2018-10-20, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nja, jag skriver bara mina åsikter om saker här. Man mår bättre av att inte läsa Flashback.

Jag brukade till exempel inte ogilla män innan jag började göra det.

Man får inte bara kemiska belöningar för sånt som man mår bättre av långsiktigt. Flashback är ju underhållande på något sätt, ett tidsfördriv som ger något, annars skulle ingen vara här.
Citera
2018-10-20, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Tänker framförallt på den fysiska aspekten. Alla idrottsgrenar och yrken där det är en fördel med kroppsstyrka. Att säga "en man är bättre på att springa" eller "en man är bättre på att vara flyttgubbe" blir ju väldigt märkligt eftersom det inte handlar om prestation i sig, utan helt enkelt om ett annat utgångsläge.

Tycker inte att det är så märkligt. Vår fysik skiljer sig åt vilket ger männen i det här fallet fördelar. Dom är i regel antagligen bättre lämpade som flyttgubbar för att dom i regel är starkare. Vissa föds med hög IQ, andra låg. Vissa är musikaliska, andra inte osv.
Citera
2018-10-20, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Man får inte bara kemiska belöningar för sånt som man mår bättre av långsiktigt. Flashback är ju underhållande på något sätt, ett tidsfördriv som ger något, annars skulle ingen vara här.

Antar att jag får kemiska belöningar av sånt som får mig att må dåligt då.
Citera
2018-10-20, 16:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Puss.

Puss puss.
Citera
2018-10-20, 16:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Tycker inte att det är så märkligt. Vår fysik skiljer sig åt vilket ger männen i det här fallet fördelar. Dom är i regel antagligen bättre lämpade som flyttgubbar för att dom i regel är starkare. Vissa föds med hög IQ, andra låg. Vissa är musikaliska, andra inte osv.

Då är det väl ordvalet då. Bättre blir fel att använda tycker jag. "Mer lämpade" är vettigare.
Om vi nu ska ner på ordklyveri.
Citera
2018-10-20, 17:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Individuellt, skulle jag vilja säga.
Du kanske är starkare än din partner medans Petter på andra sidan gatan är svagare än sin partner..
Citera
2018-10-20, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jaja. Jag orkar inte ens gräva ner mig i din värld.

I min värld? Ok. Jag förstår att du föredrar en värld där du inte behöver vara noggrann med vad du skriver. Jag menar om du först i ett helt inlägg jämför lidanden och i nästa skriver "Var har jag jämfört lidanden?" då förstår man den nivå du är bekväm med, att ingen ifrågasätter dig helt enkelt.
Citera
2018-10-20, 17:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
I min värld? Ok. Jag förstår att du föredrar en värld där du inte behöver vara noggrann med vad du skriver. Jag menar om du först i ett helt inlägg jämför lidanden och i nästa skriver "Var har jag jämfört lidanden?" då förstår man den nivå du är bekväm med, att ingen ifrågasätter dig helt enkelt.

Ok, whatever.
Citera
2018-10-20, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nja, jag skriver bara mina åsikter om saker här. Man mår bättre av att inte läsa Flashback.

Jag brukade till exempel inte ogilla män innan jag började göra det.

Där fick man förklaringen !

Din lilla manshaterska...

PS - Du borde kanske följa ditt eget råd och ta semester från Flashback, nog svårt att bli mer hatisk och bitter än vad du är. Kom tillbaks om ett år så kanske du mår bra igen.
Senast redigerad av Revolutions 2018-10-20 kl. 17:58.
Citera
2018-10-20, 17:53
Bannlyst
Aven om man fokuserat pa sminkning, sa hade de blivit battre pa det an kvinnorna. Finns inget som kvinnor ar battre pa.
Citera
2018-10-20, 17:57
Medlem
FruStormuftis avatar
Bra där, lycka till när du skitit på dig på hemmet.
Är det en kille eller tjej som står ut med att göra dig ren?
Citera
2018-10-20, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Bra där, lycka till när du skitit på dig på hemmet.
Är det en kille eller tjej som står ut med att göra dig ren?

En tjej såklart.

Tack för att ni finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in