Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Men vet vi att tanten bor på Rättarevägen? Det är lite så man tänker men har det framgått någonstans?
Om det nu skulle vara så att den 22/10 är dagen för ÅK att visa för tingsrätten hur förundersökningen framskrider och man eventuellt har att ta ställning till om att avskriva/icke avskriva SD som skäligen misstänkt, då borde rimligen de flesta provsvaren vara inkomna från NFC?
Kanske ligger nyckeln i om det handlar om bara bevakning eller avskrivning. Jag trodde först att det betydde TRs bevakning av brottsärendet, men man kan tolka det på andra sätt. Om SD varit ordentligt bevakad, som väl MV hävdat, förstår jag att det är jobbigt för HD. Men också en trygghet, om hon nu tvivlar ngnstans långt inne på hans oskuld. Man kanske kan tänka sig flera utfall:
1. SD överklagar bevakning, och TR säger att polisen får ha kvar den så länge han är skäligen misstänkt.
2. Utredningen har inte kommit någonstans, och SD avskrivs och då får polisen inte bevaka honom hursomhelst. Men han kan tas upp som misstänkt igen om nya bevis trillar in i framtiden.
3. Kan man tänka sig att TR tar bort bevakning fastän SD står kvar som skäligen misstänkt. (Varför? Kanske för att de skulle bedöma att han inte utgör hot mot ngn annan?)
För övrigt håller jag med Hoppsan om att ni som finns i HDs närhet får se till att ta hand om henne. Vad som än hänt, låter det som om det tagit mycket hårt på henne.