande!

Då vill jag vara tydlig med att Ebba von Sydow verkligen inte tillhör mina favoriter i övrigt. Om fler vore som mig hade hon varit arbetslös - skiter fullkomligt i kungahuset, Veckorevyn, livsstilstips, influencers och alla låtsasjobb som det kvinnliga könets intressen skapat. Men hon ska ha kredd för att visa integritet här, det ska hon. Emil får backa med svansen mellan benen och hitta någon som han tacksamt kan svänga sig med referenser som flyger över huvudet med till nästa vecka istället och driva med utan att de fattar det.

Emil gjorde exakt vad jag skrev om här - Han hittade ett tacksamt offer. Benjamin Ingrosso. Fan, killen är ju på Anna Book-nivå. Han förväxlar Nile City och Spin City, han visar flera gånger att han inte har en aning om vad Emil snackar om men försöker ändå/tänker högt och visar prov på sin okunskap, han ställer upp på att svara på frågor om han haft sexdrömmar om familjemedlemmar (!!!!!).

Tycker avsnittet landar i kategorin lyteskomik. Att Ingrosso gör bort sig är det som inget snack om, men det säger lika mycket om Emil som låter det ske.

Jag är kluven till formatet. Ibland blir det riktigt kul och man får en ny bild av intervjupersonen, ibland är det cringeworthy när Emil ska visa hur kreddig han är och utan att intervjupersonen förstår det - vuxenmobbar denne, genom att outa denne som totalt okreddig.

Antar att en så trendkänslig person som Emil läser här själv också. Så hej Emil!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in