2018-10-22, 16:51
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
"Nikotinella000" tar upp det 30 sept. 2017. Samma som tipsade om festen.
(FB) 22-årige Patrik Linfeldt från Malmö försvunnen i Hallsberg 22 maj 2017
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2018-10-22 kl. 17:12.
Citera
2018-10-22, 18:16
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet

Ja det är den jag kom ihåg från början men den försvann mellan allt kackel i tråden. 😄

Här kommer mer:

Citera
2018-10-23, 04:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Är det den obsen må tro?

Edit: Hitta en annan.

Jag röstar på Fejkad Profilur 👹
Citera
2018-10-23, 08:31
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:

Samma vittne som tipsade om festen eller att Nikotinella gjorde det i tråden? För mig beveteligen så var det en kille som tipsade om festen.

Jag har svårt att köpa att man väljer bort en obs pga av att klädsel inte stämmer. Kan det vara så att den observationen har missats helt enkelt och att den fallit bort p.g.a kommentarer i gruppen? Å andra sidan så borde det vittnet ha ringt polisen med sin observation vilket kanske skett? Polisen var inte så duktiga på att kolla upp en del viktiga obsar.

Sen om man nu satt och raderade observationer i HP-gruppen kan ju vara för att inte ge andra viktiga vittnen en bild som målar över deras?
Senast redigerad av Livingmyownlife 2018-10-23 kl. 08:36.
Citera
2018-10-23, 09:15
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Samma vittne som tipsade om festen eller att Nikotinella gjorde det i tråden? För mig beveteligen så var det en kille som tipsade om festen.

Jag har svårt att köpa att man väljer bort en obs pga av att klädsel inte stämmer. Kan det vara så att den observationen har missats helt enkelt och att den fallit bort p.g.a kommentarer i gruppen? Å andra sidan så borde det vittnet ha ringt polisen med sin observation vilket kanske skett? Polisen var inte så duktiga på att kolla upp en del viktiga obsar.

Sen om man nu satt och raderade observationer i HP-gruppen kan ju vara för att inte ge andra viktiga vittnen en bild som målar över deras?
Nikotinella000 tipsade i tråden om festen.
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2018-10-23 kl. 09:18.
Citera
2018-10-23, 09:22
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Nikotinella000 tipsade i tråden om festen.

🙏🏻
Den obsen finns noterad och gjordes den 26 maj.
Citera
2018-10-23, 21:04
Medlem
Har följt detta sen dag 1, har så svårt att tro att han tagit sitt liv där och då - ett plötsligt infall?! En ung man som är på väg hem till sin älskade familj, mamma pappa syskon, som han säkert längtar massor efter...
Skulle han verkligen välja att hoppa av tåget och avsluta..där...? Jag har så svårt med den teorin.
Tycker obsen från en fest och sammanträffande att där är en kille som också avslutat sin utbildning i Falun är intressanta.
Det är så mystiskt och tragiskt, tänker så ofta på hans stackars familj.💕
Någon som vet vad som sägs och tros bland familj och anhöriga?
Citera
2018-10-24, 07:28
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Har följt detta sen dag 1, har så svårt att tro att han tagit sitt liv där och då - ett plötsligt infall?! En ung man som är på väg hem till sin älskade familj, mamma pappa syskon, som han säkert längtar massor efter...
Skulle han verkligen välja att hoppa av tåget och avsluta..där...? Jag har så svårt med den teorin.
Tycker obsen från en fest och sammanträffande att där är en kille som också avslutat sin utbildning i Falun är intressanta.
Det är så mystiskt och tragiskt, tänker så ofta på hans stackars familj.💕
Någon som vet vad som sägs och tros bland familj och anhöriga?

Spännande. Var tror du har hänt Patrik?

Jag tror inte obsen från festen är Patrik. Men det är vad jag tror..
Citera
2018-10-24, 12:50
Avstängd
Citat:
Spännande. Var tror du har hänt Patrik?

Jag tror inte obsen från festen är Patrik. Men det är vad jag tror..

P var deprimerad och gick på fest, sedan ställde vildsvinet ut Patriks väskor i skogen 😂

Nä tror nog Patrik tog en lång dödsmarsch och försvann för alltid.

Hans psyke var inte på topp, varningssignaler kom innan.....
Citera
2018-10-24, 13:01
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
P var deprimerad och gick på fest, sedan ställde vildsvinet ut Patriks väskor i skogen 😂

Nä tror nog Patrik tog en lång dödsmarsch och försvann för alltid.

Hans psyke var inte på topp, varningssignaler kom innan.....
Var han en person som kunde gå ensam väldigt långa sträckor utan mål? Man får trots alla inlägg ingen klar bild av om han sökt sig bort från människor tidigare, var van att vara själv etc, eller om det var mer när han började må dåligt.
Citera
2018-10-24, 13:15
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Var han en person som kunde gå ensam väldigt långa sträckor utan mål? Man får trots alla inlägg ingen klar bild av om han sökt sig bort från människor tidigare, var van att vara själv etc, eller om det var mer när han började må dåligt.

Jag har fått intrycket av att Patrik var en väldigt social och omtyckt kille med många vänner runt om sig som bara njöt av livet och var väldigt kärleksfull som person.

Efter mycket plugg och säkert för mycket press på sig själv att prestera så började han må dåligt. Han betedde sig på ett sätt som fick vänner och familj att se att något inte stod rätt till. Jag tror förändringen kom ganska snabbt och då skulle han åka hem till sin familj för att få hjälp och bara få vara med familjens stöd.

I.o.m detta så diskuterades psykos som inte alls är en ovanlig följd av att ha ”gått in i väggen” och då försämringen kommit ganska hastigt på vad jag förstått.

Under en psykos eller t.o.m under en fruktansvärd ångest så handlar man inte alltid korrekt och den kognitiva förmågan försämras. Tänk dig att stundtals agera korrekt men stundtals inte ens ha förmågan att få ihop det.

Som att kliva av ett tåg (vilket han visste att han skulle göra, men att kliva av fel (förvirrad?) och lämna väskorna för att göra något annat och sen vandra runt för att hitta sina väskor för dom måste han ha när han reser hem (förvirrad?)
Citera
2018-10-24, 13:32
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Jag har fått intrycket av att Patrik var en väldigt social och omtyckt kille med många vänner runt om sig som bara njöt av livet och var väldigt kärleksfull som person.

Efter mycket plugg och säkert för mycket press på sig själv att prestera så började han må dåligt. Han betedde sig på ett sätt som fick vänner och familj att se att något inte stod rätt till. Jag tror förändringen kom ganska snabbt och då skulle han åka hem till sin familj för att få hjälp och bara få vara med familjens stöd.

I.o.m detta så diskuterades psykos som inte alls är en ovanlig följd av att ha ”gått in i väggen” och då försämringen kommit ganska hastigt på vad jag förstått.

Under en psykos eller t.o.m under en fruktansvärd ångest så handlar man inte alltid korrekt och den kognitiva förmågan försämras. Tänk dig att stundtals agera korrekt men stundtals inte ens ha förmågan att få ihop det.

Som att kliva av ett tåg (vilket han visste att han skulle göra, men att kliva av fel (förvirrad?) och lämna väskorna för att göra något annat och sen vandra runt för att hitta sina väskor för dom måste han ha när han reser hem (förvirrad?)
Jag delar den bilden, tydligen hade han ju gradvis (?) blivit mer tillbakadragen under tiden före försvinnandet, oklart (eller minns inte) under hur lång tid, kanske några veckor? Det verkar inte ha framkommit något om något liknande tidigare i hans liv.

Så egentligen är väl bilden rätt klar, dvs han var inte i normalfallet en person som isolerade sig. Då skulle det kunna vara som du säger att det var mer som en förvirring eller oförmåga att klara sig i situationen. Han försökte kanske återvända till väskorna för att hitta dem, istället för att så att säga ge f-n i allting och medvetet gå rakt fram, bort från väskorna.
Senast redigerad av pudellus 2018-10-24 kl. 13:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in