2018-10-23, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Ja han är skäligen misstänk för mordet på BO LW. En bevakning ligger nu till 2019-01-22 då ska åklagaren senast yttrat sig. Förklarade hon i receptionen ärendet ligger på rotel 7.
Viktigast att vem än gm är hittas
Tack för det!
Då får vi hålla koll till den 2019-01-22 då.
Rotel 7 på Örebro tingsrätt då.
Citera
2018-10-23, 17:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
- Bra skrivet, Reimer.
- Reggad aug 2003 med trovärdighet av annan tyngd än den nyreggade och köttbensslängande TinnaNinna85 som dessutom uppmuntras fortsätta med sitt osammanhängande trams. Vore välgörande om tråden förhöll sig behärskat trots blodtörsten och dom ytterst få fakta vi har att förhålla oss till //SN

Ja det kan jag hålla med om. Reimer är alltid seriös i alla trådar.

Det är nåt ju annat än ditt nyreggade nick - med runt 780 inlägg varav 778 i denna tråd!
Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Du är oseriös och hänger du mest åt att skriva spydiga inlägg. Kan du inte bara lägga av och istället försöka tillföra tråden vettig information?
Citera
2018-10-23, 17:22
Medlem
Citat:
Ja han är skäligen misstänk för mordet på BO LW. En bevakning ligger nu till 2019-01-22 då ska åklagaren senast yttrat sig. Förklarade hon i receptionen ärendet ligger på rotel 7.
Viktigast att vem än gm är hittas

Stort tack
Citera
2018-10-23, 17:58
Medlem
Varför entledigades Advokaten IB? Eller läste jag slarvigt?
Citera
2018-10-23, 18:50
Medlem
Det var väl attans så svårt det var att få fram ett svar på detta, men det verkar vara mer intressant att kartlägga EXAKT i minsta detalj hur åklagare och tingsrätt fungerar, med tanke på att det har avhandlats i flera hundra inlägg på 10-20 sidor senaste dagarna. Är det inte viktigare att försöka få fram sanningen om mordet istället?

Nu anropar jag istället Moralens Väktare, har du fått veta något om detta?

Citerar mig själv för att bumpa upp frågeställning igen.

Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Ang. USA resan, är det fastställt och klarlagt vem/vilka som initialt skulle resa, eller är det jag som har missat den informationen?

Att det inte var HD har jag förstått med tanke på den plötsliga frånvaron från arbetet och ansökan om ESTA som gjordes samma dag som resan skulle ske.

Hur kan HD, enligt flera inlägg vara 100% säker på att SD inte är GM? Då borde hon ju även nämnt någon som hon själv misstänker, såvida det inte är hon som är GM? Kanske TinnaMInna har nån info?

Håller fortfarande SD som mest trolig GM, och om det var LW som var den som skulle åka med SD till USA, men ändrar sig i sista stund och beslutar sig för att hellre åka med till Norge istället. OM det visar sig att det var så, kan det kanske varit den utlösande faktorn? Och i så fall kan man ju tänka sig att det är i den klassiska psykopatandan: Om du inte vill göra mig sällskap så skall ingen annan heller få dig som resesällskap.

Och den påstådda meningen om att det finns en viss planering, så kan det vara allt från ett par minuter upp till flera dagar eller mer.
Tänker att någon får ett sms med "dödlig text" en kort tid innan...

Ja, detta var ytterligare bara en ren spekulation om ett tänkbart motiv.

Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Är det bara jag som tycker att detta är märkligt ja nästan komiskt, att den närmaste kretsen och ett helt gäng här i tråden verkar ha full koll på LWs, SDs och HDs sexliv, könsstorlek, underlivsoperationer och till och med preventivmedel och en hel del annat smaskigt...

Men ingen verkar veta vem/vilka som initialt hade tänkt att åka till USA, då det INTE var HD!

Så jag känner mig nu tvungen att återupprepa denna fråga som jag ställde för ett par dagar sedan, någon borde ju veta eller kan fråga vidare ang detta, jag anser att det kan vara viktig info gällande motivbild och ev en utlösande faktor i detta morddrama!
Citera
2018-10-23, 19:00
Medlem
Har dåligt samvete, att tidigare i tråden skrev jag, att jag tycker inte synd om HD, att hon, trodde jag är mer eller mindre inblandad i morden på LW.

Nu tror jag inte längre så, Tack TinnaNinna, att du skriver i tråden.

Förlåt HD.
Citera
2018-10-23, 19:29
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Skulle du kunna ladda upp dessa aktbilgor så vi andra kan kika med?
Tack på förhand!

Visst! Vart är det klokast och smidigast att lägga upp nu? Och den som vill, kan göra som någon redan gjort idag, skicka ett DM med en email (antar att de flesta har en anonym som de använder tex här), så skickar jag hela mailet med alla bilagor som jag fick idag.

Mvh

/FS
Citera
2018-10-23, 19:33
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Visst! Vart är det klokast och smidigast att lägga upp nu? Och den som vill, kan göra som någon redan gjort idag, skicka ett DM med en email (antar att de flesta har en anonym som de använder tex här), så skickar jag hela mailet med alla bilagor som jag fick idag.

Mvh

/FS
Har du fler bilagor än de i (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15) ?
Citera
2018-10-23, 19:34
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu var det inte till mig du riktade frågan, men funderar lite.

Tänker att om HD har sådana tankar, då måste SD förmedlat en sådan förhoppning till henne. Kanske har han låtit påskina att "de inget har på honom", som någon i tråden skrev om att han sagt. Eller på något sätt fått henne att hoppas på detta datum.

Jag har aldrig trott på att gm återvänt till brottsplatsen. Av flera skäl.

- Det ena är att LW har skrikit under så lång tid. Risk att bli upptäckt.
- Det andra är att en gm kanske ogärna återvänder för att det trots allt känns obehagligt, särskilt som att det förmodligen inte var planerat (under lång tid är min gissning, men kan ha fel). Man kanske inte vill se sitt offer en gång till.
- man vill inte kontaminera brottsplatsen genom att lämna spår. Eftersom jag har SD på första plats som gm, tänker jag att det var mest en slump att LW inte hittades. Det kan väl inte vara helt okänt, ens för en icke kriminell att hundar används vid liknande brott och att spåren skulle kunna leda raka vägen hem till honom?

Men jag har ändå lite i bakhuvudet nu, att det ändå kan vara så att gm återvänt hem, hämtat något som som förstört spåren.

Eller så är han en sådan person som i syfte till att övertala alla nära och kära och "lite fler", så kör han helt iskallt på med detta argument - att han är oskyldig och att han kommer att friskrivas. När som helst ungefär.

Desto mer som kan anas om mgm personlighet i tråden, gör att jag lutar åt det senare. Att SD låter/försöker få alla att övertygas om att de inte har något på honom.

Jag tror inte att han är oskyldig.

Det här är hur jag tänker:

- En oskyldig människa behöver inte kontakta sin frus arbetsplats för att övertyga dom (eller vad han nu hade i kikaren?) om att han är oskyldig. Det verkar ju helt galet. Oavsett.

- En oskyldig människa börjar inte med sina "egna utredningar" genom att kontakta människor LW hade kontakt med på kvällen innan mordet.

- En oskyldig människa kontaktar inte folk/grannar för att ge sin version. Inte i första hand. Kanske någon man känner väl. Till en början.

Jag upplever honom genom geocachingloggarna och vad som framkommit om efterloggningar, att han är distanslös på ett sätt som för honom inte är smickrande. Denna distanslöshet är naturligtvis inget brott, inget bevis.

Men i mina ögon tyder det på att man saknar något viktigt i sin personlighet. Att inte förstå och kunna sätta sig in i vad andra människor tänker och kan känna.

Vilken bra sammanställningen av den gränslöshet som SD besitter, tack för det!
Citera
2018-10-23, 19:42
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ja HD har längtat till den 22OKT SD måste vetat om det länge. Vi ser henne brista ut i gråt stefan är oskyldig. Vill inte tänka på hur HD mår så synd om henne.
Det du och Daalan hört sett kommer så klart ni alltid att höra se framför er. Som en patient nästan när slutet är nära. Vi saknar ord.!

Ja det finns vettiga i tråden om än få du är en av dem.

Tack!

Låt oss som lever på planeten Jorden och inte i en fantasivärld eller är sjukliga narcissister "hänga ihop". Låt oss visa att vi är på Lenas sida, Lenas barns sida och givetvis även på HD och hennes barns sida, förutsatt att hon inte på något sätt är involverad. Låt oss ignorera så kallade jurister, psykologer och annat som knappt kan skriva en rättstavad mening, men som inte drar sig för att om och om igen kränka alla som skriver något om deras lilla gullpojke.

Personligen tror jag att SD är GM. Skulle han inte vara detta, så är han ändå något av det obehagligaste till manlig varelse jag har sett, med sitt eviga poserande och pikar åt andra. Polisen. Oss... osv. Och denna totala kyla över att en kvinna han träffade i flera år, är inte bara död, utan brutalt mördad. Man äcklas.

Mvh

/FS
Citera
2018-10-23, 19:48
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Men jag har ändå lite i bakhuvudet nu, att det ändå kan vara så att gm återvänt hem, hämtat något som som förstört spåren.

Exakt är detta är någon jag fick höra om som inside information från start. Att det det mest olyckliga med denna klantiga starten, gav GM 4-5 dagar på sig att totalt "sanera" Lena och hela BP/FP.

Duktiga poliser/övriga ville INTE ha bort Springare. Han hade inte gjort något som helst fel. Snarast hade han kritiserat att poliser med hundar inte sökt igenom hela närområdet.

Mvh

/FS
Citera
2018-10-23, 19:57
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Så vad är dina tankar om fallet? Tror du de kommer lösa det? Tror du SD kommer bli avskriven?

Just nu är han inte avskriven i alla fall. Jag tror att åklagare och polis är stensäkra på att det är han. Men med tanke på att brottsplatsen/fyndplatsen stod helt fri att städa upp i 4-5 dagar, så är den nog rensad på alla bevis där. Så det gäller för polisen att kunna knyta ihop alla andra saker som teknik, vittnen, MGM´s tidigare historia av våld och hot mot LW. Tror de vill ha ett lika vattentätt fall som med Lisa Holm. Och då får det kanske lov att ta rejält med tid.

Mvh
/FS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in