Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-21, 00:09
  #361
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Kan inte svara för alla andra i tråden, men jag är mer högutbildad än du och ser gärna färre svartmuskiga slöjbärare både i apotek och i samhället.

Det har du dock ingen aning om så du sa i princip ingenting där, bra jobbat, lärde du dig det på KTH?

Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Det är ju det som är problemet med er, att ni tror att jobb rättfärdigar massinvandring av muslimer. Bara de har ett jobb så gör de inget att de fortfarande tror på en mördare och krigshetsare och dessutom maniskt tillber ett väsen som hotar med helvetet om de inte gör som det säger.
Dessutom kräver de massa andra grejor som direkt krockar med det gängse svenska.

Som att jobba är det enda som signalerar att man "gör rätt för sig".
Muslimers världsbild försvinner inte för att de jobbar i Sverige, lika lite som en svensk som befinner sig i Saudi. Det finns gott om invandrare som som bott i Sverige i många år och inte lärt sig svenska eller fortfarande håller hårt i sin kultur. Sverige islamiseras fortfarande även om du ger varenda muslim ett jobb.

Trams, muslimers världsbild ändras radikalt om de befinner sig i skolan och sedan ute i samhället och arbetsmarknaden och jobbar. Det är därför en högutbildad muslim och en analfabetisk muslim tenderar att vara oerhört olika, trots att de tillber samma gud.
Citera
2018-10-21, 00:11
  #362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Det är ju det som är problemet med er, att ni tror att jobb rättfärdigar massinvandring av muslimer. Bara de har ett jobb så gör de inget att de fortfarande tror på en mördare och krigshetsare och dessutom maniskt tillber ett väsen som hotar med helvetet om de inte gör som det säger.
Dessutom kräver de massa andra grejor som direkt krockar med det gängse svenska.

Som att jobba är det enda som signalerar att man "gör rätt för sig".
Muslimers världsbild försvinner inte för att de jobbar i Sverige, lika lite som en svensk som befinner sig i Saudi. Det finns gott om invandrare som som bott i Sverige i många år och inte lärt sig svenska eller fortfarande håller hårt i sin kultur. Sverige islamiseras fortfarande även om du ger varenda muslim ett jobb.

Håller med! Samma gäller skåningar. Generation efter generation bräker vidare, käkar gås, rånar, slåss och annat skit! De vägrar anpassa sig!

https://www.dn.se/arkiv/nyheter/det-...som-ska-galla/
Citera
2018-10-21, 00:14
  #363
Medlem
dialektikers avatar
Jag hittar inte inlägget, men det var ju någon som var inne på att hela taxi-branschen är övertagen av invandrare numera,
och frustrerade kunder kan känna att det är det som håller på att hända med apoteken nu också?
De gamla kunniga, svenska farmaceuterna med yrkeskunnande är på utdöende,
och med det känner man att seriositeten håller på att försvinna.

Helt plötsligt är man rasist för att man inte gillar den utvecklingen.
Det behöver ju inte behöva bero på invandrarna själva att seriositeten försvinner,
utan kraven sjunker helt enkelt.

Det är ju uppenbart att det är billig arbetskraft som har lägre krav på arbetsförhållanden som helt plötsligt tar över en hel yrkeskategori.
Och servicen blir därefter. När då folk klagar på personalen, så blir de kallade rasister.

Ska kunderna som åker taxi kallas för rasister så fort de klagar på en taxichaufför också? Det är ju bara invandrare som jobbar med yrket. Får man inte då klaga på taxichaufförer överhuvudtaget?

Och när jag ändå är inne på att tala om taxinäringen, så vill jag påpeka att jag faktiskt älskar att åka med Taxi Stockholm. Och det beror på att det är en massa serviceminded iranier där.
Alla iranier jag har åkt med i Taxi Stockholm, har varit supertrevliga och helt underbara.
Däremot har de svenskar (de finns några få svenska taxichaufförer inom Taxi Stockholm) jag åkt med varit rätt trötta (jag tror att de inte ställer upp på de tuffare arbetsförhållanden som råder, på samma sätt som iranier?). Om jag då skulle börja klaga på de svenska taxichaufförerna, ska man kalla mig rasist då också eller?

(Btw Hatar att åka med 020- Bara massa läskiga, bullriga MENA, somalier-taxichaufförer. De har verkligen en vedervärdig personlighet många gånger. Ja, jag förstår att jag blir kallad rasist när jag nämner det.)
__________________
Senast redigerad av dialektiker 2018-10-21 kl. 00:25.
Citera
2018-10-21, 00:15
  #364
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Ser själv väldigt ofta hur muslimer på apoteken med svag svenska som försöker förklara hur mediciner fungerar för t.ex. äldre med dålig hörsel, men kan inte för att de brister i språket med mera.

Det är mycket allvarligt om något och frågan är om det skett allvarliga incidenter pga detta. Dvs att människor feldoserat pga bristande kunskaper i medicin plus språk hos de nställda på apoteken som också råkar vara 90% muslimer.
__________________
Senast redigerad av islamcultofdeath 2018-10-21 kl. 00:20.
Citera
2018-10-21, 00:20
  #365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Ser själv väldigt ofta hur muslimer på apoteken med svag svenska som försöker förklara hur mediciner fungerar för t.ex. äldre med dålig hörsel, men kan inte för att de brister i språket med mera.

Det är mycket allvarligt om något och frågan är om det skett allvarliga incidenter pga detta. Dvs att människor feldoserat pga bristande kunskaper i medicin plus språk.

Inte för att jag bejakar utvecklingen direkt, tvärtom, men dessa muslimer försöker i varje fall prata svenska. Skånepatrasket försöker inte! Inte ens när vi pratar om tredje generationens invandrare.
Citera
2018-10-21, 00:22
  #366
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Anställ bara svenskar så är problemet löst.

Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Sen gnäller man på att invandrare inte jobbar också, eller?
Om invandrarna assimileras så blir de svenskar. Eller i alla fall sådana att det inte går att skilja dem från svenskar. Då blir de anställningsbara, kunderna kan känna sig trygga och problemet ÄR löst.
Citera
2018-10-21, 00:22
  #367
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag hittar inte inlägget, men det var ju någon som var inne på att hela taxi-branschen är övertagen av invandrare numera,
och frustrerade kunder kan känna att det är det som håller på att hända med apoteken nu också?
De gamla kunniga, svenska farmaceuterna med yrkeskunnande är på utdöende,
och med det känner man att seriositeten håller på att försvinna.

Helt plötsligt är man rasist för att man inte gillar den utvecklingen.
Det behöver ju inte behöva bero på invandrarna själva att seriositeten försvinner,
utan kraven sjunker helt enkelt.

Kraven i ett samhälle blir efter personerna som administrerar det. I Sverige har Pk och invandrarna ingått en ohelig allians som innebär att samhället ska anpassas efter de dummaste, vidskepligaste och lataste, vilket blir invandrarna och muslimerna.
Araber och afrikaner har dessutom svårare att fungera i högteknologiska samhällen och tuffa arbetsmarknader där kunskap valideras, vilket är en IQ-fråga.
__________________
Senast redigerad av -GG 2018-10-21 kl. 00:25.
Citera
2018-10-21, 00:29
  #368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Nu är jobbet som Apotekare ganska krävande

Apotekarprogrammet är på 300 högskolepoäng och omfattar fem års heltidsstudier. Studierna leder till en apotekarexamen, vilket är en yrkesexamen. I utbildningen ingår ett halvårs praktik på apotek.


Då vill man ha någon som har en korrekt utbildning och inte har köpt sin utbildning på en marknad i något MENA land.

De flesta svenskar som jobbar på apotek är dock inte apoteketare (de jobbar mest på läkemedelsbolag etc).
De flesta du möter som klistrar lappar på receptbelagd medicin på apoteket är receptarier med 3 årig utbildning.

Sen finns såklart de som bara står i kassan och tar betalt och inte hämtar/fördelar receptbelagd medicin eller ger råd om medicin. Dom är inte mer utbildade än Ica-kassörskan som också tar betalt för plåster smink och receptfri medicin utan att ge några råd omkr det.
Citera
2018-10-21, 00:32
  #369
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Religionsfriheten i Sverige är en av de grundläggande rättigheterna i svensk grundlag, detta uttrycks redan i början av regeringsformens kapitel om grundläggande fri- och rättigheter.
Exakt. Jättebra att du tar upp detta. Det är min rättighet att slippa bli utsatt för olika religiösa symboler när jag rör mig i det offentliga rummet.
Citera
2018-10-21, 00:32
  #370
Medlem
Religion ska inte utövas på jobbet; det kan utövas hemma. På jobbet skall man ge kunden ett religiöst neutralt intryck. Jag handlar aldrig i en kassa där det sitter en slöja
Citera
2018-10-21, 00:35
  #371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uniik
Religion ska inte utövas på jobbet; det kan utövas hemma. På jobbet skall man ge kunden ett religiöst neutralt intryck. Jag handlar aldrig i en kassa där det sitter en slöja

Vad är värst? En lågpanna från Skåne eller en slöja? Eller tänk värsta scenariot, en slöja som bräker på skånska
Citera
2018-10-21, 00:39
  #372
Medlem
Det är nog bara att vänja sig.
Ser på skolverkets statistiksida att på Naturvetenskapliga programmet på Västerås anrika Rudbeckianska Gymnasieskola har nu 48% av eleverna utländsk bakgrund.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback