Citat:
Ursprungligen postat av
johnny_vicious
Både Elfsborg och Sirius vinner alltså. Hur är nerverna i Göteborg inför imorgon? Den psykiska biten har ju inte varit er starkaste sida hittills och mycket viktigare match än den mot BP har ni inte spelat den här säsongen.
Det blev inte mindre nervigt av att alla tidigare resultat i omgången gick åt fel håll, även Dalkurd vann ju.
Ellos får anses så gott som klara nu och räknas bort från bottenstriden. TFF har åkt ur men i övrigt kan det bli jobbigt.
Mina nerver är på helspänn och blotta åsynen av Grimsta IP ikväll lär väl göra att man kaskadspyr av nervositet inför matchen.
Detta är den enskilt viktigaste matchen sedan VF i kvalet 2002 när Jonas Henriksson räddade föreningen från att sluta existera, kan vi plocka honom från Grebbestad bara för ikväll måntro?
Nä, dags att rulla mot den största ångestmatchen på 16 år...
Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
Som siriussupporter hoppas jag såklart att IFK Göteborg vinner men nog skulle det vara gött om göteborg åkte ur allsvenskan

Visst är jag part i målet, men så du ser hellre BP eller Dalkurd i allsvenskan än oss?
Allsvenskan ska innehålla dom stora klubbarna, det var ju på det sättet något som fattades när AIK eller MFF var nere och vände. DIF och Bajen har ju också pendlat men nog hör alla dessa hemma i allsvenskan framför superettan.
Likaså med HIF nu.
Hellre dom största lagen i riket i rikets största serie än menlösa gäng som Dalkurd, BP etc...