2018-10-23, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn

Avser nu att lämna för gott igen, men det har ju inte gått så bra hittills.

Nej, det har ju inte det. SD har redan ett försvarsteam här så du är överflödig.
Citera
2018-10-24, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tack!

Låt oss som lever på planeten Jorden och inte i en fantasivärld eller är sjukliga narcissister "hänga ihop". Låt oss visa att vi är på Lenas sida, Lenas barns sida och givetvis även på HD och hennes barns sida, förutsatt att hon inte på något sätt är involverad. Låt oss ignorera så kallade jurister, psykologer och annat som knappt kan skriva en rättstavad mening, men som inte drar sig för att om och om igen kränka alla som skriver något om deras lilla gullpojke.

Personligen tror jag att SD är GM. Skulle han inte vara detta, så är han ändå något av det obehagligaste till manlig varelse jag har sett, med sitt eviga poserande och pikar åt andra. Polisen. Oss... osv. Och denna totala kyla över att en kvinna han träffade i flera år, är inte bara död, utan brutalt mördad. Man äcklas.

Mvh

/FS

Bra skrivet.
Citera
2018-10-24, 00:30
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Det var väl attans så svårt det var att få fram ett svar på detta, men det verkar vara mer intressant att kartlägga EXAKT i minsta detalj hur åklagare och tingsrätt fungerar, med tanke på att det har avhandlats i flera hundra inlägg på 10-20 sidor senaste dagarna. Är det inte viktigare att försöka få fram sanningen om mordet istället?

Nu anropar jag istället Moralens Väktare, har du fått veta något om detta?

Citerar mig själv för att bumpa upp frågeställning igen.

NoCash, Tufsankatt och jag har efterfrågat svar kring USA-resan. Vem skulle SD ursprungligen åka med? Om det inte var HD, hade han tänkt åka med LW?

Medinsyn, har du koll på dessa uppgifter? Eller har MV det?
Citera
2018-10-24, 00:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
NoCash, Tufsankatt och jag har efterfrågat svar kring USA-resan. Vem skulle SD ursprungligen åka med? Om det inte var HD, hade han tänkt åka med LW?

Medinsyn, har du koll på dessa uppgifter? Eller har MV det?
SD och HD reste ju tillsammans till USA. Då är det väl rimligast att tänka sig att de också hade planerat att resa tillsammans.
Citera
2018-10-24, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
SD och HD reste ju tillsammans till USA. Då är det väl rimligast att tänka sig att de också hade planerat att resa tillsammans.

Att HD ansökte om ESTA visum på väg till Arlanda tyder väl inte direkt på planering, eller?
Citera
2018-10-24, 01:01
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Som jag fattat det så menar vissa i tråden att HD skulle ha ansökt i sista stund om ESTA vilket då skulle tyda på hastigt påkommen resa. Det har inte framgått om HD verkligen var medtänkt från början eller ej. Tidigare uppgifter om planerad gemensam julklappsresa sponsrad av HDs föräldrar har även motsagts från flera håll.

Om detta stämmer så vore det intressant att veta mer kring resan då den sker så nära inpå mordet. Ifall SD först tänkt åka med LW till USA men hon istället väljer att åka till Norge med JS så skulle det ju vara en möjlig orsak till konflikt.

Men då allt om resan bara är spekulationer baserat på osäkra uppgifter lämnade i tråden så skulle jag gärna höra uppgifter från två håll i frågan, dvs från Medinsyn och från MV som ser olika på SD som GM.
Citera
2018-10-24, 01:06
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Som jag fattat det så menar vissa i tråden att HD skulle ha ansökt i sista stund om ESTA vilket då skulle tyda på hastigt påkommen resa. Det har inte framgått om HD verkligen var medtänkt från början eller ej. Tidigare uppgifter om planerad gemensam julklappsresa sponsrad av HDs föräldrar har även motsagts från flera håll.

Om detta stämmer så vore det intressant att veta mer kring resan då den sker så nära inpå mordet. Ifall SD först tänkt åka med LW till USA men hon istället väljer att åka till Norge med JS så skulle det ju vara en möjlig orsak till konflikt.

Men då allt om resan bara är spekulationer baserat på osäkra uppgifter lämnade i tråden så skulle jag gärna höra uppgifter från två håll i frågan, dvs från Medinsyn och från MV som ser olika på SD som GM.
Kan bara svara på det första, att jag har själv fyllt i ESTA i sista sekunden (ett par gånger). Kan ju vara att man går och skjuter upp det in i det sista, eller att man blir påmind om det alldeles innan man skall åka.

Edit:
Förresten, hur kan någon anse sig veta att resan inte var planerad? Det där får jag inte ihop.
Senast redigerad av Draifos 2018-10-24 kl. 01:33.
Citera
2018-10-24, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Som jag skrev tidigare så berättade han om sina kontakter med Lena på kvällen . Alltså de kontakter som han fortfarande inte har ljugit om utan visat upp chatten på tisdag eftermiddag.

Ni som känner Hanna kan ju försöka fundera ut om hon gråter på jobbet för Stefan, om hon pratar om det öppet, om hon skulle ha gått och pratat om 22OKT. Självklart har hon inte det. Skrattar åt att ni går på TiMis ordbajsande.

Avser nu att lämna för gott igen, men det har ju inte gått så bra hittills.

Vi spelar med ibland, det gäller flera, även EGT och dig. Räcker för mig att veta att en sådan son TiMi har insider information som hen delar med oss, att hen inte vill avslöja vem hen är förstår jag. Det kan behövas en sorts täckmantel. Du är också välkommen att berätta det du vet, så får vi själva avgöra om det är tillräckligt opartiskt och trovärdigt.
Citera
2018-10-24, 03:00
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det här är fakta som du är bergsäker på då utgår jag ifrån.
Jag ska inte fråga efter källa.

Jag är så säker som det bara går att vara, utan att själv ha blivit kontaktad av SD.
Citera
2018-10-24, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att HD ansökte om ESTA visum på väg till Arlanda tyder väl inte direkt på planering, eller?

Vet du att det stämmer eller kan det vara en "trådsanning"?
Citera
2018-10-24, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag är så säker som det bara går att vara, utan att själv ha blivit kontaktad av SD.

Ok, vet du om någon känt sig hotad eller bara upplevt obehag
för att han är MGM?
Citera
2018-10-24, 06:26
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ok, vet du om någon känt sig hotad eller bara upplevt obehag
för att han är MGM?

Tyvärr kan jag inte svara på det fullt ut utan att avslöja för mycket.
Senast redigerad av LimeTime 2018-10-24 kl. 06:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in