2018-10-21, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nåja. Resultatet av höstkrattningen skulle Örebros forensiska avdelning gå igen om.

Vad menas med forensiska avdelning?
Är det att polisen här i Örebro undersöker
det så det går fortare?
Citera
2018-10-21, 22:44
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nåja. Resultatet av höstkrattningen skulle Örebros forensiska avdelning gå igen om.

Krattningen hjälper åklagaren att hålla igång forensikteamet och förlänga tiden i förundersökningen. Tror de har ett rejält släp p g a manfallet i semesterperioden och fått lov att prioritera om p g a de andra morden i somras. Vi får hoppas att buset håller sig lugna och låter bli att använda sina vapen framöver.
Senast redigerad av Honan6 2018-10-21 kl. 22:48.
Citera
2018-10-21, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addella
Jag tänker att HD står vid gränsen till sammanbrott på alla plan. Det finns liksom inget alternativ för henne. Benhårt hålla fast vid sin önskade sanning.
Eller stupa rakt ner.
Jag tror inte hon aktivt tänkt ut hur och vad hon ska tro.
Hon bara gör det en människa som inte vill bli tokig gör. Typ så.
Jag tror som du och tycker oändligt synd om HD. Oavsett om SG är GM eller inte.
Citera
2018-10-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Vad menas med forensiska avdelning?
Är det att polisen här i Örebro undersöker
det så det går fortare?

JA.
Citera
2018-10-21, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Krattningen hjälper åklagaren att hålla igång forensikteamet och förlänga tiden i förundersökningen. Tror de har ett rejält släp p g a manfallet i semesterperioden och fått lov att prioritera om p g a de andra morden i somras. Vi får hoppas att buset håller sig lugna och låter bli att använda sina vapen framöver.

Ja, troligen. Men, ju fler områden dom betar av desto bättre. Tänker jag.
Citera
2018-10-21, 23:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Hur i hela friden kan HD svälja betet och tro på SDs version, att han är oskyldig??!
Från tid till annan måste hon väl ändå känna tvivel..

Manipulerad?
"Hjärntvättad"?
Rädd?
Allt av detta?
Citera
2018-10-21, 23:55
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Hur i hela friden kan HD svälja betet och tro på SDs version, att han är oskyldig??!
Från tid till annan måste hon väl ändå känna tvivel..

Jag tror att det handlar om ren självbevarelsedrift. Skulle HD ens tänka tanken att den man som hon delat livet med är en kallblodig mördare, då skulle hon gå sönder.
Om det visar sig att SD är den som mördade Lena så lär hela världen krossas för HD.

Att SD beter sig udda och märkligt lär HD vara van vid. Även hennes gränser för vad som anses vara ”normalt” har nog flyttats fram över tid.
Senast redigerad av LimeTime 2018-10-22 kl. 00:08.
Citera
2018-10-22, 00:07
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Så rätt.!
Tänker på BO barn hur kan en människa leva med ett mord på sitt samvete.

Om samvete och empatisk förmåga saknas så plågas nog inte personen nämnvärt 😔.

Den yngsta sonens födelsedag kommer för alltid vara förknippad med mordet på hans mamma. Hjärtskärande tanke.
Citera
2018-10-22, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nu blir jag skeptisk, tror inte LW lämnar paketinslagning mitt i natten för att gå till planket. Varför?
Och om hon skulle göra det skulle hon inte lämna dörren på glänt.
SD messade och kom förbi och insisterade på ett snack. Hon hängde på ut.
Faktiskt inget konstigt.
Citera
2018-10-22, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addella

Finns det verkligen någon som på allvar inte tror SD gjorde det?

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Jag vet att det kan tyckas märkligt men det gör det faktiskt. SD har ett försvarsteam här i tråden. Några är avstängda, några kämpar enträget vidare.
Senast redigerad av glendale 2018-10-22 kl. 00:45.
Citera
2018-10-22, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Börjar med det sista.
Där anser jag att du har fel. Om du går tillbaka i tråden ser du att vi båda har haft diskussioner med varann och dessutom utan att skrika i versaler eller att gå in för att kränka med 'ad hominem'-attacker. Alltsomoftast har det väl landat i en "agree-to-not-agree"-situation, tycker du inte det?
Om du anser att det du citerar och där jag påstår att den yttersta rättsskipningen sköts av Gud, så delar jag den uppfattningen med miljarder människor. Menar du att alla dessa är galna?

Ok, jag tycker att man ska kunna diskutera och kunna ha olika uppfattningar utan att bli otrevlig och skrika massa skit. Du har rätt , vi har hållit en god ton.
Jag kommer under inga omständigheter gå offtopic i denna tråd med att börja diskutera gud, religion eller andra sagor, etc.
Jag är en övertygad ateist. Det borde räcka som svar varför "den yttersta rättsskipningen sköts av Gud" talar om för mig att vi kommer aldrig vara överens i rättskipningsfrågan. Det finns inga förutsättningar att vi ens skulle komma nära att vara överens. Jag tror på vetenskap, du tror på sagor.
Det är enligt min mening så oerhört simpelt och imbecillt att säga "den yttersta rättsskipningen sköts av Gud".
Citera
2018-10-22, 00:38
Medlem
Citat:
*3 Ja
Helt häpnadsväckande uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto