2018-10-18, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnrumpa
Jag får ont i magen !!!! Då är det nu 4 personer som sett honom här i stan, på 4 olika ställen vid olika tidpunkter 😮
Blir att inhandla saker att skydda sig med !

Läste du överhuvudtaget vad beastprey skrev?
Citera
2018-10-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Läste du överhuvudtaget vad beastprey skrev?

Ja. Vad missa jag?
Finns en pizzeria som heter matakuten här i Uddevalla och nu läste jag att det finns något som heter matakuten även i Gävle 🤔
Senast redigerad av Barnrumpa 2018-10-18 kl. 22:33.
Citera
2018-10-18, 22:51
Medlem
Citat:
Ja. Vad missa jag?
Finns en pizzeria som heter matakuten här i Uddevalla och nu läste jag att det finns något som heter matakuten även i Gävle 🤔

Han skrev inte att det var eliasson
Citera
2018-10-18, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Han skrev inte att det var eliasson

Vem står det om i denna "tråd"? Vem fråga han om längden på tidigare? 🤔
Citera
2018-10-19, 02:20
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Vem står det om i denna "tråd"? Vem fråga han om längden på tidigare? 🤔
Ta det lugnt, B frågar om längden på NE får svar ca 170 " då var det nog inte han, den jag såg var kortare* , typ. Den som sågs vid matakuten, oavsett stad, var inte N E. För kort. Men någonstans är han och kommer att vara tills han gör nått som ger honom fribiljett till finkan igen.
Citera
2018-10-19, 05:51
Medlem
Precis kejsarinnakannel. Såg personen. Tänkte inte på det utan åkte vidare 30 sek senare tyckte min hjärna han var lik bilden på Niklas där han tittar i kameran o gör fingret . Denna person var ganska kort jämfört med dom andra som stod bredvid honom så jag frågade om längd . Detta var i uddevalla .
Citera
2018-10-19, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Ta det lugnt, B frågar om längden på NE får svar ca 170 " då var det nog inte han, den jag såg var kortare* , typ. Den som sågs vid matakuten, oavsett stad, var inte N E. För kort. Men någonstans är han och kommer att vara tills han gör nått som ger honom fribiljett till finkan igen.

Det är inte så lätt att avgöra någons längd när man bara åker förbi. Dom andra som stod vid den killen kanske inte heller var långa 🤷
Men det är flera personer som tror att dom sett just N här i Uddevalla. Att även en person fått information ifrån en annan som har pratat med en polis som sa att N fanns här i Uddevalla.
Citera
2018-10-19, 13:30
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Det är inte så lätt att avgöra någons längd när man bara åker förbi. Dom andra som stod vid den killen kanske inte heller var långa 🤷
Men det är flera personer som tror att dom sett just N här i Uddevalla. Att även en person fått information ifrån en annan som har pratat med en polis som sa att N fanns här i Uddevalla.
Lyssna inte så mycket på vad folk säger, N har setts över hela Sverige och verkar ''enligt poliskälla'' ha bosatt sig i flera olika städer.
Citera
2018-10-19, 15:57
Medlem
Jag känner familjen till ett av Niklas offer. Offret, och jag antar att det gäller de andra också, har av polisen fått information om att det är Gävle han bor i. Infon kom innan frisläppandet.

Det stämmer även med uppgifterna i https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/serievaldtaktsmannen-niklas-eliasson-flyttar-inte-hem-till-orebro-bosatter-sig-pa-ny-ort-med-nytt-na mn

Där står det att Niklas flyttar norrut jämfört med Örebro. Uddevalla ligger söderut så tror vi kan släppa det. Han bor i Gävle!
Citera
2018-10-19, 15:57
Medlem
Tetrodotoxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Lyssna inte så mycket på vad folk säger, N har setts över hela Sverige och verkar ''enligt poliskälla'' ha bosatt sig i flera olika städer.
Exakt.
Han har synts i Dalarna, Norrland, Bohuslän, Gävleborg....
Tror som sagt INTE att han spatserar runt helt öppet eller sitter på puben.
Men förstår att folk är oroliga.
Citera
2018-10-19, 16:10
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubline
Jag känner familjen till ett av Niklas offer. Offret, och jag antar att det gäller de andra också, har av polisen fått information om att det är Gävle han bor i. Infon kom innan frisläppandet.

Det stämmer även med uppgifterna i https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/serievaldtaktsmannen-niklas-eliasson-flyttar-inte-hem-till-orebro-bosatter-sig-pa-ny-ort-med-nytt-na mn

Där står det att Niklas flyttar norrut jämfört med Örebro. Uddevalla ligger söderut så tror vi kan släppa det. Han bor i Gävle!

Du säger emot dig själv när du använder den där artikeln som källa.

''Men hur går det med brottsoffren i den här situationen – får de information om när gärningsmannen släpps ut och var han bosätter sig?

– När det gäller brott mot liv och hälsa har de målsägande som önskar rätt till viss information. Det gäller till exempel uppgifter om vilken anstalt som gärningsmannen placeras på, när den har permission och frigivningsdatum, säger Mattias He*engren.

– Men det gäller bara fram till själva villkorliga frigivningen, så inte var klienten sen till exempel bosätter sig, säger han.''
Citera
2018-10-19, 23:11
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Du säger emot dig själv när du använder den där artikeln som källa.

''Men hur går det med brottsoffren i den här situationen – får de information om när gärningsmannen släpps ut och var han bosätter sig?

– När det gäller brott mot liv och hälsa har de målsägande som önskar rätt till viss information. Det gäller till exempel uppgifter om vilken anstalt som gärningsmannen placeras på, när den har permission och frigivningsdatum, säger Mattias He*engren.

– Men det gäller bara fram till själva villkorliga frigivningen, så inte var klienten sen till exempel bosätter sig, säger han.''
Märkligt det fetade är ju ovanligt konstigt. KLart de får reda på om de väljer att bosätta sig på samma ort som offret. Om de ens får göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in