2018-10-23, 21:21
Medlem
De vill bara bli hemmafruar för de hatar att jobba, vilket är förståeligt men då måste de också överge feminismen, något de inte kommer.
Citera
2018-10-23, 21:37
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimmelshow
De vill bara bli hemmafruar för de hatar att jobba, vilket är förståeligt men då måste de också överge feminismen, något de inte kommer.

Jo, och glöm inte att unga män måste magiskt förvandlas till äkta män.
Citera
2018-10-23, 21:58
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utmaningen
Det är ej en femdubbling då mätningarna gäller två olika åldersgrupper. Kvinnors stöd för SD är mycket högre när du undersöker kvinnor över 25. Därför blir SD-stödet så klart högre om du undersöker kvinnor 18-29 istället för 18-24.

Sist SCB mätte partisympatier bland kvinnor under 25 var i maj 2015 och då hade SD stöd av 6,5 procent av den gruppen. Det lär vara högre idag. Jag förstår att ni inom vänstern inte tycker om när era fördomar inte stämmer.
http://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__ME__ME0201__ME0201B/Partisympati05/table/tableViewLayout1/?rxid=208a1879-6c35-4521-8bc7-32927e05f78c
Citera
2018-10-23, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Vilt
Med hemmafru menas att hänga på lokala kafeet med dom andra så kallade hemmafruarna medans robotdamsugaren får slita på hemma.

Alltså att unga tjejer ser på Instagram hur dessa fotbollsfruar etc sätter en norm i samhället som hemmafru är inget att liknas vid den amerikanska 60tals pinuppa som folk ser i sina fantasier.

Pendeln svänger och vad vi kan se är flickor och tjejer, kvinnor som kastat den normen i samhällets papperskorg.

Vad som dock kommer öka är barnlöshet eftersom kariärr tar mer tid.

Här vill jag som man eller hoppas ialf att jag kommer få vara hemma mer, hemma pappa eftersom frugan tjänar mer än mig.
Citera
2018-10-23, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Sist SCB mätte partisympatier bland kvinnor under 25 var i maj 2015 och då hade SD stöd av 6,5 procent av den gruppen. Det lär vara högre idag. Jag förstår att ni inom vänstern inte tycker om när era fördomar inte stämmer.
http://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__ME__ME0201__ME0201B/Partisympati05/table/tableViewLayout1/?rxid=208a1879-6c35-4521-8bc7-32927e05f78c

Senaste från maj ser vi att stödet för män 18-24 är 25,7%. Kvinnor i samma ålder redovisas ej. Däremot redovisas sammanlagde stödet i åldrarna 18-24 vilket är 16,5%. Vilket innebär att kvinnornas stöd i ålderskategorin måste ligga på under 8%. Vilket är klart under stödet bland befolkningen i stort.
Citera
2018-10-23, 22:12
Medlem
poxers avatar
Det genomsnittliga jobbet suger ju så det är väl inte speciellt förvånande att de känner sig lurade. Sen kan jag inte släppa hur makalöst sneknullad skribenten ser ut att vara.
Citera
2018-10-23, 22:16
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

SD är inte mått på något annat än desperation, sann nationalism/konservatism syns på riktigt vilket du kan se i länder som Polen.

Att överhuvutaget diskutera SD år 2018 känns ju inte fräscht, kanske var stort 2010, men nu är det ju ingen alls som tror att SD kommer fixa landet. Folk i vänstersidan är inte ens rädda för SD längre, SD har blivit en gäspning till i politiken.
Citera
2018-10-23, 22:22
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Stämmer det att svenska tjejer födda på 90-talet vill vara hemmafruar? Jag ser nämligen en trend i att de yngre förkastar feminismen, eftersom det är coolt att vara konservativ eftersom samhället är vänster.

https://www.expressen.se/ledare/linda-nordlund/ert-hemmafru-lajv-ar-trams-90-talister/

Den generationen och efterkommande vore det ganska värdelöst att låta vara hemmafruar. De kan ju inte laga mat eller hålla ett hem rent.. De vill snarare vara hemma och låta mannen försörja dem då de hänger på facebook och twitter.

Hemmafru är ett "yrke" som innebär att man tar hand om hemmet och ev. barn på ett vettigt sätt. I gengäld så blir man försörjd av sin partner. Så de flesta kvinnor i den generationen lär inte kvalificera sig som "home makers" alls.
Citera
2018-10-23, 22:34
Medlem
De kan ju fortsätta att drömma i alla fall.
Citera
2018-10-23, 22:45
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Det genomsnittliga jobbet suger ju så det är väl inte speciellt förvånande att de känner sig lurade. Sen kan jag inte släppa hur makalöst sneknullad skribenten ser ut att vara.

Hah, sneknullad, gillar det.

Journalister låtsas om att alla kvinnor har lyxjobb som de själva har. Har gjort det till kvinnokamp att göra karriär i ICAkassan istället för att vara hemma med deras bebis.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2018-10-23 kl. 22:48.
Citera
2018-10-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Hah, sneknullad, gillar det.

Journalister låtsas om att alla kvinnor har lyxjobb som de själva har.

Det skriver man ju här också. De är ju inkvoterade chefer och politiker enligt flashback.
Citera
2018-10-23, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poxer

På vilket sätt skulle de ha blivit lurade menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in