2018-10-22, 13:47
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Sirius-Dalkurd ett derby?... kom igen.

Upp med ÖIS och HBK istället för dessa föreningar.. Sirius som ALDRIG kan ha en någorlunda duglig fotbollsplan redo i April. Höjden av oseriöshet. Nästa år är det väl en plastmatta där istället.

Nä, BP, Sirius och Dalkurd hör hemma i de lägre seriedivisionerna.

Ja, lagen norr om Stockholm kommer ha svårt att ha dugliga gräsmattor i april. Det har med det geografiska läget att göra. Av denna anledning har lagen därför plastmattor. Studenternas kommer också få det. Såklart att fotboll ska spelas på gräs, men plastmattor är bättre än gräs ibland.
2018-10-22, 13:54
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja, lagen norr om Stockholm kommer ha svårt att ha dugliga gräsmattor i april. Det har med det geografiska läget att göra. Av denna anledning har lagen därför plastmattor. Studenternas kommer också få det. Såklart att fotboll ska spelas på gräs, men plastmattor är bättre än gräs ibland.

Plast är bättre än lera (Snarare än kalla det "gräs" i vissa fall). Det är inte dåligt gräs - det är inget gräs. Då är plast bättre.

Förstås är hybrid med värmeslingor bättre än ren plast, men likväl är plast bättre än lera.

Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Olunga 40 mill. Ersättare? Nej.

Sam Johnson 25 mill. Ersättare? Nej.

Kadewere 20 mill. Ersättare? Nej.

Beijmo 25 mill. Ersättare? Nej.

Schyssta försäljningar, men ersättare då, "Super"-Bosse? Jävla Joakim von Anka.
2018-10-22, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Har sagt det från början och upprepar mig återigen, AIK kommer chokea som vanligt.

Tror det är andra eller tredje gången jag frågar, men när chokade AIK senast menar du? Senast vi tappade en serieldning var hösten 2009, vilken vi tog tillbaka på en gång och sedermera vann guld.
2018-10-22, 14:15
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
Såklart det kommer vara. Derbyt kommer lyfta fotbollen i Uppsala.
Fotbollen kommer aldrig att lyfta i Uppsala som Akademikerstad.
Fotboll är inte kultur, fotboll är arbetarklass. Så länge Uppsala kommer att vara en skitnödig stad så kommer inte fotbollen att blomma.
2017 hade de ett publiksnitt på 5174 pers. I Sveriges 4:e största stad. Som nykomlingar. Som det gick bra för.
Ungdomsfotbollen är kul för föräldrarna och släkt. Den blommar i Uppsala.
Elitfotbollen inte. Dalkurds närvaro gör ingen skillnad.
2018-10-22, 14:33
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Tror det är andra eller tredje gången jag frågar, men när chokade AIK senast menar du? Senast vi tappade en serieldning var hösten 2009, vilken vi tog tillbaka på en gång och sedermera vann guld.
Men ditt yrkemähä!

Det är ju inte så att de behöver leda. Har varit flertalet gånger som AIK kunnat spela på resultat för att klättra i tabellen och totalt chokeat mot lag som de egentligen ska piska med ögonbindel.

De har ingen vinnarmentalitet, bara inse det! Eller, du kanske tycker att de visar lejontakter såhär nu i slutet?
2018-10-22, 15:59
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Men ditt yrkemähä!

Det är ju inte så att de behöver leda. Har varit flertalet gånger som AIK kunnat spela på resultat för att klättra i tabellen och totalt chokeat mot lag som de egentligen ska piska med ögonbindel.

De har ingen vinnarmentalitet, bara inse det! Eller, du kanske tycker att de visar lejontakter såhär nu i slutet?

Tvärtom skulle jag säga. Det som imponerat med aiks säsong är hur man hanterat just skräplagen. Totalt tror jag att man tappat 2 poäng mot lagen från undre halvan (borta mot Ellos).

De har slagit oss i två seriefinaler, både som etta och som tvåa. I övrigt har man hittills bara tappat försprång på en enda toppkonkurrent (Peking). Häcken, som mycket väl kan anses vara höstens starkaste lag, svepte man hemma på ett ruggigt sätt.

Jag tror inte folk förstår hur jävla bra aik faktiskt har varit i år.
2018-10-22, 16:14
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Precis, för derbyn.
Det kanske är det som är Dalkurds plan.. Om dom representerar alla städer/landskap/folkgrupper/vaddetnukanvara så kommer till slut varenda match vara ett derby för dom. Smart... :/
2018-10-22, 16:47
Medlem
Shuyins avatar
Kanske det sämsta derbyt i modern tid i går. Dålig match med få chanser. Har inte så mycket mer att säga om det, men skönt att vara överlägsen segrare i derbytabellen. Nu tar vi MFF på hemmaplan och ser fram emot en spännande vecka, där allt avgörs (nästan).
2018-10-22, 16:48
Medlem
Citat:
Har sagt det från början och upprepar mig återigen, AIK kommer chokea som vanligt. Två senaste omgångarna visar verkligen vilken usel vinnarmentalitet de har.

Sista fyra omgångarna har nerverna verkligen satts i brand på dem och de fyra som kommer är det inget kvar. MFF tar de inte, Östersund piskas gnaget på hemmaplan och de kommer ha otroligt svårt för Kalmar som vanligt.

Kan vara det största fiaskot i Allsvenskans historia om det fullbordas.
När tappade AIK en ledning senast?

"AIK som vanligt" sen senaste guldet är väl snarare "en kass vår, men bra höst"? Skull vi nu göra en mindre bra höst är det väl snarare ovanligt för att vara AIK?
2018-10-22, 16:55
Medlem
Uppsaladerby? Spelar inte dalkurd i gävle?
2018-10-22, 18:15
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facked-Up
Fotbollen kommer aldrig att lyfta i Uppsala som Akademikerstad.
Fotboll är inte kultur, fotboll är arbetarklass. Så länge Uppsala kommer att vara en skitnödig stad så kommer inte fotbollen att blomma.
2017 hade de ett publiksnitt på 5174 pers. I Sveriges 4:e största stad. Som nykomlingar. Som det gick bra för.
Ungdomsfotbollen är kul för föräldrarna och släkt. Den blommar i Uppsala.
Elitfotbollen inte. Dalkurds närvaro gör ingen skillnad.
Rätt bra snitt på en arena som tar 6000 åskådare vid fullsatt

I år har de byggt om och får naturligtvis färre åskådare. Snart blir det ny arena och då kommer snittet gå upp igen. Men jag håller med. Det är uselt.
2018-10-22, 18:22
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gribbegrabben
Uppsaladerby? Spelar inte dalkurd i gävle?
De gjorde det i år och antagligen även 2019 men från 2020 kommer de spela i Uppsala och dela en nybyggd arena med Sirius. Även med uppsalas bästa damlag som jag ärligt talat inte riktigt vet vad dom heter. Sån prägel sätter damerna på staden
Senast redigerad av Sook 2018-10-22 kl. 18:25.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in