Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-21, 00:09
  #361
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Kan inte svara för alla andra i tråden, men jag är mer högutbildad än du och ser gärna färre svartmuskiga slöjbärare både i apotek och i samhället.

Det har du dock ingen aning om så du sa i princip ingenting där, bra jobbat, lärde du dig det på KTH?

Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Det är ju det som är problemet med er, att ni tror att jobb rättfärdigar massinvandring av muslimer. Bara de har ett jobb så gör de inget att de fortfarande tror på en mördare och krigshetsare och dessutom maniskt tillber ett väsen som hotar med helvetet om de inte gör som det säger.
Dessutom kräver de massa andra grejor som direkt krockar med det gängse svenska.

Som att jobba är det enda som signalerar att man "gör rätt för sig".
Muslimers världsbild försvinner inte för att de jobbar i Sverige, lika lite som en svensk som befinner sig i Saudi. Det finns gott om invandrare som som bott i Sverige i många år och inte lärt sig svenska eller fortfarande håller hårt i sin kultur. Sverige islamiseras fortfarande även om du ger varenda muslim ett jobb.

Trams, muslimers världsbild ändras radikalt om de befinner sig i skolan och sedan ute i samhället och arbetsmarknaden och jobbar. Det är därför en högutbildad muslim och en analfabetisk muslim tenderar att vara oerhört olika, trots att de tillber samma gud.
Citera
2018-10-21, 00:11
  #362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Det är ju det som är problemet med er, att ni tror att jobb rättfärdigar massinvandring av muslimer. Bara de har ett jobb så gör de inget att de fortfarande tror på en mördare och krigshetsare och dessutom maniskt tillber ett väsen som hotar med helvetet om de inte gör som det säger.
Dessutom kräver de massa andra grejor som direkt krockar med det gängse svenska.

Som att jobba är det enda som signalerar att man "gör rätt för sig".