2018-10-22, 07:31
Medlem
Honan6s avatar
TinnaNinna har verkligen byggt upp en spänning i tråden nu. Jag måste erkänna att jag blir paff om det stämmer att SD varit så skruvad att hen skickat sms till HD:s arbetskamrater både före och efter häktningen. Då förstår jag verkligen att de är oroliga och behöver larm.

EGT, Schazz, Filttoffla m fl! Ni som tycker er känna SD (mer eller mindre) - tror ni att SD kan ha skickat sms som kan upplevas som hotfullt?

Ps Sms:en handlar ju uppenbarligen inte om någons födelsedagsfirande Ds
Citera
2018-10-22, 07:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Är Du säker på vilken tid det är... tänker Ni var där från 08.30?
Ni får återkomma i tråden per omg så vi nyfikna får veta...

Vi vet att dem öppnar 8:30 någon av oss kommer skriva vad beslutet blir. Vi hoppas vi kan få det på ett dokument och försöka posta det här.
Citera
2018-10-22, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Ang. USA resan, är det fastställt och klarlagt vem/vilka som initialt skulle resa, eller är det jag som har missat den informationen?

Att det inte var HD har jag förstått med tanke på den plötsliga frånvaron från arbetet och ansökan om ESTA som gjordes samma dag som resan skulle ske.

Hur kan HD, enligt flera inlägg vara 100% säker på att SD inte är GM? Då borde hon ju även nämnt någon som hon själv misstänker, såvida det inte är hon som är GM? Kanske TinnaMInna har nån info?

Håller fortfarande SD som mest trolig GM, och om det var LW som var den som skulle åka med SD till USA, men ändrar sig i sista stund och beslutar sig för att hellre åka med till Norge istället. OM det visar sig att det var så, kan det kanske varit den utlösande faktorn? Och i så fall kan man ju tänka sig att det är i den klassiska psykopatandan: Om du inte vill göra mig sällskap så skall ingen annan heller få dig som resesällskap.

Och den påstådda meningen om att det finns en viss planering, så kan det vara allt från ett par minuter upp till flera dagar eller mer.
Tänker att någon får ett sms med "dödlig text" en kort tid innan...

Ja, detta var ytterligare bara en ren spekulation om ett tänkbart motiv.
Det är en intressant fråga vem som från början skulle följa med på resan... har ställt frågan och undrat om någon vet om LW tagit semester för en resa.
Citera
2018-10-22, 08:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

Jag har förklarat att vi varken pratar eller umgås privat med dom. Bor långt ifrån dessutom, så man stöter inte ihop heller.

Citat:
EnGodTanke|65264351]Vi har alltid sett HD som den lite starkare och mer styrande i deras förhållande. Kan ha fel, men det är den känslan vi haft. Han får leka och ha lösa tyglar, tills hon säger stopp.

Nu har vi bara ”sett” HD den bilden vi har ”sett” med ögonen” i ”verkligheten” så är inte HD stark och styrande.

Är det något ni sett eller känslan ni haft? För till min kollega punkterade du bestämt ni inte ens stöter ihop eller pratar
Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-10-22 kl. 08:14.
Citera
2018-10-22, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Ok, jag tycker att man ska kunna diskutera och kunna ha olika uppfattningar utan att bli otrevlig och skrika massa skit. Du har rätt , vi har hållit en god ton.
Jag kommer under inga omständigheter gå offtopic i denna tråd med att börja diskutera gud, religion eller andra sagor, etc.
Jag är en övertygad ateist. Det borde räcka som svar varför "den yttersta rättsskipningen sköts av Gud" talar om för mig att vi kommer aldrig vara överens i rättskipningsfrågan. Det finns inga förutsättningar att vi ens skulle komma nära att vara överens. Jag tror på vetenskap, du tror på sagor.
Det är enligt min mening så oerhört simpelt och imbecillt att säga "den yttersta rättsskipningen sköts av Gud".
Tack för trevlig återkoppling!
Nej, inte heller jag vill dra diskussionen här OffT. När jag skrev om "den yttersta rättsskipningen" så var det tänkt att ses som en bisats, bara för att markera min tro.

I väntan på den, i dina ögon ytterst osannolika rättsskipningen, så ser jag fram emot en juste prövning i vanliga, hederliga svenska domstolar av den person som mördat LW, vem det sen än är.
Jag är övertygad om att du i det delar min förhoppning. För brottet mord skall utgå kännbar påföljd. Låt oss därför och inte minst då för LW:s familjs skull, hoppas att Örebropolisen så småningom lyckas gripa mördaren.
Citera
2018-10-22, 09:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag tror att det handlar om ren självbevarelsedrift. Skulle HD ens tänka tanken att den man som hon delat livet med är en kallblodig mördare, då skulle hon gå sönder.
Om det visar sig att SD är den som mördade Lena så lär hela världen krossas för HD.

Att SD beter sig udda och märkligt lär HD vara van vid. Även hennes gränser för vad som anses vara ”normalt” har nog flyttats fram över tid.

Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Kan nog ligga mycket i det du säger. Jag tänker också i liknande banor. Jag tror inte att HD är inblandad, men jag tycker inte heller att hon är naiv eller korkad som tror på honom.

Jag tror det är en mänsklig reaktion på någonting omänskligt smärtsamt. Jag tror hon håller fast vid det liv hon känner till när allting runtomkring faller i bitar. Jag tror att hon är betydligt starkare än hon är svag, men bär tyngre än hon orkar. Och jag tror att hon är ledsen.

Jag har varit inne på ungefär samma tankar som ni.
Jag tror att om det är det vi läst om i tråden är sant, så är HD inne i en allvarlig krissituation. Situationen gäller inte längre bara henne, utan även hennes barn, hela hennes existens som innebär att hon är en del av en familj med barn. Allt det som är hennes identitet och liv är hotat.

Jag tror inte heller att hon är ointelligent eller naiv. Det handlar inte om smarthet längre, utan det är som LimeTime säger, gränserna för vad som hon tidigare ansett normalt har förskjutits.

Jag är övertygad om att hon precis som LW har utsatts för samme mans extrema kontrollbehov.
Innerst inne har hon nog en känsla av att det nog kan stämma att han är skyldig, men det är för tungt att bära. Hon förnekar det därför. Det är min gissning.

Det kan nog krackelera när som helst. T ex om något extra belastar henne.
Citera
2018-10-22, 09:09
Medlem
Inget från SVT lokalnyheter (inte förvånad) eller NA ännu... men dom brukar vara lite efter sin tid... eller kanske är det inget av intresse om detta mord på tapeten idag?
Citera
2018-10-22, 09:15
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Nä, jag tror inte SD skickat några SMS överhuvudtaget, än mindre hotfulla.

Att inte ni ifrågasätter TinnaNinna mer är helt obegripligt. Är det för att hen skriver mot SD så tas det upp som sanning? Det är ju som en masspsykos här på tråden. Skulle någon kläcka ut sig att SD är misstänkt för morden i Vuolep Appojaure, skulle tråden ta det som en sanning (det skedde 1984, när SD vad 10...).

Jag ser det som den mest uppenbara nättrollet hittills, men ni köper allt hen skriver och ni tycker det passar era tankar om SD.
Även om TinnaNinna inte är ett nättroll, utan allt hen skriver stämmer, så skulle jag ifrågasätta varför hen släpper en detalj i taget.
Hotfulla SMS / Sjukskrivningar / Tingsrätt / Larm....

Nu skrev TinnaNinna att "Om drygt 1,5 timme öppnar tingsrätten undrar om där kommer vara mycket folk journalister."
Fick journalisterna en kallelse, hur ska dom veta, det är ju inget utannonserat...

Att TinnaNinna har en meningsuppbyggnad som inte går att förstå eller förankra i något språk (som jag ser), men ändå skriva utan nästan nått stavfel... Vet att någon anförde teorin att hen maskerade sitt språk. Men vissa meningar kommer klockrent ut.

Hoppas att moderator ser om det är flera alias på ett IP nummer som sprutar ut "fakta". Hatet mot SD och fokuset på mig känns igen...

Nåja, det visar sig, men jag är skeptisk till ALLA hens uppgifter.

Vi kanske får svar om sant eller inte, men tydligt är att Tinna har ett särskilt syfte att släppa saker lite i taget.
Citera
2018-10-22, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inget från SVT lokalnyheter (inte förvånad) eller NA ännu... men dom brukar vara lite efter sin tid... eller kanske är det inget av intresse om detta mord på tapeten idag?

Kort, ganska "fattig", artikel i Dagen.se idag. Dock inte om TR.
Citera
2018-10-22, 10:42
Medlem
T34Panzers avatar
Alltid bra att citera från artiklar oavsett om de är korta eller ej :-)

”Nya fynd efter mordet på Lena Wesström”
”Föremålen hittades när polisen genomförde en ny undersökning på den plats där kvinnans kropp återfanns och har skickats till Nationellt forensiska centrum (NFC) för analys.

– Det skulle kunna få stor betydelse, men det skulle kunna vara helt meningslöst också, säger Åsa Hiding.”

https://www.dagen.se/nyheter/nya-fynd-efter-mordet-pa-lena-wesstrom-1.1221283
Citera
2018-10-22, 10:46
Medlem
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1169625?programid=91

45 sek in i nyheterna tas fallet upp, men även detta inslaget känns ”fattigt”.
Åsa Hiding meddelar att nya fynd har gjorts på platsen vid sista undersökningen.
Citera
2018-10-22, 11:02
Medlem
Citat:
Har alla ni tagit ledigt eller har ni sjukskrivit er.... ?
Misstänker Ni att HD har smittat av sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in