2018-10-20, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbi
Om inte 25 dumdumskott mot en vänlig och värnlös downs syndrom pojke är avrättning där de dödande skotten är två stycken som sitter i ryggen.

Vad krävs enligt herr autistisk narcissistisk polishora för att det inte skall vara självförsvar, 9000 skott från polisens förstärkningsvapen i ryggen och i huvudet eller krävs det 9999999999 skott i huvudet och ryggen för att det inte skall va uppenbart självförsvar enligt din narcissitiska autismhjärna?

Har du kul som helt isolerad autist i livet?

Beskåda denna lysande lyrik ifrån den intellektuella eliten på Flashback, riktig balsam på en frusen själ

Skjuter polisen ihjäl någon i en situation, och på ett sådant sätt att det varken är inom ramen för nödvärn eller laga befogenhet så har dom begått ett brott. Det kan då handla om dråp alt vållande till annans död beroende på omständigheterna och uppsåt.

Skjuter polisen ned någon som hotar dom med ett vapen/vapenlikande föremål så ÄR det dock nödvärn. Oavsett vad tomtar som du grinar om. Detta såklart beroende av om dom visste om vapnet var äkta eller inte.

Var det svar på din fråga? Eller ska jag skriva den i en enklare barnvänlig version så även du förstår?
Citera
2018-10-20, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Jag är själv utbildad.

Du gissar.

Det är skillnaden mellan oss.

Grattis, yrkessärskolan på gymnasiet alltså.

Nej jag gissar inte utan VET att inte bara poliser utan ENVAR faktiskt äger rätten att freda sig, med stöd utav nödvärnsparagrafen , INNAN dom får en kula/kniv i sig.

Skillnaden mellan oss är att jag också förstår att det är av en anledning lagen ser ut så.

Och fortfarande, INGEN som har någon som helst vapenutbildning är lärd att man måste ta en kula innan man får freda sig, ganska så värdelös utbildning isf, och farlig för den som går den och tillämpar den i skarpt läge.
Citera
2018-10-20, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Grattis, yrkessärskolan på gymnasiet alltså.

Nej jag gissar inte utan VET att inte bara poliser utan ENVAR faktiskt äger rätten att freda sig, med stöd utav nödvärnsparagrafen , INNAN dom får en kula/kniv i sig.

Skillnaden mellan oss är att jag också förstår att det är av en anledning lagen ser ut så.

Och fortfarande, INGEN som har någon som helst vapenutbildning är lärd att man måste ta en kula innan man får freda sig, ganska så värdelös utbildning isf, och farlig för den som går den och tillämpar den i skarpt läge.

Du gissar. Och du är ute och cyklar.
Att du inte accepterar att du har fel är en annan sak men tjata vidare du.

Militären möter olika sorters hot varje dag, precis som polisen gör. Skulle de skjuta först och fråga sen så skulle det inte leda till fredsbevarande åtgärder utan det motsatta. Det fattar du ju egentligen även om du inte tänker hålla med.

Att du tjatar om nödvärnsrätten som har använts/hävdats i mängder med fall, där det både blivit friande och fällande efteråt, vet jag inte riktigt varför du tjatar om.

Att de är poliser gör väl högst troligen att de klarar sig undan från straff just i detta fallet..
Hade en civilist dragit vapen och hävdat nödvärn i samma situation så hade han varit inspärrad nu.
Citera
2018-10-20, 23:23
Medlem
Citat:
Jo. Det är du.
Militären jobbar på precis det sättet.

Många som skjuter mot svensk militär är barn/ungdomar och outbildade militärer som inte lärt sig att sikta för att döda.
Just den saken tränar man för och agerar naturligvis därefter.
Det är alltså ett helt annat scenario än att bli attackerad av en fientlig militärstyrka som siktar för att döda.

Med tanke på din högfärdighet så är det skrämmande hur lite du vet och hur mycket du gissar dig fram efter bästa förmåga, trots att en enkel googling hade gett dig svaret.

Det finns utbildningar att gå så du slipper gissa dig fram i livet.

Du snackar skit, militären jobbar definitivt INTE så. Jag är utbildad och har varit i försvarsmakten i 15 år. Jag lovar att ingen militär skulle tillåta att bli siktad på. Det är fullständigt absurt att du ens tror det, för det kan inte vara något annat än tro.
Citera
2018-10-20, 23:28
Bannlyst
Citat:
Du gissar. Och du är ute och cyklar.
Att du inte accepterar att du har fel är en annan sak men tjata vidare du.

Militären möter olika sorters hot varje dag, precis som polisen gör. Skulle de skjuta först och fråga sen så skulle det inte leda till fredsbevarande åtgärder utan det motsatta. Det fattar du ju egentligen även om du inte tänker hålla med.

Att du tjatar om nödvärnsrätten som har använts/hävdats i mängder med fall, där det både blivit friande och fällande efteråt, vet jag inte riktigt varför du tjatar om.

Att de är poliser gör väl högst troligen att de klarar sig undan från straff just i detta fallet..
Hade en civilist dragit vapen och hävdat nödvärn i samma situation så hade han varit inspärrad nu.

Faktum kvarstår att man äger rätten att freda sig INNAN man får en kula/kniv i sig, både som polis OCH civilist , dock har dom sistnämnda sällan rätt att gå med skjutvapen dock.

Att militärer inte skulle ha den rätten för att dom är på fredsbevarande uppdrag är förmodligen höjden av retardation, tom i denna tråd

Nej, polisen kommer troligen undan, med all rätt troligtvis, för att killen viftade med ett vapen och det uppstod något som polisen uppfattade som ett vapenhot. Att man då också får försvara sig med vapen borde tom du kunna förstå....nej visst ja, "militärerna" gör ju inte det för dom har ju lärt sig hemliga knep att bli osårbara emot kulor, och dessutom i förväg kunna avgöra vapenfärdigheterna hos den som skjuter och vilken väg kulorna tar
Citera
2018-10-20, 23:31
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Jag är själv utbildad.

Du gissar.

Det är skillnaden mellan oss.

Du är fan inte utbildad. Du mixar ointelligens med för många hollywood-filmer i en salig blandning av nonsens.
Det är ingen mening att du läser på för det saknas förutsättning för nån form av nytta.
Citera
2018-10-20, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Du snackar skit, militären jobbar definitivt INTE så. Jag är utbildad och har varit i försvarsmakten i 15 år. Jag lovar att ingen militär skulle tillåta att bli siktad på. Det är fullständigt absurt att du ens tror det, för det kan inte vara något annat än tro.

Så du skjuter på alla som nånsin siktat på dig, från barnsoldater på 12bast till yrkesmilitärer och bönderna som inte förstår att du är svensk och snäll?

Du kanske är yrkesmilitär men i utsatta situationer i Kosovo eller Syrien har du inte varit.
Citera
2018-10-20, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82

Jag har själv gjort lumpen, visserligen ca 20 år sedan och så mkt kan jag säga, detta var INTE vad som lärdes ut, inte på något vis. Man är ju faktiskt inte bara obildad utan också jävligt korkad om man tror det funkar så. Väntar man med att skjuta då någon riktar ett vapen emot en så kan det bli det sista man får se, det kan det fö även bli även om man inte väntar.

Och ja, jag har en bekant som jobbat som militär ungefär lika länge som du, han garvade rakt ut åt foliehattarna då han ikväll fick se denna tråd
Citera
2018-10-20, 23:35
Bannlyst
Citat:
Så du skjuter på alla som nånsin siktat på dig, från barnsoldater på 12bast till yrkesmilitärer och bönderna som inte förstår att du är svensk och snäll?

Du kanske är yrkesmilitär men i utsatta situationer i Kosovo eller Syrien har du inte varit.

Så för att någon som riktar ett vapen emot en skall vara farlig så måste han var maskerad terrorist med AK 47 och bombälte runt magen

Lärde du dig det på din " militära utbildning " också, eller är det något du lärt dig på kafferasten på samhall?
Citera
2018-10-20, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Du är fan inte utbildad. Du mixar ointelligens med för många hollywood-filmer i en salig blandning av nonsens.
Det är ingen mening att du läser på för det saknas förutsättning för nån form av nytta.

Du vet att Full Metal Jacket inte är en dokumentär va?
Citera
2018-10-20, 23:36
Bannlyst
Citat:
Du vet att Full Metal Jacket inte är en dokumentär va?

Du vet att tv spel och barnsagor av andra på samhall INTE är att vara vapenutbildad va?
Citera
2018-10-20, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Så för att någon som riktar ett vapen emot en skall vara farlig så måste han var maskerad terrorist med AK 47 och bombälte runt magen

Lärde du dig det på din " militära utbildning " också, eller är det något du lärt dig på kafferasten på samhall?

Cyklar fortfarande.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in