2018-10-24, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Tänk om SD är så sjuk i hjärnkontoret att han får livskraft och energi av att läsa och röra sig i denna tråd och att dyka upp i geocachesammanhang. Människor runt honom vet nog inte alls hur de ska förhålla sig till honom.
Ja inget är otroligt... håller med Dig att SD kan röra sig här i tråden!
Citera
2018-10-24, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Alldeles rätt så är det!
Att SD togs in på förhör redan samma dag som försvinnandet av LW anmäldes har gått en del deltagare helt förbi vilket var min avsikt att visa med mitt inlägg. Enligt Hiding ska anhållandet ha skett redan den 15:e maj."
Och vad kan det visa på att SD per omg blev intagen till förhör... finns det någon anledning?
Citera
2018-10-24, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Så det är trovärdigt att en arbetskollega till HD har kontakt med hennes föräldrar och ställer frågan om USA resan?

Veckan innan skriver TiNi och undrar om det kommer många journalister den 22:a.
Den 22:a skriver hen att dom var där veckan innan och då var det många journalister.

TiNi skriver att dom fått larm, och ställer MV frågan om dom får behålla dom.
Sen ifrågasätter hen att någon frågade om trygghetslarm.
Kan inte tolka det som nått annat än att hen menar att polisen försett dom med (trygghets)larm. Inte frågan om en, utsn flera arbetskamrater till HD, tolkar jag det som.

Har aldrig hört talas om detta förfarande. Polisen har inte en hög trygghetslarm på hög att lämna ut till folk. Eftersom TiNi ifrågasatte trygghetslarm kandke dom fick var sin visselpipa...

Datumet 22:a oktober har varit offentligt sen länge, liksom det nya avstämningsdatumet.
Varför tror ni att SD lurat in HD att han ska friskrivas just det datumet? Om han inte gör det, vad vann han på det? Inte logiskt.
Många frågor finns det och få svar...

Datumet den 22:a, Du säger att det varit offentligt sen länge... kanske SD trodde att han skulle bli friskriven och sagt det till HD?

Nu vann han inget men kanske hade hoppats på det... HD lurad igen!
Citera
2018-10-24, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbriella
Jag tror det är helt enligt rutin att första förhöret med ”misstänkt” sker som vittne, inte som uttalat misstänkt-förhör.
Om man förhörs som vittne får polisen ett första intryck utan att personen tänker att den är misstänkt. Det kan vara en vinst i att den förhörde inte känner sig anklagad utan fritt kan berätta sin berättelse, som sedan kollas upp om den är trovärdig.
Polisen granskar mer än de alltid visar.
Dvs ett vittnesförhör kan mycket väl vara att personen redan är misstänkt men man vill inte avslöja misstankar för att se hur den förhörde agerar med tron att bli förhörd som vittne.

Jag tror att det gick till ungefär så här.
Polisen blev utlarmade till LWs bostad, där förhörde/pratade dom med UW.
UW tipsade polisen om SD, vilket blev polisens nästa stopp, där pratade/förhörde dom honom.

In på huset och gjorde slagningar på SD och LW, där hittade dom
bil å bullbråket plus den återtagna anmälan.

ÅK beslutade å anhålla SD, in med honom, sannolikt gjordes kroppsbesiktning
plus att han topsades.
Antagligen gjorde man husis hos SD samtidigt.
Jag tror också att man buggade både bil å bostad.

Ut med honom å det bär iväg till USA med HD.
Hur bra det gick vet vi.
Väl hemma igen så beslutar ÅK om anhållan och häktningsförhandling.

Jag tror att polis/ÅK lagt så gott som allt krut på SD redan från första början,
det kanske inte va det bästa beslutet, jag vet inte, men att det skitit sig ordentligt
är det väl ingen tvekan om.
Citera
2018-10-24, 12:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Så det är trovärdigt att en arbetskollega till HD har kontakt med hennes föräldrar och ställer frågan om USA resan?

Den 22:a skriver hen att dom var där veckan innan och då var det många journalister.

Kan inte tolka det som nått annat än att hen menar att polisen försett dom med (trygghets)larm. Inte frågan om en, utsn flera arbetskamrater till HD, tolkar jag det som.

Har aldrig hört talas om detta förfarande. Polisen har inte en hög trygghetslarm på hög att lämna ut till folk. Eftersom TiNi ifrågasatte trygghetslarm kandke dom fick var sin visselpipa...

Datumet 22:a oktober har varit offentligt sen länge, liksom det nya avstämningsdatumet.
Varför tror ni att SD lurat in HD att han ska friskrivas just det datumet? Om han inte gör det, vad vann han på det? Inte logiskt.
- Faller på sin egen orimlighet att polisen skulle skrämma upp hela sjukhuset med att dela ut larm vilket var den vilt fabulerande TinnaNinna85s bete i avsikt för trådens mer tank och hjärtlösa deltagare att nappa på.

- Det lyckades överhövan ty dom på förhand dömande svalde i sin lynch-iver inte bara betet utan även resten av reven spöt och t.o.m den svårsmälta rullen. Vill påstå dom fortfarande inte förstått dom lurats om dom någonsin gör det
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-10-24 kl. 12:55.
Citera
2018-10-24, 12:33
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbriella
Jag tror det är helt enligt rutin att första förhöret med ”misstänkt” sker som vittne, inte som uttalat misstänkt-förhör.
Om man förhörs som vittne får polisen ett första intryck utan att personen tänker att den är misstänkt. Det kan vara en vinst i att den förhörde inte känner sig anklagad utan fritt kan berätta sin berättelse, som sedan kollas upp om den är trovärdig.
Polisen granskar mer än de alltid visar.
Dvs ett vittnesförhör kan mycket väl vara att personen redan är misstänkt men man vill inte avslöja misstankar för att se hur den förhörde agerar med tron att bli förhörd som vittne.

Mycket bra författat precis så ligger det till.
Citera
2018-10-24, 12:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Men arbetskollegan har väl knappast frågat föräldrarna? Utan det var väl HD som berättade om resan och arbetskollegorna var avundsjuka.

Själklart ska man alltid vara vaksam på användare som påstår sig ha insyn/kontakt/känna någon osv. Som du säger kan flera av uppgifterna som Tinna kommer upp med tagits från tråden eller ha kollats upp med TR.

Personligen tycker jag dock att det som kommit fram kräver ganska mycket jobb. Man behöver ha följt tråden ganska noga, ringt till TR för att kolla. Vi i tråden visste ju inget om datumet och undrade ju ganska länge. Tycker att inläggen innehåller berättelser som är detaljrika och berättade med inlevelse. Inget bevis alls, men kräver en del av användaren. Jag väljer som det nu ser ut att tro på användaren. Har lite svårt att se motivet också. I början verkade Tinna tro att HD kunde var inblandad. Det verkar ha svängt.

Vad gäller larm, kanske de fått ett särskilt direktnummer till polisen för att kunna larma om de blir kontaktade på nytt? Något som är kopplat till GPS. Eller något ditåt. Kanske inte behöver ha överfallslarm?

Finns idag mycket tekniska lösningar som underlättar.

Om Sd invaggar HD i tron att han blir frisläppt den 22:a, kanske hon känner en större tilltro till honom och att han är oskyldig? Att han säger till henne om och om igen, att de har inget på mig. Jag kommer att bli avskriven när som helst. Du ser ju själv att inget har kommit upp som binder mig till brottet, trots att det gått 5 månader och de har ju haft kroppen lika länge. Det finns inget helt enkelt...
Nu krattar de desperat. Då förstår du.

Det är vad jag tror att han kan säga till HD. Och jag förstår henne. Jag förstår att hon vill tro honom.
Är det sant, då är denna helvetessituation löst.

Tänk vilken skillnad det skulle betyda för henne och barnen.
Citera
2018-10-24, 12:38
Medlem
Citat:

Har för mig att det va media som fick svaret av föräldrarna att dom
inte viste något om resan.
Dom kan ha dragit till med det för å slippa följdfrågor å annan skit.
Citera
2018-10-24, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men arbetskollegan har väl knappast frågat föräldrarna? Utan det var väl HD som berättade om resan och arbetskollegorna var avundsjuka.

Själklart ska man alltid vara vaksam på användare som påstår sig ha insyn/kontakt/känna någon osv. Som du säger kan flera av uppgifterna som Tinna kommer upp med tagits från tråden eller ha kollats upp med TR.

Personligen tycker jag dock att det som kommit fram kräver ganska mycket jobb. Man behöver ha följt tråden ganska noga, ringt till TR för att kolla. Vi i tråden visste ju inget om datumet och undrade ju ganska länge. Tycker att inläggen innehåller berättelser som är detaljrika och berättade med inlevelse. Inget bevis alls, men kräver en del av användaren. Jag väljer som det nu ser ut att tro på användaren. Har lite svårt att se motivet också. I början verkade Tinna tro att HD kunde var inblandad. Det verkar ha svängt.

Vad gäller larm, kanske de fått ett särskilt direktnummer till polisen för att kunna larma om de blir kontaktade på nytt? Något som är kopplat till GPS. Eller något ditåt. Kanske inte behöver ha överfallslarm?

Om Sd invaggar HD i tron att han blir frisläppt den 22:a, kanske hon känner en större tilltro till honom och att han är oskyldig? Att han säger till henne om och om igen, att de har inget på mig. Jag kommer att bli avskriven när som helst. Du ser ju själv att inget har kommit upp som binder mig till brottet, trots att det gått 5 månader och de har ju haft kroppen lika länge. Det finns inget helt enkelt...

Det är vad jag tror att han kan säga till HD. Och jag förstår henne. Jag förstår att hon vill tro honom.

Visst är det så, dna tekniken har gått framåt och det är ju bra, polisens kriminaltekniker plus rättsläkare är duktiga och de på NFC.
Det här är ett otrohets och svartsjukedrama som spårat ur är mina teorier.
Citera
2018-10-24, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Nu var inte det är till mig... men mycket bra skrivet...

Håller med Dig i mycket och hoppas (och nästan ber) att SD är oskyldig, skulle underlätta för alla barn som är inblandade. Och att polisen får fram en GM med riktiga bevis så inget lämnas åt fantasin...
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-10-24 kl. 12:45.
Citera
2018-10-24, 12:44
Medlem
Citat:
(...)

Hur har du lyckats tolka nedan till att Tinna har varit i kontakt med HDs föräldrar för att fråga om USA-resan?

Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
(...)
Men den omtalande USA resan ska enligt HD inte hennes föräldrar ha köpt i julklapp.

Citat:
Vilken bra idé Tufsankatt hoppas du EGT kan bidra med det ett bra förslag.
Fråga gärna om USA resan med som HD inte vet något om som hon skulle ha fått i julklapp av hennes föräldrar.
Om du vill så får du gärna fråga också varför hon säger hon vaknade av att polisen stormade huset och det liknade kriget allt låg mer eller mindre på golvet.Som KSP skriver och förklarar är jag nästan säker på att det var en husrannsakan.

Citat:
HD blev tillfrågad varför hon inte berättat
om Julklapps resan till USA då många va avis att få en sådan resa. Då berättade HD att hon hade inte fått någon resa till USA av hennes föräldrar eller av någon annan.
Citera
2018-10-24, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Kära nån! Så TOKIGT detta blev!
Jag citerade och refererade till en GAMMAL artikel, som rörde när SD togs in på förhör första gången och i vilket syfte!
Detta är alltså inte nya uppgifter! SD är INTE avförd från utredningen!!

Såg också att fler var inne på fel datum och funderade om avförd i utredningen!

Ang HD:s resa, kan det vara att hon tidigt fått ett preliminärt besked om semesterledigt men att det ändrats och hon då sjukskrev sig? Gäller samma regler i anställning om hon arbetstränar som jag tycker jag läst här i tråden att hon gör och hur länge har hon gjort det?. Kan hon ha särskilda regler vid det arbetssättet? Kan Efta varit inskickat tidigare och hon fått avslag genom något felaktigt eller oklart i ansökan därav den sena timmen. Samtidigt så åker man iväg till Norrköping helgen före en USA-resa? Antar det finns en del hemma att göra inför resan med att ordna bl.a för barnens boende under tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in