2018-10-24, 07:42
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finatorsken
En partner verkar ha funnits!! P*mp**na, på Instagram!

Ok, verkar ju vara en syster inte partner, amo tror jag betyder just onkel/morbror.

Denna bilden hade systern på IG:
https://www.instagram.com/p/BQqnFZDgf-j/?hl=sv
Marley på gravstenen blev väl mördad i ett mycket mer typiskt gängmord just i krokarna därnere (tippar på Skärholmen), kan vi skåda det jag först var inne på i tråden, förlängd hämnd på familjemedlemmar? Kan den till och med vara så bisarrt förlängd att det är brodern till tjejen till en fiende som dödats?

Citat:
Ursprungligen postat av lizardangie
Det är för tidigt att konkludera något om blodshämnd eller familjerelaterat, behövs en utredning först men baserat på polisens utsago är BO alltså okänd hos polisen sedan tidigare vilket säger ganska mycket. Kurder har inte utfört någon hämndaktion mot släktmedlemmar genom drive-bys sedan tidigare, detta måste vara någon arab/somalier med personlig vendetta mot BO.

Du behöver inte svara på just denna första mening, men jag får intrycket av att du har tillgång till förstahandsuppgifter från mordplatsen.
Körde några snubbar mot BO och nån mer och sköt eller var det en klunga människor dom körde mot?
BO verkar varit en mycket sympatisk ung man på en kvinnodominerad utbildning, hade han eller har haft nån flickvän i sitt liv?

Slutligen en fråga ställd till hela tråden han där R*di som nätt och jämnt verkar duckat en morddom, går det att få fram ett foto på honom, var BO och Rod* lika varandra?

EDIT: Vårby ska Marley dödats i, av nån Armenier över ett idiottjafs enligt tråden om det mordet; (FB) Marley Åsard Fredriksson mördad i Vårby 24/3-15
Senast redigerad av platyzma 2018-10-24 kl. 08:18.
Citera
2018-10-24, 07:44
Medlem
Min teori är att BO omedvetet kränkt GM genom att tex plingat på GM när han var ivägen på cyckelbanan.

För att få tillbaka sin heder har GM skjutit BO i bröstet.

/en som slutat tutat på babbar i trafiken
Citera
2018-10-24, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Som andra har skrivit så är chansen liten att man som oskyldig skjuts ned på öppen gata. Normalt har man gjort något/varit inblandat i något för att så skall ske. Det finns exempel på när man tror att GM tagit fel och skjutit ned fel person, en sådan skjutning skedde i GBG för några år sedan. Annars är det oftast att oskyldiga träffas av slumpartade kulor när en kriminell avrättas.
Så chansen för att BO var ett slumpartat offer torde ligga runt 1-2%. Men den finns.

Det skjuts oskyldiga när folk tar miste på person. Glöm inte bort 16åringen i rosengård som vart klippt när dom skulle ta en helt annan person egentligen
Citera
2018-10-24, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabBorje
Min teori är att BO omedvetet kränkt GM genom att tex plingat på GM när han var ivägen på cyckelbanan.

Det finns inget som tyder på att det här var någon trafiksituation, så den här teorin kan du glömma.

Peter Mangs ska ha varit motiverad att 'hämnas' på ett brett definierat kollektiv delvis på grund av att han upplevde sig kränkt i olika små trafiksituation. Så, visst förekommer sånt. Finns säkert gott om andra bättre exempel också.

I det här fallet, nej. Tror du kan släppa det helt.
Senast redigerad av flushbuch 2018-10-24 kl. 08:47.
Citera
2018-10-24, 08:47
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabBorje

Ja det kan mycket väl vara så! Kaozblattar är extremt lättkränkta och saknar ofta både impulkontroll och konsekvenstänk.
Tråkigt om nu BO var en laglydig och integrerad blatte.
Citera
2018-10-24, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Ok, verkar ju vara en syster inte partner, amo tror jag betyder just onkel/morbror.

Denna bilden hade systern på IG:
https://www.instagram.com/p/BQqnFZDgf-j/?hl=sv
Marley på gravstenen blev väl mördad i ett mycket mer typiskt gängmord just i krokarna därnere (tippar på Skärholmen), kan vi skåda det jag först var inne på i tråden, förlängd hämnd på familjemedlemmar? Kan den till och med vara så bisarrt förlängd att det är brodern till tjejen till en fiende som dödats?

Systern? Hon har Thailands flagga på profilen och har ett typiskt sydostasiatiskt utseende.
Mig veterligen var han kurd och inte thailändare.

Hur skulle användningen av "amo" tyda på att det är en syster och inte partner/vän?
Det betyder farbror/morbror som du nämnde, och används även som en respektfull titel på män som är gamla nog för att kunna vara ens farsa.
Arabkollegan har fått sitt barn att kalla mig för "amo" trots att jag inte är arab, inte är släkt med barnet på något vis och för att vara helt ärlig inte är särskilt nära vän med arabkollegan.
Citera
2018-10-24, 09:40
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idasuperstar
Om du menar partner som i flickvän så är svaret nej. Hon skriver på sin instagram att hon hade tänkt sig att de skulle bli 40 ihop och han skulle äntligen ha hittat en tjej som förtjänar honom. Hon skriver även ”Du skulle bli amo Sh*y*n till mina barn”. Vet dock ej vad amo betyder men i vilket fall skrev hon mina barn och inte våra.

Citat:
Ursprungligen postat av hestbice
det är hans syster, står tydligt om man orkar läsa texten.

d*agaff är hans andra syster, skriver på IG:

"Det enda jag kunde höra var skotten och dina skrik. Dom ekar i mitt huvud Sh*y*n gy*n kan du få det att försvinna. Det sista du sa var ”varför Gud?”. Jag skrek sh*y*n andas, andas och det var sista gången du kollade på mig."

Hon var alltså på plats när han blev skjuter, detta kanske redan är konstaterat tidigare i tråden, har inte läst alla sidor.

Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Systern? Hon har Thailands flagga på profilen och har ett typiskt sydostasiatiskt utseende.
Mig veterligen var han kurd och inte thailändare.

Hur skulle användningen av "amo" tyda på att det är en syster och inte partner/vän?
Det betyder farbror/morbror som du nämnde, och används även som en respektfull titel på män som är gamla nog för att kunna vara ens farsa.
Arabkollegan har fått sitt barn att kalla mig för "amo" trots att jag inte är arab, inte är släkt med barnet på något vis och för att vara helt ärlig inte är särskilt nära vän med arabkollegan.

Du har rätt att utseendet inte stämmer, men därav skrev jag 'verkar vara en syster', minst en syster ska ju varit på plats. Jag grundade min teori om ev halvsyster på överst citerade inläggen här som ger det intrycket, men det kan vara ett missförstånd.

EDIT: Det är vid dags dato inlägg 197 och 198 så direkt efter varandra blir det ännu mer övertygande, men utseendet gör att jag är böjd att hålla med dig. En tjej som stod honom nära stod nära en annan skjuten i ett, i alla fall lite, mer typiskt gängmord. Dessutom verkar tidigare systern Di* vara en kusin, jag vet inget om henne men förutsätter att polisen kollar henne och hennes umgänge noggrant.
Senast redigerad av platyzma 2018-10-24 kl. 10:32.
Citera
2018-10-24, 09:55
Medlem
Shayan Gaff, 22, sköts till döds: ”Var den finaste människan”
Citat:
Han läste till lärare – och såg fram emot att kunna hjälpa ungdomar att hålla sig borta från kriminalitet.

Men yrkeslivet hann knappt börja för 22-åriga Shayan Gaff. På söndagskvällen sköts han till döds när han lämnade en restaurang i Segeltorp.

Polisen misstänker att gärningsmannen egentligen var ute efter någon annan.

– Det går inte att förstå att det här har hänt, säger Dylan Masaba, som var Shayans bästa vän.

Han skulle jobba dagen efter, och hade inte tänkt att gå ut. Men ändå så bestämde sig Shayan Gaff för att möta upp sin kusin Dia på en restaurang i Segeltorp, strax söder om Stockholm, på söndagskvällen.

– Vi hade varit där några gånger tidigare och rökt vattenpipa. Det var vår grej, säger Dia. Vid 22.45-tiden lämnade kusinerna restaurangen. Då avlossade en person flera skott mot Shayan. Han segnade ner på gatan, svårt skadad.
https://unv.is/aftonbladet.se/nyheter/a/bKxQxd/shayan-gaff-22-skots-till-dods-var-den-finaste-manniskan
Citera
2018-10-24, 10:00
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bKxQxd/shayan-gaff-skots-till-dods-var-den-finaste-manniskan

Citat:
Han skulle jobba dagen efter, och hade inte tänkt att gå ut. Men ändå så bestämde sig Shayan Gaff för att möta upp sin kusin D*a på en restaurang i Segeltorp, strax söder om Stockholm, på söndagskvällen.

Kan vi dementera alla påståenden om att D*a ska vara hans syster? Om ni ska engagera er i denna tråd skulle det gouteras att rätt information framförs, då det är i en dyster stund för familjen som sörjer sin förtrogna BO är det osmakligt med oöverlagda påståenden utan grundlig kontroll.

''TL;DR''

Senast redigerad av lizardangie 2018-10-24 kl. 10:47.
Citera
2018-10-24, 10:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missbruk1
Det skjuts oskyldiga när folk tar miste på person. Glöm inte bort 16åringen i rosengård som vart klippt när dom skulle ta en helt annan person egentligen
Ja det händer, absolut, men det är en på 50 en på 100.
Citera
2018-10-24, 10:34
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lizardangie
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bKxQxd/shayan-gaff-skots-till-dods-var-den-finaste-manniskan

Kan vi dementera alla påståenden om att D*a ska vara hans syster? Om ni ska engagera er i denna tråd skulle det gouteras att rätt information framförs, då det är i en dyster stund för familjen som sörjer sin förtrogna BO är det osmakligt med oöverlagda påståenden utan grundlig kontroll.

''TL;DR''

D*a som var med var kusin inte syster, trådsanning korrigerad.
Var det bara hon och Shay*n eller en hel klunga folk som blev påskjutna?
Citera
2018-10-24, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
D*a som var med var kusin inte syster, trådsanning korrigerad.
Var det bara hon och Shay*n eller en hel klunga folk som blev påskjutna?

Citat:
Vid 22.45-tiden lämnade kusinerna restaurangen. Då avlossade en person flera skott mot Shayan. Han segnade ner på gatan, svårt skadad.

(---)

– Jag sprang och gömde mig vid en husvägg och sedan ringde jag polisen.

Shayan fördes i ilfart till sjukhus, men senare på söndagskvällen meddelade polisen att han avlidit.

Uppenbarligen, bara han. Ingen information ska ha släppts om att någon annan ska ha skjutits, uteslutande, BO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in