2018-10-23, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Så skulle det kunna vara 😉. Det skulle även förklara varför jag har missat ”meddelandet”, högre makter talar inte till mig.

De uppgifter som uppges finnas hos Tingsrätten hoppas jag är av verkligt slag.
Godmorgon!
Ett klargörande(?):
I min värld kliver inte Gud ner och styr och ställer vid t ex häktningsförhandlingar. Inte heller härjar H*n med utlämnande av begärda handlingar på nån svensk tingsrätt, inte ens den i Örebro som tycks vara en särskilt besvärlig enhet då inte ens normal nivå av väl känd Flashback-"nyfikenhet" (läs: hyena) har lett till att nåt enda dokument lagts upp i tråden.

Jag ställde några sidor tidigare en fråga till kontot TinnaNinna85. Det gällde ett illa skrivet citat. Nyckelorden var "avskrivning" resp "förlängning". Kontot hade inte angett källa, men kontot svarade mig att det var en avskrift och att jag själv kunde kontakta Örebro TR. Jag vet hur man tar kontakt med tingsrätter, men eftersom kontot flera veckor i förväg hade nämnt datumet 22 oktober, så utgick jag från att kontot kunde berätta istället för att jag skulle vända mig till tingsrätten.

Vad än kontot TinnaNinna85 hävdar, så är den märkliga, magiska bollen "22 okt" INTE hos mig. Det vore bra om fler skribenter än t ex EGT, glendale och Netherworld inser detta. De sistnämnda och jag har inte alltid varit de såtaste diskussionsvänner och kan därför inte anklagas för att tillhöra min fanclub. De tre plus jag undrar varför inte kontot TinnaNinna85 kan vara tydligare med varför 22 oktober skulle förändra nåt.

Ang de larm som dryftas:
Om jag inte minns fel, så var det kontot TinnaNinna85 som ställde en direkt fråga till kontot MV om denne trodde att de(!) skulle få behålla larmen.
Som jag minns det såg det ut ungefär så här (TN85 => MV): "Tror du vi får behålla larmen?"
Det fanns inget prefix 'trygghets-' i den frågan. Begreppet 'trygghetslarm' har uppstått senare i tråden.

Det är skribenten Darkwind som i en sorts replik till Honan6 använde ordet "Troll". Dock tolkade jag inte det som ett angrepp riktat till just den skribenten, utan mer som en mycket bra påminnelse om att det inte är bara i skogen man kan få möta troll. De finns i djungeln också. Särskilt i Flashback-djungeln...

OffT: Jag finner det intressant, att jag som den enda(?) som angett mig vara kristen, när jag småhånas av mina "motståndare", jag ändå inte får nån support från andra skribenter. Ingen enda har stått upp till försvar för min rätt att ha tron som grund i livet och att få posta inlägg med den etiska grunden som stöd.
LW lär ha haft många kristna vänner om jag får tro tråden.
Senast redigerad av Carinah78 2018-10-23 kl. 08:18.
Citera
2018-10-23, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Angående 22/10. Jag försöker sammanfatta vad vi vet, så får ngn rätta mig om jag missuppfattat.
Enligt en källa i tråden TiNi trodde HD att SD skulle bli avskriven som misstänkt då. Luxors hittade brottsmålet på TR. Inget meddelades via media.
Jag tolkar det som att evt meddelade ÅK TR att utredningen pågår. Om ens det? Hade SD blivit avskriven som misstänkt borde det hamnat i media.
Tycker som sagt synd om HD. Och förstås om alla som stod nära LW. Och ärligt talat om SD också: oavsett om han är GM eller inte, måste den här långa tiden som skäligen misstänkt vara hemsk. Till och med så att det märkliga beteende han visar upp offentligt, kanske är en stressreaktion? Så här utifrån sett, är han den uppenbare GM. Och antagligen är det så enkelt. Men ändå, OM jag skulle ta livet av någon och kände till en del om dem då hade det varit smidigt att veta vart misstankarna skulle falla. Känns så misstänkt att SD ska ga sagt att han inte tror att mordet kommer att lösas. (Vilken källa har vi på det? Är det EGT eller har hans försvarare sagt det till media? I så fall känns det nästan som tjänstefel! ) Hur skulle han kunna veta det om han inte hade finger med i soppan?
Jag tror nog att polisen sakta men säkert ska hitta GM och kunna lagföra honom/henne/dem. Men det utdragna utredandet måste vara plågsamt för alla i närheten.
Orkar inte titta tillbaka men skrev TiNi att HD trodde att SD skulle bli avskriven som misstänkt eller var det en önskan om att något skulle komma fram (kanske tom tycker att det vore skönt om SD satt bakom lås och bom). Som sagt kommer inte ihåg hur det var skrivet... annat än att HD såg fram emot just det datumet och att något skulle hända.

Jag tycker också synd om HD (om hon inte vet något och är oskyldig).

SD har jag lite mer svårt att tycka synd om... han har oavsett GM eller ej... inte visat sig speciellt sympatisk... men att bli uthängd i en tråd här är så klart inte roligt.

Dom det är mest synd om (som vi alla nog är överens om) är alla inblandade barn!
Citera
2018-10-23, 09:26
Medlem
Reimers avatar
Aktbilaga 42 som inkom till TR igår.

Citat:
Hej!
Förundersökning pågår alltjämt. Idagsläget kan jag inte lämna besked om när
förundersökningen kommer att avslutas.
/Åsa Hiding

En kopia på vad som skrevs den 22/8-2018, inget nytt som framkommit alltså, NFC måste väl analysera de kastade glasspinnarna som polisen krattade fram först.
Citera
2018-10-23, 09:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det är nog inte bara omständigheter de har som bevis. Jag tänker på EGT:s och Medinsyn:s tråduppgifter som indikerade på att de visste att det fanns "mer" som inte var till SD:s fördel, men ingen av dem ville konkret berätta vad det var (förståeligt, men irriterande för en nyfiken).
Jag har också sett att 'EnGodTanke' skriver så, att det "fanns mer". En märklig sak att skriva om man nu inte vill berätta vad det handlar om, men det behöver ju inte betyda att det handlar om något som kan kallas bevis. Även här kan det ju handla om någon omständighet som gör att SD kan verka suspekt, eller ett rykte. Vad gäller 'Medinsyn' kan jag inte hitta motsvarande inställning i något av hans/hennes fyra inlägg. Citera gärna det du syftar på i så fall:
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1231847

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag fattar inte riktigt citeringen från polisen MN (i din spoiler) där han citeras med att säga "återigen ett spaningsmord". LW-fallet har ju haft en Skäligen misstänkt från dag ett, då det rubricerades Människorov som sen ändrades till Mord. Hade de rubricering Spaningsmord innan SD blev anhållen 2:a gången och sen häktad? Någon som vet?
Reagerade på samma sak, "återigen ett spaningsmord". Troligen syftar väl Nyqvist på att utredningen formellt betraktades som ett spaningsmord fram till att SD förklarades skäligen misstänkt, vilket kanske skedde i samband med häktningen? Det är ju tydligt att man i praktiken inriktade sig rätt ensidigt på honom redan från första dagen.
Senast redigerad av Draifos 2018-10-23 kl. 10:04.
Citera
2018-10-23, 09:45
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

En kopia på vad som skrevs den 22/8-2018, inget nytt som framkommit alltså, NFC måste väl analysera de kastade glasspinnarna som polisen krattade fram först.

Exakt detsamma jag fick precis från Örebro Tingsrätt. Har begärt alla öppna dokument sedan dagen mordet skedde. Det var 15 bilagor, som jag ska läsa igenom ikväll och se om jag missat något.

För övrigt så har jag löpande hela sommaren, fått i stort samma info som MV från både polishåll & folk som känner MGM privat/jobb. Så det MV har delgivit oss verkar helt rätt. Och det är nog klokt att TinnaNinna med kollegor har larm, misstänker jag. Sh.Holmes är också mycket trovärdig, men bör styra sina känslor i skrift ibland. För sin egen skull.

Synd att SD-sekten håller på att terrorisera sönder hela denna tråd, annars kunde det varit intressant att dela med sig information. Nu har jag istället gjort det per DM till ett par av de vettiga här, då och då under sommaren. NI vet själva vilka ni är och jag anser att ni är kloka och empatiska människor!

För övrigt: Detta måste vara den sjukaste och mest infekterade tråd jag följt på FB, någonsin. Skrämmande läsning och skrämmande låg nivå på vissa.

Det som förvånar mig med de som inte ingår i Sd-sekten (alltså de som är mänskliga och verkligen vill att detta fall ska lösas för LW´s familj och vänners skull!)inte låter bli att svara på alla meningslösa inlägg. Ni borde inte tillåta er att dras med i dessa meningslösa diskussioner.

Mvh

FS
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2018-10-23 kl. 09:48.
Citera
2018-10-23, 10:07
Medlem
Citat:

På två månader bör utredningen ha gjort framsteg av något slag eftersom man väljer att gå vidare. Som du säger återstår analyser att göra men inte av glasspinnar Nu tror jag inte att GM varit så korkad att han slängt tuggummi eller snus runt flyktvägen heller.

Det nya som framkommit är ju att utredningen fortsätter eftersom det finns förutsättningar för det.
Citera
2018-10-23, 10:13
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:

Av vad bestod aktbilaga 42?
Citera
2018-10-23, 10:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Av vad bestod aktbilaga 42?

Den bestod av vad jag citerade, ett kort svarsmail.
Citera
2018-10-23, 10:16
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Den bestod av vad jag citerade, ett kort svarsmail.
Ok, tack!
Citera
2018-10-23, 10:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
På två månader bör utredningen ha gjort framsteg av något slag eftersom man väljer att gå vidare. Som du säger återstår analyser att göra men inte av glasspinnar Nu tror jag inte att GM varit så korkad att han slängt tuggummi eller snus runt flyktvägen heller.

Det nya som framkommit är ju att utredningen fortsätter eftersom det finns förutsättningar för det.
Det är kanske lite tidigt att säga om de här nya fynden innebär något framsteg i utredningen. Det är väl som Reimer säger bara att vänta på NFC igen nu:
Föremålen hittades när polisen genomförde en ny undersökning på den plats där kvinnans kropp återfanns och har skickats till Nationellt forensiska centrum (NFC) för analys.

– Det skulle kunna få stor betydelse, men det skulle kunna vara helt meningslöst också, säger Åsa Hiding.

https://www.dagen.se/nyheter/nya-fynd-efter-mordet-pa-lena-wesstrom-1.1221283
Citera
2018-10-23, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Orkar inte titta tillbaka men skrev TiNi att HD trodde att SD skulle bli avskriven som misstänkt eller var det en önskan om att något skulle komma fram (kanske tom tycker att det vore skönt om SD satt bakom lås och bom). Som sagt kommer inte ihåg hur det var skrivet... annat än att HD såg fram emot just det datumet och att något skulle hända.

Jag tycker också synd om HD (om hon inte vet något och är oskyldig).

SD har jag lite mer svårt att tycka synd om... han har oavsett GM eller ej... inte visat sig speciellt sympatisk... men att bli uthängd i en tråd här är så klart inte roligt.

Dom det är mest synd om (som vi alla nog är överens om) är alla inblandade barn!

Jag tror att uthängning i tråd är en piss i Missippi jämfört med IRL för SD. Men sant att barnen är de som tar mest skada.
Citera
2018-10-23, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Exakt detsamma jag fick precis från Örebro Tingsrätt. Har begärt alla öppna dokument sedan dagen mordet skedde. Det var 15 bilagor, som jag ska läsa igenom ikväll och se om jag missat något.

För övrigt så har jag löpande hela sommaren, fått i stort samma info som MV från både polishåll & folk som känner MGM privat/jobb. Så det MV har delgivit oss verkar helt rätt. Och det är nog klokt att TinnaNinna med kollegor har larm, misstänker jag. Sh.Holmes är också mycket trovärdig, men bör styra sina känslor i skrift ibland. För sin egen skull.

Synd att SD-sekten håller på att terrorisera sönder hela denna tråd, annars kunde det varit intressant att dela med sig information. Nu har jag istället gjort det per DM till ett par av de vettiga här, då och då under sommaren. NI vet själva vilka ni är och jag anser att ni är kloka och empatiska människor!

För övrigt: Detta måste vara den sjukaste och mest infekterade tråd jag följt på FB, någonsin. Skrämmande läsning och skrämmande låg nivå på vissa.

Det som förvånar mig med de som inte ingår i Sd-sekten (alltså de som är mänskliga och verkligen vill att detta fall ska lösas för LW´s familj och vänners skull!)inte låter bli att svara på alla meningslösa inlägg. Ni borde inte tillåta er att dras med i dessa meningslösa diskussioner.

Mvh

FS

Vad ska vi göra när det skriks om man inte svarar då är vi troll en skriver vi har narkotika försäljning. Undrar om Carina EGT mf tror på er att det var kom något i går 22OKT vi ljög och det vart så märkligt HD talat om det för oss så lång tid innan.
Ditt sista stycke så tänkvärt.
Här skrattar dem om glasspinnar hånar BO.
Viktigast är att polisen hittar mördaren.
Stackars HD BO och BO barn.
Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-10-23 kl. 10:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in