2018-10-23, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insaniac
Bonde söker fru är som Paradise hotel men för fula männsikor.

Ushhh, att man vågar visa fula människor på TV! Att man inte lyckats utrota dom!!
Citera
2018-10-23, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nej, sannerligen inte. PH är ju bara till för att folk ska gänga och ställa till med skandaler medan BSF är till för att finna den rätta.
Om inte annat visar såväl upplägg som tidigare resultat det.

Precis, det där med "puss-kommentaren" var jag inne på tidigare med.

Den ende "normala" i hennes gäng är tveklöst Tore som i trailern verkar komma henne betydligt närmare framgent.

Jag gillar din människosyn. Själv blev jag "bortkastad" från en annan forum p g a min människosyn, d v s att jag tyckte att utseendet inte var så viktigt när man söker kärleken för livet.
Citera
2018-10-23, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nej, sannerligen inte. PH är ju bara till för att folk ska gänga och ställa till med skandaler medan BSF är till för att finna den rätta.
Om inte annat visar såväl upplägg som tidigare resultat det.

Precis, det där med "puss-kommentaren" var jag inne på tidigare med.

Den ende "normala" i hennes gäng är tveklöst Tore som i trailern verkar komma henne betydligt närmare framgent.

Jag gillar din människosyn. Själv blev jag utkastad från en annan forum p g a min människosyn, d v s att jag tyckte att utseendet inte hade så stor betydelse när man söker kärleken för livet.
Citera
2018-10-23, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Finns ingen likhet alls! Paradise Hotel är rent trams som handlar om fylla och sex, BSF är ett program som handlar om betydligt mer jordnära personer som är ute för att hitta sitt livs kärlek och grundkonceptet är 1000 ggr mer seriöst i BSF än i Paradise Hotel.

Håller med. Skönt att hitta likasinnade som inte bara uppskattar utseendet.
Citera
2018-10-23, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Håller med. Skönt att hitta likasinnade som inte bara uppskattar utseendet.

Detsamma . På tok för mycket i detta samhället handlar om yta och utseende och det blir till slut äcklande när det går överstyr som det gjort nu.

Där tycker jag BSf sätter ett tydligt exempel och föregår med ett mycket gott exempel när det gäller dejtingsåpor. Man fokuserar inte på män med tvättbrädor eller tjejer med trådsmal midja och silikonbröst utan vi får följa personer som är som vilka som helst med utseende och skavanker som vi alla mer eller mindre har.

Är därför jag alltid tyckt om BSF
Citera
2018-10-23, 14:22
Medlem
Citat:
Jag gillar din människosyn. Själv blev jag utkastad från en annan forum p g a min människosyn, d v s att jag tyckte att utseendet inte hade så stor betydelse när man söker kärleken för livet.

Blev du utkastad ur ett forum av den orsaken?? Jag vet ju inte vad det var för forum men ett oseriöst sådant hör man ju på lång väg att det var. Man stänger av människor för att dessa pratar om olämpliga saker och det du uttryckte är ju så långt ifrån olämpligt man kan komma. Snarare ett sundhetstecken.

Admin och övriga där måste vara otroligt ytfixerade
Citera
2018-10-23, 15:53
Medlem
Citat:
Detsamma . På tok för mycket i detta samhället handlar om yta och utseende och det blir till slut äcklande när det går överstyr som det gjort nu.

Där tycker jag BSf sätter ett tydligt exempel och föregår med ett mycket gott exempel när det gäller dejtingsåpor. Man fokuserar inte på män med tvättbrädor eller tjejer med trådsmal midja och silikonbröst utan vi får följa personer som är som vilka som helst med utseende och skavanker som vi alla mer eller mindre har.

Är därför jag alltid tyckt om BSF

Tack för tipset. Jag skall börja kolla det i stället. Började kolla lite Bachelor och hamnade i kollision med ngn på det forumet när vi hade olika åsikter om utseendets betydelse.
Citera
2018-10-23, 15:56
Medlem
Citat:
Blev du utkastad ur ett forum av den orsaken?? Jag vet ju inte vad det var för forum men ett oseriöst sådant hör man ju på lång väg att det var. Man stänger av människor för att dessa pratar om olämpliga saker och det du uttryckte är ju så långt ifrån olämpligt man kan komma. Snarare ett sundhetstecken.

Admin och övriga där måste vara otroligt ytfixerade

Jag skrev för mkt och för ingående om min syn på utseendefixeringen och när jag brinner för ngt blir jag mkt mångordig. Ngn tröttnade på det och bad mig att dra i helvete. Det var alltså en person som önskade att jag skulle dra.
Citera
2018-10-23, 16:49
Medlem
Citat:
Tack för tipset. Jag skall börja kolla det i stället. Började kolla lite Bachelor och hamnade i kollision med ngn på det forumet när vi hade olika åsikter om utseendets betydelse.

Jaha Bachelor , ja inte konstigt att utseende fixerade ruvar i ett forum som handlar om Bachelor som är ett otroligt oseriöst program i genren i jämförelse med BSF.
Citera
2018-10-23, 16:53
Medlem
Citat:
Jag skrev för mkt och för ingående om min syn på utseendefixeringen och när jag brinner för ngt blir jag mkt mångordig. Ngn tröttnade på det och bad mig att dra i helvete. Det var alltså en person som önskade att jag skulle dra.

Brukar jag också ha en tendens att bli om jag brinner för något, men tycker inte för den skull att det är befogat att göra så som den personen gjorde. Men i den här tråden om BSF tror jag nog att du ska känna dig välkommen .

Ska bli kul att se både det vanliga programmet och "Kärlek åt alla" imorgon. Verkar ju bli tjafs på Pers gård och två av tjejerna som är på väg till Simons gård längtar efter att få handmjölka och kallar kons spenar för "Vad heter de där små snopparna".
Citera
2018-10-23, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insaniac
Bonde söker fru är som Paradise hotel men för fula männsikor.
Som tex Joakim i förra säsongen? 🙄 dessutom befriande med vanliga människor som ser ut som gemene man, inklusive mig och med all säkerhet dig 🤓
Citera
2018-10-24, 08:28
Medlem
Citat:
Jaha Bachelor , ja inte konstigt att utseende fixerade ruvar i ett forum som handlar om Bachelor som är ett otroligt oseriöst program i genren i jämförelse med BSF.

Jag blev jätteförvånad när ngn tyckte att 99% av men värderar utseendet högst och väljer den vackraste. Först trodde jag att personen skämtade. Att ngn kan tycka så i civiliserad Sverige känns konstigt när t o m mer utseendefixerade italienare pratar med förakt om begreppet "donna oggetto" d v s när man ser kvinnan bara som ett föremål. Sedan försökte jag komma med låååånga motargument varför jag tyckte att hen hade fel vilket ledde bara till att ngn bad mig att dra åt helvete.

Jag förstår att man på ett forum där man ser bara det yttre hos en människa kan göra så. Hade man en mer empatisk människosyn skulle det inte hända. Jag måste lära mig att känna av vibbarna på forumet och inte börja "slå huvudet mot väggen" d v s inte försöka övertala ngn eller ge sin synpunkt när det är ingen ide.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in