2018-10-13, 15:34
Medlem
R.Bloodworths avatar
Lindelöf ser ju sjukt valpig ut i United. Frågan är om United var en alldeles för stor flytt, eller är det Uniteds svacka som får alla att se bedrövliga ut, i kombination med Mourinhos usla taktik? Mourinho skulle fan använda Messi defensivt och har en tendens att ruinera spelare.

Personligen tycker jag att Linelöf ska bort från Mourinho. Inget fel på Manchester United, men är jag Lindelöf så vill jag inte coachas av Mourinho. Han är inte the special one längre och istället för att skydda sina spelare så gör han raka motsatsen. Sen är han inte direkt känd för att utveckla talanger eller lovande spelare, han ska ha klara spelare i sin peak för att uträtta saker.
Citera
2018-10-13, 18:01
Medlem
VNL har fötter och en spelförståelse som Bonucci! Det slår mig varje gång han spelar i den gula tröjan, där han är felfri förövrigt. Dags att lämna de brittiska öarna och dess dryga journalister för Serie A eller La Liga.

Oförlöst potential finns uppenbarligen.
Citera
2018-10-13, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleepdealer
VNL har fötter och en spelförståelse som Bonucci! Det slår mig varje gång han spelar i den gula tröjan, där han är felfri förövrigt. Dags att lämna de brittiska öarna och dess dryga journalister för Serie A eller La Liga.

Oförlöst potential finns uppenbarligen.

Mourinho (och jag) håller med dig. Han har ovanligt fina fötter för att vara mittback. Men som sades i sändningen så passar hans spel inte för PL och Man United. La Liga eller Serie A tror jag också vore en bra liga för Lindelöf att fortsätta utvecklas i. Det förutsätter dock att någon klubb är beredd att hosta upp ett par hundra miljoner för VNL. Men det tror jag inte är omöjligt. Tittar vi här och nu så tillhör han Man United och Mourinho kan ju ha en negativ inverkan på hans spel f.ö. Med ett tränarbyte är det möjligt att VNL höjer sig ett par snäpp.
Citera
2018-10-13, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lgn-warszawa
Mourinho (och jag) håller med dig. Han har ovanligt fina fötter för att vara mittback. Men som sades i sändningen så passar hans spel inte för PL och Man United. La Liga eller Serie A tror jag också vore en bra liga för Lindelöf att fortsätta utvecklas i. Det förutsätter dock att någon klubb är beredd att hosta upp ett par hundra miljoner för VNL. Men det tror jag inte är omöjligt. Tittar vi här och nu så tillhör han Man United och Mourinho kan ju ha en negativ inverkan på hans spel f.ö. Med ett tränarbyte är det möjligt att VNL höjer sig ett par snäpp.
tränarbyte skulle nog innebära mindre/ingen speltid för nilson
Citera
2018-10-13, 20:07
Medlem
vad tror ni om bl? är det lite mycket halabalo för nilson?
Citera
2018-10-13, 20:37
Medlem
DjungelJenss avatar
Blir inte riktigt klok på vad det är som inte riktigt klaffar för Lindelöf. Han får mycket negativ kritik för sina insatser i United. Men jag tycker i ärlighetens namn inte att hans insatser är alltför bedrövliga.

Jag tycker Lindelöf gjort, för det mesta, hyggliga framträdanden i United i säsongsstarten.

Tror stora delar av Uniteds misslyckande ligger på mittfältet. Pogba tar tanklösa risker och förlorar boll i farliga situationer. Matic slår indianare och kommer fel i position. Fred har sett fullkomligt vilsen ut.

Gemensam framgångsfaktor för stora fotbollsklubbar nuförtiden är en dominans på mittfältet. Det saknas i United.

Pogba och Matic kan se briljanta ut i enskilda matchsekvenser. Men en fotbollsmatch är 90 minuter.
Citera
2018-10-20, 14:38
Avslutad
Han ser helt bortkommen ut i varje situation han är inblandad i. Noll pondus och alltid på efterkälken, och lämnar situationerna med ett förvånat ansiktsuttryck som säger allt.
Citera
2018-10-20, 17:14
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Instämmer i ovanstående. Snubben ser vilsen ut. Han är på en nivå där han inte hör hemma. Det är alltså känslan man får, eller jag får när jag ser honom. Var ju samma idag. Sprider bollar omkring sig. Bakåtpassningar som blir för hårda och missriktade, rensningar som blir snea, snubblar och har sig. Har ju noll karisma eller utstrålning utan ser väldigt valpig ut. Sen om det är en självförtroende/coach fråga eller om han helt enkelt inte är tillräckligt bra. Ja kan man spekulera i. Skulle gärna vilja se honom i ett annat united med en annan tränare som får igång laget. Men börjar ändå luta mig åt att det inte är en tränarfråga utan att killen helt enkelt är för dålig för en klubb som united. Visst kan man peka på att han var bra på hög nivå i benfica med champions league spel men det har vi sett förut med spelare som sen floppar i en större klubb då hoppet är för stort. Borde nog dumpa england spåret helt och kanske lira i italien/spanien i någon mindre klubb.
Citera
2018-10-23, 09:56
Medlem
Visst hjälper Mourinho inte till jättemycket just nu, men att skylla VNLs uselhet helt och hållet på Mourinho är befängt. Och att han har bra fötter? Killen håller på skita på sig när han får bollen. Han kanske har bra fötter (även om jag aldrig sett honom vara mer ön max medioker med bollen) men vad spelar det för roll när han är en liten rädd pojke och endast spelar hem till målvakten hela tiden? Han har noll pondus, är inte särskilt snabb, är vek i närkamperna och dålig i luften (stort minus i England). Han är så out of his depht så det är löjligt. Sagt det hela tiden men folk fortsatte att käfta emot. Fortfarande sitter folk och käftar. Han är 24 år och tre månader + och kommer aldrig bli någon världsback. Insé.
Citera
2018-10-23, 10:01
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Visst hjälper Mourinho inte till jättemycket just nu, men att skylla VNLs uselhet helt och hållet på Mourinho är befängt. Och att han har bra fötter? Killen håller på skita på sig när han får bollen. Han kanske har bra fötter (även om jag aldrig sett honom vara mer ön max medioker med bollen) men vad spelar det för roll när han är en liten rädd pojke och endast spelar hem till målvakten hela tiden? Han har noll pondus, är inte särskilt snabb, är vek i närkamperna och dålig i luften (stort minus i England). Han är så out of his depht så det är löjligt. Sagt det hela tiden men folk fortsatte att käfta emot. Fortfarande sitter folk och käftar. Han är 24 år och tre månader + och kommer aldrig bli någon världsback. Insé.
Aldrig sett honom vara bra med fötterna? Du måste ha missat finalen i U21-EM 2015 där han gjorde snurrfinter (!) på högerkanten och sedan smällde upp en straff i krysset under straffläggningen.
Citera
2018-10-23, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Aldrig sett honom vara bra med fötterna? Du måste ha missat finalen i U21-EM 2015 där han gjorde snurrfinter (!) på högerkanten och sedan smällde upp en straff i krysset under straffläggningen.

Chris Smalling smällde upp en straff i krysset i en straffläggning nyligen. Säger noll, absolut noll, om någon har bra fötter eller inte. Oj Lindelöf gjorde en helikopterfint i en U21-turnering för över tre år sedan. Grejen är att han inte visat något över huvud taget på en och en halv säsong att han har några fina fötter.
Citera
2018-10-23, 11:12
Medlem
OnkelSnusks avatar
Inför VM i Ryssland sa Erik Niva att en icke namngiven landslagsspelare berättat för honom att han brukar spy av nervositet inför helt vanliga ligamatcher.

Lär ju vara VNL?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in