2018-10-23, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Vi vet att dem öppnar 8:30 någon av oss kommer skriva vad beslutet blir. Vi hoppas vi kan få det på ett dokument och försöka posta det här.
Även om Ni inte kan posta något här... har det framkommit något?
Citera
2018-10-23, 06:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Även om Ni inte kan posta något här... har det framkommit något?

Läs bak i tråden en Carina ska ringa tingsrätten
så blir allt rätt för den bla skriver vi trollar.
Citera
2018-10-23, 06:58
Medlem
Citat:
Nu har jag valt att tro på Er... en del inlägg i tråden bryr jag mig inte om... därav frågan till Er.

Frågade i ett tidigare inlägg nyligen om det stämmer att HD jobbat förra veckan som hon skrivit i något geo-inlägg... kan Ni verifiera det?
Citera
2018-10-23, 07:03
Medlem
Citat:

Förstår om TiNi inte vill posta ett dokument från TR här eftersom SD har en aning om vilka de är. Speciellt efter FUP. Någonannan mer perifier som kan delge oss i tråden? Annars försöker jag när jag återvänt till Sverige, vilket dröjer.
Citera
2018-10-23, 07:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vad menar ni för larm om inte trygghetslarm? Ni bekräftar ju att ni har larm.

22:a oktober ville ni att jag gick till TR. Nu skriver ni att det var förra veckan och det var mycket journalister. Vad gällde förra veckan?

Men det har vi svarat på att vi har larm och
vad för larm vi har är inget som har med tråden att göra?
Nej vi frågade dig om du inte visste något om den 22OKT då du skriver du känner dem alla.
Vi känner bara HD.
Vi har inte begärt att du ska gå till någon rätt.
Vi vart och hämtade ut det man fick ut i ärendet föra veckan har vi skrivit flera gånger. Och då vart där mycket människor och journalister.
Inte vet vi vad och varför där vart så många människor och journalister. Vi jobbar inte på Örebros tingsrätt.
Du får själv söka upp om du är intresserad av varför där vart mycket människor och journalister. Det har inget med tråden att göra vi kommer inte svara mer på dina påstridiga frågor som inte leder någonstans.!
Citera
2018-10-23, 07:11
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Kan högre makter vara inblandade...?

Så skulle det kunna vara 😉. Det skulle även förklara varför jag har missat ”meddelandet”, högre makter talar inte till mig.

De uppgifter som uppges finnas hos Tingsrätten hoppas jag är av verkligt slag.
Citera
2018-10-23, 07:17
Bannlyst
Citat:
Nu har jag valt att tro på Er... en del inlägg i tråden bryr jag mig inte om... därav frågan till Er.

Frågade i ett tidigare inlägg nyligen om det stämmer att HD jobbat förra veckan som hon skrivit i något geo-inlägg... kan Ni verifiera det?

Nej HD har inte jobbat förra veckan hon
arbetstränar. Hon räknas inte som ordinarie personal.
Citera
2018-10-23, 07:17
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
/../
Inte vet vi vad och varför där vart så många människor och journalister. Vi jobbar inte på Örebros tingsrätt.
Du får själv söka upp om du är intresserad av varför där vart mycket människor och journalister. Det har inget med tråden att göra vi kommer inte svara mer på dina påstridiga frågor som inte leder någonstans.!

Det kanske var någon annan uppmärksammad förhandling just då, dvs. som inte hade koppling till Hjärstamordet.
Citera
2018-10-23, 07:21
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, det är väl helt upp till åklagaren nu att avgöra om hon vill avskriva honom från utredningen. Vem skulle kunna hindra henne menar du? Polisen verkar i alla fall inte ha några invändningar:

Sedan vet jag inte om man brukar prata om bevis i sådana här sammanhang. Det som fanns var väl ett par omständigheter som gjorde att han blev misstänkt.

Det är nog inte bara omständigheter de har som bevis. Jag tänker på EGT:s och Medinsyn:s tråduppgifter som indikerade på att de visste att det fanns "mer" som inte var till SD:s fördel, men ingen av dem ville konkret berätta vad det var (förståeligt, men irriterande för en nyfiken).

Jag fattar inte riktigt citeringen från polisen MN (i din spoiler) där han citeras med att säga "återigen ett spaningsmord". LW-fallet har ju haft en Skäligen misstänkt från dag ett, då det rubricerades Människorov som sen ändrades till Mord. Hade de rubricering Spaningsmord innan SD blev anhållen 2:a gången och sen häktad? Någon som vet?
Senast redigerad av Honan6 2018-10-23 kl. 07:26.
Citera
2018-10-23, 07:26
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Efter vad som framkommit i tråden har HD jobbat någon vecka nu. Stämmer det och har hon sagt något mer till Er vad gällde gårdagen...?

Citat:
Nej HD har inte jobbat förra veckan hon
arbetstränar.
Hon räknas inte som ordinarie personal.

HD skrev ju faktiskt inte rent ut att hon jobbat, utan hon skrev "efter en hel vecka inne på jobbet" vilket kanske är en medvetet vald formulering. Så rent tekniskt skulle det kunna röra sig om arbetsträning.
Citera
2018-10-23, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
HD skrev ju faktiskt inte rent ut att hon jobbat, utan hon skrev "efter en hel vecka inne på jobbet" vilket kanske är en medvetet vald formulering. Så rent tekniskt skulle det kunna röra sig om arbetsträning.
Min tanke var mest för att få reda på om HD varit på jobbet oavsett vad hon gör där...
Citera
2018-10-23, 07:44
Medlem
Angående 22/10. Jag försöker sammanfatta vad vi vet, så får ngn rätta mig om jag missuppfattat.
Enligt en källa i tråden TiNi trodde HD att SD skulle bli avskriven som misstänkt då. Luxors hittade brottsmålet på TR. Inget meddelades via media.
Jag tolkar det som att evt meddelade ÅK TR att utredningen pågår. Om ens det? Hade SD blivit avskriven som misstänkt borde det hamnat i media.
Tycker som sagt synd om HD. Och förstås om alla som stod nära LW. Och ärligt talat om SD också: oavsett om han är GM eller inte, måste den här långa tiden som skäligen misstänkt vara hemsk. Till och med så att det märkliga beteende han visar upp offentligt, kanske är en stressreaktion? Så här utifrån sett, är han den uppenbare GM. Och antagligen är det så enkelt. Men ändå, OM jag skulle ta livet av någon och kände till en del om dem då hade det varit smidigt att veta vart misstankarna skulle falla. Känns så misstänkt att SD ska ga sagt att han inte tror att mordet kommer att lösas. (Vilken källa har vi på det? Är det EGT eller har hans försvarare sagt det till media? I så fall känns det nästan som tjänstefel! ) Hur skulle han kunna veta det om han inte hade finger med i soppan?
Jag tror nog att polisen sakta men säkert ska hitta GM och kunna lagföra honom/henne/dem. Men det utdragna utredandet måste vara plågsamt för alla i närheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in