2018-10-22, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Lite ETC över det hela, bedragare kan lukta sig till naiva stackare.
Fettsäckarna tappade i trovärdighet när de sparkade ut De Geer.

Kan inte katoliken, den store De Geer uträtta någonting bättre själv då?
Eller sitter han hemma hos päronen och väntar på mångmiljonarvet? Tanken är ju att alla nationella grupper ska konkurrera med varandra och skapa den ena bättre organisationen efter den andra. Men töntarna sitter hemma, super och ägnar sig åt pajkastning. Har man någon form av heder så håller man käften tills man skapat något bättre själv.
Senast redigerad av Perlmutter 2018-10-22 kl. 23:26.
Citera
2018-10-22, 23:23
Medlem
dan e inte dålig han. lyckas få iq reserven att betala för ett fastighets bestånd som han själv har full kontroll över.
Citera
2018-10-22, 23:26
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Kan inte katoliken, den store De Geer uträtta någonting bättre själv då?
Eller sitter han hemma hos päronen och väntar på mångmiljonarvet? Tanken är ju att alla nationella grupper ska konkureera med varandra och skapa den ena bättre organisationen efter den andra. Men töntarna sitter hemma, super och ägnar sig åt pajkastning. Har man någon form av heder så håller man käften tills man skapat något bättre själv.
De Geer har poddat och varit aktiv på diverse konferenser. Om han ägnar sig åt skrivande vet jag inte. Hans intellektuella skärpa är dock överläsen Magnus och Mygel-Dan’s.
Dan Eriksson är en skurk och tattare.
Citera
2018-10-23, 00:14
Medlem
JonasIndes avatar
Wow! Här inne råder det pionjäranda minsann.

Men låter vi det här gå ett tag så kommer det här huset "i allt väsentligt" (som Magnus alltid säger) bli familjen Södermans boning. För tanken är väl inte att han ska sitta kvar i den där fula förstaden till Berlin i all evighet? Flytten lär ju bekostas med föreningens pengar dessutom.
Citera
2018-10-23, 00:24
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Har föreningens före detta vice ordförande skrivit någonting positivt om detta då? Nix. Ingrid Sionistqvist är en judisk hora - hora, hora, hora, hora!
Vet du något som vi inte vet om hennes Marocko-resor som hon gjort två gånger om året (alltid till samma ställe) i årtionden?
Citat:
Ursprungligen postat av JonasInde
Wow! Här inne råder det pionjäranda minsann.

Men låter vi det här gå ett tag så kommer det här huset "i allt väsentligt" (som Magnus alltid säger) bli familjen Södermans boning. För tanken är väl inte att han ska sitta kvar i den där fula förstaden till Berlin i all evighet? Flytten lär ju bekostas med föreningens pengar dessutom.
DFS är ju Dan och Magnus bankomat, nu påfylld med 1.5 Mkr, så det låter som högst troligt att de återigen kommer vrida på dess kran och bekosta ytterligare en privat flytt. Vilken lyx man får åtnjuta som styrelsemedlem.

Roligt är ju att DFS köpte Dans studioutrustning, som Dan fortsätter använda privat hos sig, som Dan använder till att producera poddar som DFS-medlemmar måste betala extra för via Svegot. DFS-medlemmarna behöver alltså betala för att lyssna på poddarna som deras ordförande spelar in med medlemmarnas utrustning. 😅😀👍🏿
Citera
2018-10-23, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Vet du något som vi inte vet om hennes Marocko-resor som hon gjort två gånger om året (alltid till samma ställe) i årtionden?

DFS är ju Dan och Magnus bankomat, nu påfylld med 1.5 Mkr, så det låter som högst troligt att de återigen kommer vrida på dess kran och bekosta ytterligare en privat flytt. Vilken lyx man får åtnjuta som styrelsemedlem.

Roligt är ju att DFS köpte Dans studioutrustning, som Dan fortsätter använda privat hos sig, som Dan använder till att producera poddar som DFS-medlemmar måste betala extra för via Svegot. DFS-medlemmarna behöver alltså betala för att lyssna på poddarna som deras ordförande spelar in med medlemmarnas utrustning. 😅😀👍🏿

Varför skulle det vara något konstigt med det? Dom här 500 000 kronorna är pengar grabbarna tjänat ihop på egen hand. Menar du att männen som är ansiktet utåt vilka är de de personerna som vågar visa sina ansiktet offentligt inte ska ha några som helst förmåner?
Studioutrustningen ska in i huset vilket är ganska så stort och nyttjas av flera.
Fortsätt gnäll och håna. Dan kommer bara bli ännu mer triggad att motbevisa hatarna. Och dom kommer säkert dra in 200 000 till på mindre än 2 månader.
Fria tider tar emot annonsintäkter från scandalbeauties och ni håller käften. Dan nyttjar medlemmarnas studioutrustning som snart ska in in i huset. Och ni gråter ut som små twinks.
Senast redigerad av Perlmutter 2018-10-23 kl. 00:43.
Citera
2018-10-23, 01:03
Medlem
167-steg-kvars avatar
Det är fascinerande, otvivelaktigt är det så att följa detta bondfångeri.
Normalfördelningskurvan med dess standardavvikelser verka ge charlatanen och bluffmakaren Dan Eriksson himself, maximal utdelning av percentilen svagbegåvade och deras plånböcker.

Ganska bra jobbat av Dan Eriksson måste jag säga. Vissa människor vill låta sig bli lurade, det bara är så och detta måste man någonstans försöka acceptera, hur tokigt och galet det än verkar vara. Orsaksförklaringarna häri är säkert flera varav det mest uppenbara självskadebeteende hos flertalet donatörer, måste nog anses vara en ingrediens, åtminstone.

Trots Landos mycket sakliga, väl underbyggda och ihärdigt påpekande faller detta inte i särskilt god jord hos alla. Uttrycket: Som att kasta pärlor för svin, passar ovanligt bra in här.

Vi kan träffas här om exakt ett år från dagens datum sett.
Ni som anser er vara Danologins och DFS auktoritetstrogna apologeter och lärjungar - Låt mig bespara era framtida lidanden redan här, med att säga.

Var det inte just precis detta som vi här inne i tråden sade och pekade på?
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2018-10-23 kl. 01:11.
Citera
2018-10-23, 01:42
Bannlyst
Allvarligt talat vem vill inte betala för att få se sitt namn nedklottrad i en läderinbunden bok. Man önskar att Stefan Jacobsson kunde frigöra sig lite från dessa typer, hans namn dras ner i smutsen, har bra respekt för honom. Om ett år ses vi alla på minglet i svenskarnas hus när dörrarna står öppna! Börja banta era gycklare innan ni predikar åt bönder vad de ska göra!
Citera
2018-10-23, 02:11
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Allvarligt talat vem vill inte betala för att få se sitt namn nedklottrad i en läderinbunden bok. Man önskar att Stefan Jacobsson kunde frigöra sig lite från dessa typer, hans namn dras ner i smutsen, har bra respekt för honom. Om ett år ses vi alla på minglet i svenskarnas hus när dörrarna står öppna! Börja banta era gycklare innan ni predikar åt bönder vad de ska göra!

Ja, en aning märkligt är det allt, att man återfinner ett par tre stycken hyfsat vakna och halvkända namn ur den nationella sfären som vill om inte affilieras med så åtminstone emellanåt synts & hörts tillsammans med dessa tvivelaktiga herrar Dan och Magnus. Frändelöv räknar jag inte riktig in bland de tillräkneligas skara - den pojken är efterbliven på riktigt och kan omöjligt hållas juridiskt eller moraliskt ansvarig för någon av sina handlingar.

De vet ju alla innerst inne om att det aldrig någonsin kommer kunna komma något gott ur ett samarbete tillsammans med dessa ovanstående herrar. Det kan kanske bara sättas in under kontot för tillfälliga nycker och infall?
Citera
2018-10-23, 09:16
Medlem
PrisonMikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
De har byggt upp mediaprojektet SveGot som det har som bulvan för att lyfta lön ur DFS.
Det var raka motsatsen mot vad man lovat.
De har väl varit transparenta med att de använt en del pengar ur DFS till flytt och utrustning för SveGot. Samtidigt är ju det två kommunicerande kärl, Dan och Magnus måste flytta för att kunna driva DFS och då är det väl inte otänkbart att DFS står för notan, att det blir en bonus för Svegot tror jag inte så många svegotologer har problem med. De som verkar protestera är de som inte är medlemmar eller donatorer.
Citat:
Det blev ett stort mediaprojekt SveGot istället för lobbyarbete för svenskarna, trots att man inte skulle bli något ny mediasatsning.
Men vad har det egentligen med DFS-projektet att göra? Bara för att man inte gör en sak helbra så betyder ju inte det att allt man gör är skit.
Citat:
När man tog till sig Ingrid Fucking Carlqvist och CONRAD för att komma åt deras korkade mellanmjölkslyssnare....så sålde man ute en stor del av sin själ. Det kommer ni inte ifrån.
Men vad har det din kritik mot att DFS inte skulle infria löften om att skaffa ett hus?
Citat:
Man rövknullade Baronen offentligt, som efter lång tystnad och återhållsamhet gick ut och bekräftade Dans tidigare upplägg...och hur han prioriterar snabba cash framför allt annat.
Men vad har det din kritik mot att DFS inte skulle infria löften om att skaffa ett hus?
Citat:
Det sätter verkligen ribban, om styrelseordföranden fakturerar sina egna bolag och använder den ideella förening som personlig bankomat för att betala för flyttar och allt möjligt.
Du överdriver ju otroligt, uttagen ur DFS är oerhört blygsamma i sammanhangen, inte så att de gör månatliga uttag. Det har skett vid ett särskilt tillfälle. Det är heller inte orimligt att DFS ersätter Magnus och Dan för utlägg i samband med deras arbete för DFS.
Citat:
Jag har inga som helst problem med löner och arvoden. Betalade gärna för Motgift själv.
Mitt problem är när man som ideell förening lägger beslag på så gott som alla medlemsintäknter till lön till styrelsen (sig själva) istället för att bedriva t.ex. lobbyarbete och aktivism.
Men du har inga belägg för att alla medlemsintäkter gått till lön?
Citat:
Huset fick man betala för på sidan av, och DUBBLA medlemskap för DFS och SveGot..trots att DFS äger SveGot....
Medlemskap i DFS och Svegot är ju två olika saker. Ägarförhållandena är ganska ointressanta i sammanhanget då det är två olika saker.
Citat:
Det är verkligen konstigheter där. En unge kostar ca 10 000 i månaden på förskola som är kraftigt subventionerad. Tror du att staten skulle subventionera någon förskola i DFS-huset (som måste följa läroplan med genus och allas lika värde?)
Man gör som muslimska förskolor gjort. Går till kommunen och begär ut andra förskolors godkända ansökningar och kopierar dem. Många sade att det inte skulle gå att köpa ett hus, att staten skulle sätta stopp. Nu står vi här, med ett hus. Att bara säga saker som "det går inte" och ge upp är defaitism av värsta som och det är sådana som skjuts av sina egna i krig.
Citat:
Det skall till anställda, administration och löpande kostnader. Alla som drivit verskamhet i kommunistsverige vet att ingenting är lätt.
Rom byggdes inte på en dag och du överdriver rätt mycket, exempelvis vet jag en ganska stor förskola som har en ekonomi och planeringsansvarig på en halvtidstjänst.
Citat:
Det blir väl en sketen bänk och skivstång och en dammig bokhylla med lite natinoella böcker och en Nespressomaskin.
Det lär nog börja så ja. Precis som att Svenskarnas Hus började som en hemsida och några kronor på ett bankkonto. Och idag mindre än ett år senare har har Svenskarnas Hus materialiserat sig och finns på riktigt. Ser du mönstret Landos?
Citat:
DFS har ju utlovat en helt annat utopi än någon nationell organisation som har en typ klubblokal.
De har som målsättning att bygga ett samhälle liknande Knutby skulle jag tro, dvs . Om ett gäng frireligiösa nötter kan göra skapa ett litet samhälle komplett med samlingslokal, förskola, gym, företag osv så lär nationella också kunna göra det. Tänk ett gated community, dvs allt som görs inom området sker med de boendes bästa för ögonen och man fattar besluten tillsammans.
Citat:
Det är precis detta jag själv alltid propagerat för. Man måste driva företag, vars vinst kan skattefritt gå direkt in i t.ex föreningar.
Det blir helt andra belopp än någon sketen insamling på en miljon och lite medlemsavgifter.
Problemet är att den som har en bra idé och som tar risken att investera pengar och sin tid i idén vill också den utdelning som risken och arbetet ger. Därför kommer inte något företag startas av nationella med den uttalade målsättningen att all vinst ska gå till nationella projekt. Det kan komma först när det finns en infrastruktur med människor som bor i samma område och har gemensamma intressen så att behov uppstår, tex behov av en förskola, behov av ett gym, behov av cafe/restaurang osv. Då kommer de sakerna att skapas. Det är därför som det första Svenskarnas Hus inte kommer öppna från dag ett med en gourmetrestaurang, gym av SATS-kvalitet och bibliotek i stil med Kungliga Biblioteket. Jag skulle bli ytterligt förvånad om det ett år efter öppnandet har något annat än ett deltidsöppet ideellt drivet cafe.
Citat:
Kan vänstern driva massa skitföretag så kan för fan vi också.
Riktiga bolag, inom alla sektorer. Förstår inte varför det skall vara så in i helvetes svårt att förstå, det är där kapitalet måste genereras.
Vet inte vad du menar för vänsterföretag där vinsten inte går till ägarna utan investeras i andra vänsterprojekt? Vänstern är mer framgångsrika när det gäller lokaler och annat för att de dels omhuldas av systemet och dels vet hur man nyttjar systemet till max.
Citat:
De flesta såg det som en klar möjlighet att huset skulle köpas. Det är verksamhetsplanen (även den långsiktiga) som ifrågasattes, då allt handlar om att lägga pengar på sig själva via SveGot.
Hittills har det inte skett någon gigantisk förskingring och ärligt talat så tror jag att svegotologerna har överseende med mindre uttag från verksamheten så länge som Dan och Magnus levererar.

Jag vill dock poängtera att det krävs att man har kritiska ögon i alla verksamheter där det förekommer ekonomiska transaktioner. Ex bör medlemmarna noga kolla bokföring och även kolla omständigheterna kring inköp, ex att det där huset inte är sålt till överpris eller liknande.
Citat:
Så det är irrelevant att Dan under falskt namn sysslat med bedrägerier på sådan skala att han exponerats i Dansk TV? Okay...ränderna går aldrig ut en tiger.
Nu är karln aldrig dömd (eller ens misstänkt?) för bedrägerier så vakta din tunga. Ok, så Dan höll på med shady business för hur länge sedan? 15 år sedan?
Citat:
Har du våldtagit någon för 20 år sedan så är du paria for life i mina ögon. Samma gäller här.
Nu skulle nog de flesta anföra att våldtäkt säger en del om en människas sexuella drivkraft och är inget som förändras med åren. En del mer sansade skribenter skulle nog också anföra att det är skillnad mellan att köpa domäner på internet och sälja dyrt och våldta någon. Antar att du aldrig gjort ett enda fel i ditt liv? Eftersom den nationella rörelsen åtminstone bestod av handlingskraftiga män så finns det ett flertal inom rörelsen som är dömda för HMF, misshandel, vapenbrott osv. Det är samma män som antagligen kommer stå i första ledet om saker går åt helvete. Och till skillnad från dig så sitter de inte i ett land där man lagligt kan inneha en AR (nåväl, går i Sverige också men är oerhört svårt). Jag har hellre en Dan vid min sida om SHTF än en Landos som aldrig brutit mot en enda lag, regel eller etikett och som dessutom sitter på en annan kontinent.

Kontentan i din kritik är att 1) Det har gjorts uttag ur DFS för Dans flytt till Sverige 2) Det har gjorts köp av utrustning till DFS från Svegot (den kan man möjligen kritisera, var det marknadsvärde?) 3) Baronen fick sparken 4) Conrad är dum 5) Ingrid Sionqvist är ännu dummare 6) Huset kommer inte att köpas 7) Staten/rödingarna kommer stoppa det 8) Huset är förvisso köpt men man kommer inte kunna infria något mål ändå 9) Dan är tjock och har feta fingrar 10) För 15 år sedan köpte Dan domännamn och sålde dyrt 11) Sådana här projekt ska drivas av vinstdrivande företag och inte donationer.
Citat:
I mina ögon förblir han en överviktig, avdankad gammal bedragare som inte drar sig för att skjuta sina vänner och kollegor i ryggen och liera sig med fienden (Ingrid Carlqvist).
Det må vara hur det vill med den saken, så länge Dan fortsätter leverera så kommer sådana kritiker som du sitta bittra och marginaliserade i er ensamhet framför skärmen, långt borta från händelsernas centrum men ändå veta hur slipstenen skulle dras på ett bättre sätt.
Citat:
Ser man på dina inlägg så handlar de bara om hur rätt åt svensken det är att han får dras med massinvandring, våldtäkter med mera.
Jag har viss förståelse för Landos. Jag bor i Sverige och även jag kan ibland tycka att svenskarna förtjänar konsekvenserna av massinvandringen.

Disclaimer: Jag har aldrig varit medlem i Svegot/DFS, har aldrig träffat Magnus eller Dan och kommer antagligen aldrig att besöka det där huset. Jag bara kände att jag borde ta dem i försvar nu när de levererar på utsatt tid.
Senast redigerad av PrisonMike 2018-10-23 kl. 09:49. Anledning: Gud vad jag önskar alla var så vettiga som jag som delar upp motdebattörers inlägg för lättare läsning....
Citera
2018-10-23, 10:59
Medlem
Citat:
om du ser på mina inlägg så är jag allt annat än en NPC.

Om jag ser på dina inlägg så är det ganska lätt att konstatera att du är en NPC. Det finns sådana på högerkanten också. I just detta fall har du överlåtit tänkandet åt sådana som Dan och Magnus och hängt av dig hjärnan och det kritiska tänkandet i farstun.

Citat:
Du där emot är en riktig skojare.

Grundar du det på något särskilt, eller kändes det mest bra att säga så? Skönt att jag kan bidra till din egenterapi.

Citat:
Jag bryr mig inte ett skit om dan lurat några dumma pensionärer 2008. Så länge de röstar på sossarna och går med på att förnedra sig själva bryr jag mig inte.

Dan blåste inte "några dumma pensionärer". Han blåste hårt arbetande danska småföretagare med metoder som var på gränsen till kriminella. Att du inte bryr dig om det säger väl det mesta om både dig och DFS-sekten. Ni är beredda att acceptera lite vad som helst så länge rätt person gör det. Följaktligen kommer ni heller inte att protestera när Dan och Magnus driver skojarverksamheten i DFS vidare, med allt vad det innebär att blåsa medlemmarna på pengar och gynna den egna kassan (eftersom Dan och Magnus är för feta, lata och obegåvade för att skaffa sig riktiga arbeten). Inte för att jag tycker synd om er, ni går ju in i detta med öppna ögon och alla som vill få reda på hur det egentligen ligger till kan läsa tråden.

Citat:
Du är ju anledningen till att semiterna, muslimerna och vänstern lyckas. Dom bildar mängder av organisationer utan att sitta och gnälla på varandra.

Neger snälla. De som splittrar är du och DFS-människorna. Man för inte nationalismen i Sverige framåt genom att bedriva bluffverksamhet som inte leder någonstans och vars huvudsakliga syfte är att initiativtagarna ska berika sig själva.

Jag kritiserar de som förtjänar kritik. Det tycker jag att andra ska göra också. Det är så verksamheter utvecklas. Det betyder inte att man ägnar sig åt gnällande och skitsnack. Jag har stor respekt för alla som gör saker uppriktigt och på allvar, från Nordisk Ungdom och NMR till AfS och olika alternativmediesatsningar. Däremot tänker jag inte jamsa med och låtsas att DFS bedriver en lovvärd verksamhet när de inte gör det, när de i grunden är rent destruktiva. Sådana organisationer ska bort.
Citera
2018-10-23, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton

Dan har redan köpt in den läderinbundna boken. Man har beställt brons-, silver- och guldplaketter och beställt ett par porträtt i olja av amatörkonstnären i byn. Nu ska de som hjälpt till äntligen få sitt rättmätiga tack! Nu ska de förevigas i SVENSKARNAS HUS. Kanhända blir det en gratis varmkorv också under någon nationell föreläsningskväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in