Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Ebba von Sydow av alla människor klär av Emil fullständigt i senaste avsnittet. Istället för att ställa upp på sexfrågorna lyckas hon vrida spotlighten mot Emil - att de frågorna egentligen säger mycket mer om Emil än intervjuobjektet, och att hon hade integritet nog att inte svara på det som hon ansåg privat. Emil fick stryka frågor på löpande band och fick live-feedback i podden på vad som funkar och inte funkar - och helt plötsligt var han under luppen. Uppfriskande!
Då vill jag vara tydlig med att Ebba von Sydow verkligen inte tillhör mina favoriter i övrigt. Om fler vore som mig hade hon varit arbetslös - skiter fullkomligt i kungahuset, Veckorevyn, livsstilstips, influencers och alla låtsasjobb som det kvinnliga könets intressen skapat. Men hon ska ha kredd för att visa integritet här, det ska hon. Emil får backa med svansen mellan benen och hitta någon som han tacksamt kan svänga sig med referenser som flyger över huvudet med till nästa vecka istället och driva med utan att de fattar det.
Emil gjorde exakt vad jag skrev om här - Han hittade ett tacksamt offer. Benjamin Ingrosso. Fan, killen är ju på Anna Book-nivå. Han förväxlar Nile City och Spin City, han visar flera gånger att han inte har en aning om vad Emil snackar om men försöker ändå/tänker högt och visar prov på sin okunskap, han ställer upp på att svara på frågor om han haft sexdrömmar om familjemedlemmar (!!!!!).
Tycker avsnittet landar i kategorin lyteskomik. Att Ingrosso gör bort sig är det som inget snack om, men det säger lika mycket om Emil som låter det ske.
Jag är kluven till formatet. Ibland blir det riktigt kul och man får en ny bild av intervjupersonen, ibland är det cringeworthy när Emil ska visa hur kreddig han är och utan att intervjupersonen förstår det - vuxenmobbar denne, genom att outa denne som totalt okreddig.
Antar att en så trendkänslig person som Emil läser här själv också. Så hej Emil!