2018-10-23, 22:42
Medlem
Snubben som blev ihjälskjuten heter Shayan Gaff, bara 22 år gammal. Hört att han var en bra kille som pluggade till lärare. Tragiskt ifall han var oskyldig!

Här är hans fb-sida; https://m.facebook.com/shayan.gaff
Citera
2018-10-23, 22:51
Medlem
Gaupes avatar
Han kanske hade raggat på fel brud? Som ryktet säger att den där ihjälskjutne läraren i Lövgärdet gjort.
Citera
2018-10-23, 23:02
Medlem
Det framkom tidigare i tråden att hans biologiska syster var på plats när mordet skedde. Vad gjorde systern där? Har hon någon relation till mördaren? Kanske systern vet vem mördaren är men vägrar tala till polismyndigheten p.g.a. rädsla för repressalier eller möjligtvis är en hämndaktion från offrets klan på gång?
Citera
2018-10-23, 23:19
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lizardangie
Som jag skrev tidigare var han inte någon som skulle göra drive-by på någon eller sälja droger, killen utbilda sig till lärare. Möjligtvis att någon hade personlig vendetta mot honom, vars namn på GM jag inte kan plocka fram i huvudet just nu.
Jo, jag vet att han sägs ha varit helt vanlig reko kille.

Vad menar du med sista meningen, förstår inte riktigt?
Citera
2018-10-23, 23:20
Medlem
Europes avatar
Ponera att teorin om att BO kanske blev skjuten av misstag stämmer. Frågan är vem de i så fall förväntade sig stöta på? Det hade kanske inte varit så konstigt i t.ex. Husby, där det rör sig mycket människor, där det skjuts med jämna mellanrum och GM kan ofta bo i närheten, d.v.s. GM kan mycket väl råka få syn på någon de vill knäppa (eller som de tror är någon de vill knäppa). Men det är ju inte direkt som det brukar skjutas i Segeltorp centrum. Det stället är rätt dött. Det gör det ganska sannolikt att gärningsmännen inte själva bor där och var där enkom för att skjuta någon.
Citera
2018-10-23, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antichthon
Det framkom tidigare i tråden att hans biologiska syster var på plats när mordet skedde. Vad gjorde systern där? Har hon någon relation till mördaren? Kanske systern vet vem mördaren är men vägrar tala till polismyndigheten p.g.a. rädsla för repressalier eller möjligtvis är en hämndaktion från offrets klan på gång?

Jag tänker också om det kunnat vara hämnd och han tyvärr varit oskyldigt? Jag vet inte, bara en åtanke
Citera
2018-10-23, 23:24
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Nej inget bevis för någonting, men väl ett huvudbry för polisen. Jag säger igen att man bör leta bland övriga klientelet på Sultan den kvällen. Se om någon där kan tänkas vara involverad i något.

Spåret: Kurder - Blodshämnd bör väl också utredas? "Rätt" person kan då vara mördad, fast individen själv var okänd av polisen.
Citera
2018-10-23, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antichthon
Vad gjorde systern där? Har hon någon relation till mördaren? Kanske systern vet vem mördaren är men vägrar tala till polismyndigheten p.g.a. rädsla för repressalier eller möjligtvis är en hämndaktion från offrets klan på gång?

Dummaste jag har läst på den här tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Jo, jag vet att han sägs ha varit helt vanlig reko kille.

Vad menar du med sista meningen, förstår inte riktigt?

Jag menar att jag inte kan plocka fram namnet på GM i huvudet. Jag menar att någon alltså måste ha haft en personlig vendetta mot honom. Inga misstankar mot någon dock.
Citera
2018-10-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Spåret: Kurder - Blodshämnd bör väl också utredas? "Rätt" person kan då vara mördad, fast individen själv var okänd av polisen.

Det är för tidigt att konkludera något om blodshämnd eller familjerelaterat, behövs en utredning först men baserat på polisens utsago är BO alltså okänd hos polisen sedan tidigare vilket säger ganska mycket. Kurder har inte utfört någon hämndaktion mot släktmedlemmar genom drive-bys sedan tidigare, detta måste vara någon arab/somalier med personlig vendetta mot BO.
Senast redigerad av lizardangie 2018-10-23 kl. 23:40.
Citera
2018-10-23, 23:39
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lizardangie
Jag menar att jag inte kan plocka fram namnet på GM i huvudet. Jag menar att någon alltså måste ha haft en personlig vendetta mot honom. Inga misstankar mot någon dock.
GM som i Gärningsmannen alltså. Nej, ingen av oss kan väl plocka fram det namnet i huvudet.

Men personlig vendetta är såklart ett logiskt spår. Där kan det egentligen vara vadsomhelst. Eftersom han inte var känd av polisen och verkade vara en städad kille så är det nog i sånt man gräver just nu. Facebook-loggar, sms-trafik, tidigare relationer osv.
Citera
2018-10-24, 00:06
Medlem
Conse...s avatar
Nackabo skjuten till döds i Huddinge
https://mitti.se/nyheter/segeltorp-skjutning-nacka/
Citat:
Det var i söndags kväll som en 22-årig Nackabo sköts till döds i Segeltorp. Mitt i har varit i kontakt med en närstående som befann sig på platsen när skotten avlossades.
– Han studerade och var en väldigt bra människa som aldrig hamnat i bråk. Han hade inga fiender. Han var rakt av världens varmaste och godaste. Han kunde inte skada en myra.
Citat:
Vittnet berättar hur hen instinktivt slängde upp händerna för öronen, samtidigt som hen hörde sin vän skrika.

– Jag trodde han skrek för att han blev rädd för ljudet, men när jag kollar mot honom håller han sig för bröstet.

Hen sprang då och tog skydd bakom en vägg precis intill. När hen vågade titta fram såg hen sin vän blödande på marken.

– Han låg där och skrek. Det sista han sa var ”varför?”.
Citera
2018-10-24, 03:45
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parabenes83
Detta inlägget med var han pluggade stämmer alltså inte?
https://www.facebook.com/hedikurda/p...56494567607745

Från inlägget, från någon som heter Hedi Kurda
"Detta har blivit det nya normala i Sverige. Folk mördas av banala skäl och nästan ingen lagförs. Finns knappt ens nyhetsvärde i en dödsskjutning längre. Samhället verkar ha gett upp och ingen bryr sig."

Stämmer ju till 100%. Men fortsätt rösta fram politiker som vill satsa på fritidsgårdar och lagliga graffittiväggar - där de sen gör målningar som hyllar gangsters. Gå sen hem och låtsas att det har någon verkan, hata "aina" och tyck att ACAB är coolt. Dumma polisen som trackar oss i orten! Fortsätt tro att den mjuka linjen hjälper och att hårda straff och ökade befogenheter till polisen är 'diskriminering' eller 'kontraproduktivt'. Gör det, ärthjärnor.

Angående skjutningen, ser ju onekligen ut så att denna kille var oskyldig. Jag är faktiskt förvånad att inte fler oskyldiga drabbats i förväxlingar. Kanske beror på att många känner till varandra rätt väl. Om det inte var en ren förväxling kan det ju ändå vara flera saker som gör att det var avsiktligt:
1. Hedersmord - han var på fel tjej
2. Kompis som är kriminell - så de tror att han också är det och tar han när de ser han.
3. Han har förolämpat fel kille, sagt något eller varit på hans tjej eller syster. Folk mördas av banala skäl sägs det ju.
4. Kan vara skyldig en mindre summa pengar, kanske har han festknarkat lite och hamnat i skuld. Köpt hemma i Stockholm och tagit med sig till Linköping där han var kung på kåren. En del kriminella mördar för summor som är helt sjukt små.

Är det en förväxling kan det ju vara så att någon gillrat en fälla i Segeltorp, fått någon att stämma möte med offret och sen har denna kille råkat komma gående just då och de skjuter han i tron om att det är det tilltänkta offret.
Senast redigerad av HectorDaiquiri 2018-10-24 kl. 03:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in