2018-10-22, 15:28
Medlem
PrisonMikes avatar
Dan äger tvivlarna: https://youtu.be/UEXuEtNd-wg?t=1224

Får hoppas att de ser till att ha pengar över till försäkring mot brand, stöld, vattenskada, inbrott och atombombning och att de sätter sig in i försäkringsvillkoren så att inte ett försäkringsbolag kan hustla sig ur ersättning.
Senast redigerad av PrisonMike 2018-10-22 kl. 15:31.
Citera
2018-10-22, 15:33
Medlem
motarbetars avatar
Detta hade jag faktiskt aldrig trott. 1,5 miljoner i kontanter och ett hus på under 12 månader är imponerande.

Är en hel del tvivlare som nu fått äta upp sina helsidors inlägg.
Citera
2018-10-22, 15:49
Medlem
Härligt, då har Dan och Magnus fått varsina hus.
Citera
2018-10-22, 15:50
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Imponerande.
Ja, det är väldigt imponerande. Jag avskydde Det fria Sverige något fruktansvärt när Ingrid Sionistqvist och Zlatan-Maria var med, men nu finns det inte längre direkt någonting fel med föreningen. Daniel Frändelöv går det att stå ut med. Har lyssnat en del på Radio Svegot den senaste tiden och helt värdelös är han inte. Jag ska bli medlem i DFS och kommer i framtiden att börja donera pengar (har tidigare donerat 180.000 kronor till Dan Erikssons olika projekt, men ingenting till DFS).

Ett stort grattis till huset! Hoppas att det är det där stationshuset i Ängelsberg som de har köpt. Älskar det lilla samhället.

Till dårarna i DFS-chatten: Nej, det var inte jag som satt och skrev idiotiska saker i chatten under sändningen. Förresten så ska ni sluta upp med att håna mig. Jag har haft rätt om Ingrid Sionistqvist hela tiden, vilken Dan Eriksson, Magnus Söderman och alla vettiga personer har förstått. Till och med Daniel Frändelöv begriper nog det nu.
Senast redigerad av Offervilja 2018-10-22 kl. 16:07.
Citera
2018-10-22, 15:51
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Detta hade jag faktiskt aldrig trott. 1,5 miljoner i kontanter och ett hus på under 12 månader är imponerande.

Är en hel del tvivlare som nu fått äta upp sina helsidors inlägg.
Det är för tidigt att fira, mitt råd att inte stötta föreningen ekonomiskt ligger fast.

Jag tror inte på konceptet med att samla människor i något som liknar en sekt, problemet med politiska organisationer är att det blir grupptänk, smr är skräckexempel. Sekter är på sin höjd bra för ett fåtal i toppen.

Just nu är det bara 5 personer i styrelsen som kontrollerar 1.5 miljoner kronor, vad hindrar dem ifrån att själva roffa åt sig 70% ?
Citera
2018-10-22, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Det är för tidigt att fira, mitt råd att inte stötta föreningen ekonomiskt ligger fast.

Jag tror inte på konceptet med att samla människor i något som liknar en sekt, problemet med politiska organisationer är att det blir grupptänk, smr är skräckexempel. Sekter är på sin höjd bra för ett fåtal i toppen.

Just nu är det bara 5 personer i styrelsen som kontrollerar 1.5 miljoner kronor, vad hindrar dem ifrån att själva roffa åt sig 70% ?

Ska 5 pers "roffa" åt sig? Blir inte speciellt mycket pengar. Och vad ska de göra sen,fly landet? Dan blir tvungen att flytta utomlands ingen? Du kan inte som individ stå emot en grupp. Du är ett av skälet till att muslimerna och andra grupperingar tar över.
Citera
2018-10-22, 16:03
Medlem
PrisonMikes avatar
En sak slog mig. De har köpt huset men håller det hemligt var det ligger.

Alltså om huset är köpt av DFS-organisationen eller de inblandade som privatpersoner eller en organisation de sitter i styrelsen i så är det ju bara att kolla med Lantmäteriet var fastigheten ligger.

Mer läsning: https://www.detfriasverige.se/vi-har...enskarnas-hus/

Video som börjar när Dan släppet nyheten om att huset är köpt: https://www.youtube.com/watch?v=UEXu...outu.be&t=1224
Senast redigerad av PrisonMike 2018-10-22 kl. 16:05.
Citera
2018-10-22, 16:11
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridCarlqvist

Du får rätt Offervilja, om än du är lite galen ibland

Haha säga vad man vill om Offervilja, men hon har fan i att rätt i många av sina analyser

Låt inte hatarna i DFS-chatten trycka ner dig nu när du är på så fint humör Offervilja!
Citera
2018-10-22, 16:16
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Huset är redan köpt.

Föreningen har 1 500 000kr i kassan.

Det verkar gå bra för dem.
Hell seger!

1,5 miljoner innan inköpet av kåken va?
Citera
2018-10-22, 16:41
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Hell seger!

1,5 miljoner innan inköpet av kåken va?

Föreningen har det nu, om jag fattade rätt.
Citera
2018-10-22, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Föreningen har det nu, om jag fattade rätt.

Kan hända att de hittat något riktigt fynd för ett mycket lågt pris. Huset måste dock renoveras totalt på insidan? Det sas tidigt att de hade hantverkare som sa sig vara villiga att arbeta helt gratis och DFS stod för materialkostnaden.
Citera
2018-10-22, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrisonMike
Dan äger tvivlarna: https://youtu.be/UEXuEtNd-wg?t=1224

På vilket sätt "äger" han oss "tvivlare" som såg igenom detta charlatanprojekt från dag ett?
Precis alla våra farhågor har bekräftats.

Att de ämnade att köpa något hus var det väl ingen som ifrågasatte.
Det är ingen som helst konst att fixa en kåk om man samlar in 1 miljon av andra, naiva, korkade människor.

Det är själva verksamhetsplanen som ifrågasatts.

- Korsfakturering mellan styrelsens egna bolag, bulvanbolaget SveGot och DFS. Klassiskt bolagsskojeri.

- Att föreningen som skall vara ideell skall betala ut heltidslöner och försörja flera människor på heltid, som poddar lite och driver någon cut-and-paste sida

- Dans tidigare kraschade projekt där han lämnat folk med ingenting alls, samtidigt som pengarna bara "försvunnit"

- Dans tidigare bedrägerier i Danmark som rikitat in sig på skötsamma småföretagare. Exponerats av Dansk TV där Dan hängts ut med namn.´

- En styrelse i DFS som inte kan avsättas, då styrelen själv väljer vilja som får röstlängd på stämman

Räcker det så?

Ingen ifrågasatte att man kan köpa en fastighet för en miljon.

Det är hur man skall finansiera socialtjänst för svenskar, förskola, bibliotek, gym, cafe etc, och finansiera denna löpande verksamhet (samtidigt som föreningen skall arbeta för svenskarnas intressen).

Löpande kostnader, samt kontinuterligt avlönande av en styresle som ej går att avsätta....och dataspels-Conrad som "älskade att bo med invandrare" 2014.

Det är nu det blir upp till bevis.
Det skall införskaffas stora hyresfastigheter i närheten av huset som skall ägas av DFS och hyras ut till etniska svenskar. Lunchrestauranger och företag skall starats upp i närhet i DFSs regi, det skall bli en hel by enligt Dan.

Han själv skall sitta med sina feta fingrar i syltburken.

Nej du, Dan har knappast "ägt" någon för att han införskaffat ett hus (finansierat till största del av en insamligt UTÖVER de medlemsavgifter de korkade medlemmarna redan betalar).

Den sista idioten är inte född än.

Detta skall bli spännande att följa!
Inte det minsta konstigt att Dan köpte huset, han vill ju fortsätta mjölka föreningen på pengar och försörja sig själv och polarna.

Kraschar DFS så är Dan körd. Det vet han, och han kommer att köra detta in i kaklet och fortsätta att parasitera på svaga individer som tror att någon annan kommer att rädda Sverige för 100 kr i månaden så att man slipper lyfta ett finger själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in