2018-10-20, 09:14
Medlem
rallykalles avatar
Någon som vet hur ofta de olika lånen avbetalas ? Är det varje månad på alla lån ?
Citera
2018-10-20, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Någon som vet hur ofta de olika lånen avbetalas ? Är det varje månad på alla lån ?

Tycker det är jävligt svårt att få en överblick med den nya designen. I princip får man bara överblick av totalt utlånat allt annat är mer eller mindre gömt.
Citera
2018-10-21, 21:27
Medlem
SSL-certifikatet ogiltigt.
Lite amatörmässigt av ett företag som hanterar så mycket pengar över internet.

Edit : eller det kanske bara är hos mig?
Senast redigerad av sumpmongo 2018-10-21 kl. 21:29.
Citera
2018-10-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sumpmongo
SSL-certifikatet ogiltigt.
Lite amatörmässigt av ett företag som hanterar så mycket pengar över internet.

Edit : eller det kanske bara är hos mig?
Använder du Chrome Dev? Får ssl cert ogiltigt på var och varannan sida med Chrome dev. Inte med vanliga chrome.
Citera
2018-10-21, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Använder du Chrome Dev? Får ssl cert ogiltigt på var och varannan sida med Chrome dev. Inte med vanliga chrome.

Nä, det gör jag inte.
Använder Chrome på Android, den kanske bara är överkänslig
Citera
2018-10-21, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sumpmongo
Nä, det gör jag inte.
Använder Chrome på Android, den kanske bara är överkänslig
Ja, chrome på Android ger inga fel men Chrome dev på Android. För mig.
Citera
2018-10-21, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Ja, chrome på Android ger inga fel men Chrome dev på Android. För mig.

Kör icke dev-versionen men funkar det för dig och andra så är det uppenbarligen inte savelend det är fel på utan något hos mig då
Citera
2018-10-21, 23:04
Medlem
Jag funderar lite på hur utlåningen till kunder i Polen fungerar.
Är det konsumentkrediter som är aktuellt där?
Hur vet jag hur mycket av mina utlånade pengar som hamnar i Polen?
Finns det även i Polen avtal med factoringföretag som köper förfallna lån som inte amorteras?
Citera
2018-10-22, 10:29
Medlem
SAVELENDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle

Citat:
Ursprungligen postat av PorcupineSloth
Tycker det är jävligt svårt att få en överblick med den nya designen. I princip får man bara överblick av totalt utlånat allt annat är mer eller mindre gömt.

Citat:
Ursprungligen postat av Rase
Jag funderar lite på hur utlåningen till kunder i Polen fungerar.
Är det konsumentkrediter som är aktuellt där?
Hur vet jag hur mycket av mina utlånade pengar som hamnar i Polen?
Finns det även i Polen avtal med factoringföretag som köper förfallna lån som inte amorteras?

Hej!

Det ska betalas ränta varje månad, men amortering skiljer sig något. I Polen så är det främst konsumentkrediter och även fakturaköp som är aktuellt. När det sker företagslån är det en del av marketplace-lending där vi tar portföljer och andra tillgångar som säkerheter och det då ligger underliggande fordringar, ex konsumentkrediter som säkerhet.

Vi har prioriterat upp andrahandsmarknaden och istället för kring nyår kommer den mest troligt lanseras i början av december. Det blir en första enkel version likt 1.0, men under nästa år kommer vi att släppa en med valbar prissättning. Vidare jobbar vi på att utveckla transaktionshistoriken och övrig översikt och hoppas kontinuerligt släppa fler funktioner som gör det lättare för er att följa er investering på bästa möjliga sätt.

Ha en strålande vecka!
Citera
2018-10-22, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAVELEND
Hej!

Det ska betalas ränta varje månad, men amortering skiljer sig något. I Polen så är det främst konsumentkrediter och även fakturaköp som är aktuellt. När det sker företagslån är det en del av marketplace-lending där vi tar portföljer och andra tillgångar som säkerheter och det då ligger underliggande fordringar, ex konsumentkrediter som säkerhet.

Vi har prioriterat upp andrahandsmarknaden och istället för kring nyår kommer den mest troligt lanseras i början av december. Det blir en första enkel version likt 1.0, men under nästa år kommer vi att släppa en med valbar prissättning. Vidare jobbar vi på att utveckla transaktionshistoriken och övrig översikt och hoppas kontinuerligt släppa fler funktioner som gör det lättare för er att följa er investering på bästa möjliga sätt.

Ha en strålande vecka!

Jag fick inget fullständigt svar på min fråga om hur det fungerar i Polen.
Hur mycket av mina utlånade pengar hamnar i Polen?
Finns det även i Polen avtal med factoringföretag som köper förfallna lån som inte amorteras? Om inte, så är risken för polska konsumentkrediter mycket högre än för motsvarande svenska lån.
Citera
2018-10-24, 21:54
Medlem
SAVELENDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rase
Jag fick inget fullständigt svar på min fråga om hur det fungerar i Polen.
Hur mycket av mina utlånade pengar hamnar i Polen?
Finns det även i Polen avtal med factoringföretag som köper förfallna lån som inte amorteras? Om inte, så är risken för polska konsumentkrediter mycket högre än för motsvarande svenska lån.

Hej!

Kontospecifika frågor kan vi inte besvara här, jag har besvarat dig via mail.

Trevlig kväll!
Citera
2018-10-25, 08:06
Medlem
Kalaspungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAVELEND
Hej!

Kontospecifika frågor kan vi inte besvara här, jag har besvarat dig via mail.

Trevlig kväll!
hans fråga fast generellt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in