2018-10-25, 20:57
Medlem
Satte in 10 000kr när ni fortfarande körde den gammla plattformen.

På er nya plattform är det totala värdet 5 492. Undrar vart övriga summan kan ha tagit vägen?

Kommer inte heller in på gammla plattformen längre. "os.savelend.se tog för lång tid på sig att svara."
Citera
2018-10-25, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rase
Jag fick inget fullständigt svar på min fråga om hur det fungerar i Polen.
Hur mycket av mina utlånade pengar hamnar i Polen?
Finns det även i Polen avtal med factoringföretag som köper förfallna lån som inte amorteras? Om inte, så är risken för polska konsumentkrediter mycket högre än för motsvarande svenska lån.
Förfaller tre företagslån med default settings på utlåning så är mer än hela årets ränteinkomst utraderad. Vad finns det för säkerheter på företagslånen? Det här kan komma att sluta riktigt illa.
Citera
2018-10-25, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YingYangYolo

På er nya plattform är det totala värdet 5 492. Undrar vart övriga summan kan ha tagit vägen?

Kommer inte heller in på gammla plattformen längre. "os.savelend.se tog för lång tid på sig att svara."
https://os.savelend.se/?login=true
Funkar för mig
Citera
2018-10-26, 08:51
Medlem
SAVELENDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspungen
hans fråga fast generellt ?

Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Förfaller tre företagslån med default settings på utlåning så är mer än hela årets ränteinkomst utraderad. Vad finns det för säkerheter på företagslånen? Det här kan komma att sluta riktigt illa.

Absolut. Vi jobbar med flera olika typer av säkerheter och har inga lån i Polen som inte är säkerställda. För att nämna några exempel har vi i ett fall en portfölj av krediter med ett värde på över 200% lånesumman, en del av marketplace lending upplägget. I ett annat fall har vi skuldebrev som kan begäras betalning direkt från företagets bankkonto som vi också har insyn i. Våra VD i Polen och vår riskchef har tillsammans över 25 års erfarenhet från den finansiella sektorn och har tidigare hanterat portföljer med över 2 miljarder i tillgångar.

Vi bevakar riskerna noga och gör löpande uppföljningar.

Citat:
Ursprungligen postat av YingYangYolo

Citat:
Ursprungligen postat av Porygon
https://os.savelend.se/?login=true
Funkar för mig

Vår leverantör till den gamla plattformen, Ipeer, hade tekniska problem i 20 minuter igår och du måste tyvärr försökt logga in precis då. Ditt tillgängliga kapital flyttas allteftersom över till 2.0 från 1.0 och för att se ditt fullständiga saldo behöver du således logga in på båda plattformarna.

Ps. Har ni sett att vi släppts möjligheten att flytta pengar mellan sina egna depåer? Inte den snyggaste funktionen än, men den fungerar. Minsta internöverföring är 500 kr.

Ha ett trevligt veckoslut!
Citera
2018-10-26, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAVELEND

Ps. Har ni sett att vi släppts möjligheten att flytta pengar mellan sina egna depåer? Inte den snyggaste funktionen än, men den fungerar. Minsta internöverföring är 500 kr.

Ha ett trevligt veckoslut!

Kan man ha olika smartinvest inställningar på de olika depåerna?
Citera
2018-10-26, 09:22
Medlem
SAVELENDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PorcupineSloth
Kan man ha olika smartinvest inställningar på de olika depåerna?

Yes! Varje depå har sin egen SmartInvest-inställning. När du byter depå byts även SmartInvesten. Detta är inte supertydligt i UX än.

Vh
Savelend
Citera
2018-10-31, 14:00
Medlem
Har ni slutat flytta över pengar från plattform 1 till plattform 2 på måndagar? Ser att jag har lite pengar som ligger och skräpar på plattform 1.
Citera
2018-11-01, 14:38
Medlem
rallykalles avatar
Någon annan som får upp "Not secure" på savelend.se ?
http://www.bilddump.se/bilder/20181101143140-83.248.52.184.png

Någon som vet hur länge inloggningen ligger nere ?
Citera
2018-11-01, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle

jag loggade nyss på och det funkar!

Windows 10 och Edge
Senast redigerad av johansso 2018-11-01 kl. 16:10. Anledning: Komplettering
Citera
2018-11-01, 16:10
Medlem
SAVELENDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PorcupineSloth
Har ni slutat flytta över pengar från plattform 1 till plattform 2 på måndagar? Ser att jag har lite pengar som ligger och skräpar på plattform 1.

Hej!

Det sker i "början av veckan" från tidigare måndagar och kommer registreras ikväll för denna veckas överföring.

Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle

Citat:
Ursprungligen postat av johansso
jag loggade nyss på och det funkar!

Det där felet känner vi inte igen och har inte fått fler rapporter. Testa igen!
Citera
2018-11-05, 10:40
Medlem
Kommer ni införa möjligheten att välja mellan företagskrediter och fakturaköp?

Företagskrediter hade varit mer attraktiva om vi kunde välja att låna ut på tiondelar av kapitalet som man kan göra med konsumentkrediter.

Jag skulle också gärna se möjligheten att välja ett belopp ELLER procentsats på konsumentkrediter.
Citera
2018-11-08, 16:15
Medlem
rallykalles avatar
Någon som kör med Google Chrome webläsaren som kan testa savelend.se ?
Jag får bara felmeddelande att det inte är säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in