2018-10-24, 21:55
Medlem
Fittahoras avatar
Trump hade en genomgång med militära ledare igår. Se tweet för deltagarlista.

https://twitter.com/POTUS_Schedule/status/1054877587665756161
Citera
2018-10-24, 22:00
Medlem
Fittahoras avatar
Right on Cue… In NYT Op-Ed, Soros’ Son Blames Trump and “Demonization of Political Opponents” For Bomb Packages

Several mail bombs were sent to Democrat leaders Wednesday–none of which detonated.

The Secret Service announced that suspicious packages were sent to Barack Obama and Hillary Clinton.

George Soros, NY Governor Cuomo, former AG Eric Holder, Rep. Maxine Waters were also sent suspicious packages.

Right on cue, George Soros’ son, Alexander Soros penned a New York Times op-ed blaming President Trump for the mail bombs.

Alexander Soros sure is a fast writer and the editorial board over at the New York Times also worked at lightning speed!

Soros penned a NY Times op-ed titled, “The Hate That is Consuming Us” – “Bombs sent to my father, George Soros, and to former President Obama and Hillary Clinton are a result of our politics of demonizing opponents.”

Alexander Soros via the New York Times:
On Monday afternoon an explosive device was delivered to my father’s home north of New York City. An alert member of our staff recognized the threat and called the police. Fortunately, the authorities were able to detonate the device safely. On Wednesday, the Secret Service said it had intercepted similar devices sent to the offices of former President Barack Obama and former Secretary of State Hillary Clinton.

We are all grateful that no one was injured, and grateful to those who kept us safe. But the incident was profoundly disturbing — as a threat not just to the safety of our family, neighbors, colleagues and friends, but also to the future of American democracy.

My family is no stranger to the hostilities of those who reject our philosophy, our politics and our very identity. My father grew up in the shadow of the Nazi regime in Hungary. My grandfather secured papers with false names so that they could survive the onslaught against Budapest’s Jews; he helped many others do the same. After the war, as the Communists took power, my father escaped to London, where he studied at the London School of Economics before embarking on what ultimately became a hugely successful career in finance.
Alexander Soros blamed the mail bombs on political demonization.
Now we have attempted bomb attacks. While the responsibility lies with the individual or individuals who sent these lethal devices to my family home and Mr. Obama’s and Ms. Clinton’s offices, I cannot see it divorced from the new normal of political demonization that plagues us today.
Soros then told the readers to go vote in order to stop the politicians (Republicans) who are responsible for undermining our democracy–HOW CONVENIENT!
We must find our way to a new political discourse that shuns the demonization of all political opponents. A first step would be to cast our ballots to reject those politicians cynically responsible for undermining the institutions of our democracy. And we must do it now, before it is too late.
Källa: https://www.thegatewaypundit.com/2018/10/right-on-cue-in-nyt-op-ed-soros-son-blames-trump-and-demonization-of-political-opponents-for-bomb-pa ckages/
Citera
2018-10-24, 23:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
False Flag? Bomb Detonated Outside Soros’ Home – Infowars Live Coverage

Breaking! Alex Jones Predicted False Flag Attacks To Blame Patriots

Dessa kanske? som ett exempel.

Haha, ja man kan ju börja undra.. FH verkar ju inte direkt sugen på att svara i alla fall, och citatet i inlägget här ovanför publicerades runt kl 21, flera timmar efter hans påstående..
Citera
2018-10-25, 04:50
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Från vilka källor fick du information att bomberna är fake / false flag?
Det är inte inte svårt att göra false flag av detta slag.
Jag hade trott på mainstream narritivet utifall George Soros, Obama eller Clinton dött eller fått en arm bortsprängd.
Som det ser ut nu liknar det mest en billig false flag för att ge demokraterna övertag i midterm samt att smutskasta Trumpföljare. Samtidigt kan man motivera mer censur på internet.
Tänk motiv och vem som får alla fördelar.
Citera
2018-10-25, 07:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Det är inte inte svårt att göra false flag av detta slag.
Jag hade trott på mainstream narritivet utifall George Soros, Obama eller Clinton dött eller fått en arm bortsprängd.
Som det ser ut nu liknar det mest en billig false flag för att ge demokraterna övertag i midterm samt att smutskasta Trumpföljare. Samtidigt kan man motivera mer censur på internet.
Tänk motiv och vem som får alla fördelar.

Fast det jag frågade var ju vilka källor FH använde för att komma till sin slutsats då han/hon påstår sig samla information från andra källor än msm.

Att alt right direkt bestämmer sig för att allt som verkar kunna gå dem emot är false flags och propaganda kommer knappast som någon överraskning.. Att det helt enkelt skulle kunna handla om en extremist som gått överstyr, eller bara en uppmärksamhetstörstande sinnessjuk, verkar inte ens finnas i er föreställningsvärld.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-10-25 kl. 07:18.
Citera
2018-10-25, 08:38
Medlem
Re: bomberna till Soros, HRC, BO som Q förmodligen varit upptagen med att tillverka och posta.

Min take på detta är, ge det inget värde alls.
Det är omöjligt att säga vem som gjorde det, jag saxar lite nedan ur en annan FB tråd.

Man kan väl påstå att det gynnar HRC, BO och Soros eftersom dom blir offer och då skulle det kunna tänkas gynna D. Därför kan vi nog vara helt säkra på att Trump eller någon i hans stab INTE har postat dessa.

Verkar ha varit rätt amatörmässigt och som någon skrev, hade en bomb gått av och HRC dött, då hade vi haft något att diskutera.
Citat:
En liten detalj, förmodligen inget - men stämplar inte USA sina brev? På bilden syns inga stämplar på frimärkena.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...iska-politiker
Inte heller på den bild där "IS-flaggan" är synlig, så syns det några stämplar.
En annan detalj i kommentarena här:
https://mobile.twitter.com/cnnbrk/st...45750793990145
Med 6st frimärken kan man skicka 6oz, dvs 170 g. Borde inte en rörbomb väga mer än 170g?
Citat:
https://imgur.com/a/XyHGbwP
Tar mig en funderare.
Mvh
Citat:
Brukar du skriva MALMÄ när du ska skriva Malmö? Och om du brukar göra det, märker du inte det och ändrar?
Den som har adresserat det där paketet har lyckats stava fel på två personnamn av två möjliga och stava fel till världens kanske mest kända delstatsnamn. Han har dessutom skickat det till fel företag (CNN istället för MSNBC). Antingen är det medvetet för att förvilla eller så är det en person som har dyslexi eller är slarvig på ett närmast psykotiskt sätt.
Citat:
Det här är den mest uppenbara false flag-attacken jag nånsin sett. Den är mer uppenbar än när hon judinnan i Malmö ritade en davidsstjärna på sin egen dörr för några år sedan och sen grät ut i media. Den är så uppenbar så hade Flashback varit ett normalt forum hade moderatorerna brutit ut alla inlägg som låtsas att detta är något annat än en false flag och skapat en tråd i "konspirationsteorier" där dessa dårar kan spåna fritt. Köper du att det är Trump som genom sina attacker mot media skapat ett klimat där farliga neo-nazister skickar brevbomber till CNN, Soros, Clinton och andra alldeles uppenbara Trumphatobjekt nån vecka innan de viktiga mellanårsvalen, så är du dum i huvudet. Sorry, men så är det.

Lite kul att bomben till Erik Holder skickades tillbaka till den uppgivna avsändaren... Debbie Wasserman Shultz i Florida

Det enda som skulle göra detta attentat till en false flag är om någon/några använder sig av det i ett annat syfte, tex. för att försöka stoppa valet (ökat hot) eller impeacha Trump (hans hatretorik ledde till detta) eller något liknande.

Hävdar man att det var seriöst menat då får man nog vackert skylla på IS för det var en IS flagga i en av bomberna https://twitter.com/CTWatchInc/status/1055162416378474496
Citera
2018-10-25, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Re: bomberna till Soros, HRC, BO som Q förmodligen varit upptagen med att tillverka och posta.

Det är omöjligt att säga vem som gjorde det, jag saxar lite nedan ur en annan FB tråd.

Man kan väl påstå att det gynnar HRC, BO och Soros eftersom dom blir offer och då skulle det kunna tänkas gynna D. Därför kan vi nog vara helt säkra på att Trump eller någon i hans stab INTE har postat dessa.

Verkar ha varit rätt amatörmässigt och som någon skrev, hade en bomb gått av och HRC dött, då hade vi haft något att diskutera.

Lite kul att bomben till Erik Holder skickades tillbaka till den uppgivna avsändaren... Debbie Wasserman Shultz i Florida

Det enda som skulle göra detta attentat till en false flag är om någon/några använder sig av det i ett annat syfte, tex. för att försöka stoppa valet (ökat hot) eller impeacha Trump (hans hatretorik ledde till detta) eller något liknande.

Hävdar man att det var seriöst menat då får man nog vackert skylla på IS för det var en IS flagga i en av bomberna https://twitter.com/CTWatchInc/status/1055162416378474496

Läste att bomberna var lagda manuellt i postlådorna. Ska se om jag hittar källan igen.
Citera
2018-10-25, 09:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized

Det var ingen isis-flagga utan en parodi med kvinnosilhuetter och texten ”get ’er Done” istället för arabiska tecken.

https://heavy.com/news/2018/10/bomb-cnn-isis-flag-git-er-done-parody-meme/amp/
Citera
2018-10-25, 09:21
Medlem
DikTs avatar
Vinnaren på detta är väl SaudiArabien och de som tjänar på USA:s vapenexport... Fokus skiftade helt.
Inte för att jag alls har något som stödjer detta, men de är de stora vinnarna på att detta dök upp just nu. ;o
Citera
2018-10-25, 09:42
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fast det jag frågade var ju vilka källor FH använde för att komma till sin slutsats då han/hon påstår sig samla information från andra källor än msm.

Att alt right direkt bestämmer sig för att allt som verkar kunna gå dem emot är false flags och propaganda kommer knappast som någon överraskning.. Att det helt enkelt skulle kunna handla om en extremist som gått överstyr, eller bara en uppmärksamhetstörstande sinnessjuk, verkar inte ens finnas i er föreställningsvärld.
Om det här inte är ett praktexempel på en false flag så vet jag inte vad som är det.
Jag utesluter inte alls att det kan vara en genuin attack av någon högerextremist eller galning. Men om det var äkta så måste bombmannen vara utvecklingsstörd.
Vad förvänta han sig uppnå med bomberna? Enbart hot eller att dom skulle dö? I vilket fall som helst så gynnas ju demokraterna och det borde vem som helst förstå.
Om man vill mörda någon så gör man det genom att få det att se ut som en hjärtattack, bilkrasch eller självmord. Men även dessa metoder börjar bli genomskinliga då de används så ofta.
Om du tycker alt right har en ensidig syn på verkligheten titta på dig själv och alla andra troll/skeptiker. Allt som är "den officiella versionen" är sant, även om inga bevis finns.
Citera
2018-10-25, 10:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Om det här inte är ett praktexempel på en false flag så vet jag inte vad som är det.
Jag utesluter inte alls att det kan vara en genuin attack av någon högerextremist eller galning. Men om det var äkta så måste bombmannen vara utvecklingsstörd.

Så det är ett praktexempel på en false flag samtidigt som du inte utesluter att det inte är en false flag?

Citat:
Vad förvänta han sig uppnå med bomberna? Enbart hot eller att dom skulle dö? I vilket fall som helst så gynnas ju demokraterna och det borde vem som helst förstå.
Är det någon som ens har antytt att det inte skulle kunna gynna demokraterna, eller utgöra ett problem för Trump/R?

Citat:
Om man vill mörda någon så gör man det genom att få det att se ut som en hjärtattack, bilkrasch eller självmord. Men även dessa metoder börjar bli genomskinliga då de används så ofta.
Har du bevis för att "dessa metoder används så ofta"?

Citat:
Om du tycker alt right har en ensidig syn på verkligheten titta på dig själv och alla andra troll/skeptiker. Allt som är "den officiella versionen" är sant, även om inga bevis finns.

Jag har inte ens med en enda bokstav antytt att det inte kan vara en false flag - du verkar helt kört fast i dina förutfattade meningar och fördomar. Men det är bra att du bekräftar vem som egentligen har en ensidig syn..

Och återigen då - du svarar på helt andra saker än det jag frågade..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-10-25 kl. 10:14.
Citera
2018-10-25, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Läste att bomberna var lagda manuellt i postlådorna. Ska se om jag hittar källan igen.

Försökte hitta källan igen på att alla var levererade manuellt (dvs ilagda av person snarare än postade) men hittar bara att den till Soros var ilagd för hand.

Citat:
https://www.wired.com/story/how-mail-bombs-get-intercepted-what-happens-next/
In the Soros case, authorities reportedly believe that the bomb was hand-delivered, rather than going through a parcel service; a caretaker discovered the package and contacted authorities, who detonated it safely. The other devices, though, appear to have been caught in advance of their final destination by standard screening processes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in