Jag uppskattar att du till skillnad från andra fån tar dig tid att faktiskt bemöta sakargumenten.
Stort tack, jag har all respekt för folk med avikande åsikter. Man behöver inte hålla med om allt, men att skrika Jude och Troll...njaa..
Citat:
Ursprungligen postat av
PrisonMike
Hittills har Dan & Co genomfört det som de utlovat - på kortare tid än utlovat.
De har byggt upp mediaprojektet SveGot som det har som bulvan för att lyfta lön ur DFS.
Det var raka motsatsen mot vad man lovat.
Citat:
Ursprungligen postat av
PrisonMike
Dan & Co gjort det som de utlovat. Ändå är du djupt kritisk.
På goda grunder.
Titta på Dans historik!
Citat:
Ursprungligen postat av
PrisonMike
Exakt vad för farhåga har besannats?.
Det blev ett stort mediaprojekt SveGot istället för lobbyarbete för svenskarna, trots att man inte skulle bli något ny mediasatsning.
När man tog till sig Ingrid Fucking Carlqvist och CONRAD för att komma åt deras korkade mellanmjölkslyssnare....så sålde man ute en stor del av sin själ. Det kommer ni inte ifrån.
Man rövknullade Baronen offentligt, som efter lång tystnad och återhållsamhet gick ut och bekräftade Dans tidigare upplägg...och hur han prioriterar snabba cash framför allt annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
PrisonMike
Sant är att Dan & Co gjort ett uttag från DFS. Så här i backspegeln är väl det inte så farligt och en liten summa i sammanhanget.
Det sätter verkligen ribban, om styrelseordföranden fakturerar sina egna bolag och använder den ideella förening som personlig bankomat för att betala för flyttar och allt möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
PrisonMike
Ror man iland det här så lär betalande medlemmar (vilket du inte är) inte ha några problem med lite arvoden.

Jag har inga som helst problem med löner och arvoden. Betalade gärna för Motgift själv.
Mitt problem är när man som ideell förening lägger beslag på så gott som alla medlemsintäknter till lön till styrelsen (sig själva) istället för att bedriva t.ex. lobbyarbete och aktivism.
Huset fick man betala för på sidan av, och DUBBLA medlemskap för DFS och SveGot..trots att DFS äger SveGot....
Citat:
Ursprungligen postat av
PrisonMike
Förskola kan vara vinstdrivande så inga konstigheter där.
Det är verkligen konstigheter där. En unge kostar ca 10 000 i månaden på förskola som är kraftigt subventionerad. Tror du att staten skulle subventionera någon förskola i DFS-huset (som måste följa läroplan med genus och allas lika värde?)
Citat:
Ursprungligen postat av
PrisonMike
Bibliotek är heller inget svårt att driva, ej heller gym och cafe (cafe kräver en del tillstånd dock gällande livsmedelshygien).
Det skall till anställda, administration och löpande kostnader. Alla som drivit verskamhet i kommunistsverige vet att ingenting är lätt.
Det blir väl en sketen bänk och skivstång och en dammig bokhylla med lite natinoella böcker och en Nespressomaskin.
Så visst, är det målet så kan man väl uppnå (målen).
Citat:
Ursprungligen postat av
PrisonMike
Hur tror du andra ideella föreningar med lokaler gör? Medlemmarna bekostar löpande kostnader.
DFS har ju utlovat en helt annat utopi än någon nationell organisation som har en typ klubblokal.
Citat:
Ursprungligen postat av
PrisonMike
Lyckas man få igång en kommersiell verksamhet så kan naturligtvis vinsten från den också användas till löpande kostnader.
Det är precis detta jag själv alltid propagerat för. Man måste driva företag, vars vinst kan skattefritt gå direkt in i t.ex föreningar.
Det blir helt andra belopp än någon sketen insamling på en miljon och lite medlemsavgifter.
Kan vänstern driva massa skitföretag så kan för fan vi också.
Riktiga bolag, inom alla sektorer. Förstår inte varför det skall vara så in i helvetes svårt att förstå, det är där kapitalet måste genereras.
Så där har du en mycket bra poäng.
Citat:
Ursprungligen postat av
PrisonMike
Ett antal här på Flashback har inte trott på att ett hus kommer att köpas. Nu är det köpt - på kortare tid än utsatt. Det svider helt uppenbart i somligas ögon.
De flesta såg det som en klar möjlighet att huset skulle köpas. Det är verksamhetsplanen (även den långsiktiga) som ifrågasattes, då allt handlar om att lägga pengar på sig själva via SveGot.
Citat:
Ursprungligen postat av
PrisonMike
Att du tjatar om någon dansk artikel med nästan 20 år på nacken visar att du saknar heder.
Så det är irrelevant att Dan under falskt namn sysslat med bedrägerier på sådan skala att han exponerats i Dansk TV? Okay...ränderna går aldrig ut en tiger.
Har du våldtagit någon för 20 år sedan så är du paria for life i mina ögon. Samma gäller här.
Artiklen är bara en del av Dans tidigare skumraskprojekt, vilket även de listats.
Citat:
Ursprungligen postat av
PrisonMike
Nej du Landos oss övertygar du inte! Just nu är Dan kung!

Det går stå för dig
I mina ögon förblir han en överviktig, avdankad gammal bedragare som inte drar sig för att skjuta sina vänner och kollegor i ryggen och liera sig med fienden (Ingrid Carlqvist).