2018-10-22, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Manipulerad?
"Hjärntvättad"?
Rädd?
Allt av detta?

Jag tänker närmast på att hon känner sig hotad. Arbetskamraterna behöver larm, men vem skyddar henne och barnen? Tror det var MV som sade att SD var övervakad men hur fungerade det när han reste utomlands med HD? Eller när han är ensam ute geocachar med barnen? Någon som vet?
Samtidigt är det märkligt att HD sjukskrev sig dagen innan mordet. Kan SD ha hotat henne redan då och tvingat henne med till USA? Funderar återigen, till snor-Johans förtret, på om HD kan ha varit utsatt för våld och hot från SD tidigare.
Citera
2018-10-22, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nu blir jag skeptisk, tror inte LW lämnar paketinslagning mitt i natten för att gå till planket. Varför?
Och om hon skulle göra det skulle hon inte lämna dörren på glänt.

Jag har funderat mycket på hur och varför hamnade hon vid planket.

Finns det något som fått henne å gå dit frivilligt, då skulle dörren va stängd.
Har hon sprungit efter någon, troligen å därför är dörren öppen,
det har gått fort.

Har hon blivit tvingad, buren, släpad, kanske.
Då har hon förmodligen varit medvetslös eller i det närmaste annars
borde hon ha skrikit.
Stor risk för upptäckt.
Det kan förklara den öppna dörren.
Fast då blir det lite värre å få med hörvittnet.
Citera
2018-10-22, 02:03
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag tror att det handlar om ren självbevarelsedrift. Skulle HD ens tänka tanken att den man som hon delat livet med är en kallblodig mördare, då skulle hon gå sönder.
Om det visar sig att SD är den som mördade Lena så lär hela världen krossas för HD.

Att SD beter sig udda och märkligt lär HD vara van vid. Även hennes gränser för vad som anses vara ”normalt” har nog flyttats fram över tid.

Kan nog ligga mycket i det du säger. Jag tänker också i liknande banor. Jag tror inte att HD är inblandad, men jag tycker inte heller att hon är naiv eller korkad som tror på honom.

Jag tror det är en mänsklig reaktion på någonting omänskligt smärtsamt. Jag tror hon håller fast vid det liv hon känner till när allting runtomkring faller i bitar. Jag tror att hon är betydligt starkare än hon är svag, men bär tyngre än hon orkar. Och jag tror att hon är ledsen.
Citera
2018-10-22, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nu blir jag skeptisk, tror inte LW lämnar paketinslagning mitt i natten för att gå till planket. Varför?
Och om hon skulle göra det skulle hon inte lämna dörren på glänt.
Det var förmodligen någon hon kände som hon tyckte det var OK att prata med (och litade på), om det var SD ville hon kanske inte ha in honom i huset då barn/barnen var hemma (som kände till deras förflutna).
LW låste inte då hon inte tänkt sig så långt från huset, dom gick en bit bort och blev oense... MP är inte mer än 100-talet meter bort.

Är de nya uppgifterna sanna... att HD:s arbetskamrater blivit hotade så är det förskräckligt och undrar isf varför inte SD blivit intagen/förhörd bara av den anledningen (kanske han har)?!
Tinna skrev i ett inlägg att hen satt hemma hos en arbetskamrat och postade... tar dom stöd av varandra och inte bor ensamma... kan iof var så att dom känner sig hotade efter SMS om födelsedagsfest (förstår att det kan räcka bara att få meddelande från honom).

Tycker mig inte ha någon anledning att tvivla på arbetskamraterna men hur vågar dom skiva här om hoten är mer än bara inbjudan till fest... och vilken stämning är på jobbet nu om nu HD jobbar till och från!
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-10-22 kl. 05:18.
Citera
2018-10-22, 05:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addella
Jag tänker att HD står vid gränsen till sammanbrott på alla plan. Det finns liksom inget alternativ för henne. Benhårt hålla fast vid sin önskade sanning.
Eller stupa rakt ner.
Jag tror inte hon aktivt tänkt ut hur och vad hon ska tro.
Hon bara gör det en människa som inte vill bli tokig gör. Typ så.
Det stämmer nog rätt bra. Jag har helt släppt tanken på henne som inblandad och känner numera mest medlidande med henne.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Manipulerad?
"Hjärntvättad"?
Rädd?
Allt av detta?
Framför allt rädd. Hon behöver inget larm så länge hon öppet visar att hon tror på allt som SD säger. Så länge sitter hon säker. Skulle hon börja ifrågasätta hans berättelser så kan det vara hon som blir nästa offer.

Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag tror att det handlar om ren självbevarelsedrift. Skulle HD ens tänka tanken att den man som hon delat livet med är en kallblodig mördare, då skulle hon gå sönder.
Om det visar sig att SD är den som mördade Lena så lär hela världen krossas för HD.

Att SD beter sig udda och märkligt lär HD vara van vid. Även hennes gränser för vad som anses vara ”normalt” har nog flyttats fram över tid.

Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag tänker närmast på att hon känner sig hotad. Arbetskamraterna behöver larm, men vem skyddar henne och barnen? Tror det var MV som sade att SD var övervakad men hur fungerade det när han reste utomlands med HD? Eller när han är ensam ute geocachar med barnen? Någon som vet?
Samtidigt är det märkligt att HD sjukskrev sig dagen innan mordet. Kan SD ha hotat henne redan då och tvingat henne med till USA? Funderar återigen, till snor-Johans förtret, på om HD kan ha varit utsatt för våld och hot från SD tidigare.
Säker så länge hon spelar med och inte visar sig kritisk till SD, vare sig hon är det eller inte.
Citera
2018-10-22, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Ahaaa, så du tror att EGT är homo då? Det tror inte jag.
Hur kan Du veta vilket kön EGT har?
Citera
2018-10-22, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det stämmer nog rätt bra. Jag har helt släppt tanken på henne som inblandad och känner numera mest medlidande med henne.

Framför allt rädd. Hon behöver inget larm så länge hon öppet visar att hon tror på allt som SD säger. Så länge sitter hon säker. Skulle hon börja ifrågasätta hans berättelser så kan det vara hon som blir nästa offer.

Säker så länge hon spelar med och inte visar sig kritisk till SD, vare sig hon är det eller inte.
Ja stackars kvinna om hon är oskyldig (vilket jag inte är övertygad om ännu).

Hon kanske har en app på mobilen som går till polisen om hon känner sig hotad?
Citera
2018-10-22, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Att du/ni upplever mig som manipulativ och liknande är en känsla, den kan jag inte påverka och står er fritt. När det gäller att kalla mig för lögnare kräver nog lite mer av dig/er. Finns det en Ända detalj som jag ljugit om?
Jag har ju outat MV med lögner och dessutom bevisat dessa, men det lämnas utan notering, hen är fortfarande gud.... undrar varför. Kan ni förklara?
MV är inte som en gud i tråden... vi är en del som tvivlar... (vad gäller gud så kanske carina kan hjälpa Dig i någon annat tråd).
Citera
2018-10-22, 06:59
Bannlyst
Om drygt 1,5 timme öppnar tingsrätten undrar om där kommer vara mycket folk journalister. Vi får se när vi går ner och hoppas att MGM inte blir avskriven. Låt utredningen bli färdig. Vi hoppas även HD har stöd runt sig idag. Tänk om ett erkännande kommit fram i dag vem som så iskallt tog livet av en oskyldig mamma med 3 barn tänk vilken smärta barnen har och du eller ni bara iskallt lever ditt ert liv.
Citera
2018-10-22, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Om drygt 1,5 timme öppnar tingsrätten undrar om där kommer vara mycket folk journalister. Vi får se när vi går ner och hoppas att MGM inte blir avskriven. Låt utredningen bli färdig. Vi hoppas även HD har stöd runt sig idag. Tänk om ett erkännande kommit fram i dag vem som så iskallt tog livet av en oskyldig mamma med 3 barn tänk vilken smärta barnen har och du eller ni bara iskallt lever ditt ert liv.
Är Du säker på vilken tid det är... tänker Ni var där från 08.30?
Ni får återkomma i tråden per omg så vi nyfikna får veta...
Citera
2018-10-22, 07:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Så tänker vi med oavsett om HD är inbladad eller ej. Hon kan mer blivit tvingad av honom. SD styr henne med järnhand.
Citera
2018-10-22, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
En som saknar samvete och inte fattar att det är mäkligt att skicka sms till sin frus arbetskamrater när man är MGM?
Håller med Dig... mycket märkligt oavsett GM eller inte. Han borde förstått hur det kan uppfattas och det hade räckt om han skickat inbjudan till JG och EGT (som förmodligen inte känt det som ett hot).
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-10-22 kl. 07:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in