2018-10-22, 11:13
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Kan det vara en obs om en som körde bil på vägen? Fast det var inte vid spåret utan gick över övergången?

Nä, en kille gick på/bredvid spåret och jag är säker på att det var ett naturvårdsområde el likn. i närheten av eller i Hallsberg.
Citera
2018-10-22, 11:17
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nä, en kille gick på/bredvid spåret och jag är säker på att det var ett naturvårdsområde el likn. i närheten av eller i Hallsberg.

Hmm aldrig hört. Hoppas nån vet mer då.

Och det var en riktig obs? Eller bara nåt som kommit från någon som hört nån sagt osv?

Undrar om familjen vet om den..
Senast redigerad av Livingmyownlife 2018-10-22 kl. 11:22.
Citera
2018-10-22, 11:41
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Hmm aldrig hört. Hoppas nån vet mer då.

Tyckte det var väldigt lite intresse när det skrevs i tråden, själv tyckte jag det lät intressant.
Citera
2018-10-22, 11:44
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Tyckte det var väldigt lite intresse när det skrevs i tråden, själv tyckte jag det lät intressant.

Absolut.
Vet du ungefär när det skrevs så man kan hitta det?
Citera
2018-10-22, 12:04
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Absolut.
Vet du ungefär när det skrevs så man kan hitta det?

Nä men ev. så var någon in och gav förslag på vad naturområdet(eller vad det var) hette.

Så kan du några namn kanske du kan söka på det.

Med största sannolikhet så kommer infon från Facebookgruppen från början men jag har bara läst här i tråden då jag inte hade Facebook då.

Tror inte det var tidigt i tråden utan snarare senarex
Citera
2018-10-22, 12:32
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Några unga tjejjer såg en kille lik honom komma ut ur ett skogsbryn senare den kvällen som blev typ skygg och vände och sprang in i skogen igen.

Vid 22-tiden såg en kranförare en kille väldigt lik honom gå utmed en fotbollsplan och sen gå på en väg mellan två åkrar över ett räls.

På morgonen när en kvinna var ute med sin hund stod en kille lik honom intill en väg ,han såg ledsen trött,sliten och mycket förvirrad ut,nästan frånvarande i blicken ,så hon vågade inte tilltala honom.Hon var en bit ifrån så det blev inget sagt.

En kvinna sa att hon sett en kille lik honom vandra uppe på spåret söderut.

Hans resväska stod bakom dollarstore intill ett elskåp bredvid en väg i industriområdet.
Däremot befann sig hans lilla ryggsäck med plattdatorn i,slängd över ett dike mycket längre bort,minst 500meter därifrån.Den hittades ju utav en joggare som såg den ligga samma kväll,men som inte gick och kollade upp den förräns dagen efter då Patrik var anmäld försvunnen.Polisen kom då med,så att innehållet genomsöktes på plats.När joggaren såg ryggsäcken första gången såg det mer ut som ett klädbylte.

Några hade sett en kille lik honom sitta på en bänk i slutet utav pylontunneln,nedanför hissen.Det kan ha varit på sen eftermiddag.
Varför inga kamerabilder finns i pylontunneln beror på att dessa kameror sätts enbart igång kvällstid tyvärr.

Är det den obsen må tro?

Edit: Hitta en annan.

Citat:
Ett inlägg på MPS facebooksida igår:

"Fejkad Profilur Har det skett eftersök utmed järnvägen sydväst om Hallsberg strax söder om Jakobsberg. Vid naturreservatet tomtahagen. Finns uppgifter från bortglömt obs att Patrik rörde sig den 22 maj utmed järnvägsspåret där. Möjlig Obs från kvinna som körde bil på skogsbilvägarna på vardera sida om järnvägen och såg man gående på det järnvägsspåret. Isåfall kan Patrik ha följt järnvägsspåret som löper först sydväst och sedan svänger österut och slutligen rakt söderut mot Tisarbaden. MPS sökte väl mest nordöst om Hallsberg. Detta obs betyder väl Patrik rörde sig tvärtemot den riktning han lämnade sitt bagage

(FB) 22-årige Patrik Linfeldt från Malmö försvunnen i Hallsberg 22 maj 2017
Senast redigerad av Livingmyownlife 2018-10-22 kl. 12:37.
Citera
2018-10-22, 12:36
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Är det den obsen må tro?

Nope, de där obsarna har förekommit länge i tråden och diskuterats livligt. De låter trovärdiga.

Jag är bombsäker på det här med naturområde el likn.

Edit: Det blev liksom aldrig nån diskussion om den här obsen, kanske för att den pekade på självmord och det kanske man inte ville tro. Jag vet faktiskt inte.
Senast redigerad av Cocinella 2018-10-22 kl. 12:39.
Citera
2018-10-22, 12:38
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Nope, de där obsarna har förekommit länge i tråden och diskuterats livligt. De låter trovärdiga.

Jag är bombsäker på det här med naturområde el likn.

Kolla nu. Redigerade mitt inlägg med info från Notknapparen 😊
Måste vara det.
Citera
2018-10-22, 12:40
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Är det den obsen må tro?

Edit: Hitta en annan.

(FB) 22-årige Patrik Linfeldt från Malmö försvunnen i Hallsberg 22 maj 2017

Japp, den är det. 👍
Citera
2018-10-22, 12:43
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Japp, den är det. 👍

Även om den verkar komma från den här fejkade Patrik-användaren så är den helt klart intressant kan jag tycka.
Har faktiskt aldrig hört den obsen men vet att det sökts vid Tisaren.

Frågan är vilket datum den obsen hade gjorts och om det verkligen är den 22 maj. Skulle det vara den 23:e hade jag blivit glad 😊
Citera
2018-10-22, 12:45
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Även om den verkar komma från den här fejkade Patrik-användaren så är den helt klart intressant kan jag tycka.
Har faktiskt aldrig hört den obsen men vet att det sökts vid Tisaren.

Frågan är vilket datum den obsen hade gjorts och om det verkligen är den 22 maj. Skulle det vara den 23:e hade jag blivit glad 😊

Varför den 23:e?

Edit: Synd om den obsen försvann i flödet i maj/juni för jag tycker i alla fall den lät intressant.
Senast redigerad av Cocinella 2018-10-22 kl. 12:48.
Citera
2018-10-22, 12:46
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Varför den 23:e?

Känns som att spåren upphör den 23:e.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto