2018-10-22, 08:53
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Fel.
Platsen i Allsvenskan ska gå till lag som spelar på gräsen
Plastlagen kan dala ner i seriesystemet och försvinna.
Och ni som spelar på hybridgräs skall kvala i evighet.
2018-10-22, 09:03
Medlem
simonvps avatar
Får ändå passa på att credda aiks försvar ännu en gång.

Man släpper alltså inte in ett enda mål mot dif och Bajen i år. Sen Norling tog över 2016 har aik släppt in ett (!) mål mot dif (i allsvenskt sammanhang). Detta alltså på sex matcher. Mot oss har man släppt in tre mål. De enda som gjort mål hos oss mot aik sen Norling tog över är Dibba och Smarrason.

Det är imponerande, oavsett vilken taktik man ställer upp med.
2018-10-22, 10:26
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det blev inte mindre nervigt av att alla tidigare resultat i omgången gick åt fel håll, även Dalkurd vann ju.
Ellos får anses så gott som klara nu och räknas bort från bottenstriden. TFF har åkt ur men i övrigt kan det bli jobbigt.
Mina nerver är på helspänn och blotta åsynen av Grimsta IP ikväll lär väl göra att man kaskadspyr av nervositet inför matchen.
Detta är den enskilt viktigaste matchen sedan VF i kvalet 2002 när Jonas Henriksson räddade föreningen från att sluta existera, kan vi plocka honom från Grebbestad bara för ikväll måntro?

Nä, dags att rulla mot den största ångestmatchen på 16 år...

Visst är jag part i målet, men så du ser hellre BP eller Dalkurd i allsvenskan än oss?
Allsvenskan ska innehålla dom stora klubbarna, det var ju på det sättet något som fattades när AIK eller MFF var nere och vände. DIF och Bajen har ju också pendlat men nog hör alla dessa hemma i allsvenskan framför superettan.
Likaså med HIF nu.
Hellre dom största lagen i riket i rikets största serie än menlösa gäng som Dalkurd, BP etc...

Som Uppsalabo (nästan i varje fall) så ser jag givetvis hellre Dalkurd i Allsvenskan än IFK Göteborg. BP bryr jag mig dock inte om. De kan åka ut med IFK och Trelleborg.
2018-10-22, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Som Uppsalabo (nästan i varje fall) så ser jag givetvis hellre Dalkurd i Allsvenskan än IFK Göteborg. BP bryr jag mig dock inte om. De kan åka ut med IFK och Trelleborg.

Varför vill en Uppsalabo ha Dalkurd i AS? "Derbyn"? Skatteintäkter?

Enda scenariot jag ser Dalkurd som positivt för Sirius är som farmarlag i en till två divisioner under, något som är rätt svårt att se med en miljardär i ryggen. Risken att bli utkonkurrerad är skyhögt högre.
2018-10-22, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Fel.
Platsen i Allsvenskan ska gå till lag som spelar på gräsen
Plastlagen kan dala ner i seriesystemet och försvinna.
Snarare bör de lagen som spelar på en potatisåker tvångnedflyttas och bötfällas. Detta för Svensk fotbolls bästa.

Tittade på slutet av Kalmar - Norrköping igår. Det mest deprimerande jag bevittnat på mycket länge.
Senast redigerad av Tiddlywank 2018-10-22 kl. 11:43.
2018-10-22, 11:53
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Varför vill en Uppsalabo ha Dalkurd i AS? "Derbyn"? Skatteintäkter?

Enda scenariot jag ser Dalkurd som positivt för Sirius är som farmarlag i en till två divisioner under, något som är rätt svårt att se med en miljardär i ryggen. Risken att bli utkonkurrerad är skyhögt högre.
Precis, för derbyn. Sen tycker jag också det är kul att kolla på DIF, AIK och hammarby. Sex häftiga fullsatta matcher plus de två derbyna som kommer bli om lagen håller sig kvar. Jag hejar på sirius men jag ser gärna andra lag också. Vilket lag har en miljardär menar du? Inget av dessa två lag.
2018-10-22, 12:08
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
Precis, för derbyn. Sen tycker jag också det är kul att kolla på DIF, AIK och hammarby. Sex häftiga fullsatta matcher plus de två derbyna som kommer bli om lagen håller sig kvar. Jag hejar på sirius men jag ser gärna andra lag också. Vilket lag har en miljardär menar du? Inget av dessa två lag.
Dalkurd kan stanna i Uppsala i hur många år som helst. Det kommer aldrig att vara ett derby mot Sirius. Mer än hos media och diverse plastsupportrar.
2018-10-22, 12:18
Medlem
Ovcharkas avatar
Olunga 40 mill. Ersättare? Nej.

Sam Johnson 25 mill. Ersättare? Nej.

Kadewere 20 mill. Ersättare? Nej.

Beijmo 25 mill. Ersättare? Nej.

Schyssta försäljningar, men ersättare då, "Super"-Bosse? Jävla Joakim von Anka.
2018-10-22, 13:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Olunga 40 mill. Ersättare? Nej.

Sam Johnson 25 mill. Ersättare? Nej.

Kadewere 20 mill. Ersättare? Nej.

Beijmo 25 mill. Ersättare? Nej.

Schyssta försäljningar, men ersättare då, "Super"-Bosse? Jävla Joakim von Anka.

Med tanke på hur mycket externa pengar som skyfflades in i Dif för att rädda elit licensen och konkurs de senaste 10 (?) åren, så kanske mycket av dessa försäljningspengar gått tillbaka till den externa? Vore inte mer än rimligt, om inte annat.
2018-10-22, 13:08
Medlem
Citat:
Sirius-Dalkurd ett derby?... kom igen.

Upp med ÖIS och HBK istället för dessa föreningar.. Sirius som ALDRIG kan ha en någorlunda duglig fotbollsplan redo i April. Höjden av oseriöshet. Nästa år är det väl en plastmatta där istället.

Nä, BP, Sirius och Dalkurd hör hemma i de lägre seriedivisionerna.
2018-10-22, 13:11
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Med tanke på hur mycket externa pengar som skyfflades in i Dif för att rädda elit licensen och konkurs de senaste 10 (?) åren, så kanske mycket av dessa försäljningspengar gått tillbaka till den externa? Vore inte mer än rimligt, om inte annat.

Någon har säkert bättre koll på siffrorna vad gäller eget kapital, men Djurgården har tiotals miljoner till förfogande.

Som samlar damm. Bosse köper hellre en afrikansk spelare för 100k och hoppas sälja för xx miljoner än att DIF ska ha ett bra lag att slåss om - åtminstone - europaplatser med.

Ps. Mot AIK spelade DIF med fyra mittbackar på plan. Och en till satt på bänken. Samtidigt har vi en anfallare, noll högerbackar och en vänsterback i truppen.
2018-10-22, 13:44
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facked-Up
Dalkurd kan stanna i Uppsala i hur många år som helst. Det kommer aldrig att vara ett derby mot Sirius. Mer än hos media och diverse plastsupportrar.
Såklart det kommer vara. Derbyt kommer lyfta fotbollen i Uppsala.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in