2018-10-21, 19:25
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Riktigt avslaget var det på arenan. Som AIKare känns det som man spelar mot Sirius typ. Något losergäng utan identitet. Man får anta att djurgårdarna har noll intresse att supporta sitt lag just nu. Domaren är bedrövlig men har noll inverkan på resultatet och AIK är bara för loja och vill helt enkelt inte vinna.
För att vara ett lag som går mot guld var det otroligt tyst. Kändes som gnagetpubliken var helt otaggade.

Tycker inte matchen var så tråkig som alla skriver. Fanns lägen. Sen spelade gnaget oerhört lojt ibland och kändes nöjda med 0-0. Vi har inte spetsen öht. visst Badji kämpade på men laget var för dåligt framåt, Bärkroths miss t.ex... Bra försvsr, väldigt många inlägg som backarna enkelt nickade bort. Vaiho matchens lirare.

Hade tagit oavgjort på förhand men lite bitter över att vi inte fick dit nåt mål ist. Men kass, stämning, dålig publiksiffra och 0 mål gör det till ett dåligt derby
2018-10-21, 19:33
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
För att vara ett lag som går mot guld var det otroligt tyst. Kändes som gnagetpubliken var helt otaggade.

Tycker inte matchen var så tråkig som alla skriver. Fanns lägen. Sen spelade gnaget oerhört lojt ibland och kändes nöjda med 0-0. Vi har inte spetsen öht. visst Badji kämpade på men laget var för dåligt framåt, Bärkroths miss t.ex... Bra försvsr, väldigt många inlägg som backarna enkelt nickade bort. Vaiho matchens lirare.

Hade tagit oavgjort på förhand men lite bitter över att vi inte fick dit nåt mål ist. Men kass, stämning, dålig publiksiffra och 0 mål gör det till ett dåligt derby

Instämmer
2018-10-21, 19:51
Medlem
Ganska kluven, med inget kvar att spela om och ganska trött schema så hade jag velat se Vaiho ges chansen sista delen av säsongen för att se om han tar den och ska få bli förstakeeper nästa år men samtidigt kan vi ju inte bänka Isak.

Till matchen var detta bland det tröttaste jag sett förutom några få gånger då båda kortisarna blixtrade till och fick till lite inramning iaf. Tur att jag valde långsidan så man slapp skämmas för den usla insatsen, 21k dessutom. Luffare till medgångare.
2018-10-21, 20:05
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Har sagt det från början och upprepar mig återigen, AIK kommer chokea som vanligt. Två senaste omgångarna visar verkligen vilken usel vinnarmentalitet de har.

Sista fyra omgångarna har nerverna verkligen satts i brand på dem och de fyra som kommer är det inget kvar. MFF tar de inte, Östersund piskas gnaget på hemmaplan och de kommer ha otroligt svårt för Kalmar som vanligt.

Kan vara det största fiaskot i Allsvenskans historia om det fullbordas.
2018-10-21, 20:31
Medlem
johnny_viciouss avatar
Både Elfsborg och Sirius vinner alltså. Hur är nerverna i Göteborg inför imorgon? Den psykiska biten har ju inte varit er starkaste sida hittills och mycket viktigare match än den mot BP har ni inte spelat den här säsongen.
2018-10-21, 22:01
Medlem
ZlatanManias avatar
Kan va det sämsta derbyt jag varit på, både på planen och läktaren kändes det avslaget.

Tycker både vi och Djurgården är jämnusla och oavgjort är rättvist, man lämna Tele2 något likgiltig och blev glad när man kolla livescore då och då å såg att Kalmar ledde mot Norrköping! "Fan trots dagens insats kanske man går plus" var det man tänkte men icke.. Det ska fortfarande rätt mycket till för oss att tappa detta men efter nästa omgång kanske det är andra tongångar..

Nåja. Ska försöka va någorlunda optimistiskt inför fortsättningen.
2018-10-21, 22:23
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

Tveklöst. Måste sägas att jag blev väldigt imponerad av hans räddning vid hörnan när Milosevic nicka.

I övrigt skapa vi mest halvchanser, förutom när Tariks nick i början av matchen och när han var ett halvt ben från att styra in bollen i öppet mål i andra halvlek.
2018-10-21, 23:52
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Både Elfsborg och Sirius vinner alltså. Hur är nerverna i Göteborg inför imorgon? Den psykiska biten har ju inte varit er starkaste sida hittills och mycket viktigare match än den mot BP har ni inte spelat den här säsongen.
Som siriussupporter hoppas jag såklart att IFK Göteborg vinner men nog skulle det vara gött om göteborg åkte ur allsvenskan
2018-10-22, 06:29
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious

Det blev inte mindre nervigt av att alla tidigare resultat i omgången gick åt fel håll, även Dalkurd vann ju.
Ellos får anses så gott som klara nu och räknas bort från bottenstriden. TFF har åkt ur men i övrigt kan det bli jobbigt.
Mina nerver är på helspänn och blotta åsynen av Grimsta IP ikväll lär väl göra att man kaskadspyr av nervositet inför matchen.
Detta är den enskilt viktigaste matchen sedan VF i kvalet 2002 när Jonas Henriksson räddade föreningen från att sluta existera, kan vi plocka honom från Grebbestad bara för ikväll måntro?

Nä, dags att rulla mot den största ångestmatchen på 16 år...

Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Som siriussupporter hoppas jag såklart att IFK Göteborg vinner men nog skulle det vara gött om göteborg åkte ur allsvenskan

Visst är jag part i målet, men så du ser hellre BP eller Dalkurd i allsvenskan än oss?
Allsvenskan ska innehålla dom stora klubbarna, det var ju på det sättet något som fattades när AIK eller MFF var nere och vände. DIF och Bajen har ju också pendlat men nog hör alla dessa hemma i allsvenskan framför superettan.
Likaså med HIF nu.
Hellre dom största lagen i riket i rikets största serie än menlösa gäng som Dalkurd, BP etc...
2018-10-22, 08:43
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Allsvenskan ska innehålla dom stora klubbarna, det var ju på det sättet något som fattades när AIK eller MFF var nere och vände. DIF och Bajen har ju också pendlat men nog hör alla dessa hemma i allsvenskan framför superettan.

Du har fel! Storlek ska inte garantera plats i allsvenskan. Platsen ges på sportsliga meriter inget annat! Det genomsnittliga fanet skiter nog ändå rätt mycket i exponeringen av allsvenskan i media och sponsorbeloppen pga storklubbar osv. Hellre blåvitt i superettan och en säsong i rampljuset för mitt eget lag, tänker de flesta tror jag.

Sen är jag rätt säker på att de flesta utom Bornet skulle tycka att det var kul med en säsong i Superettan för blåvitt. Detta betyder att folk inte vill att er förening någonsin ska komma upp igen. Men ni måste likt sossarna inse att tiderna förändras och att ni måste tänka om. Att kvotera in underrepresenterade personer för att signalera ändring räcker inte om rötan kommer från roten. Tänk på det.
2018-10-22, 08:48
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Du har fel! Storlek ska inte garantera plats i allsvenskan. Platsen ges på sportsliga meriter inget annat! Det genomsnittliga fanet skiter nog ändå rätt mycket i exponeringen av allsvenskan i media och sponsorbeloppen pga storklubbar osv. Hellre blåvitt i superettan och en säsong i rampljuset för mitt eget lag, tänker de flesta tror jag.

Sen är jag rätt säker på att de flesta utom Bornet skulle tycka att det var kul med en säsong i Superettan för blåvitt. Detta betyder att folk inte vill att er förening någonsin ska komma upp igen. Men ni måste likt sossarna inse att tiderna förändras och att ni måste tänka om. Att kvotera in underrepresenterade personer för att signalera ändring räcker inte om rötan kommer från roten. Tänk på det.

Fel.
Platsen i Allsvenskan ska gå till lag som spelar på gräsen
Plastlagen kan dala ner i seriesystemet och försvinna.
2018-10-22, 08:50
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Fel.
Platsen i Allsvenskan ska gå till lag som spelar på gräsen
Plastlagen kan dala ner i seriesystemet och försvinna.
Ok jag reviderar mitt uttalande till att plats i allsvenskan bör ges på sportsliga meriter till lagen som har gräs på sin hemmaarena.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in