2018-10-16, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
De spårbara cacherna loggas endast digitalt, dvs. det finns inga handskrivna remsor specifikt för dessa flyttbara små saker.

Kan man ändra det man har skrivit eller byta datum i efterhand?
Citera
2018-10-16, 23:40
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Samma dag.

Vet du om hon angav något skäl till bytet? Du nämner tidigare att hennes arbetsfrånvaro berodde på Amerikaresan, och att hon pga. den förestående resan inte ville/kunde jobba alls innan avfärd? Men nu säger du istället att hon bytte pass?
Citera
2018-10-16, 23:41
Medlem
Citat:
Samma dag.

Oj, det är anmärkningsvärt. Då måste resan ha bestämts nära inpå mordet. Inte lätt att byta ett arbetspass inom vården samma dag!
Citera
2018-10-16, 23:41
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Så tänkte jag först också. Men ju mer jag funderar på det så är det inte oviktigt hur HD och vilka skäl hon lämnat. Sen är det synd att vissa blir sura och snorkiga när man klipper i deras inlägg.

Hm, du tänker på att de kan ge antydningar om hon varit med i något planerat eller själv kanske bara varit kontrollerad av SD som GM? Vet inte om jag tänker rätt här men det var min spontana tanke utifrån varför det kan vara viktigt att veta vilket skäl som angetts.

Jag vet att flera i tråden som hellre antar att HD är ett offer än en involverad förövare har funderat om SD kan ha misshandlat henne (fysiskt, psykiskt) och akuta korta sjukskrivningar skulle ju förstås kunna tyda på det första. Sjukanmäler hon sig med väldigt kort varsel så skulle det kunna tyda på (förutom det uppenbara att hon verkligen blir akut dålig i flunsa eller vad hon tror begynnande magsjuka) att hon kanske fått reda på något mycket negativt och känner sig akut ur gängorna? Något som då föranleder konfrontation av henne eller av SD med LW? Detta har andra diskuterat kring. Men vad innebär det om hon som Zymbal säger bara tar ledigt med mycket kort varsel? Led mig rätt ni som kan se varåt det skulle peka!

TinnaNinna85, har HD haft någon historik av ofta korta sjukanmälningar? Har det funnits något som fått er att tro att något inte stått till bra därhemma hos henne utom då att hon angett att hon var glad att bli av med SD då han träffat en ny?
Citera
2018-10-16, 23:44
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Kan man ändra det man har skrivit eller byta datum i efterhand?

Är osäker på hur möjligheterna ser ut att ändra själva textinnehållet i en digital logg för spårbara cacher. Vad gäller datumändring är det nog svårt oavsett, eftersom det måste hänga ihop kronologiskt med föregående och efterkommande loggtider.
Citera
2018-10-16, 23:45
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Men vad jag skriver är att HD inte ringde och sjukanmälde sig den 14e. Hon skulle ha arbetat, ja, men hon sjukanmälde sig inte. Hon var öppen med varför hon inte kunde jobba. Det hade ingenting med sjukdom att göra.

Iom att du har fel på denna punkt tvivlar jag på resten också. Men är som sagt öppen för att du kan ha fått just detta om bakfoten också.

Och din källa är en skribent? Som du fått genom PM eller?
Citera
2018-10-16, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Hm, du tänker på att de kan ge antydningar om hon varit med i något planerat eller själv kanske bara varit kontrollerad av SD som GM? Vet inte om jag tänker rätt här men det var min spontana tanke utifrån varför det kan vara viktigt att veta vilket skäl som angetts.

Led mig rätt ni som kan se varåt det skulle peka!

En person som inte har någonting att dölja ljuger förhoppningsvis inte. Iaf inte för polis, arbetsgivare etc. Ungefär så. Är det något som verkligen genomsyrar SDHDs beteende är det väl lögner.
Jag tror inte på tillfälligheter eller slumpen. LW mördades sannolikt 15/5. HD uteblir från jobbet dagen innan. SD har setts springa omkring runt på kvällen samt haft digital kontakt med LW.
Senast redigerad av glendale 2018-10-16 kl. 23:53.
Citera
2018-10-16, 23:52
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Samma dag.

Edit: Ändrar mig, är faktiskt inte helt säker. Kan ha varit dagen innan också, men som jag uppfattade informationen var det samma dag.

Dagen innan var dels en söndag, dels var HD iväg i Norrköpingstrakterna och letade cacher för fulla muggar, så man kan bara anta att hemkomsten till Örebro inte var alltför tidig.

Jag hoppas att dina utspel mot postaren TinnaMinna avseende detaljspecika omständigeheter om HD's eventuella sjukanmälan inte gjorts i syfte att provocera och fiska fram extra information från postaren. För dina efterföljande inlägg visar dessvärre en viss inkonsekvens av dina egna påståenden.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-16 kl. 23:56.
Citera
2018-10-16, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Oj, det är anmärkningsvärt. Då måste resan ha bestämts nära inpå mordet. Inte lätt att byta ett arbetspass inom vården samma dag!
Det här haltar betänkligt. Även om det gäller 1, 2 eller 3 dagar, borde man inte ha lite mer framförhållning inför en USA-resa?

Citat:
Jag hoppas att dina utspel mot postaren TinnaMinna avseende detaljspecika omständigeheter om HD's eventuella sjukanmälan inte gjorts i syfte att provocera och fiska fram extra information från postaren. För dina uppföljande inlägg visar dessvärre en viss inkonsekvens i dina egna påståenden.

Exakt.
GilGrissom, du är vaken, det måste jag säga
Senast redigerad av glendale 2018-10-17 kl. 00:01.
Citera
2018-10-17, 00:09
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Risken finns ju. Förmodligen är den ändå mindre än att ta vägen genom bostadsområdet. Det är väl enda vitsen med att stryka sig fram längst ett plank i snårig terräng. På flygbilder tycker jag alltid det ser så prydligt ut, men det finns ett par foton där en polisbil står i väggrenen efter att man hittat kroppen, och då ser man att buskaget snarast verkar löpa amok.
http://forumbilder.se/H8DB1/20181016-013322
Bra, har också reagerat på ansade buskar på kartbilder. Men iverkligheten måste man välja att ta sig fram väl dold men långsamt eller springa nedanför buskaget, närmare motorvägen. Kanske beror på hur man hanterar stress. Som bilist skulle jag iaf reagera starkt på rörelse så nära vägen, om jag såg något av GM eftersom jag skulle tänka älg eller rådjur. Hoppas alla iakttagelser har kommit in trots att det är så tyst i media.
Citera
2018-10-17, 00:12
Medlem
Citat:
Vet du om hon angav något skäl till bytet? Du nämner tidigare att hennes arbetsfrånvaro berodde på Amerikaresan, och att hon pga. den förestående resan inte ville/kunde jobba alls innan avfärd? Men nu säger du istället att hon bytte pass?

Jag har delgivit den information jag har, sen kan jag också bara spekulera. Att hon inte kunde arbeta alls innan avfärd har jag aldrig påstått, bara att hon just den 14e bytte sitt pass hänvisat till Amerikaresan.

Så till spekulationerna då. Jag antar att hon inte hade hunnit ordna allt (packa klart, inköp, blommor, trädgårdsmöbler, något gällande barnen etc.) och ser faktiskt ingenting konstigt i det. Somliga personer är bra på att planera, somliga gör alltid saker i sista stund.
Huruvida det är svårt eller inte att byta ett pass beror till stor del på stämningen i personalgruppen och/eller hur snälla kollegor man har.

Nu måste vi väl ändå ha tömt ur detta ämne tillräckligt? Försökte verkligen få med allt redan i tidigare inlägg just för att undvika missförstånd. Gick sådär. Får nog återgå till min mer betraktande roll. Är egentligen av den meningen att more is less - men nu är tråden som den är.
Citera
2018-10-17, 00:17
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Jag-vi har ingen insyn i någon utredning det jag-vi skrivit här.
Är saker HD genom åren berättat långt från allt.
Saker vi blivit indragna i med förhör sms från SD.
Ingen av oss kände BO eller SD någon har träffat honom vid få tillfällen.

Måste fråga om jag har förstått rätt. HD har alltså berättat att "rätten ska avgöra något som har med mordet att göra" den 22 oktober, men hon nämnde inte vad?

Frågade någon, och i så fall, vad svarade hon? I vilket sammanhang kommer ämnet upp? (Alltså vad pratar man om när hon nämner det?)

Skulle vara hjälpsamt för iaf mig för att förstå bättre. Det låter nämligen konstigt att hon skulle ha fått veta när och vad Tingsrätten ska ta beslut om i ett mordfall som fortfarande utreds under förundersökningssekretess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in