2018-10-22, 17:10
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Men suck nu får du komma med i spelet och inte sitta och kabla ut saker som inte stämmer.

http://www.dagensjuridik.se/2017/01/trots-decennier-av-fn-kritik-mot-sverige-andelen-isolerade-pa-hakten-kvar-pa-samma-niva1

Att sitta med lite restriktioner ger ingen kritik, så GS restriktioner avgörs av åklagaren. Inte många vet om den återkommande kritik vi faktiskt får av bland annat FN. Åtalsfristen går ut 30 okt så åklagaren kommer sannolikt att begära åtalsförlängning.

Ursprungligen postat av Svartgultgatanfram
Kan bekräfta det du säger, vad det nu är värt. Men precis som du säger händer det väldigt sällan att en individ som blivit häktad pga kollusionsfara(vilket typ alla blir) inte får följa media. Antar att det har att göra med att man anser att kollusionsfaran elimineras när man sitter häktad.
Citera
2018-10-22, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peoparteno
Vad är stoppapressarna för sorts publikation? Ser väldigt oseriös ut.

Det är en skvallersida om kändisar. Dock så är ansvarig på den sidan vän till MGM och frun vilket har diskuterats tidigare i tråden. Det här är den tredje artikeln som dom släpper om fallet.
Citera
2018-10-22, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hade det nämnts något om "smide" tidigare i konversationen? Det an ju egentligen betyda vad som helst. Men någon form av plan brukar ju vara inblandad när man skall "smida". Om man nu inte verkligen är smed förstås.

Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Det där med åldern tror jag är en felaktighet/slarv som rättats till skyndsamt. Tidningarna var snabba med att radera den uppgiften.

Enligt förhöret med GS skulle BO:
* jobba på M*nikas café helgen i fråga
* färdats med transportmedel som kräver biljett
* haft med sig vin
* ha arbetat på M*nikas café under ett år med avslutning för ca ett år sedan för annat arbete

Enligt media ska BO:
* varit "mycket framgångsrik i ett populärt svenskt TV-program"

JB:
* skulle enligt sin facebookprofil jobbat i Stockholm förra helgen och även kommande
* anlände till Sthlm med tåg i fredags
* har enligt sin facebookprofil arbetat på M*nikas café 2016–2017
* har jobbat utomlands efter tjänsten på M*nikas café
* har kommit tvåa i Sveriges M*sterkock

De maskade namnen i häktningspromemorian stämmer till antal bokstäver med:
* JB:s förnamn: J*nni*
* JB:s efternamn: B*njaminss*n
* JB:s efternamn i kombination med tilltalsnamn: B*njaminss*n, J*nni*
* JB:s efternnamn i kombination med tilltalsman och andranamn: B*njaminss*n, J*nni* M*rtin*

Den 19 oktober 2016 lade hon upp ett foto med nyblonderat hår på facebook:

GS kommenterar: "Kommer att passa grymt i köket på Thi*lska"
JB: "Haha ja! Man vill ju inte sticka ut som enda brunetten😂"
GS: "👏👏👏👏👏kul att du är tillbaka
Nu ska vi smida"
JB: "😍🙏🏻 ja. Så kul! Längtar 🎉🎉"

Ja det kan betyda vad som, dock intressant.
Det har framkommit i "Stoppa pressarna" att de har affärer ihop, är info pålitlig? vet vi vad för typ av affärer i så fall, någon som har grävt, PRV etc?
Förutom Cafet?
Citera
2018-10-22, 18:05
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcussvensk
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Det där med åldern tror jag är en felaktighet/slarv som rättats till skyndsamt. Tidningarna var snabba med att radera den uppgiften.

Enligt förhöret med GS skulle BO:
* jobba på M*nikas café helgen i fråga
* färdats med transportmedel som kräver biljett
* haft med sig vin
* ha arbetat på M*nikas café under ett år med avslutning för ca ett år sedan för annat arbete

Enligt media ska BO:
* varit "mycket framgångsrik i ett populärt svenskt TV-program"

JB:
* skulle enligt sin facebookprofil jobbat i Stockholm förra helgen och även kommande
* anlände till Sthlm med tåg i fredags
* har enligt sin facebookprofil arbetat på M*nikas café 2016–2017
* har jobbat utomlands efter tjänsten på M*nikas café
* har kommit tvåa i Sveriges M*sterkock

De maskade namnen i häktningspromemorian stämmer till antal bokstäver med:
* JB:s förnamn: J*nni*
* JB:s efternamn: B*njaminss*n
* JB:s efternamn i kombination med tilltalsnamn: B*njaminss*n, J*nni*
* JB:s efternnamn i kombination med tilltalsman och andranamn: B*njaminss*n, J*nni* M*rtin*

Den 19 oktober 2016 lade hon upp ett foto med nyblonderat hår på facebook:

GS kommenterar: "Kommer att passa grymt i köket på Thi*lska"
JB: "Haha ja! Man vill ju inte sticka ut som enda brunetten😂"
GS: "👏👏👏👏👏kul att du är tillbaka
Nu ska vi smida"
JB: "😍🙏🏻 ja. Så kul! Längtar 🎉🎉"

Ja det kan betyda vad som, dock intressant.
Det har framkommit i "Stoppa pressarna" att de har affärer ihop, är info pålitlig? vet vi vad för typ av affärer i så fall, någon som har grävt, PRV etc?
Förutom Cafet?
Just ordet smida tror jag inte betyder något annat än att de ska smida planer, kanske fundera ut nya maträtter , kombinationer, upplägg etc. Jag tror inte det är värre än så.
https://www.synonymer.se/sv-syn/smida
Citera
2018-10-22, 18:36
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakygirl
Nu finns det ytterligare en artikel ute på stoppapressarna.

https://stoppapressarna.se/svenskt/fotbollsprofilen-slog-till-i-styvdotterns-sang

Men vilka citat i artikeln! Idag vill jag faktiskt höra ljudinspelningen.

"– Det finns inte inga andra sängar att välja på i lägenheten. Men det är så smutsigt att man smäller av. XX... säng! Det känns oerhört sunkigt, säger en person i parets närhet som Stoppa Pressarna har talat med."

"Jag är övertygad om att fallet kommer läggas ner, säger en annan som tillägger att det "faktiskt inte är förbjudet att bli lite pilsk om kvällarna"."

Från en smartskalle inom vänkretsen.

(Jag är skeptisk till hela ärendet men vi får väl se.)
Senast redigerad av FedupFlorence 2018-10-22 kl. 18:59.
Citera
2018-10-22, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Just ordet smida tror jag inte betyder något annat än att de ska smida planer, kanske fundera ut nya maträtter , kombinationer, upplägg etc. Jag tror inte det är värre än så.

Tvärtom vill jag påstå, då det spekuleras om att de har affärer ihop!

Frågan är vad för typ av affärer?

Har de bolag ihop?

Har utdelnings diskussioner inför bokslut spårat ut?

Eller är det så enkelt att det bara är nya menyer till cafet etc?
Citera
2018-10-22, 18:54
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Men vilka citat i artikeln! Och nu heter hon styvdotter. Idag vill jag faktiskt höra ljudinspelningen.

"– Det finns inte inga andra sängar att välja på i lägenheten. Men det är så smutsigt att man smäller av. XX... säng! Det känns oerhört sunkigt, säger en person i parets närhet som Stoppa Pressarna har talat med."

"Jag är övertygad om att fallet kommer läggas ner, säger en annan som tillägger att det "faktiskt inte är förbjudet att bli lite pilsk om kvällarna"."

Från en smartskalle inom vänkretsen.

(Jag är skeptisk till hela ärendet men vi får väl se.)
Det är väl inte BO som kallas styvdotter?
Citera
2018-10-22, 18:58
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcussvensk
Tvärtom vill jag påstå, då det spekuleras om att de har affärer ihop!

Frågan är vad för typ av affärer?

Har de bolag ihop?

Har utdelnings diskussioner inför bokslut spårat ut?

Eller är det så enkelt att det bara är nya menyer till cafet etc?
Det går inte att svara på vad det är för "affärer" SP nämner då det inte är 100% i tråden vem BO är.

Om det skulle vara olika uppfattningar om en ekonomisk fråga så skulle nog inte tongångarna på insta vara så positiva.

Jag tycker att det läses in för mycket när det kommer till ordet "smida". Det är svårt att koka soppa på en spik.
Citera
2018-10-22, 19:06
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Det är väl inte BO som kallas styvdotter?
Nej. Det handlar om att det var i styvdotters säng.
Citera
2018-10-22, 19:36
Medlem
Wiljans avatar
Om BO har eget företag så fakturerar hon för sitt gästspel under helgen. Således har de affärer ihop.
Citera
2018-10-22, 19:48
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Efter ett inlägg här har jag kollat på en hel del bilder på GS som jag googlat fram och han ser helt galen ut på vissa bilder. Ser påtänd ut eller kanske lider han av struma.Ögonen är helt stirriga 👀
Som jag skrev tidigare. Tror han har opererat ögonlocken och det brukar bli resultatet att ögonen stirrar rakt ut som på en galning.
Citera
2018-10-22, 20:05
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Det betyder ju också pressa in t.ex och smida medan järnet är varmt kan ju också handla om någon kroppsdel. Vet inte om en slak sjunker i temperatur nån promille? Sen kan det ju vara så att dom skulle smida planer inför hemliga möten eller tillsammans med frugan. Han är väl ingen konditor så planering av bakverk känns långsökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in