2018-10-23, 10:30
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är kanske lite tidigt att säga om de här nya fynden innebär något framsteg i utredningen. Det är väl som Reimer säger bara att vänta på NFC igen nu:
Föremålen hittades när polisen genomförde en ny undersökning på den plats där kvinnans kropp återfanns och har skickats till Nationellt forensiska centrum (NFC) för analys.

– Det skulle kunna få stor betydelse, men det skulle kunna vara helt meningslöst också, säger Åsa Hiding.

https://www.dagen.se/nyheter/nya-fynd-efter-mordet-pa-lena-wesstrom-1.1221283
Känns som polisen griper efter halmstrån. De hittade en fimp eller en snus som de skickat in. Och även om de skulle få träff på SD kommer försvaret hävda att det inte är så konstigt att de hittar en fimp med SD:s DNA på då han rör sig området och den kan ha kastats där tidigare eller efter mordet. På samma sätt som ett hårstrå från SD hemma hos LW. Väldigt lågt bevisvärde om du frågar mig.
Citera
2018-10-23, 10:33
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Vad ska vi göra när det skriks om man inte svarar då är vi troll en skriver vi har narkotika försäljning. Undrar om Carina EGT mf tror på er att det var kom något i går 22OKT vi ljög och det vart så märkligt HD talat om det för oss så lång tid innan.
Stackars HD

Ja, hon hade hoppats, såklart! SD har väl inbillat henne att den 22/10, så skulle hon få se honom som en fri man. Nu mår hon nog sämre än någonsin!

Jag förstår också mycket väl att du/ni inte vill tala/skriva om saker som kan förstöra utredningen.

Här sitter fullt av folk i SD-sekten och letar fel på alla som inte tycker som de. Vissa av dem har ägnat fem månader åt att kränka ett brottsoffer i sin iver att stötta MGM. De har kränkt Dalaan och andra som delat med sig. "Man kan inte skrika så länge". Jo, det kan man! Har själv sett en man bli ihjälslagen utomlands. Hans skrik kommer aldrig lämna min hjärna, fastän det var mycket längsen.

Och det varade i säkert närmare 10 minuter, fruktansvärda skrik av smärta och ångest, när de slog, sparkade och hoppade på mannens rygg och huvud. Till slut kom polisen, då var han död. Bry dig/er INTE om Sd-sekten här. Det finns gott om vettiga människor här med. Håll dig/er till dem!

Mvh
/FS
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2018-10-23 kl. 10:42.
Citera
2018-10-23, 10:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Vad ska vi göra när det skriks om man inte svarar då är vi troll en skriver vi har narkotika försäljning. Undrar om Carina EGT mf tror på er att det var kom något i går 22OKT vi ljög och det vart så märkligt HD talat om det för oss så lång tid innan.
Stackars HD

Då tänker jag att om inget särskilt händer i fallet (t ex positivt analyssvar eller annat som binder/friar mgm från brottet) så kommer det om ca 2 månader en ny avstämning om när förundersökningen kan avslutas?

Då är det nästan jul och barnen som inte bara har förlorat sin mor och ett hem, ska fira en första jul utan henne. Ina julklappar från mamma. Inte kunna ge julklapp till mamma. Ingen mamma som sitter vid middagsbordet.

Jag får en klump i magen när jag tänker på det.

- Vore gm en människa med känslor, då tar man sitt ansvar. För LWs barns och familjs skull, så de kan gå vidare.

- För sin egen familjs skull. Så de kan gå vidare.

- För sin egen skull. Jag håller SD som trolig gm. Hans anseende kan aldrig återupprättas så länge man inte hittar en annan gm. Hans barn kommer växa upp och förstå bättre. Det kommer alltid att vila en skugga över honom. HD? Ja, hur blir hennes liv? Kommer hon orka leva med misstanken och dela vårdnaden med en person som kan vara en mördare? Vågar hon lita på honom?

- ALLA behöver en förklaring.
Citera
2018-10-23, 10:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Aktbilaga 42 som inkom till TR igår.

En kopia på vad som skrevs den 22/8-2018, inget nytt som framkommit alltså, NFC måste väl analysera de kastade glasspinnarna som polisen krattade fram först.

Tack!
Någon avskrivning blev det inte som HD hoppats på.
Tycker väldigt synd om henne.
Citera
2018-10-23, 10:46
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ditt sista stycke så tänkvärt.
Här skrattar dem om glasspinnar hånar BO.
Viktigast är att polisen hittar mördaren.
Stackars HD BO och BO barn.

HD har alltså trott att den ”avstämning” som åklagaren igår skickade till TR skulle innebära att SD friades från misstanke, har jag förstått rätt då?

Vilken jäkla ångest HD måste uppleva.
Citera
2018-10-23, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
HD har alltså trott att den ”avstämning” som åklagaren igår skickade till TR skulle innebära att SD friades från misstanke, har jag förstått rätt då?

Vilken jäkla ångest HD måste uppleva.

Ja och vi ser henne framför oss när hon brister ut i gråt vi kan höra hennes ord 22OKT stefan är oskyldig.
Så SD måste vetat om det datum 22OKT länge.
Vi vill inte tänka på hur HD mår.
Citera
2018-10-23, 11:08
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Känns som polisen griper efter halmstrån. De hittade en fimp eller en snus som de skickat in. Och även om de skulle få träff på SD kommer försvaret hävda att det inte är så konstigt att de hittar en fimp med SD:s DNA på då han rör sig området och den kan ha kastats där tidigare eller efter mordet. På samma sätt som ett hårstrå från SD hemma hos LW. Väldigt lågt bevisvärde om du frågar mig.
Men om polisen nu hittar en fimp eller snus med en persons DNA, och personen redan har uppgett i förhör att han/hon aldrig har varit på platsen (t.ex. bakom bullerplanket eller där på andra sidan motorvägen), då blir det väl ändå lite intressant? Åtminstone ger det ju en vink om i vilken riktning den fortsatta utredningen skall bedrivas. Sedan är det naturligtvis olyckligt att man inte gjorde de här undersökningarna redan för fem månader sedan. Nu är det kanske i senaste laget.
Citera
2018-10-23, 11:23
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ditt sista stycke så tänkvärt.
Här skrattar dem om glasspinnar hånar BO.
Viktigast är att polisen hittar mördaren.
Stackars HD BO och BO barn.

Snälla! Ta inte åt er.

Jag tvivlar inte alls på er, och det visade sig ju att ni hade rätt: från TR till åklagaren utgick ”Föreläggande e-skickat” och svar har ju inkommit som resulterat i Aktbilaga 42 som inkom till TR igår.
Citat:
Citat:
Hej!
Förundersökning pågår alltjämt. Idagsläget kan jag inte lämna besked om när förundersökningen kommer att avslutas.
/Åsa Hiding

Såklart vissa i tråden försöker tysta er, och oss andra. Så är de flesta mordtrådar. Men skit i det och om de kallar er troll. Det gör jag- jag tar inte längre sånt personligt. Har varit på Flashback för länge för att ta trams och skit. Har läst/deltagit i de flesta större mordtrådar, sen runt 2010, och detta beteende är definitivt inget nytt.
Finns så många bra och kunniga skribenter här och även en hel del idioter, provokatörer och troll. De struntar ofta i trådämnet, de vill bara bråka. Det kommer att visa sig till slut vem som har rätt :-)

Mina råd: håll huvudet högt. Bli inte provocerade. Och sist men inte minst, ett viktigt tips: man behöver inte svara alla som citerar en!

OnT
Jag tycker att ni tillfört mycket intressant i tråden. Likaså tror jag på MV. Jag är övertygad om att förundersökningsarbetet fortskrider sakta men säkert, trots att vi alla blir lite frustrerade eller modstulna emellanåt. För varje gång det tillkommer ny information så rasslar det till i SD-lägret. Men det är ju bara bra, det visar ju på vilken oro detta skapar hos dom. Vi vill ju att detta ska lösas och att anhöriga ska slippa leva i limbo.

Och den 22 december antar jag att det är dags för nästa avstämning TR/ÅK och jag hoppas att något positivt hinner hända innan dess. Så att alla anhöriga, även SDs barn, kan få svar och eventuell ro att få sörja i juletid.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-10-23 kl. 11:42.
Citera
2018-10-23, 11:24
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Men om polisen nu hittar en fimp eller snus med en persons DNA, och personen redan har uppgett i förhör att han/hon aldrig har varit på platsen (t.ex. bakom bullerplanket eller där på andra sidan motorvägen), då blir det väl ändå lite intressant? Åtminstone ger det ju en vink om i vilken riktning den fortsatta utredningen skall bedrivas. Sedan är det naturligtvis olyckligt att man inte gjorde de här undersökningarna redan för fem månader sedan. Nu är det kanske i senaste laget.
Absolut, har SD sagt att han aldrig varit på platsen blir läget jobbigt, men jag utgår från att han någon gång varit där då det ligger i nära anslutning till hans bostad. Ansluter i övrigt helt och fullt till det du skriver.
Citera
2018-10-23, 11:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Exakt detsamma jag fick precis från Örebro Tingsrätt. Har begärt alla öppna dokument sedan dagen mordet skedde. Det var 15 bilagor, som jag ska läsa igenom ikväll och se om jag missat något.

För övrigt så har jag löpande hela sommaren, fått i stort samma info som MV från både polishåll & folk som känner MGM privat/jobb. Så det MV har delgivit oss verkar helt rätt. Och det är nog klokt att TinnaNinna med kollegor har larm, misstänker jag. Sh.Holmes är också mycket trovärdig, men bör styra sina känslor i skrift ibland. För sin egen skull.

Synd att SD-sekten håller på att terrorisera sönder hela denna tråd, annars kunde det varit intressant att dela med sig information. Nu har jag istället gjort det per DM till ett par av de vettiga här, då och då under sommaren. NI vet själva vilka ni är och jag anser att ni är kloka och empatiska människor!

För övrigt: Detta måste vara den sjukaste och mest infekterade tråd jag följt på FB, någonsin. Skrämmande läsning och skrämmande låg nivå på vissa.

Det som förvånar mig med de som inte ingår i Sd-sekten (alltså de som är mänskliga och verkligen vill att detta fall ska lösas för LW´s familj och vänners skull!)inte låter bli att svara på alla meningslösa inlägg. Ni borde inte tillåta er att dras med i dessa meningslösa diskussioner.

Mvh

FS

Bra skrivet! Vet sen många andra mordtrådar att du definitivt inte är ett troll :-) utan brukar komma med tillförlitlig information. Jag tvivlar inte heller på MVs information, det är bara att se vilken oro dessa skapar i SD-lägret. Och hur snabbt de försöker desarmera informationen ;-) . Inte inte på sedvanligt tjafsigt trollvis..
Citera
2018-10-23, 11:33
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Exakt detsamma jag fick precis från Örebro Tingsrätt. Har begärt alla öppna dokument sedan dagen mordet skedde. Det var 15 bilagor, som jag ska läsa igenom ikväll och se om jag missat något.

För övrigt så har jag löpande hela sommaren, fått i stort samma info som MV från både polishåll & folk som känner MGM privat/jobb. Så det MV har delgivit oss verkar helt rätt. Och det är nog klokt att TinnaNinna med kollegor har larm, misstänker jag. Sh.Holmes är också mycket trovärdig, men bör styra sina känslor i skrift ibland. För sin egen skull.

Synd att SD-sekten håller på att terrorisera sönder hela denna tråd, annars kunde det varit intressant att dela med sig information. Nu har jag istället gjort det per DM till ett par av de vettiga här, då och då under sommaren. NI vet själva vilka ni är och jag anser att ni är kloka och empatiska människor!

För övrigt: Detta måste vara den sjukaste och mest infekterade tråd jag följt på FB, någonsin. Skrämmande läsning och skrämmande låg nivå på vissa.

Det som förvånar mig med de som inte ingår i Sd-sekten (alltså de som är mänskliga och verkligen vill att detta fall ska lösas för LW´s familj och vänners skull!)inte låter bli att svara på alla meningslösa inlägg. Ni borde inte tillåta er att dras med i dessa meningslösa diskussioner.

Mvh

FS
Skulle du kunna ladda upp dessa aktbilgor så vi andra kan kika med?
Tack på förhand!
Citera
2018-10-23, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ja, hon hade hoppats, såklart! SD har väl inbillat henne att den 22/10, så skulle hon få se honom som en fri man. Nu mår hon nog sämre än någonsin!

Jag förstår också mycket väl att du/ni inte vill tala/skriva om saker som kan förstöra utredningen.

Här sitter fullt av folk i SD-sekten och letar fel på alla som inte tycker som de. Vissa av dem har ägnat fem månader åt att kränka ett brottsoffer i sin iver att stötta MGM. De har kränkt Dalaan och andra som delat med sig. "Man kan inte skrika så länge". Jo, det kan man! Har själv sett en man bli ihjälslagen utomlands. Hans skrik kommer aldrig lämna min hjärna, fastän det var mycket längsen.

Och det varade i säkert närmare 10 minuter, fruktansvärda skrik av smärta och ångest, när de slog, sparkade och hoppade på mannens rygg och huvud. Till slut kom polisen, då var han död. Bry dig/er INTE om Sd-sekten här. Det finns gott om vettiga människor här med. Håll dig/er till dem!

Mvh
/FS

Ja HD har längtat till den 22OKT SD måste vetat om det länge. Vi ser henne brista ut i gråt stefan är oskyldig. Vill inte tänka på hur HD mår så synd om henne.
Det du och Daalan hört sett kommer så klart ni alltid att höra se framför er. Som en patient nästan när slutet är nära. Vi saknar ord.!
Nej det är mycket vi inte kan skriva som man önskat man hade kunnat till dem som bryr sig om mordet och inte skrattar.
Vi har läst en del om hatet mot BO saknar ord och hennes barn. Som liten fick man lära sig att inte tala illa om en död människa. Några har inte lärt sig det.
Vettigaste inlägg vi läst här.
Ja det finns vettiga i tråden om än få du är en av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in