Citat:
Nu var det inte till mig du riktade frågan, men funderar lite.
Tänker att om HD har sådana tankar, då måste SD förmedlat en sådan förhoppning till henne. Kanske har han låtit påskina att "de inget har på honom", som någon i tråden skrev om att han sagt. Eller på något sätt fått henne att hoppas på detta datum.
Jag har aldrig trott på att gm återvänt till brottsplatsen. Av flera skäl.
- Det ena är att LW har skrikit under så lång tid. Risk att bli upptäckt.
- Det andra är att en gm kanske ogärna återvänder för att det trots allt känns obehagligt, särskilt som att det förmodligen inte var planerat (under lång tid är min gissning, men kan ha fel). Man kanske inte vill se sitt offer en gång till.
- man vill inte kontaminera brottsplatsen genom att lämna spår. Eftersom jag har SD på första plats som gm, tänker jag att det var mest en slump att LW inte hittades. Det kan väl inte vara helt okänt, ens för en icke kriminell att hundar används vid liknande brott och att spåren skulle kunna leda raka vägen hem till honom?
Men jag har ändå lite i bakhuvudet nu, att det ändå kan vara så att gm återvänt hem, hämtat något som som förstört spåren.
Eller så är han en sådan person som i syfte till att övertala alla nära och kära och "lite fler", så kör han helt iskallt på med detta argument - att han är oskyldig och att han kommer att friskrivas. När som helst ungefär.
Desto mer som kan anas om mgm personlighet i tråden, gör att jag lutar åt det senare. Att SD låter/försöker få alla att övertygas om att de inte har något på honom.
Jag tror inte att han är oskyldig.
Det här är hur jag tänker:
- En oskyldig människa behöver inte kontakta sin frus arbetsplats för att övertyga dom (eller vad han nu hade i kikaren?) om att han är oskyldig. Det verkar ju helt galet. Oavsett.
- En oskyldig människa börjar inte med sina "egna utredningar" genom att kontakta människor LW hade kontakt med på kvällen innan mordet.
- En oskyldig människa kontaktar inte folk/grannar för att ge sin version. Inte i första hand. Kanske någon man känner väl. Till en början.
Jag upplever honom genom geocachingloggarna och vad som framkommit om efterloggningar, att han är distanslös på ett sätt som för honom inte är smickrande. Denna distanslöshet är naturligtvis inget brott, inget bevis.
Men i mina ögon tyder det på att man saknar något viktigt i sin personlighet. Att inte förstå och kunna sätta sig in i vad andra människor tänker och kan känna.