2018-10-23, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det här blir ju bara värre och värre! SD ville alltså träffa er, han har skickat flera sms och ni har fått larm?
Minst sagt obehagligt.

SD ska ju även ha hört av sig till personer som han tror kan ha pratat med polisen, för att ge ”sin version”. Att ligga lågt verkar inte vara ett alternativ för SD...

Den detaljen ligger och skvalpar i mitt minne med, men kommer inte riktigt fram. Kan du dra detaljer eller länka?
Eller refererar du till det att SD ringde runt på tisdag morgon?
Citera
2018-10-23, 00:45
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Rätt. 5 månader är ingen lång tid vid ett mordfall, särskilt om man ev misstänker det vara planerat. Det är snarast att förvänta. Det "perfekta mordet". Som få lyckas med, in the end, men många Grandiosa människor tror sig genomföra.

Men tiden äger Åklagaren, värre är det för MGM. Tror jag.

Ja, det är ju faktiskt helt ohållbart för alla inblandade att han går runt och skvalpar på skäligen i 5 månader.. oroar mig som tusan över att utredningen ska stanna här och lämna Lenas familj i något slags evigt vakuum av ovisshet. Och sen tänker jag på GWs ord igen och blir ännu mer nervös.

Vet du förresten vad som gäller för åklagaren i detta läge (rävsaxen)? FÅR hon verkligen avskriva mgm trots att man har uppfyllt beviskraven för skäligen? (Om man vänder på det är hon ju skyldig att avskriva honom om man INTE uppfyller dem).
Citera
2018-10-23, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Ja, det är ju faktiskt helt ohållbart för alla inblandade att han går runt och skvalpar på skäligen i 5 månader.. oroar mig som tusan över att utredningen ska stanna här och lämna Lenas familj i något slags evigt vakuum av ovisshet. Och sen tänker jag på GWs ord igen och blir ännu mer nervös.

Vet du förresten vad som gäller för åklagaren i detta läge (rävsaxen)? FÅR hon verkligen avskriva mgm trots att man har uppfyllt beviskraven för skäligen? (Om man vänder på det är hon ju skyldig att avskriva honom om man INTE uppfyller dem).

Det finns hos Åklagaren inte något självändamål att kvarhålla honom som skäligen misstänkt OM hon inte är övertygad om att beviskraven består.

Svårt att se det, just nu. Att han skulle avskrivas.
Senast redigerad av Remark 2018-10-23 kl. 01:06.
Citera
2018-10-23, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Har följt denna tråd från dag ett och kan inte erinra mig om att någon hitintills påstått att han idag skulle vara närmare ett livstidsstraff än han var igår..Var har du fått det ifrån?
Jag omformulerar frågan:
Av vad som [ev] hände i Örebro TR igår, undrar jag om misstankarna, som en följd av det, mot SD på något vis har stärkts?

Är han f o m igår mer misstänkt för mordet på LW än han var tidigare?

Jag avstår att ens försöka bemöta de virrigheter som kontot TinnaNinna85 postar här i tråden.
Det är just det kontot som var den första att droppa datumet 22 oktober. Det skapade en stor mängd frågetecken hos många, så också hos mig.
För drygt en timme sen slutade det dygnet och jag känner mig ungefär som jag tror att de som väntade på Halebop kände sig när inget skedde på det utlovade datumet.

Skribenten 'glendale' undrar även h*n vad som var så uppseendeväckande med gårdagen. Kontot TinnaNinna85 vill inte svara.

Edit: Om jag inte minns fel, så var det EGT som fick en direkt fråga om datumet 22 oktober betydde nåt för vederbörande.
Frågan kom från kontot 'TinnaNinna85'.
Senast redigerad av Carinah78 2018-10-23 kl. 01:18.
Citera
2018-10-23, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag omformulerar frågan:
Av vad som [ev] hände i Örebro TR igår, undrar jag om misstankarna, som en följd av det, mot SD på något vis har stärkts?

Är han f o m igår mer misstänkt för mordet på LW än han var tidigare?

Jag avstår att ens försöka bemöta de virrigheter som kontot TinnaNinna85 postar här i tråden.
Det är just det kontot som var den första att droppa datumet 22 oktober. Det skapade en stor mängd frågetecken hos många, så också hos mig.
För drygt en timme sen slutade det dygnet och jag känner mig ungefär som jag tror att de som väntade på Halebop kände sig när inget skedde på det utlovade datumet.

Skribenten 'glendale' undrar även h*n vad som var så uppseendeväckande med gårdagen. Kontot TinnaNinna85 vill inte svara.

Edit: Om jag inte minns fel, så var det EGT som fick en direkt fråga om datumet 22 oktober betydde nåt för vederbörande.
Frågan kom från kontot 'TinnaNinna85'.

Att du inte begriper varför skribenten sätter Bollen i just ditt knä.
Förvånar mig inte alls.
Citera
2018-10-23, 02:28
Medlem
Jaha, kan bara tolka tystanden på ett sätt tyvärr.
Citera
2018-10-23, 02:36
Medlem
Darkwinds avatar
Misstanken mot SD kan aldrig "försvagas" förrän en annan mer misstänkt finns.
Hur ska misstankarna kunna försvagas annars? De har bara hans historik ihop med Lena som tynger för hans del. Enl. GW så är det troligtvis så. Det kan ju aldrig bara försvinna. Det finns inget mer på honom.
Ang.larm till HD:s arbetskamrater så är det skrattretande och makabert påstående av TinnaN.
Ett trygghetslarm får inte ens en kvinna som lever i skräck för en man som mordhotar. Inte ens om barn är inblandade. Snuten/ åklagare är stenhårda med det. Ren och skär lögn och förtal av SD. Dags att anmäla för 1.09 tror jag. Nån måtta får det vara.
Du hemska människa har verkligen gått till överdrift nu. Antingen driver du bara med tråden(vilket jag tror),eller också är du riktigt galen. Vissa härjar i olika trådar under olika nick bara för att ställa till. Såna trådar borde låsas.
Citera
2018-10-23, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Misstanken mot SD kan aldrig "försvagas" förrän en annan mer misstänkt finns.
Hur ska misstankarna kunna försvagas annars? De har bara hans historik ihop med Lena som tynger för hans del. Enl. GW så är det troligtvis så. Det kan ju aldrig bara försvinna. Det finns inget mer på honom.
Ang.larm till HD:s arbetskamrater så är det skrattretande och makabert påstående av TinnaN.
Ett trygghetslarm får inte ens en kvinna som lever i skräck för en man som mordhotar. Inte ens om barn är inblandade. Snuten/ åklagare är stenhårda med det. Ren och skär lögn och förtal av SD. Dags att anmäla för 1.09 tror jag. Nån måtta får det vara.
Du hemska människa har verkligen gått till överdrift nu. Antingen driver du bara med tråden(vilket jag tror),eller också är du riktigt galen. Vissa härjar i olika trådar under olika nick bara för att ställa till. Såna trådar borde låsas.

Vad jag vet, är det väl Ingen som med säkerhet vad exakt Åklagaren anfört för att TR skall fatta beslut om skäligen misstanke för mord på LW.

Mig veterligen har inte skribenten T-N sagt något om vilken typ av Larm det handlat om alls.

Det är snarast trådens egna fantasier. Tror jag.

Däremot tror jag det snarast är rutin att man "säkrar" upp den närmast nära person till MGM.

- Som nyligen separerat från Maken, flyttat med barnen i samma område
- Ex Älskarinnan(?) till Maken funnits brutalt mördad, i samma område
(som polisanmält SD 2 ggr i närtid, sagt upp bekantskapen)

Klart som attan att Polisen tolkar det som att HD har en potentiell hotbild mot sig.
Citera
2018-10-23, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Vi har ganska tydligt förklarat vad som HD berättat avseende datum 22OKT. Om du läst vad vi skrivit.
Vi har själv varit på tingsrätten och köpt handlingar som vi tidigare förklarat.
Vi har skrivit av det postat det här du hade svårt att förstå.
Då skrev vi telefonnummer till tingsrätten och adress så dem som ville kan ta tag i telefonen och ringa för det vart så svårt för någon att förstå.
Vi har aldrig skrivit att det gäller rättegång häktning beslag polisförhör och vad mer det skrivits om av andra.
Trygghetslarm?
Och ja föra veckan vi var på tingsrätten var där mycket människor. Även journalister är det så konstigt?
Självklart får inte en journalist en kallelse som någon tycks tro.

Du-ni som skriver vi försöker uppmana skrivare att skicka mail till tingsrätten för och få person uppgifter vi har aldrig skrivit att någon ska skicka mail.
Det är hänsynslöst att ni anklagar oss för sådana saker.

Vi önskar du öppet här kan berätta om du och resten av ditt hatande av att vi skriver här har blivit trollade.
Om tingsrättens ärende i dag i mordet på Lena Wesström 22OKT.

Vad som gör att du bla stör dig på att vi skriver här begriper vi inte får vi inte skriva här?

Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Med risk för att verka lika korkad som vissa här, vad var det idag den 22 Okt från tingsrätten som hände?

Det skulle jag också vilja veta.
Citera
2018-10-23, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det skulle jag också vilja veta.

Uppenbarligen inte vad HD hoppats och trott på (förespeglats), gissar jag.
Citera
2018-10-23, 03:53
Medlem
Citat:

Så är det möjligen.

Nu är jag inte så glad i hörsägenuppgifter där källan själv inte
kan uttala sig, alltid skeptisk till sånt, å inte minst på
ett anonymt forum.
Citera
2018-10-23, 04:02
Medlem
Citat:

EDIT. HDs arbetskamrater hade väl ingen som helst anledning att uppmärksamma 22/10.
OM inte HD påpekat att det var ett Viktigt datum och berörd grät.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in