2018-10-20, 00:49
Medlem
Stene-Spareviks avatar
Jag och en kompis såg något som skulle kunna varit äckel-Nicklas nångång i mitten av September. Lite sent och oväsentligt just nu, men för att kunna styrka andra som tyckt att han vistats i Örebro det här året innan frigivningen så skriver jag det här ändå. Folk kan gärna korrektera mig om det finns något fel här.

Iallafall, Äcklet vandrade i Västra Örebro i en innergård nånstans mellan Pizzeria Express Malmgatan, och Centralstation vid 21:00. Rakat huvud, Intryckt näsa, runda utstående kindben. Hans överkropp hade en hållning som en säck potatis, med huvudet hängandes neråt och var klädd i gråa mjukisbyxor och en röd t-shirt som var nån storlek för stor. Något fläskigt var han. Ett par polisbilar cirkulerade området också, så jag och kompisen spekulerade på om polisen spanade på han under permision (?).
Det har däremot hänt ovanligt mycket skit i centrala väster den tidiga hösten som var, så snutarna kan ha varit en tillfällighet.

Jag har pratat med en kompis som växte upp med honom som sa att han alltid har varit udda i hållning och klädsmak. Samma kompis har även intygat på att Nicklas alltid har varit udda till beteende. Ännu en tredjehandskälla som jag tror att FB'are har fått nog över.
Citera
2018-10-20, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Du säger emot dig själv när du använder den där artikeln som källa.

''Men hur går det med brottsoffren i den här situationen – får de information om när gärningsmannen släpps ut och var han bosätter sig?

– När det gäller brott mot liv och hälsa har de målsägande som önskar rätt till viss information. Det gäller till exempel uppgifter om vilken anstalt som gärningsmannen placeras på, när den har permission och frigivningsdatum, säger Mattias He*engren.

– Men det gäller bara fram till själva villkorliga frigivningen, så inte var klienten sen till exempel bosätter sig, säger han.''

Och med tanke på hur hatad han är inom Örebro och även inom Örebropolisen så tror du att det är helt uteslutet att någon har hjärta att se mellan fingrarna och "råka" nämna apans nya tillflyktsort för hans offer?
Du känner inte många poliser gumman, det märks.
Citera
2018-10-20, 15:34
Medlem
Hur kan han få gå lös ? otroligt....
Citera
2018-10-20, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Ta det lugnt, B frågar om längden på NE får svar ca 170 " då var det nog inte han, den jag såg var kortare* , typ. Den som sågs vid matakuten, oavsett stad, var inte N E. För kort. Men någonstans är han och kommer att vara tills han gör nått som ger honom fribiljett till finkan igen.

170 är rätt kort.

tjejlängd nästan

en normal man (som inte är arab) är runt 180
Citera
2018-10-20, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tetrodotoxin
Tar allt med en stor nypa salt.
Varför skulle han redan vara ute och röra sig ensam i offentligheten?
Tror han sitter och trycker någonstans inomhus.
Han vet nog att råkar han på "fel" (rätt) människor så är han kanske illa ute.

För att han suttit inlåst i 6 år kanske ?? Dahh
Citera
2018-10-20, 16:48
Medlem
Tetrodotoxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
För att han suttit inlåst i 6 år kanske ?? Dahh

Han borde veta att han är ganska hatad.
Tror som andra att han gömmer sig som det fega kräk han är.
Citera
2018-10-20, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beastprey
Någon som vet längd på denna person??

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ca 170 väl? Har du sett honom tror du?

Citat:
Ursprungligen postat av Beastprey
Såg någon som var lite lik honom .. var nog kortare dock ..160-170 max.
Lite mage och orakad .
Såg faktiskt lite lätt efterbliven ut

Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Läste du överhuvudtaget vad beastprey skrev?

Citat:
Ursprungligen postat av Barnrumpa
Ja. Vad missa jag?
Finns en pizzeria som heter matakuten här i Uddevalla och nu läste jag att det finns något som heter matakuten även i Gävle 🤔

Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Han skrev inte att det var eliasson

Vad snackar du om Naturligt-urval?
Beastprey skrev inte alls att det INTe var han,, bara att han var 160-170
5 cm hit eller dit är ju svårt att bedöma på håll
Citera
2018-10-20, 17:08
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Lyckas inte se någon FUP eller dom...men kan någon säga när han är född, helst alla födelsedata?
Citera
2018-10-20, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Märkligt det fetade är ju ovanligt konstigt. KLart de får reda på om de väljer att bosätta sig på samma ort som offret. Om de ens får göra det.

Sverige är inte som det var förr.
Har du missat att våldtäktsmän får gå kvar i samma klass som offret, osv?
Om hon klagar får hon byta skola mm
Citera
2018-10-20, 17:15
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Sverige är inte som det var förr.
Har du missat att våldtäktsmän får gå kvar i samma klass som offret, osv?
Om hon klagar får hon byta skola mm
Hur gammal är NE ?
Citera
2018-10-20, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
https://minfil.com/b06dodj3bb/43951701_10216712929352366_8623387559692599296_n_j pg
Såg detta på facebook tidigare idag, har dock ingen aning om tjejen i fråga är tillförlitlig. Men det går oerhört mycket rykten om örebromannen här i Gävle (och på andra ställen också verkar det som?), man ska nog såna här uppgifter med en nypa salt...

Smart du är som lägger ut namnet på en sluten tjejgrupp som skapats för att tjejer och kvinnor ska kunna känna sig trygga efter att det blev känt att Örebromannen flyttat dit Knappt att du orkade maska namnet på tjejen som postade inlägget heller.... Hur tänkte du där?
Inte så mycket alls va? Med tanke på att du inte vet vilka som hänger här. Mycket möjligt att den vita apan Niklas sitter och läser denna tråd.
Citera
2018-10-20, 17:28
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Smart du är som lägger ut namnet på en sluten tjejgrupp som skapats för att tjejer och kvinnor ska kunna känna sig trygga efter att det blev känt att Örebromannen flyttat dit Knappt att du orkade maska namnet på tjejen som postade inlägget heller.... Hur tänkte du där?
Inte så mycket alls va? Med tanke på att du inte vet vilka som hänger här. Mycket möjligt att den vita apan Niklas sitter och läser denna tråd.
Hur gammal är NE? Har någon personnumret eller åtminstone hela födelsedatumet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in