Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-20, 19:28
  #193
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Vi diskuterar inte kvalifikationer nu utan huruvida svenskar vill stödja islamiseringen i sitt eget land eller inte.

Det finns ingen människa i hela världen som vill bo i islamiska länder { ifall dom har ett val}. Precis därför så ska vi inte stödja denna ondskefulla ideologi.

Religionsfriheten i Sverige är en av de grundläggande rättigheterna i svensk grundlag, detta uttrycks redan i början av regeringsformens kapitel om grundläggande fri- och rättigheter.
Citera
2018-10-20, 19:28
  #194
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Fast alternativet kan också vara problematiskt. Övernitiska apotekare som är bittra över att de har gått alldeles för många år i skolan för att stå bakom en disk och därför går in för att följa de senaste striktare riktlinjerna angående telefonrecept, som nekar patienterna att ta ut rabatterat för några månader extra utöver de 3 som ingår i högkostnadsskyddet, som säger att det absolut inte går att dela en tablett som inte är godkänd för det osv. Det leder till en massa, oftast onödiga, samtal till läkare.

Då kan det vara bättre med en person som ser det som sin arbetsuppgift att plocka ut pillerburken ur lådan och placera den i en plastpåse till patienten.

Såklart att det kan bli så.

Men har jag märkt att effekten skiftar dag till dag och undrar om det kan ha med kost att göra eller så, då finns det ingen som kan svara.
Läkare har inte direkt jättebra koll på just sånt.
Citera
2018-10-20, 19:30
  #195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Vad bör göras åt detta?


Anställa svenskar.
Citera
2018-10-20, 19:36
  #196
Moderator
Ruskigbusss avatar
För sammanfogande med existerande tråd: (FB) Ökad rasism mot apoteksanställda

Jämställdhet och diskriminering --> Integration och invandring
/Moderator
Citera
2018-10-20, 19:40
  #197
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
För sammanfogande med existerande tråd: (FB) Ökad rasism mot apoteksanställda

Jämställdhet och diskriminering --> Integration och invandring
/Moderator

Trådar sammanfogade.

/Moderator
Citera
2018-10-20, 19:41
  #198
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Anställa svenskar.

Det är personer som du som är en del av problemet. Idioter som gör skillnad på människor pga deras etnicitet. Hoppas att de kan lyckas få till någon fällande dom mot rasister som trakasserar folk som bara gör sitt jobb.

Finns mycket vardagsrasism som ligger dolt under ytan som börjar bli allt mer vanlig. Undra om det framförallt är äldre kunder som beter sig rasistiskt eller om det är medelålders vita män som uttrycker sig rasistiskt? kanske både och iofs.
Citera
2018-10-20, 19:52
  #199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Det är personer som du som är en del av problemet. Idioter som gör skillnad på människor pga deras etnicitet. Hoppas att de kan lyckas få till någon fällande dom mot rasister som trakasserar folk som bara gör sitt jobb.

Finns mycket vardagsrasism som ligger dolt under ytan som börjar bli allt mer vanlig. Undra om det framförallt är äldre kunder som beter sig rasistiskt eller om det är medelålders vita män som uttrycker sig rasistiskt? kanske både och iofs.
Har inget med etnicitet eller rasism att göra. Diskrimineringen ligger snarast i att man som svensk idag inte kan betjänas på sitt eget språk. Det är tvärt om din inställning som utgör ett problem, du verkar inte prioritera folks hälsa och säkerhet.
Citera
2018-10-20, 19:53
  #200
Avstängd
SkinnieWithRPGs avatar
Är till 99.9 procent iranskor.

Finns ju ingen arabklan med självaktning som släpper nån med "snippa" utan spår sändare på sig, inte ens när dom skall handla mjöl och fett på Willys.
Citera
2018-10-20, 19:56
  #201
Medlem
Nu är jag inte på apoteket så ofta,men som jag har uppfattat det så är det mycket "ninjaklädd" personal.

Jag har svårt att lita på maskerade människor.

Vem vet om man får magnecyl eller mjältbrand av en terrorist beklädd "människa".


Jag som Svensk tar ju seden dit jag kommer,jag skulle t ex inte få för mig att ta mig en fylla om jag befann mig i mellanöstern.

Men dom här vidriga grisarna tycker att vi skall anpassa oss efter dem i VÅRAT EGET LAND.
Citera
2018-10-20, 19:56
  #202
Avstängd
SkinnieWithRPGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Det är personer som du som är en del av problemet. Idioter som gör skillnad på människor pga deras etnicitet. Hoppas att de kan lyckas få till någon fällande dom mot rasister som trakasserar folk som bara gör sitt jobb.

Finns mycket vardagsrasism som ligger dolt under ytan som börjar bli allt mer vanlig. Undra om det framförallt är äldre kunder som beter sig rasistiskt eller om det är medelålders vita män som uttrycker sig rasistiskt? kanske både och iofs.

Sverige är världens minst rasistiska land sen 1970 enligt FN-organet World Value Index.

Så kör din gråtvals i nåt annat land.
Citera
2018-10-20, 19:58
  #203
Medlem
Jag skulle aldrig bli
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
När man är på vårdcentralen eller apoteket är det ju jätteviktigt att kommunikationen fungerar. Många som konsumerar mycket vård och läkemedel är äldre. Om man inte kan prata med varandra blir det problem, och det kulturella gapet mellan yngre utlänningar och äldre svenskar är nog större än mellan olika folk som är av samma generation.

Jag måste följa med min pappa som är högutbildad och har ett långt arbetsliv bakom sig med en massa erfarenhet av samverkan på olika positioner. Men han förstår inte vad personalen säger så jag måste tolka åt honom. Det är kanske nånstans där upprinnelsen till "apoteks-rasismen" finns.

Ica och McDonalds samma sak i de anställdas demografi, men ett betydligt mindre problem för kunden.
Jag skulle aldrig acceptera em slöjbeklädd muslim, spelar ingen roll vilken affär det är Muslimjävlarna måste bort från Sverige.
Citera
2018-10-20, 20:01
  #204
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Har inget med etnicitet eller rasism att göra. Diskrimineringen ligger snarast i att man som svensk idag inte kan betjänas på sitt eget språk. Det är tvärt om din inställning som utgör ett problem, du verkar inte prioritera folks hälsa och säkerhet.


Sluta hitta på saker. De apoteksanställda är utbildade via svenska högskolor och kan bra svenska.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback