2018-10-21, 18:26
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Var kan jag jämföra bilderna nånstans. Har bara sett kock-tjejens bild
Varför fortsätter du att traggla?

Det har postats FB länkar tidigare i tråden.
Jag förklarade tidigare för dig hur man gör för att få fram J...fers profil på FB.
Citera
2018-10-21, 18:26
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Absolut det är mycket möjligt men vilken märklig grej att två kompisar från Lindome födda samma år en i mars en i aug med likartade namn med fäder som har samma förnamn och som är FB-vänner låter otroligt.

mästerkocken jennie presenteras (2011):
"Bor: Lindome. Familj: Skilda föräldrar, bonusföräldrar och fyra syskon."
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/yv898x/lugn-det-reder-sig

kan ju ha olika bio föräldrar men samma efternam o vuxit upp tillsammans
inte så konstig

vore intressantare veta om jennie är BO som anmälde ...
Citera
2018-10-21, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag gissar att det huvudsakligen drevs av hennes föräldrar. Hade mitt barn som tonåring hamnat hos en alkad värdfamilj hade jag gjort samma sak.

Men tydligen hade ingen tidigare haft några invändningar på värdfamiljen.
Och de fixade en annan familj åt henne.
Citera
2018-10-21, 19:36
Medlem
RKTJMTs avatar
Citat:
Så du tycker inte det är ovanligt att två tjejer födda samma år med nästintill samma förnamn kallas förmodligen likadant med samma relativt ovanliga efternamn med en pappa med samma förnamn från lilla Lindome utanför Gbg.
Jag tycker det är mycket ovanligt men absolut möjligt.

Long shot men, halvsyskon?
Citera
2018-10-21, 19:57
Medlem
Blev det någon klarhet i hur de ”hemligstämplade” dokumenten läckte ut? och vem är den ”nya” JB som kommit upp i tråden?
Citera
2018-10-21, 20:20
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulken44
Blev det någon klarhet i hur de ”hemligstämplade” dokumenten läckte ut? och vem är den ”nya” JB som kommit upp i tråden?
Inga dokument är läckta.
Häkningspromemorian är offentlig handling som kan laddas ner. Däremot har den gjorts ”hemlig” genom att namnen på GM och BO plus vittnena har maskats.
Ladda ner filen här så står det ”Hemlig”och lite nedanför ”målsågaren/misstänks namn”
Det hemliga är alltså namnen.

https://cdn-08.minfil.com/jbockej7bf/d48fd031-1540143079/Stockholms%20TR%20B%2013985-18%20Aktbil%206%20Maskad%20version.pdf
Senast redigerad av OweGbg 2018-10-21 kl. 20:47.
Citera
2018-10-21, 20:25
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RKTJMT
Long shot men, halvsyskon?
Eller mer troligt styvsyskon, om dessa båda JB är födda samma år. Att de har samma efternamn kan ju bero på att den ena flickans far gifter sig med den andra flickans mor.

Nu är tråden rejält rörig med ett persongalleri som överstiger antalet inblandade och spekulationer åt alla håll, varav en del betraktas som halvsanningar och liknande.
Kanske någon som är vid sina sinnes fulla bruk kan göra en sammanfattning av de få fakta som framkommit?
Citera
2018-10-21, 21:00
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Du har dessvärre inte så bra koll märker jag. Som jag säger så kommer jag inte avslöja källan eller hur jag vet det.
Om du hade aningens erfarenhet så vet du att det ytterst sällan beslutas om fullständiga restriktioner vid våldtäkt.
Du får gärna fortsätta tro du har rätt.

Behövs inte utan det känner dom flesta till att inledningsvis när en person är häktad på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt och man sätter ett särskilt häktningsskäl som att han kan förstöra bevis eller försvåra utredningen, så innefattar det just att inte ta del av medias nyheter och inte heller TV eller umgås med andra- Varför tror du Sverige får återkommande kritik för just restriktioner? Ja, just det isoleringen anses vara snarlik tortyr. Så när GS inte längre anses kunna förstöra bevis eller påverka utredningen lättar åklagaren på restriktionerna. Du har inget att lära mig här.
Citera
2018-10-21, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
mästerkocken jennie presenteras (2011):
"Bor: Lindome. Familj: Skilda föräldrar, bonusföräldrar och fyra syskon."
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/yv898x/lugn-det-reder-sig

kan ju ha olika bio föräldrar men samma efternam o vuxit upp tillsammans
inte så konstig

vore intressantare veta om jennie är BO som anmälde ...

Håller ni fortfarande på och tjatar om detta. Saken reddes upp hundra sidor tillbaka.
Ja, det är samma person.
Angående lägenheten i Stockholm det refereras till så lämnade hon den 2016, när hon
också lämnade M*nikas kafé.
Citera
2018-10-21, 21:27
Medlem
alicewonderlands avatar
[quote=OweGbg|65605027]Inga dokument är läckta.
Häkningspromemorian är offentlig handling som kan laddas ner. Däremot har den gjorts ”hemlig” genom att namnen på GM och BO plus vittnena har maskats.
Ladda ner filen här så står det ”Hemlig”och lite nedanför ”målsågaren/misstänks namn”

https://cdn-08.minfil.com/jbockej7bf/d48fd031-1540143079/Stockholms%20TR%20B%2013985-18%20Aktbil%206%20Maskad%20version.pdf[/QUOTE

...men där står det ju tydligt att målsäganden är under 18 år, är det felaktigt alltså ?
Citera
2018-10-21, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Citat:
Inga dokument är läckta.

https://cdn-08.minfil.com/jbockej7bf/d48fd031-1540143079/Stockholms%20TR%20B%2013985-18%20Aktbil%206%20Maskad%20version.pdf

...men där står det ju tydligt att målsäganden är under 18 år, är det felaktigt alltså ?

Det är nog bättre att du läser tråden. Allt detta har utretts.
Folk som dröser in i tråden nu har ju flyttat tillbaka på ruta ett igen.
Citera
2018-10-21, 21:34
Medlem
OweGbgs avatar
[quote=alicewonderland|65605802]
Citat:
Inga dokument är läckta.

https://cdn-08.minfil.com/jbockej7bf/d48fd031-1540143079/Stockholms%20TR%20B%2013985-18%20Aktbil%206%20Maskad%20version.pdf[/QUOTE

Gå lite längre ner så står det en brottskod som är 0661 och den säger följande
Våldtäkt inklusive grov våldtäkt av kvinna över 18 år inomhus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in