Citat:
1. Om resan var planerad så borde hon i god tid ha ansökt om ledighet istället för att sjukanmäla sig dagen innan resan.
2. Hon borde ha ansökt om visum i ett tidigare skede.
3. Varför har det framförts lögner om att resan var en present från hennes föräldrar när det enligt andra inte alls var en present?
4. Varför är alla som känner SD och HD så ovilliga att svara på frågan om vem som ursprungligen skulle ha följt med SD till USA? När och för vilka bokades den ursprungliga resan och när bokades HD:s resa?
Dessa fyra saker gör att det är rätt osannolikt att tro att hennes resa var inbokad lång tid i förväg.
2. Hon borde ha ansökt om visum i ett tidigare skede.
3. Varför har det framförts lögner om att resan var en present från hennes föräldrar när det enligt andra inte alls var en present?
4. Varför är alla som känner SD och HD så ovilliga att svara på frågan om vem som ursprungligen skulle ha följt med SD till USA? När och för vilka bokades den ursprungliga resan och när bokades HD:s resa?
Dessa fyra saker gör att det är rätt osannolikt att tro att hennes resa var inbokad lång tid i förväg.
Jag kan bara svara för mig och det jag har hört.
Jag har haft vetskap att dom pratade om USA redan tidig vår/vinter, men funderade på om jag minns rätt. Men i somras så pratade vi med en geocachare från Örebro och hen sa att HD och SD pratade om resan på ett event i vintras redan. Hens exakta ord var, mer eller mindre som mina: "Jag vill starkt minnas att Davidssonarna pratade om USA i vintras på eventet xxxxx".
LW pratade om Norge på Läcköeventet. Det var då tankarna föddes om Norge tolkade dom som hörde dialogen. Inget om USA ska ha nämnts.
Läste om en som köpt en resa till USA och stavade sitt namn fel och fick inte åka. Tror inte HD skulle få åka på en biljett där det står LW....
Enligt min "uppgiftslämnare", närstående till SD/HD så ansökte och beviljades HD ledigt redan i vintras. HD var på jobbet måndag och tisdag. Resan var på onsdag morgon.
HD har, förutom sjukskrivningen på 100% fram mot semestern och just innan semestern gått in på 50%, men efter semestern jobbat 100%. HD har ett par sjukdagar efter semestern men inte mer.