2018-10-20, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Har skrivit av det så på bästa sett.!

Här har du adress telefon nummer så kanske
det inte blir så illa skrivit. Om du läser det direkt från rätten.

Järnvägsgatan 1 A
Telefon 019-166300 Målets nummer B 2705-18
Ok, jag visste inte att det var frågan om en avskrift.
När man läser slutet av nedanstående text blir det obegripligt vad som menas.

<Tingsrätten återkopplar till åklagaren som oftast förlänger eller avskriver. Då utredningen fortfarande pågår är det högst osannolikt att åklagaren förlänger än avskriver>

Jag kunde tänkt mig att det skulle stå:
"..är det mer sannolikt att åklagaren förlänger än avskriver".
Då hade det avslutande, med tanke på vad vi tror oss veta, verkat logiskt.
Citera
2018-10-20, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Enligt dig kände du inte LW. Om det varit, låt säga din dotter eller syster som blivit brutalt mördad, hur hade du känt gentemot en misstänkt GM som dessutom varit anmäld av offret?
Det är lätt att döma hur andra reagerar utan att man varit i samma sits. Jag vet hur jag hade känt och velat göra med MGM i alla fall.
Du är fördomsfull, Taxen.
Du utgår från att jag inte varit i en motsvarande situation som Holmes. Du har fel.
OffT: Jag har vid rättegång som pågick under flera dagar i både TR och HR, suttit en kort bit från den man som mördat en mig närstående person. Vederbörande dömdes hårt.

OnT: Med hänvisning till det ovan skrivna önskar jag givetvis att även LW:s mördare skall få möta världslig rättvisa, då i en domstol. Inte i form av en lynchmobb.
Den yttersta och därmed hatfria rättsskipningen lägger jag i händerna på Gud.
Citera
2018-10-20, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det låter som en "galning"?
En loner, en som är hatisk mot LW. Som vill straffa henne?

Hårt?

Det låter, hur ska jag säga, otäckt på det sätt du målar upp det hela.
Precis en sådan person tänker jag, kanske inte slinker under radarn?

Just en sådan person borde både församlingsmedlemmar och andra ha uppmärksammat?
Jag tänker mig en fanatisk person som inte är församlingsmedlem.
Därmed förblir ogranskad.
Citera
2018-10-20, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Så länge man uppfyller kraven för skäligen misstanke, står han kvar. Uppfyller man inte kraven ska misstankarna avskrivas, annars får åklagaren glatt åka till Särskilda åklagarkammaren och utredas för tjänstefel.
(Ett spaningsmord betyder att man inte har någon misstänkt alls.)
Det här är lite obehagligt, men jag vet inte hur man skulle ordna upp saken på annat sätt. Det jag menar är det obehagliga är att släppas på fri fot, men fortsatt vara skäligen misstänkt. Vad innebär det för en människa? Sedan möjligen avskriven som misstänkt i brist på bevis.
En bekant till mig satt häktad med fulla restriktioner i fyra månader för narkotikabrott, men släpptes. Här handlar det om mord.
Jag skulle inte vilja byta med SD för allt smör i Småland. Om han är oskyldig är det ju förfärligt. Jag vet att man kan få ersättning av JK för frihetsberövanden som t ex häktning, när man släpps.
Vet någon om man kan får ersättning för att i 5 månader vara skäligen misstänkt för mord, och resten av livet misstänkt eftersom man släpptes i brist på bevis och ingen annan GM hittades?
Citera
2018-10-20, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vet vi vad han vill?
Det kan nog tolkas på olika sätt.
Jag tolkar det som att han vill skrämma SD från att åka till eventet för att överhuvudtaget slippa se honom.

Det är inte osannolikt att han vet att flera andra delar hans åsikt och tycker att SD, i detta utredningsläge, av respekt till dessa samt LW borde visa den hänsynen. Det kommer säkert geo-cachare från hela Sverige som träffat LW och vid olika/flera tillfällen. Dom kan känna sig obekväm vid SDs närvaro på eventet. Särskilt som han är skäligen misstänkt för mordet på LW.

Har den tanken aldrig föresvävat honom? Verkar inte så.
Senast redigerad av Remark 2018-10-20 kl. 19:55.
Citera
2018-10-20, 19:41
Medlem
Citat:
Jag undrar om varför detta mål inte finns med på listan för veckans förhandlingar?

Är benämning en annan än förhandling?

Eller beror det på att förhandlingen sker bakom lykta dörrar eller att den inte sker på plats med de berörda utan bara mellan åklagare och tingsrätt?

Kan någon förklara för mig som inte begriper detta?
Det är ingen häktningsförhandling eller huvudförhandling I målet ännu därför står det inget på tingsrättens listor ännu.
Citera
2018-10-20, 19:48
Bannlyst
Citat:
Jag undrar om varför detta mål inte finns med på listan för veckans förhandlingar?

Är benämning en annan än förhandling?

Eller beror det på att förhandlingen sker bakom lykta dörrar eller att den inte sker på plats med de berörda utan bara mellan åklagare och tingsrätt?

Kan någon förklara för mig som inte begriper detta?

Så som jag förstod det så sker det internt att åklagaren meddelar rätten.

Utan förhandlingar.
Citera
2018-10-20, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Det här är lite obehagligt, men jag vet inte hur man skulle ordna upp saken på annat sätt. Det jag menar är det obehagliga är att släppas på fri fot, men fortsatt vara skäligen misstänkt. Vad innebär det för en människa? Sedan möjligen avskriven som misstänkt i brist på bevis.
En bekant till mig satt häktad med fulla restriktioner i fyra månader för narkotikabrott, men släpptes. Här handlar det om mord.
Jag skulle inte vilja byta med SD för allt smör i Småland. Om han är oskyldig är det ju förfärligt. Jag vet att man kan få ersättning av JK för frihetsberövanden som t ex häktning, när man släpps.
Vet någon om man kan får ersättning för att i 5 månader vara skäligen misstänkt för mord, och resten av livet misstänkt eftersom man släpptes i brist på bevis och ingen annan GM hittades?
Tror inte SD, i den händelse att han blir avskriven, kan påräkna nån ersättning annat än för den tid han satt frihetsberövad och det alldeles oavsett om nån annan person döms eller ej.

I princip är det den skada som staten orsakat som ger den drabbade rätt till ersättning. Det är alltså huvudsakligen inkomstbortfall som ersätts, inte att han blivit utsatt för uthängning på ett välkänt skvallerforum och där kallats mördare.
Staten kan också ersätta det lidande som den som "felaktigt" suttit häktad kan ha känt.

Så har jag lärt mig.
Senast redigerad av Carinah78 2018-10-20 kl. 20:00.
Citera
2018-10-20, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Du har väl inte bevisat MV med några lögner. De bevisen vill jag se.

Duger denna sammanställning som jag skrev 29:e sep?
Citera
2018-10-20, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Intressant spekulation. Ja man vet ju aldrig. Sh. Holmes nämnde ju tidigt om en bisexuell man i Lenas (och SDs?) närhet. Kärleken kan göra vem som hejat blind.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Tack för länkarna T34Panzer.
Visst är det så att kärleken kan göra en blind som Lotta Engbergs sjunger Kärlek gör mig tokig.
Citera
2018-10-20, 20:05
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

Duger denna sammanställning som jag skrev 29:e sep?

Det duger utmärkt men jag tycker inte det är bevis på lögn.

MV är ju tydlig med att han inte själv är med i utredningen utan har kontakter.

Jag tycker också det framgått tydligt att det var hans egna spekulationer angående tjejerna med cyklarna.

Huruvida SD förnekat kontakt med LW i inledande förhör lär ju visa sig, du har ju inte bevisat vad SD faktiskt säger.

Jag har inga som helst problem med det som MV delger här och är införstådd med att det kanske inte stämmer jämt till hundra när det handlar om saker man får veta i andra hand samt saker man snappat upp.

Må det bli en FUP, den skall i sådant fall lusläsas.
Citera
2018-10-20, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nu blir man ju fett nyfiken.

Tror vi får veta på måndag. Och tror inget förändras mer än att det flyttas fram kanske två månader till. I och med att det pågår en utredning.

Vi kan hoppas att GM vem det än är anmäler sig själv under helgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in