2018-10-23, 11:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
HD har alltså trott att den ”avstämning” som åklagaren igår skickade till TR skulle innebära att SD friades från misstanke, har jag förstått rätt då?

Vilken jäkla ångest HD måste uppleva.

Nu var det inte till mig du riktade frågan, men funderar lite.

Tänker att om HD har sådana tankar, då måste SD förmedlat en sådan förhoppning till henne. Kanske har han låtit påskina att "de inget har på honom", som någon i tråden skrev om att han sagt. Eller på något sätt fått henne att hoppas på detta datum.

Jag har aldrig trott på att gm återvänt till brottsplatsen. Av flera skäl.

- Det ena är att LW har skrikit under så lång tid. Risk att bli upptäckt.
- Det andra är att en gm kanske ogärna återvänder för att det trots allt känns obehagligt, särskilt som att det förmodligen inte var planerat (under lång tid är min gissning, men kan ha fel). Man kanske inte vill se sitt offer en gång till.
- man vill inte kontaminera brottsplatsen genom att lämna spår. Eftersom jag har SD på första plats som gm, tänker jag att det var mest en slump att LW inte hittades. Det kan väl inte vara helt okänt, ens för en icke kriminell att hundar används vid liknande brott och att spåren skulle kunna leda raka vägen hem till honom?

Men jag har ändå lite i bakhuvudet nu, att det ändå kan vara så att gm återvänt hem, hämtat något som som förstört spåren.

Eller så är han en sådan person som i syfte till att övertala alla nära och kära och "lite fler", så kör han helt iskallt på med detta argument - att han är oskyldig och att han kommer att friskrivas. När som helst ungefär.

Desto mer som kan anas om mgm personlighet i tråden, gör att jag lutar åt det senare. Att SD låter/försöker få alla att övertygas om att de inte har något på honom.

Jag tror inte att han är oskyldig.

Det här är hur jag tänker:

- En oskyldig människa behöver inte kontakta sin frus arbetsplats för att övertyga dom (eller vad han nu hade i kikaren?) om att han är oskyldig. Det verkar ju helt galet. Oavsett.

- En oskyldig människa börjar inte med sina "egna utredningar" genom att kontakta människor LW hade kontakt med på kvällen innan mordet.

- En oskyldig människa kontaktar inte folk/grannar för att ge sin version. Inte i första hand. Kanske någon man känner väl. Till en början.

Jag upplever honom genom geocachingloggarna och vad som framkommit om efterloggningar, att han är distanslös på ett sätt som för honom inte är smickrande. Denna distanslöshet är naturligtvis inget brott, inget bevis.

Men i mina ögon tyder det på att man saknar något viktigt i sin personlighet. Att inte förstå och kunna sätta sig in i vad andra människor tänker och kan känna.
Citera
2018-10-23, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för svar.
Det som är elementära frågor för vissa, är som gåtor för andra.
Så kan det vara ibland.
Citera
2018-10-23, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Snälla! Ta inte åt er.

Jag tvivlar inte alls på er, och det visade sig ju att ni hade rätt: från TR till åklagaren utgick ”Föreläggande e-skickat” och svar har ju inkommit som resulterat i Aktbilaga 42 som inkom till TR igår.
Citat:

Såklart vissa i tråden försöker tysta er, och oss andra. Så är de flesta mordtrådar. Men skit i det och om de kallar er troll. Det gör jag- jag tar inte längre sånt personligt. Har varit på Flashback för länge för att ta trams och skit. Har läst/deltagit i de flesta större mordtrådar, sen runt 2010, och detta beteende är definitivt inget nytt.
Finns så många bra och kunniga skribenter här och även en hel del idioter, provokatörer och troll. De struntar ofta i trådämnet, de vill bara bråka. Det kommer att visa sig till slut vem som har rätt :-)

Mina råd: håll huvudet högt. Bli inte provocerade. Och sist men inte minst, ett viktigt tips: man behöver inte svara alla som citerar en!

OnT
Jag tycker att ni tillfört mycket intressant i tråden. Likaså tror jag på MV. Jag är övertygad om att förundersökningsarbetet fortskrider sakta men säkert, trots att vi alka blir lite frustrerade eller modstulna emellanåt. För varje gång det tillkommer ny information så rasslar det till i SD-lägret. Men det ör ju bara bra, det visar ju på vilken oro detta skapar hos dom. Vi vill ju att detta ska lösas och att anhöriga ska slippa leva i limbo.

Vi läste frökens inlägg vi så sant.!
Ingen av oss har tidigare följt något här men vi förstår att det är hårda ord. Att det vill tysta en del har vi förstått. Vi ska ta till oss vad du skriver du är vettig det läser man.
Hoppas att GM snart blir hittad så alla får ro.
Citera
2018-10-23, 11:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Tänker att om HD har sådana tankar, då måste SD förmedlat en sådan förhoppning till henne. Kanske har han låtit påskina att "de inget har på honom", som någon i tråden skrev om att han sagt. Eller på något sätt fått henne att hoppas på detta datum.

- Det andra är att en gm kanske ogärna återvänder för att det trots allt känns obehagligt, särskilt som att det förmodligen inte var planerat (under lång tid är min gissning, men kan ha fel). Man kanske inte vill se sitt offer en gång till.
- man vill inte kontaminera brottsplatsen genom att lämna spår. Eftersom jag har SD på första plats som gm, tänker jag att det var mest en slump att LW inte hittades. Det kan väl inte vara helt okänt, ens för en icke kriminell att hundar används vid liknande brott och att spåren skulle kunna leda raka vägen hem till honom?

Men jag har ändå lite i bakhuvudet nu, att det ändå kan vara så att gm återvänt hem, hämtat något som som förstört spåren.

Eller så är han en sådan person som i syfte till att övertala alla nära och kära och "lite fler", så kör han helt iskallt på med detta argument - att han är oskyldig och att han kommer att friskrivas. När som helst ungefär.

Desto mer som kan anas om mgm personlighet i tråden, gör att jag lutar åt det senare. Att SD låter/försöker få alla att övertygas om att de inte har något på honom.

- En oskyldig människa behöver inte kontakta sin frus arbetsplats för att övertyga dom (eller vad han nu hade i kikaren?) om att han är oskyldig. Det verkar ju helt galet. Oavsett.

- En oskyldig människa börjar inte med sina "egna utredningar" genom att kontakta människor LW hade kontakt med på kvällen innan mordet.

- En oskyldig människa kontaktar inte folk/grannar för att ge sin version. Inte i första hand. Kanske någon man känner väl. Till en början.

Jag upplever honom genom geocachingloggarna och vad som framkommit om efterloggningar, att han är distanslös på ett sätt som för honom inte är smickrande. Denna distanslöshet är naturligtvis inget brott, inget bevis.

Men i mina ögon tyder det på att man saknar något viktigt i sin personlighet. Att inte förstå och kunna sätta sig in i vad andra människor tänker och kan känna.

Vilket bra och sammanfattande inlägg! GRÄNSLÖS. Precis så tänker jag om hans självpåtagna inblandning. Jag tycker det kan kallas övergrepp i rättssak även om han inte direkt skrämt eller hotat. Men helt klart hade man som granne eller vittne känt sig skrämd om han kontaktat en.
Citera
2018-10-23, 12:07
Medlem
Honan6s avatar
Tack till notknapparen som verkligen har en god förmåga att sätta ord på det märkliga med SD:s beteende.

Citat:

Citera
2018-10-23, 12:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Tack!
Någon avskrivning blev det inte som HD hoppats på.
Tycker väldigt synd om henne.

Mja, är ju inte så säker på att HD verkligen har sagt vad som skrivs i tråden, jag har ju varit med här på Flashback ett tag och det finns inte en tråd som inte har blivit "trollinfekterad", dvs. det dyker upp något nyreggat nick som levererar exakt den information som önskas av en del tråddeltagare, ju smaskigare och värre desto bättre.

Föredrar nog att avvakta och förehålla mig med en stor skopa skepsis till sådana uppgifter.

Utredningen rullar inte på som den ska, jämför med fallet angående kvinnan de hittade mördad utanför Sigtuna.
Citera
2018-10-23, 12:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vilket bra och sammanfattande inlägg! GRÄNSLÖS. Precis så tänker jag om hans självpåtagna inblandning. Jag tycker det kan kallas övergrepp i rättssak även om han inte direkt skrämt eller hotat. Men helt klart hade man som granne eller vittne känt sig skrämd om han kontaktat en.

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tack till notknapparen som verkligen har en god förmåga att sätta ord på det märkliga med SD:s beteende.

Tack!
Ja, hans beteende (som det verkar) är knepigt att bli klok på.
Tror tyvärr att det spiller över på HD som på så vis också verkar bete sig "konstigt".

Jag skulle som granne eller som HDs arbetskollega inte alls känna mig komfortabel med att SD kontaktade mig. Inte med vare sig det ena eller andra. Skulle absolut känna ett starkt obehag.

Kanske är det meningen också. Att man ska känna ett starkt obehag. Så starkt att man blir orolig för vad som skulle kunna hända om han inte åker dit.

Tycker också att man får tankarna på övergrepp i rättssak.
Citera
2018-10-23, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur många ggr ser du en direkt källa uttala sig här?

Ok, jag bjuder på den poängen
Citera
2018-10-23, 12:26
Bannlyst
Citat:
Då tänker jag att om inget särskilt händer i fallet (t ex positivt analyssvar eller annat som binder/friar mgm från brottet) så kommer det om ca 2 månader en ny avstämning om när förundersökningen kan avslutas?

Då är det nästan jul och barnen som inte bara har förlorat sin mor och ett hem, ska fira en första jul utan henne. Ina julklappar från mamma. Inte kunna ge julklapp till mamma. Ingen mamma som sitter vid middagsbordet.

Jag får en klump i magen när jag tänker på det.

- Vore gm en människa med känslor, då tar man sitt ansvar. För LWs barns och familjs skull, så de kan gå vidare.

- För sin egen familjs skull. Så de kan gå vidare.

- För sin egen skull. Jag håller SD som trolig gm. Hans anseende kan aldrig återupprättas så länge man inte hittar en annan gm. Hans barn kommer växa upp och förstå bättre. Det kommer alltid att vila en skugga över honom. HD? Ja, hur blir hennes liv? Kommer hon orka leva med misstanken och dela vårdnaden med en person som kan vara en mördare? Vågar hon lita på honom?

- ALLA behöver en förklaring.

Vilken sorg och smärta för barnen man önskar att GM bara går till polisen vem det än är.
Vi hoppas att HD får hjälp annars kommer hon gå i sönder.
Tänk HD har längtat tills dagen i går.
Citera
2018-10-23, 12:39
Medlem
Tänk om SD är så sjuk i hjärnkontoret att han får livskraft och energi av att läsa och röra sig i denna tråd och att dyka upp i geocachesammanhang. Människor runt honom vet nog inte alls hur de ska förhålla sig till honom.
Citera
2018-10-23, 12:44
Medlem
Handlrs avatar
"0505" - Davidsson är han en simpel "sol" och vårare.. eller har han psyket att kunna mörda - troligen inte själv.
Kommer bli väldigt intressant att se hur stort detta blir. Samt hoppas innerligt att socialtjänsten har gått in i detta ärende och tar hand om alla barn som blivit inblandande.
Citera
2018-10-23, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Aktbilaga 42 som inkom till TR igår.

En kopia på vad som skrevs den 22/8-2018, inget nytt som framkommit alltså, NFC måste väl analysera de kastade glasspinnarna som polisen krattade fram först.

Man behöver inte va allt för konspiratoriskt lagd för att ana varför det höstkrattades.
Nya "jättemycket bevis" till NFC.
Hur det ser ut på NFC vet vi, "jättelånga köer, överhopade med jobb".
Det här ser bra ut, utredningen fortskrider, tycker förmodligen ÅK.

Jag tror dom har tappat den här utredningen helt, tror inte att dom kommer
klara och hämta hem den heller om dom inte gör ett helt
nytt omtag på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in