2018-10-20, 12:07
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Detta beror helt och hållet på rädsla.

Vem är idioten här?

Vilket vapen bar Eric? Kaliber?
Hur vet du att han ens riktat sin leksak mot grisarna?

Jag är inte så säker på att det bara handlar om rädsla. Det kan lika gärna vara en brist på överblick av situationen och vad som behövs göras. Någon annan gör nåt och då gör jag likadant. Bara för att göra något.
Citera
2018-10-20, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Eldfest är mer ett militärt uttryck men jag misstänker att de psykiska mekanismerna som utlöser en sådan är de samma oavsett vilken uniform man bär.

Med god insyn i polisverksamheten så kan jag säga att jag aldrig hört detta uttryck. Däremot vet jag att situationer kan uppstå, där fler än en polis gör samma bedömning, och därefter agerar på samma sätt, oberoende av varandra. Vilket leder till att fler än en skjuter samtidigt, därav ett stort antal skott. I detta fall var dom dessutom tre stycken.
Citera
2018-10-20, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Rädsla , och total oduglighet, vore snarare ifrån polisens sida att inte skjuta när dom hamnar under vapenhot.

Jag har förklarat så många gånger för dig och andra kretiner att det inte har någon betydelse att vapnet inte var riktigt.

Läs på om vad putativt nödvärn innebär( om du nu klarar detta, tvivlar faktiskt på det).
Så du vet att Eric riktat sitt "vapen" mot grisarna, sedan där dom festar på så försöker Eric fly och får kula/or i ryggen?
Citera
2018-10-20, 12:25
Bannlyst
Citat:
Så du vet att Eric riktat sitt "vapen" mot grisarna, sedan där dom festar på så försöker Eric fly och får kula/or i ryggen?

Ja inte fan låg vapnet 50 m bort i gräset då polisen störtade fram och skrek " dö mongo hahahaha"...varpå dom sedan pepprade upp 25 skott i den oskyldige pojken ,som bara satt och luktade på blommarna där på innergården

Vapnet är anledningen till var dom sköt. Det är vedertaget. Ta och nyktra till nu istället.
Citera
2018-10-20, 12:36
Medlem
bussilegos avatar
Orkar inte gå igenom 745 sidor...
Är det fastställt vad dessa tre poliser heter eller mörkar myndigheterna med detta ?
Citera
2018-10-20, 12:43
Medlem
Citat:
Ja inte fan låg vapnet 50 m bort i gräset då polisen störtade fram och skrek " dö mongo hahahaha"...varpå dom sedan pepprade upp 25 skott i den oskyldige pojken ,som bara satt och luktade på blommarna där på innergården

Vapnet är anledningen till var dom sköt. Det är vedertaget. Ta och nyktra till nu istället.
Nyktra till.
Nu frågade jag dig om du vet eller om du bara gissar.

Vilket vapen låg 50 meter bort?
Citera
2018-10-20, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bussilego
Orkar inte gå igenom 745 sidor...
Är det fastställt vad dessa tre poliser heter eller mörkar myndigheterna med detta ?
Tror inte det. Men vi får vekligen hoppas att namnen snart kommer ut.
Citera
2018-10-20, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagrummet
du gör bara bort dig.lägg ner.inte ens en fentanyl påverkad polis tror på detta.detta är bara en ren desperat undanflykt som ingen tror på,inte ens poliserna själva men detta är vad de kunde fantisera ihop.
polisen skjuter på mkt längre avstånd med pistol 88. poliserna agerade helt blint.25 skott går inte att förklara bort, hur mkt du än försöker. dessutom har skotten spridits över halva stockholm (lätt överdrivet).
så dåligt kan ingen skjuta, det är omöjligt. de har i princip tömt sina magasin. viken tur de bara hade sig sauer och inte bättre vapen.då hade de väl dödat alla på innergården.
detta är ingen nödsituation. 25 skott bevisar det.dessutom så borde han redan ha ramlat ihop efter skottet i magen innan två till kom i ryggen.Får du en hålspetskula imagen så är du inte direkt kaxig.alla vitala delar som mjälte,lever mm ligger därch ger kraftiga blödningar.

Konstiga argument från någon med ditt användarnamn. Kanske bör kika lite på prejudikat innan du uttalar dig? Ett hett tips, går att hitta prejudikat på sidan med samma adress som ditt användarnamn.

Pallar du inte att leta själv kanske du kan kika på en TL;DR, femte kapitlet och framåt.
Citera
2018-10-20, 12:46
Bannlyst
Citat:
Nyktra till.
Nu frågade jag dig om du vet eller om du bara gissar.

Vilket vapen låg 50 meter bort?

Att han höll i ett vapen vet vi ja.
Citera
2018-10-20, 12:50
Medlem
Citat:
Att han höll i ett vapen vet vi ja.
Svara på frågorna din idiot.
För det andra så höll inte Eric i ett vapen!
Citera
2018-10-20, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av armatura
Konstiga argument från någon med ditt användarnamn. Kanske bör kika lite på prejudikat innan du uttalar dig? Ett hett tips, går att hitta prejudikat på sidan med samma adress som ditt användarnamn.

Pallar du inte att leta själv kanske du kan kika på en TL;DR, femte kapitlet och framåt.
Vad yrar du om?
Citera
2018-10-20, 12:58
Bannlyst
Citat:
Svara på frågorna din idiot.
För det andra så höll inte Eric i ett vapen!

Jo det gjorde han. Det var därför han blev skjuten. Det är alltså inte som du tror, att dom bara såg en person som dom bestämde sig för att skjuta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in