2018-10-22, 20:53
Medlem
Jag tycker kvinnor talar tydligare och bättre tonart högre toner . Män mummlar med bas.
Bas fijol å flöjt. Kvinnan är flöjt mannen är trumma.
Men innehållet å logiken är ju inte alltid det smartaste jag hört.
Citera
2018-10-22, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Spelar ingen roll, män begår fler och grövre våldsbrott än kvinnor, där är statistiken tydligen. Lilla snowflake.

Mmm, man ser hur det börjar krackelera i den tidigare så övertygade tonen hos er feminister här och IRL. Det blir jobbigare och jobbigare att försöka hålla fanan vid liv va? Inte särskilt stor spännvidd längre i din retoriska förmåga..
Citera
2018-10-22, 21:10
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Hur stort är mörkertalet för kvinnor respektive män när det gäller våld i hemmet?
Det spelar ingen roll. Även om kvinnor skulle vara mer våldsamma i hemmet så begår män ändå fler och grövre våldsbrott än kvinnor överlag i samhället i övrigt.

Män är mer våldsamma än kvinnor, lilla snowflake. Det är bara att acceptera och gå vidare.
Citat:
Om du inte kan svara på det utgår du från dina känslor och inte från fakta.
Du kan heller inte svara på hur stort mörkerantalet är, vilket gör ditt argument meningslöst. Men det spelar ingen roll, då män begår fler och grövre våldsbrott ändå.
Citera
2018-10-22, 21:10
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Mmm, man ser hur det börjar krackelera i den tidigare så övertygade tonen hos er feminister här och IRL. Det blir jobbigare och jobbigare att försöka hålla fanan vid liv va? Inte särskilt stor spännvidd längre i din retoriska förmåga..
Länka gärna statistik som visar på att kvinnor begår fler och grövre våldsbrott än män sammanlagt.

Lycka till, lilla snowflake.
Citera
2018-10-22, 21:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det spelar ingen roll. Även om kvinnor skulle vara mer våldsamma i hemmet så begår män ändå fler och grövre våldsbrott än kvinnor överlag i samhället i övrigt.

Män är mer våldsamma än kvinnor, lilla snowflake. Det är bara att acceptera och gå vidare.

Du kan heller inte svara på hur stort mörkerantalet är, vilket gör ditt argument meningslöst. Men det spelar ingen roll, då män begår fler och grövre våldsbrott ändå.

Det är du som påstår att du vet att män är mer våldsamma men du utgår bara från dina känslor. Facts don't care about your feelings.
Citera
2018-10-22, 21:24
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Det är du som påstår att du vet att män är mer våldsamma men du utgår bara från dina känslor. Facts don't care about your feelings.
Jag utgår från statistisk överlag, inte bara i hemmet, där det är tydligt att män begår fler och grövre våldsbrott än kvinnor.

Vad utgår du ifrån?

Edit: eller just det. Det var ju du som länkade en artikel om Patrik. Så jag antar att en anekdot om Patrik motbevisar statistik enligt dig. Yikes.
Citera
2018-10-22, 21:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag utgår från statistisk överlag, inte bara i hemmet, där det är tydligt att män begår fler och grövre våldsbrott än kvinnor.

Och detta tar ingen hänsyn till mörkertalen som du just medgav att du inte har en aning om. Du utgår alltså bara från dina känslor. Facts don't care about your feelings.
Citera
2018-10-22, 22:09
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Och detta tar ingen hänsyn till mörkertalen som du just medgav att du inte har en aning om.
Eller tar hänsyn till mörkertalet hos kvinnor, vilket du inte har en aning om, alltså utgår du ifrån dina känslor, lilla snowflake.

Analys av NTU:
https://www.bra.se/publikationer/arkiv/publikationer/2014-10-17-garningspersoners-kon-och-alder-vid-misshandel-hot-ran-och-sexualbrott.html
Citat:
Män är överrepresenterade bland gärningspersonerna för samtliga studerade
brottstyper. I korthet utgör män 86–98 procent av gärningspersonerna,
beroende på vilken brottstyp som studeras. Andelen män i misstankestatistiken
är störst vid sexualbrott, följt av rån, hot och sist misshandel.
I NTU är andelen män störst vid rån, följt av sexualbrott, hot och sist
misshandel.

Och när det kommer till statistik om dömda gärningsmän är det även där män som är överrepresenterade när det kommer till brott i allmänhet och våldsbrott i synnerhet.

Yikes, men jag antar att din anekdot om Patrik motbevisar brottsstatistik?
Citera
2018-10-22, 22:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Eller tar hänsyn till mörkertalet hos kvinnor, vilket du inte har en aning om, alltså utgår du ifrån dina känslor, lilla snowflake.

Nej precis, du medger återigen att du inte har fakta på hur stora mörkertalen är så du har inte fakta för dina påståenden. Facts don't care about your feelings.

Jag påstår däremot inte att män skulle vara mindre våldsamma än kvinnor, jag påstår endast att det inte finns belägg för att säga vilket kön som står för det mesta våldet i hemmen.
Citera
2018-10-22, 22:38
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
det forskning säger är att kriminalitet skapas av ojämlikhet och desperation Dvs ger du inte hela befolkningen samma villkor, möjligheter så bäddar du för kriminalitet Burar du in en förälder under extremt lång tid ex, så skapa du ojämlikhet för hens barn som i sin tur...... etc
Tänker man lite långsiktigt så är det betydligt smartare av ett samhälle lägga sina resurser på att förhindra kriminalitet att dyka upp än på ett straffsamhälle som bara i sin tur föder kriminalitet
Då är det dålig forskning, för den ligger långt från sanningen.
Citera
2018-10-22, 22:42
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Nej precis, du medger återigen att du inte har fakta på hur stora mörkertalen är så du har inte fakta för dina påståenden.
Ingen vet exakt hur stort mörkertalet är inom något brott, så jag förstår inte riktigt vad din poäng är.
Dessutom är mörkertalet större hos kvinnor när det kommer till våld inom nära relationer och i hemmet, så även där har du fel. Gå in på Bra.se

Som sagt, facts don't care about your feelings.
Citat:
Jag påstår däremot inte att män skulle vara mindre våldsamma än kvinnor, jag påstår endast att det inte finns belägg för att säga vilket kön som står för det mesta våldet i hemmen.
Okej, men mina inlägg har bara handlat om att män är mer våldsamma än kvinnor överlag, vilket "våldet i hemmet" inte motbevisar, lilla snowflake.
Senast redigerad av Libertarismus 2018-10-22 kl. 22:50.
Citera
2018-10-22, 22:43
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Då är det dålig forskning, för den ligger långt från sanningen.
Yikes, säger en anonym lekman på nätet med en apa som avatar. Jag personligen lyssnar hellre på forskning än anonyma nollar på nätet som du och Svenne-i-Banan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in