2018-10-23, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag har ingen given uppfattning vad det gäller dina uppgifter om Nordsjö-loggarna eller att SD ska ha uppmanats att ta kontakt med JH (vad nu syftet med det skulle vara?).

Däremot har du helt fel gällande det av mig fetade i inlägget. SD har tagit kontakt med flera som han misstänker har pratat med polisen, för att ge sin version. Hade din insyn gällt inom aktuell utredning så hade du vetat det.
Därav är min slutsats att det du skriver inte är trovärdigt.

Det här är fakta som du är bergsäker på då utgår jag ifrån.
Jag ska inte fråga efter källa.
Citera
2018-10-23, 21:48
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Har följt tråden sedan dag 1 och roats över de många dumheterna som skrivs. Är det enbart begåvningsreserven som skriver (och ger blanka fan i att läsa varandras inlägg) här kan man undra?, och svårt förfärats över det tragiska i händelserna. Kände mig sugen på att få bli en del av denna korkade massa och skaffade nu ett konto . Under tisdagen 15:e maj hade SD kontakt med flera personer som han anade hade kontakt med LW under kvällen och natten. Han fick därför en rätt samlad bild av tidpunkt för försvinnandet tidigt. Om detta pratade han med flera personer, bla UW, polisen, och en mig närstående och flera andra sa han. I det helt frivilliga upplysningsvisa hörandet tidigt på tisdag eftermiddag visade han även den chatt han hade med LW på måndagkvällen för polisen. MVs ord om att han skulle senare på tisdagen förneka denna kontakt förefaller mig minst sagt tveksam. Han är inte korkad. Tror MV är korkad snarare. Ovanstående kan ni se som fakta. Nästa sak har kommit till mig på omvägar, men om SVARA SVARA SVARA tyder på en störning så kan det vara lämpligt att känna till att SD tillsammans med den unga tjejens familj hade en långvarig lek om att SD skulle vara ett syskon i familjen. Den kramen SD krävde svar om ska ha gällt när tjejens riktiga bror kom hem efter längre resa...

Nu tänkte jag inte ge er mer även om jag vet massor som är helt uppåt väggarna fel i era gissningar. Jag kommer inte att svara på följdfrågor, men fortsätta läsa nyfiket. Er ankdamm är för liten för mig att leka i. SD finns i min närhet och jag är mån om honom, även om vi inte har så mycket kontakt för tillfället. Jag tror att ni som försöker rentvå honom borde sluta då det knappast hjälper honom, utan det blir bara mer uppståndelse. Låt rättvisan komma fram utan att elda på flashback.

PS Jag finner det extremt oväntat om det visar sig att SD är gärningsman, men jag utesluter det inte.
SD är verkligen en solstråle..
Citera
2018-10-23, 22:31
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Okej, så här är det:

Stefan och Lena planerade turen på Nordsjön ihop och genomförde den ihop. Båda två har foton sparade från tillfället. De åkte i Stefans bil, och de besökte Ett par butiker på vägen hem.

Under förhöret med Stefan som vittne 15/5 kontaktade han på polisens begäran JH/BeholderX.

Det finns inget som tyder på att Stefan kontaktat någon granne eller annan för att förmedla sin bild.

Nej, källa kommer ej att anges, men svaret står att finna i användarnamnet.

(Ja, du som påtalade att man inte kunde radera sitt konto här hade rätt...)

Att SD skulle ha förhörts som vittne 15/5 stämmer inte. Så om du fått den uppgiften från SD så ljuger han för dig.
Citera
2018-10-23, 22:47
Medlem
Stefan är inte min källa. Jag vet inte om han skickat några SMS men han hade ingen telefon förrän i slutet på sommaren. Han äär en tramsig, flamsig färgklick, men korkad är han inte så han skulle inte ha skickat SMSM om han var som vanligt. Har han mördat så kan han säkert ha spårat ur och tänkt oskickligt, men inte så oskickligt skulle jag tippa.
Jodå, han blev hörd som vittne 15/5. Samma dag som han senare blev anhållen.
Citera
2018-10-23, 22:55
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:

Potentiellt dum fråga, men som vittne till vad?
Citera
2018-10-23, 23:07
Medlem
Citat:
Stefan är inte min källa. Jag vet inte om han skickat några SMS men han hade ingen telefon förrän i slutet på sommaren. Han äär en tramsig, flamsig färgklick, men korkad är han inte så han skulle inte ha skickat SMSM om han var som vanligt. Har han mördat så kan han säkert ha spårat ur och tänkt oskickligt, men inte så oskickligt skulle jag tippa.

Jag förmodar att polisen beslagtog hans mobil, men jag fattar inte varför
han skulle va utan mobil för den sakens skull.
Citera
2018-10-23, 23:12
Medlem
Som jag skrev tidigare så berättade han om sina kontakter med Lena på kvällen . Alltså de kontakter som han fortfarande inte har ljugit om utan visat upp chatten på tisdag eftermiddag.

Ni som känner Hanna kan ju försöka fundera ut om hon gråter på jobbet för Stefan, om hon pratar om det öppet, om hon skulle ha gått och pratat om 22OKT. Självklart har hon inte det. Skrattar åt att ni går på TiMis ordbajsande.

Avser nu att lämna för gott igen, men det har ju inte gått så bra hittills.
Citera
2018-10-23, 23:18
Medlem
Citat:
Som jag skrev tidigare så berättade han om sina kontakter med Lena på kvällen . Alltså de kontakter som han fortfarande inte har ljugit om utan visat upp chatten på tisdag eftermiddag.

Ni som känner Hanna kan ju försöka fundera ut om hon gråter på jobbet för Stefan, om hon pratar om det öppet, om hon skulle ha gått och pratat om 22OKT. Självklart har hon inte det. Skrattar åt att ni går på TiMis ordbajsande.

Om nu LW cachade Nordsjön, varför loggade hon aldrig dom?
Jag tror du ljuger.
Citera
2018-10-23, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Potentiellt dum fråga, men som vittne till vad?

Kanske menas att han initialt bara hördes upplysningsvis och inte som misstänkt?
Citera
2018-10-23, 23:22
Moderator
blomvattnares avatar
Jag är inte insatt i alla juridiska turer, men det här med att åklagaren ska ha meddelat tingsrätten att förundersökningen inte är klar, och att den löper på undrar jag lite över.

Behöver detta besked nödvändigtvis betyda att den som just nu är skäligen misstänkt är i fokus i detta besked? Kan det inte istället betyda att det är besked om själva förundersökningen, inte om den misstänkte bedöms fortsätta vara misstänkt framöver?
Citera
2018-10-23, 23:34
Medlem
Citat:

Tack och hej 👍
Citera
2018-10-23, 23:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag är inte insatt i alla juridiska turer, men det här med att åklagaren ska ha meddelat tingsrätten att förundersökningen inte är klar, och att den löper på undrar jag lite över.

Behöver detta besked nödvändigtvis betyda att den som just nu är skäligen misstänkt är i fokus i detta besked? Kan det inte istället betyda att det är besked om själva förundersökningen, inte om den misstänkte bedöms fortsätta vara misstänkt framöver?
Ja, om det är det här dokumentet vi talar om så låter ju din tolkning rimlig:
http://forumbilder.se/H8E1B/93bc2632-759c-4488-aad9-969afb7a06f5

Å andra sidan, tingsrättens ärende gäller kanske SD snarare än mordet på LW. Och i så fall kanske "förundersökningen" skall läsas som "förundersökningen mot SD"?
Senast redigerad av Draifos 2018-10-24 kl. 00:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in