2018-10-25, 10:04
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Så du menar att tvångsdeporterade som lastades på tåg i bl a Frankrike, Holland, Grekland, Rumänien, Ungern, Tjeckoslovakien, Bulgarien etc, tog en omväg på ca 90 mil för att lasta av lik i Treblinka.....? Menar du att de så framstående nazisterna valt en så oerhört korkad logistisk lösning?

Här har du en karta med översikt på de mest betydande transportlinjerna till Auschwitz, och det gör ju inte dina påståenden mer trovärdiga direkt, sett till var Treblinka ligger i förhållande till Auschwitz (och man kan ju tvivla på att du ens vet det själv...)

https://www.theholocaustexplained.org/the-final-solution/auschwitz-birkenau/transport-and-arrival/

Ja, man kanske kunde begära att han, förintelseförnekarna, skulle kunna lägga fram bevis på vilka tågtransporter/transporter som det handlar om, alltså visa seriösa kontrollerbara dokument som styrker deras påståenden. Annars är det ju bara deras egna fantasier.

Visst är det konstigt, varför köra längre än vad det behövs? Om de var på väg till Auschwitz och de skulle stoppa o slänga av de som hade dött av "sjukdomar" innan de når Auschwitz, så kör man längre bort slänger av dem där för sedan återanvända till Auschwitz? eller hur tänkte de där?

Jag undrar också, hur brändes dessa grupper med folk (hundratalet?) ? i gropar eller på bar backe? Men enligt Fagro beskrivningar,så skulle det vara i gropar. Men det går inte enligt dem, för syret tar slut enligt dem. Ibland går det bra bränna i gropar, men ibland inte..... ...
Citera
2018-10-25, 10:13
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men varför ljög han? Så det betyder att alla ljuger också? Ja precis sådana historier dyker upp från "förnekare" också. det har man lärt sig nu vid detta fallet.
Den mest kända, är att HCN( vätecyanid) skulle vara ofarligt! Det hade de bevis på.... De till och med videofilmade det försöket! En annan känd är ju Germar Rudolf som ljuger, så han tro på sig själv.
Ljuger denna kille? Han avslöjade "morden" i öst. Domaren Roland Freisler flyger upp i luften..
https://www.youtube.com/watch?v=uwFLgA8wYxw Observera det är rättegången med de som var med mordkomplotten 20 juli för mörda Hitler.

Så nog finns det "hål" i eran spekulationer också

Nu förstår jag inte riktigt vad du vill säga med din länk mer än att Nazisterna ofta betedde sig som skitstövlar vilket jag aldrig invänt emot, jag är inte nasse som sagt så har inget fördrag för Hitler och hans anhang. Dock användes domare som var lika mycket partiska idioter som Roland Freisler vid Nurnbergprocessen. Flera även unga män som skickades i döden enbart för att ha lytt order. Fruktansvärt. Men det är en annan diskussion iof.

[quote=Herkulesbig|65630667]
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben

Problemet det är inte sådan modena krematorium ugnar vi har i dag, de hade där. Företaget som byggde ugnar i lägret hade redan standardugnar sedan 1870 talet, men ändå anställde de ett 30 tal ingenjörer för utveckla nya. Varför då? Om de redan hade standard ugnar.
De är som jämnföra Ferrari o Fiat (moderna).

De kräver endast energi vid uppvärmning, sedan förbrukar den inte mycket mer, för den är redan uppvärmd. Därför det var viktigt hålla det igång. Det är som en bil om du startar dricker den mer, sedan dricker den mindre.

Ju mer du kör mindre i medel dricker den. Min bil dricker 1,5 liter/mil vid starten, så när jag har kört 20 mil, så har den har druckit 30 liter? Det enligt eran teori är det så, men de flesta vet de dricker mindre när de är varma. Min har druckit runt 15 liter vid 20 mil's körning runt. Men de ska vara omöjligt enligt er.

Har du sett filmen "der ewige jude"? Se filmen och ställ dig frågan om det stämmer som filmen säger.
Juidarna ansåg som parasiter(råttor) kastar man dem utanför dörren, springer de in igen och sprider sin sjukdom. Så den enda rätta är att utrota parasiten(juden).

Kunde han förutse de skulle förlora kriget om de dödar alla judar? Han trodde väl att typ England skulle hoppa på korståget emot de bolsjevikiska judarna i öst! Men han blide djupt besviken när de inte hoppade på det tåget.

Jo klart man har sett den klassikern! Är ju ett bra exempel på vad som händer om man indoktrinerar ett folk att ett helt annat folk är problemet. Men du det finns ännu fler smutsiga propagandafilmer som USA producerade om negrer. Hur svarta tvingades leva i USA, hur apartheid spred sig gör mig illamående varje gång jag tänker på det. Hur kvinnor i USA som gifte sig med svarta män blev banlysta från sin familj osv, fruktansvärt! Men USA dödade inte alla svarta. Så Der Ewige Jude säger inget mer än att man starkt ogillade judar och anklagade dem för dekadensen och bankväsendet i Tyskland.

Tyvärr finns det ju en poäng där då jag håller med om att eliten inom judendomen är otroligt farlig och skadlig. Stora delar av Judendomen är en cancersvulst men man måste skilja Judendomen från judar som folkgrupp. Det kunde inte Hitler då han var intelligent men ändå anti-intellektuell.

Dock tror jag inte han dödade judar i industriell omfattning nej. Däremot så vet vi ju att kristalnatten inträffat och att judar dödades där till en följd av SA och övriga våldsamma pack som paraderade på gatorna.

Ditt påstående om UK köper jag inte. Det är ju vida känt att Hitler väldigt tidigt kallade Winston Churchhill för en tjänare åt juden, judekramare osv.
Citera
2018-10-25, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Vilka transporter till Auschwitz gick via Treblinka?

Det kom fångar från "Öst " och Tre Blinka var en transitstation som sannolikt fördelade fångar där behov fanns. Det fanns många läger i Polen och behoven varierade naturligtvis.
Citera
2018-10-25, 10:48
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Nu förstår jag inte riktigt vad du vill säga med din länk mer än att Nazisterna ofta betedde sig som skitstövlar vilket jag aldrig invänt emot, jag är inte nasse som sagt så har inget fördrag för Hitler och hans anhang. Dock användes domare som var lika mycket partiska idioter som Roland Freisler vid Nurnbergprocessen. Flera även unga män som skickades i döden enbart för att ha lytt order. Fruktansvärt. Men det är en annan diskussion iof.

Jo klart man har sett den klassikern! Är ju ett bra exempel på vad som händer om man indoktrinerar ett folk att ett helt annat folk är problemet. Men du det finns ännu fler smutsiga propagandafilmer som USA producerade om negrer. Hur svarta tvingades leva i USA, hur apartheid spred sig gör mig illamående varje gång jag tänker på det. Hur kvinnor i USA som gifte sig med svarta män blev banlysta från sin familj osv, fruktansvärt! Men USA dödade inte alla svarta. Så Der Ewige Jude säger inget mer än att man starkt ogillade judar och anklagade dem för dekadensen och bankväsendet i Tyskland.

Tyvärr finns det ju en poäng där då jag håller med om att eliten inom judendomen är otroligt farlig och skadlig. Stora delar av Judendomen är en cancersvulst men man måste skilja Judendomen från judar som folkgrupp. Det kunde inte Hitler då han var intelligent men ändå anti-intellektuell.

Dock tror jag inte han dödade judar i industriell omfattning nej. Däremot så vet vi ju att kristalnatten inträffat och att judar dödades där till en följd av SA och övriga våldsamma pack som paraderade på gatorna.

Ditt påstående om UK köper jag inte. Det är ju vida känt att Hitler väldigt tidigt kallade Winston Churchhill för en tjänare åt juden, judekramare osv.

Det jag frågade angående om länken, är om han ljuger om morden i öst!? Därför han joinade gruppen för mörda Hitler, var just på grund av morden på judar o andra i öst. Han kände till det väl tydligen. Sedan om det är gasade judar eller arkebuserade judar det vet inte jag. Men det jag vill ha sagt är för en säger något så betyder det inte behöver osant. Påhittade storyn finns överallt i bägge lägena.
Men på er låter det som om en person har ljugit, så måste resten också vara lögn.

Visst är den en klassiker! Men vad är poängen med den filmen? Som du nämner är för indoktrinera folk att de är "farliga" att de bör försvinna från denna värld. Därför folk inte regera när dessa judar försvann? De var ju bra regeringen gjorde sig av packet? Eller hur, men det enda är då låta de försvinna från jorden, så de inte kan springa in igen. Cancer måste man tillintetgöra, det kan man inte bota. Så vad hade Hitler för val?

Hur tidig då? För det var väl under Chamberlain's tid som de började invadera Polen? Då de inledde sitt korståg åt öst, för besegra den bolsjevistiska judarna. Kan läsa om det i "nazismen i dokument" av stig Jonasson. Goebbels som ligger bakom det ... he he he he
Citera
2018-10-25, 10:55
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det kom fångar från "Öst " och Tre Blinka var en transitstation som sannolikt fördelade fångar där behov fanns. Det fanns många läger i Polen och behoven varierade naturligtvis.

Det där påståendet får du allt komma med lite källor till. Treblinka låg i nordöstra Polen, så du får jättegärna förklara logiken i att frakta folk från bl.a Makedonien för att sen skicka dom neråt i Polen igen.

https://www.holocaust.cz/en/history/concentration-camps-and-ghettos/treblinka-3/
Citera
2018-10-25, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Precis, men man tog vara på tandguldet - och gjorde tvål av kropparna. Så effektiva var nazisterna. Givetvis har judeutrotningen ägt rum, motivet var Hitlers hat mot judar - vilket han lyckades få gehör för i ett fattigt Tyskland med enorm arbetslöshet. Det var judens fel. Det är alltid judens fel när något går snett. Om det regnar ute eller det blir missväxt - garanterat judens fel. Judarna har varit hatade i alla tider. Muhammed krävde i sin koran att judar ska dödas, att de är som grisar och hundar. Detta var redan för 1400 år sedan.

Judeutrotningen har alltså ägt rum, bevisen för detta är överväldigande. Motivet var judehat.
Och när pesten härjade på 1300-talet så var det judarna som blev anklagade att hälla gift i brunnarna och orsaka eländet. Liksom hämnden genom tiden för de som dödade Jesus.......?*typ* eller?
Citera
2018-10-25, 10:58
Medlem
Att en (framstående) förintelseförnekare som Faurisson nyligen dött bevisar kanske
ingenting men känns inte helt orimligt. Borde bli lite färre förnekanden om inte annat.
Citera
2018-10-25, 10:59
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Det jag frågade angående om länken, är om han ljuger om morden i öst!? Därför han joinade gruppen för mörda Hitler, var just på grund av morden på judar o andra i öst. Han kände till det väl tydligen. Sedan om det är gasade judar eller arkebuserade judar det vet inte jag. Men det jag vill ha sagt är för en säger något så betyder det inte behöver osant. Påhittade storyn finns överallt i bägge lägena.
Men på er låter det som om en person har ljugit, så måste resten också vara lögn.

Visst är den en klassiker! Men vad är poängen med den filmen? Som du nämner är för indoktrinera folk att de är "farliga" att de bör försvinna från denna värld. Därför folk inte regera när dessa judar försvann? De var ju bra regeringen gjorde sig av packet? Eller hur, men det enda är då låta de försvinna från jorden, så de inte kan springa in igen. Cancer måste man tillintetgöra, det kan man inte bota. Så vad hade Hitler för val?

Hur tidig då? För det var väl under Chamberlain's tid som de började invadera Polen? Då de inledde sitt korståg åt öst, för besegra den bolsjevistiska judarna. Kan läsa om det i "nazismen i dokument" av stig Jonasson. Goebbels som ligger bakom det ... he he he he

Har inte läst Stig Jonasson så kan tyvärr ej uttala mig där

Off Topic: Hade Hitler fokuserat på ett fåtal farliga familjer som fördärvade Tyskland moraliskt, ekonomiskt och politiskt så hade problemet blivit tillintetgjort. Men Hitler var tyvärr antiintellektuell. Därför det var så tragiskt att Strasserbröderna inte vann kampen om NSDAP.
Citera
2018-10-25, 11:06
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Att en (framstående) förintelseförnekare som Faurisson nyligen dött bevisar kanske
ingenting men känns inte helt orimligt. Borde bli lite färre förnekanden om inte annat.

Vore ju fantastiskt om människor kunde vara så storsinta att göra en sund dokumentär om begreppet Förintelsen och verkligen undersöka det objektivt utan en massa fiolspel i bakgrunden och etiketterande av oss skeptiker som alltifrån fullblods-Nazister till Antisemiter osv.

Men det lär väl inte hända förrän man är riktigt gammal...
Citera
2018-10-25, 11:07
Medlem
QUOTE=Herkulesbig|65630714]Varför är det omöjligt???? intressant teori!! Kan man inte bränna dem i gropar som det nämns, för hinna med det? Nej visst ja, det går inte alls enligt (utan bevis än så länge) er, för grundvatten är hög, fast jag har inte sett hur det är möjligt, att det skulle vara hög grund vatten i lägret.
Hur vet du det inte togs in 9 000 ton koks?[/quote]

Din apostel Rudolf Vrba kom med uppgift att 1,765,000 oregistrerade ungerska judar kom till Auschwitz som han själv hade räknat antalet och påstod att han har bra sifferminne därför borde summan stämma.
Från 1940/1941 - 1945 var krematorierna fullt upptagna med att kremera de som avled i Auschwitz, det kom in strax över 200.000 tatuerade och därmed registrerade fångar till Auschwitz under den tiden som lägret var verksamt.
7000 stannade kvar i lägret när Auschwitz avvecklades och väntade på ryssarna, och 60.000 skulle gå till Woodizlav med SS.
Alltså 200.000 minus 67,000 ¨är 133.000 som avled och måste kremeras.
Röda Korset har siffran 135.000 som ligger mycket nära det antalet och mindre än 50% var judar av dem.
Därför blir frågan vad hände med Rudolf Vrbas 1,765,000 fångar som kom till Auschwitz enligt honom.

Var någonstans kremerades de, eller gick de upp i rök, kan inte ha varit i Auschwitz.
Det kan ses som mycket viktigt du kommer med en förklaring om de här försvunna fångarna, om du har någon förklaring till det.
Senast redigerad av Fagro 2018-10-25 kl. 11:45.
Citera
2018-10-25, 11:12
Medlem
https://sv.wikipedia.org/wiki/Folkmord

Men det finns bara en förintelse. Andra får nöja sig med folkmord. Men finns det något
sådant där båda sidor är någorlunda ense och den ena mer eller mindre ångrar sig ?
Citera
2018-10-25, 11:15
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Har inte läst Stig Jonasson så kan tyvärr ej uttala mig där

Off Topic: Hade Hitler fokuserat på ett fåtal farliga familjer som fördärvade Tyskland moraliskt, ekonomiskt och politiskt så hade problemet blivit tillintetgjort. Men Hitler var tyvärr antiintellektuell. Därför det var så tragiskt att Strasserbröderna inte vann kampen om NSDAP.
Absolut men det finns väl andra familjer utanför tyskland's kontroll vid den tiden?
Ta läs hans böcker, kostar inte så mycket på antikvariat. En av få duktiga svenska historiker av WWII
Kommentaren nämnde var kanske efter England inte ville följa med på korståg emot judarna i öst? Det lät så på Goebbels att han blide besviken på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in