Citat:
Godmorgon!Ett klargörande(?):
I min värld kliver inte Gud ner och styr och ställer vid t ex häktningsförhandlingar. Inte heller härjar H*n med utlämnande av begärda handlingar på nån svensk tingsrätt, inte ens den i Örebro som tycks vara en särskilt besvärlig enhet då inte ens normal nivå av väl känd Flashback-"nyfikenhet" (läs: hyena) har lett till att nåt enda dokument lagts upp i tråden.
Jag ställde några sidor tidigare en fråga till kontot TinnaNinna85. Det gällde ett illa skrivet citat. Nyckelorden var "avskrivning" resp "förlängning". Kontot hade inte angett källa, men kontot svarade mig att det var en avskrift och att jag själv kunde kontakta Örebro TR. Jag vet hur man tar kontakt med tingsrätter, men eftersom kontot flera veckor i förväg hade nämnt datumet 22 oktober, så utgick jag från att kontot kunde berätta istället för att jag skulle vända mig till tingsrätten.
Vad än kontot TinnaNinna85 hävdar, så är den märkliga, magiska bollen "22 okt" INTE hos mig. Det vore bra om fler skribenter än t ex EGT, glendale och Netherworld inser detta. De sistnämnda och jag har inte alltid varit de såtaste diskussionsvänner och kan därför inte anklagas för att tillhöra min fanclub. De tre plus jag undrar varför inte kontot TinnaNinna85 kan vara tydligare med varför 22 oktober skulle förändra nåt.
Ang de larm som dryftas:
Om jag inte minns fel, så var det kontot TinnaNinna85 som ställde en direkt fråga till kontot MV om denne trodde att de(!) skulle få behålla larmen.
Som jag minns det såg det ut ungefär så här (TN85 => MV): "Tror du vi får behålla larmen?"
Det fanns inget prefix 'trygghets-' i den frågan. Begreppet 'trygghetslarm' har uppstått senare i tråden.
Det är skribenten Darkwind som i en sorts replik till Honan6 använde ordet "Troll". Dock tolkade jag inte det som ett angrepp riktat till just den skribenten, utan mer som en mycket bra påminnelse om att det inte är bara i skogen man kan få möta troll. De finns i djungeln också. Särskilt i Flashback-djungeln...
OffT: Jag finner det intressant, att jag som den enda(?) som angett mig vara kristen, när jag småhånas av mina "motståndare", jag ändå inte får nån support från andra skribenter. Ingen enda har stått upp till försvar för min rätt att ha tron som grund i livet och att få posta inlägg med den etiska grunden som stöd.
LW lär ha haft många kristna vänner om jag får tro tråden.
Senast redigerad av Carinah78 2018-10-23 kl. 08:18.
Senast redigerad av Carinah78 2018-10-23 kl. 08:18.
Nu tror jag inte att GM varit så korkad att han slängt tuggummi eller snus runt flyktvägen heller.