2018-10-21, 11:35
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Vet du vad?
Skit i det. Vad du än använder och lägger pengarna på så kommer du aldrig få ett tjockt hårsvall som ser naturligt ut. Vissa av oss är tunnhåriga. Det bara är så. Embrace it.
Fram med rakmaskinen och dra av det sista sv eländet. Vi tunnhåriga får förlita oss till de andra gåvorna som Gud gett oss. Det löser sig och när du väl accepterat det så kommer du vara glad att du inte la tiotusentals kronor på en massa fjant-Rogaine som bara fyller läkemedelspamparnas feta fickor.

Det var inte det han frågade om. Han undrade om det fanns någonting han kan göra, vilket det faktiskt gör. Enkla och billiga metoder dessutom som inte tar mer tid än att borsta tänderna.

Om du har gett upp, är fet och tunnhårig så är det ditt problem. Lev på dina "guds gåvor" haha.

Personligen så har hela processen för min del bidragit till betydeligt bätte hormonbalanser och bättre fysik och välmående, finare hy och bättre leverne. Jag har fått tillbaka allt hår och det har stått helt still i flera år sedan jag började. Då började håravfallet för 15 år sedan. Känn på den du. Hade jag gett upp hade jag säkert sett ut som du och dessutom varit fet.

Nu sticker jag ut för min ålder. Har alltid haft tjockt hår innan och nu är det tillbaka, vilket är unikt för min ålder. Jag får ofta beröm för mitt hår och tillochmed blivit uppraggad pga det. Jag älskar mitt hår och lyckan är total. Det är mig han ska ha tips av, inte uppgivna tunnhåriga latmaskar som du.

Skulle TS skita i det skulle han inte starta tråden.

Det finns både TV-spels- och pizzatrådar du kan hänga och sprida din uppgivenhet i.
Senast redigerad av redlineoffside 2018-10-21 kl. 11:40.
Citera
2018-10-21, 20:27
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Det var inte det han frågade om. Han undrade om det fanns någonting han kan göra, vilket det faktiskt gör. Enkla och billiga metoder dessutom som inte tar mer tid än att borsta tänderna.

Om du har gett upp, är fet och tunnhårig så är det ditt problem. Lev på dina "guds gåvor" haha.

Personligen så har hela processen för min del bidragit till betydeligt bätte hormonbalanser och bättre fysik och välmående, finare hy och bättre leverne. Jag har fått tillbaka allt hår och det har stått helt still i flera år sedan jag började. Då började håravfallet för 15 år sedan. Känn på den du. Hade jag gett upp hade jag säkert sett ut som du och dessutom varit fet.

Nu sticker jag ut för min ålder. Har alltid haft tjockt hår innan och nu är det tillbaka, vilket är unikt för min ålder. Jag får ofta beröm för mitt hår och tillochmed blivit uppraggad pga det. Jag älskar mitt hår och lyckan är total. Det är mig han ska ha tips av, inte uppgivna tunnhåriga latmaskar som du.

Skulle TS skita i det skulle han inte starta tråden.

Det finns både TV-spels- och pizzatrådar du kan hänga och sprida din uppgivenhet i.

Haha. Du är så spänd. Du skulle nog behöva dra en runk 😂.
Jag har läst en del av dina tidigare inlägg. Vi är väldigt lika du och jag. Speciellt i våra åsikter och politiska synsätt. Nickade instämmande i mycket du skrivit. Önskar dig en fantastisk kväll. P.S. Jag är inte fet. Snarare 105 kg ganska vältränad ☺️
Citera
2018-10-21, 21:16
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Haha. Du är så spänd. Du skulle nog behöva dra en runk 😂.
Jag har läst en del av dina tidigare inlägg. Vi är väldigt lika du och jag. Speciellt i våra åsikter och politiska synsätt. Nickade instämmande i mycket du skrivit. Önskar dig en fantastisk kväll. P.S. Jag är inte fet. Snarare 105 kg ganska vältränad ☺️

Jag föreföll kanske lite hård i orden, det var inte meningen. Ibland är man tvungen att vässa knivarna lite bara. Som träning. Man måste hålla folk kort i detta sjuka samhälle.

Godnatt.
Citera
2018-10-22, 00:08
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Jag har stoppat mitt håravfall helt och fått tillbaka det mesta, om inte allt. Började tappa hår för ca 15 år sedan och borde sett ut som en glödlampa idag. Så det finns hopp. Jag är beläst och har testat det mesta.

Det finns enbart 3 produkter som enligt studier fungerar. (Provexin fungerar inte)

1. Finasteride (tabletter, propecia)

2. Minoxidil (droppar i håret)

3. Ketokonazole (i shampo)

Jag har använt alla 3 i 8 år. Finasteride tar jag dock enbart 1 mg var 3e dag. Fungerar minst lika bra som varje dag och inga somhelst bieffekter. Finns att beställs generisk på inhouzepharmacy. Typ finnpecia eller fincar/procar som kommer i 5 mg. Då får man bara dela upp dem. En bråkdel av priset till propecia, men exakt samma produkt. Minoxidil Finns att beställa på eBay eller Amazon. Kirkland är exakt lika bra som rogain fast 20 ggr billigare. Shampo kör jag regenepur 1-3 ggr i veckan. Inget annat shampo. Allt detta blir inte alls dyrt. Ca 100-200 sek i månaden.

Märk väl att jag alltså gick med håravfall i nästan 7! år. Det accellerersde på slutet och jag kom till en punkt där jag blev desperat, för det var inte snyggt och jag var ganska ung. Jag kände 0 hopp efter som mina storebröder och pappa var väldigt tunnhåriga. Jag böejade direkt med the big 3. Fick en så kallad shred första veckorna (var nära att sluta då), men höll ut. Efter några månader kom det nytt hår. Det fortsatte i några år och jag fick tillbaka väldigt mycket.

Upplever även att No fap (ingen onani), 5-7min hård massage i hårrbotten varje dag, träning och en slags keto/paleo-diet utan frukost (intermittent fasta) hjälper definitivt. Det hjälper väldigt mycket när jag tänker efter. Håll dig borta från gluten, socker och mjölkprodukter. Skär även ner på alkohol.

Håravfallet har stått helt still nu i flera år och jag tror jag fått tillbaka allt jag hade när jag var typ 17.

Kosten, nofap, träningen och massagen har jag bara gjort ett par år, men det blev som en pånyttfödelse. Då fick jag faktiskt tillbaka mer hår runt tinningarna och i fram, villet jag inte trodde gick. Kan knappt beskriva lyckan. Har även börjat med kallduschar. Få se hur det blir.

Nu är allt rutin. Som att borsta tänderna. Tar 30 sek extra om dagen + 5-7 min massage. Den gör jag i sängen antingen om morgonen eller innan jag ska sova.

Ska testa att skära ner på finasteride och om det inte blir skillnad ska jag sluta helt. Börjar jag tappa hår igen så fortsätter jag bara. Har som sagt inga bieffekter alls.

Tror det viktigaste är, efter åratal av letande, att hormonbalanserna är bra.

Finns även en del nya metoder med stamceller som är riktigt effektiva. Man tar typ en spruta en gång vart annat år. Gör nog det i framtiden om det behövs.

Fråga på om du undrar över når. Ge inte upp.

Lycka till.

Det finns ju dutasteride som är mer effektivt än finasterid
Citera
2018-10-22, 10:12
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Det finns ju dutasteride som är mer effektivt än finasterid

Dussterid blocjerar konverteringen till DHT nästan helt och hållet. Som man är det aldrig bra att bli av med all DHT. Det fyller faktiskt många bra funktioner.

Får man inte bieffekter av det så kör på. Men bieffekterna är betydeligt vanligare med dussteride.
Citera
2018-10-22, 18:02
Medlem
Brunbeverns avatar
Bieffekten av att du börjar raka dig är att du kommer få fler tjejer, du måste genast stoppa det så att du fortfarande kan behålla din oskuldhet!
Är inte tunnhårig själv, men kan svära på att jag får så otroligt mycket mer intresse när jag rakar mig. Det finns till och med studier på detta. För mycket hat på rakade män och det är alltid andra män. Man kan undra varför

Citat:
Ursprungligen postat av miami82
Lyssna INTE på folk som säger att flintisar ser bra ut i kvinnors ögon. Endast ett extremt fåtal gör detta (ex Ljungberg) och det har helt och hållet göra med din ansiktsform. Har du starka maskulina drag (fyrkantig käke, höga kindben) så har du inga problem med att klara dig flintis, men 98% av män har inte dessa starka drag och ser därför SÄMRE ut utan hår.

Du har inte fel, men du har inte rätt heller. De snubbar du syftar på som inte ser bra ut, de ser inte bra ut med hår heller. Nej de ser inte sämre ut utan hår, de kompenserar lite grann för sina omaskulina drag.

Lyssna inte och lyssna inte, det är ju bara att tänka på det mer logiskt. Killar som ser omaskulina ut ser inte sämre ut av att bli mer maskulin. Lösningen på att se bättre ut om man ser omaskulin ut är inte att se ännu mer omaskulin ut, det säger ju sig självt. Att säga att ett extra maskulint drag på någon som verkligen behöver det är negativt, är som att säga att självförtroende är negativt bara för att man inte ser ut som en "badboy".
Senast redigerad av Brunbevern 2018-10-22 kl. 18:05.
Citera
2018-10-22, 18:55
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Dussterid blocjerar konverteringen till DHT nästan helt och hållet. Som man är det aldrig bra att bli av med all DHT. Det fyller faktiskt många bra funktioner.

Får man inte bieffekter av det så kör på. Men bieffekterna är betydeligt vanligare med dussteride.

Ah, ok, ska man köra med 0.5mg dutasteride I 6 maunder för att sen gå över till finasteride 1 mg kanske
Citera
2018-10-22, 19:35
Citat:
Ah, ok, ska man köra med 0.5mg dutasteride I 6 maunder för att sen gå över till finasteride 1 mg kanske

Nej, du ska absolut inte gå frå den ena DHT-blockaren till en annan bara utan vidare, speciellt inte från dem tyngsta som blockerar alla tre typer av 5-alfa-reduktas (enzymet som konverterer tstosteron till DHT) till en som bara blockerar en. Det är som att börja med heroin och försöka gå över till hash.

Duasteride är starka grejor och hämmar 90%+ av allt DHT. Det är mycket. Det används tillochmed av transor. Som man måste man ha en viss mängd DHT för att fungera optimalt.

Du ska naturligtvis börja med finasteride i små mängder och se vad din kropp tål. Sen kan du börja trappa upp om du känner att du behöver. Det tar tid att regulera kroppens hormonbalanser och vänja den till de nya DHT-nivåerna. Skulle säga iaf ett halvår innan du kan testa nästa dos/mängd.

Det har visat sig att ta finasteride var tredje dag är i princip lika effektivt som att ta det varje dag. Rekomendationerna är bara business.

Vad du än går på och i vilken mängd så behöver du inte ta det mer än var tredje dag, varannan i värsta fall.

Jag skulle börja med finasteride 0,5 var tredje dag tillsammans med keto konazole-shampo 2-3 ggr i veckan och vanlig hederlig minoxidil varje dag. Vänta ett halvår. Får du inte önskad effekt så kör 0,75 mg. Sedan efter ytterligere ett halvår 1 mg. Får du bieffekter vänta några veckor. Det brukar gå över. Fortsätter det så går du bara tillbaka till den förra dosen.

Under tiden kan du försöka fixa kosten, träningen och msssera hårbotten 5-7 min om dagen.

Lycka till.
Citera
2018-10-22, 21:03
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Nej, du ska absolut inte gå frå den ena DHT-blockaren till en annan bara utan vidare, speciellt inte från dem tyngsta som blockerar alla tre typer av 5-alfa-reduktas (enzymet som konverterer tstosteron till DHT) till en som bara blockerar en. Det är som att börja med heroin och försöka gå över till hash.

Duasteride är starka grejor och hämmar 90%+ av allt DHT. Det är mycket. Det används tillochmed av transor. Som man måste man ha en viss mängd DHT för att fungera optimalt.

Du ska naturligtvis börja med finasteride i små mängder och se vad din kropp tål. Sen kan du börja trappa upp om du känner att du behöver. Det tar tid att regulera kroppens hormonbalanser och vänja den till de nya DHT-nivåerna. Skulle säga iaf ett halvår innan du kan testa nästa dos/mängd.

Det har visat sig att ta finasteride var tredje dag är i princip lika effektivt som att ta det varje dag. Rekomendationerna är bara business.

Vad du än går på och i vilken mängd så behöver du inte ta det mer än var tredje dag, varannan i värsta fall.

Jag skulle börja med finasteride 0,5 var tredje dag tillsammans med keto konazole-shampo 2-3 ggr i veckan och vanlig hederlig minoxidil varje dag. Vänta ett halvår. Får du inte önskad effekt så kör 0,75 mg. Sedan efter ytterligere ett halvår 1 mg. Får du bieffekter vänta några veckor. Det brukar gå över. Fortsätter det så går du bara tillbaka till den förra dosen.

Under tiden kan du försöka fixa kosten, träningen och msssera hårbotten 5-7 min om dagen.

Lycka till.

OK, kör på dun rekommendation men skippar minoxidil.
Citera
2018-10-22, 21:17
Citat:
OK, kör på dun rekommendation men skippar minoxidil.

Minoxidil är det i särkladd billigste och den mest fungerande produkten med minst biverkningar, om det ens existerar några.

Det enda som kan mäta sig med det är finasteride. Men det är bara med minoxidil som användare visat sig få tillbaka hår vid hårfestet. 5% lösning är det vanligaste. Finns även 10 respektive 15%. Men de kan i vissa fall, om man har otur vara för starka och nästan få motsatt effekt. Sen så blir det fel att gå tillbaka till en svagare produkt. 5% är riskfritt.

Det finns alltså i princip noll risker, är billigt och fungerar väldigt bra.

Det finns ingen anledning för en som börjar tappa hår och vill behålla det att inte använda minoxidil.

Köp minoxidil. Du kommer inte ångra dig.
Citera
2018-10-22, 21:32
Medlem
Smörj in huvudet med lök. Det finns många klipp om detta på Youtube.
Vet inte om det fungerar dock.
Sök på Onion hair growth eller något sådant.
Citera
2018-10-22, 21:44
Medlem
Let's see, 23 år. Avgrundsskräck för hårlinjens retirerande. Söker med ljus och lykta efter metoder att stoppa förfallet. Lugn, det är bara förfall på svålen. Tillåter du att yttre strån dikterar ditt inre värde som människa - då tillåter du dig vara ett offer för utseendefixeringens maxat gyllene tidsålder. Varsågod och lid resten av livet. Eller gå den självpolerade låga CV-värde-vägen. Uppskattat av många damer av skäl du inte har tillgång till idag, p g a låg ålder. Dock, signalerar det gott självförtroende. Ta det röda pillret och njut av åkturen istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in