Citat:
Ursprungligen postat av
rallykalle
Någon som vet hur ofta de olika lånen avbetalas ? Är det varje månad på alla lån ?
Citat:
Ursprungligen postat av
PorcupineSloth
Tycker det är jävligt svårt att få en överblick med den nya designen. I princip får man bara överblick av totalt utlånat allt annat är mer eller mindre gömt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rase
Jag funderar lite på hur utlåningen till kunder i Polen fungerar.
Är det konsumentkrediter som är aktuellt där?
Hur vet jag hur mycket av mina utlånade pengar som hamnar i Polen?
Finns det även i Polen avtal med factoringföretag som köper förfallna lån som inte amorteras?
Hej!
Det ska betalas ränta varje månad, men amortering skiljer sig något. I Polen så är det främst konsumentkrediter och även fakturaköp som är aktuellt. När det sker företagslån är det en del av marketplace-lending där vi tar portföljer och andra tillgångar som säkerheter och det då ligger underliggande fordringar, ex konsumentkrediter som säkerhet.
Vi har prioriterat upp andrahandsmarknaden och istället för kring nyår kommer den mest troligt lanseras i början av december. Det blir en första enkel version likt 1.0, men under nästa år kommer vi att släppa en med valbar prissättning. Vidare jobbar vi på att utveckla transaktionshistoriken och övrig översikt och hoppas kontinuerligt släppa fler funktioner som gör det lättare för er att följa er investering på bästa möjliga sätt.
Ha en strålande vecka!